Mám namontované svetlo napojené na batériu a pri 5% mi to vypína pohon. Vraj je to kvôli svetlu ktoré si rezervuje časť kapacity batérie. Je to pravda? Lebo pri montáži nik na to neupozorni.A taká otázka vraj sa ten limit dá zmenit(zrušiť) ale v servise to v programe od Boschu nevedeli nikde nájsť. Dakujem za pomoc
Ak je funkcia svietenia aktivovana (v systeme), tak sa rezervuje energia na 2h svietenia. Cez diag (Bosch IBD) sa este vybera ake silne svetlo sa pouziva, resp. jeho vykon, je mozne vybrat v rozmedzi 3-18W. Takze povedzme, ze pri nastaveni na 18W si system rezervuje 36Wh, co je pri 625Wh baterke cca 5.7%. A tato rezerva je brana v uvahu vzdy, bez ohladu na to ci je alebo nie je svetlo namontovane a realne pouzivane.
Rezervu je mozne minimalizovat nastavenim na 3W, stale je mozne pouzit aj 18W svetlo, len to pri vybiti nebude schopne svietit este 2h.
Zmena nastavenie alebo uplne vypnutie funkcie svietenia je buhouzial mozne iba cez Bosch IBD. Je to otazka troch klikov a asi minuta roboty. Robi sa to na to prvej karte, kde je info o motore (prikladam foto z yt). Uz len najst niekoho, kto za to nebude chciet 20 a viac eur a nebude tvrdit, ze je koli tomu nutne prehrat cely soft atd.
Skusil by som to vypnut a porovnat vypinanie/dojazd. Ono to zas nespraci ziaden zazrak, ale preco nevyuzit celu kapacitu baterky.
Este doplnim, ze na niektorych forach je spominane, ze po aktivacii portu na svietenie sa rozsah pouzitelnej kapacity upravi na rozsah 0-100%, ale v praxi sa prave ukazalo opacne spravanie. Viaceri s aktivovanym svietenim poukazovali na skore vypinanie pomoci, niektori pisali, ze uz pri 10%.
Mozno je tu nejaky bosch expert, ktory to moze potvrdit/vyvratit, lebo Bosch je v detailoch velmi skupi na slovo😀.
Podľa toho čo tam je písané sa výberom výkonu 3-18W spraví adekvátna rezerva, ale nemalo by to limitovať výstupný výkon z toho portu za bežnej prevádzky. Píšem nemalo, pretože som nenašiel info, kde by to 100%ne niekto potvrdil. Ono to ani nemá ani zmysel limitovať výkon tým nastavením, port môže byť schopný dodať aj 1800W, ale keď tam napojíš 6W svetlo, tak si zoberie len 6W, keď dáš 18W svetlo, tak si zoberie 18W, Dôležitá je voltáž, napojenie 6V svetla na 12V je už problém. Môžno to limituje výkon iba v prípade, že ti motor už vypne a beží tá 2h rezerva a aby to dokázalo svietiť tie 2h, tak výstupný výkon by mal byť adekvátny použitému svetlu. Kto vie. To sú už technické detaily s ktorými sa Bosch nedelí
Nainštaloval som Lupin SL s funkciou diaľkových svetiel a aktivoval som ho na 4W. Táto vec mení noc na deň na ceste. Môžem teda potvrdiť, že záloha 4W neznižuje svietivosť/výkon ? Skvele vás naladí!
Výkon, ktorý možno odobrať zo svetelného výkonu, je vždy rovnaký, keď je
Stav zapnutia svetla: Je aktivované „svetlo na bicykli je možné zapnúť/vypnúť“.
Ako ste sa už viackrát dočítali, spotreba NIE JE nastavená/obmedzená fyzicky/elektricky, ale skôr sa počíta rezerva batérie pomocou zadanej hodnoty „výkon svietenia“ (vo Vašom prípade 5 W / 10 W), kedy je pohon vypnuté na ďalšie 2 hodiny Svieti, ale dá sa šliapať alebo tlačiť bez zadného vetra.
ActivePlus mám podľa diagnostickej správy nastavený na 3 watty, ale je tam IQ-X E so 6,6 wattu a k nemu pripojená samostatne vypínateľná domáca s 10,5 wattu, takže spolu 17,1 wattu...a bože... funguje to... celé hodiny
Pre dimenzovanie vlastnej konštrukcie som otestoval svetelný výkon vpredu na maximálnu záťaž a nameral som 18,5 wattu pri 12,5 voltoch.
Ak sa pridá väčšia záťaž, svetelný výkon sa jednoducho vypne..
Pre moju 625 poznám minimálnu a maximálnu hodnotu z vlastnej skúsenosti/testu:
3 watty -> vypnutie pri zobrazení 3 % batérie
18 wattov -> vypnutie pri zobrazení 10% batérie
Musím sa ti veľmi poďakovať za rozpísanie a vysvetvetlenie tejto problematickej veci. Kamarát klobúk dole. Takže sa ide do servisu na 3w nech zlepšíme dojazd o 2% 😎 Inak takáto jednoduchá vec a takto ju skomplikovať tá sa nevidí. A užívateľský nijak nenastavitelna. To je tak keď sa rozhoduje za nás.Lebo väčšine by asi najviac vyhovovalo bez obmedzení na dojazd. Ale zase niekto ma potrebu rozhodovať za nás.
