Od tohto leta mám svoj prvý e-bike Cube stereo hybrid one55 c:68x tm 750.
Tak nejako tuším, že existujú "jazdci" a "leštiči" a s predošlým (ne-e) bajkom som bol čistý jazdec, až by niekoho štípaly oči keby videl môj bike v zime s mesačnými nánosmi blata a svrbeli uši od cvrlikania retiazky.
e-bike nebol úlne zadarmo (niečo cez 7k EUR) a nechcene sa zo mňa zo dňa na deň stal leštič, cítim že niekedy až extrémista. Dá sa povedať, že umývam, utieram, mažem ak nie po každej, tak maximálne po každej tretej jazde a kozmetiky na bycikel mám viac, než som kedy mal svojej vlastnej. (nech žijú mydlo-šampóny 2 či 3v1
Nejde ani tak o finančnú podstatu veci, ale skôr nejaká vnútorná pohnútka, ktorá mi nedá sa o ten bajk nestarať v zmysle "keď už takú hračku mám, tak chcem aby dostala čo potrebuje a aby vydržala".
V tomto extrémne suchom lete to nebol nijaký problém, ale po posledných pár výjazdoch, kedy chodím od blata podobne ako v mladosti z upršaných festivalov ten bajk zase "leštím" po každom jednom výjazde, jednoducho ho nie som schopný odložiť na stojan a povedať si že neblbni, niečo to vydrží, je to len bajk, tú retiazku fakt netreba stále prať, kazeta niečo vydrží, vidlicu so teleskopkou utri handričkou a umyješ ho až každý 4-5 blatový výjazd, nestaň sa otrokom bycikla.
No, stručne to nebolo, ale konečne k podstate a otázke:
Má zmysel ten bajk toľko drhnúť? Mýlim sa, ak si myslím že to môže byť trocha od blata, aj komponenty mimo tých klzných zas toľko netrpia a sú na to stavané, alebo to radšej umývať a nečistoty po mokrom výjazde treba umyť zakaždým ?
Nevadí mi toľko ani to umývanie, ale v zime na dvore úplne vypíname čerpadlo v studni, skovávame hadice aby ich neroztrhlo kvôli mrazu a ***** mať možnosť to oplachovať, možno oblievať kýblom