Neni zac, ved som dal len dokopy info z viacerych zdrojov.
S tym nastavenim pri bosch je to bohuzial fakt na prd. Nova generacia Smart ma uz moznosti robit updaty a ladenie jazdnych modov cez apku, ale ne-smart system je vzdy odkazany na nejaky servis s bosch diag, kde ta samozrejme vzdy zkasnu a pritom sa jedna o ukony, pri ktorych nevidim dovod, aby bol soft uvolneny len pre dealerov s bosch certifikatom. Svetlo (ak sa nemylim) sa neda deaktivovat/nastavovat cez apku ani pri smart.
Tak daj vediet, ak si to das nastavit na 3W, ze ci je to tak ako pisali na pedelecforum.de
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Rezervu je mozne minimalizovat nastavenim na 3W, stale je mozne pouzit aj 18W svetlo, len to pri vybiti nebude schopne svietit este 2h.
Zmena nastavenie alebo uplne vypnutie funkcie svietenia je buhouzial mozne iba cez Bosch IBD. Je to otazka troch klikov a asi minuta roboty. Robi sa to na to prvej karte, kde je info o motore (prikladam foto z yt). Uz len najst niekoho, kto za to nebude chciet 20 a viac eur a nebude tvrdit, ze je koli tomu nutne prehrat cely soft atd.
Skusil by som to vypnut a porovnat vypinanie/dojazd. Ono to zas nespraci ziaden zazrak, ale preco nevyuzit celu kapacitu baterky.
Mozno je tu nejaky bosch expert, ktory to moze potvrdit/vyvratit, lebo Bosch je v detailoch velmi skupi na slovo😀.
Rezervu je mozne minimalizovat nastavenim na 3W, stale je mozne pouzit aj 18W svetlo, len to pri vybiti nebude schopne svietit este 2h
Ako môžem použiť 18w svetlo keď ho nastavím napr na 3w?
Ja mám teraz nastavené 6w a vypína pri 5%.Mám 625w baterku.
https://forums.electricbikereview.com/threads/low-battery-cutout-for-bosch-gen4.32950/
https://www.emtbforums.com/threads/running-lights-from-bosch-gen-4-power-port.26281/
Podľa toho čo tam je písané sa výberom výkonu 3-18W spraví adekvátna rezerva, ale nemalo by to limitovať výstupný výkon z toho portu za bežnej prevádzky. Píšem nemalo, pretože som nenašiel info, kde by to 100%ne niekto potvrdil. Ono to ani nemá ani zmysel limitovať výkon tým nastavením, port môže byť schopný dodať aj 1800W, ale keď tam napojíš 6W svetlo, tak si zoberie len 6W, keď dáš 18W svetlo, tak si zoberie 18W, Dôležitá je voltáž, napojenie 6V svetla na 12V je už problém. Môžno to limituje výkon iba v prípade, že ti motor už vypne a beží tá 2h rezerva a aby to dokázalo svietiť tie 2h, tak výstupný výkon by mal byť adekvátny použitému svetlu. Kto vie. To sú už technické detaily s ktorými sa Bosch nedelí
https://www.pedelecforum.de/forum/index.php?threads/bosch-cx-gen-4-lichtfreischaltung-und-akkureserve.73746/page-4
Google preklad:
Stav zapnutia svetla: Je aktivované „svetlo na bicykli je možné zapnúť/vypnúť“.
Ako ste sa už viackrát dočítali, spotreba NIE JE nastavená/obmedzená fyzicky/elektricky, ale skôr sa počíta rezerva batérie pomocou zadanej hodnoty „výkon svietenia“ (vo Vašom prípade 5 W / 10 W), kedy je pohon vypnuté na ďalšie 2 hodiny Svieti, ale dá sa šliapať alebo tlačiť bez zadného vetra.
ActivePlus mám podľa diagnostickej správy nastavený na 3 watty, ale je tam IQ-X E so 6,6 wattu a k nemu pripojená samostatne vypínateľná domáca s 10,5 wattu, takže spolu 17,1 wattu...a bože... funguje to... celé hodiny
Pre dimenzovanie vlastnej konštrukcie som otestoval svetelný výkon vpredu na maximálnu záťaž a nameral som 18,5 wattu pri 12,5 voltoch.
Ak sa pridá väčšia záťaž, svetelný výkon sa jednoducho vypne..
3 watty -> vypnutie pri zobrazení 3 % batérie
18 wattov -> vypnutie pri zobrazení 10% batérie
S tym nastavenim pri bosch je to bohuzial fakt na prd. Nova generacia Smart ma uz moznosti robit updaty a ladenie jazdnych modov cez apku, ale ne-smart system je vzdy odkazany na nejaky servis s bosch diag, kde ta samozrejme vzdy zkasnu a pritom sa jedna o ukony, pri ktorych nevidim dovod, aby bol soft uvolneny len pre dealerov s bosch certifikatom. Svetlo (ak sa nemylim) sa neda deaktivovat/nastavovat cez apku ani pri smart.
Tak daj vediet, ak si to das nastavit na 3W, ze ci je to tak ako pisali na pedelecforum.de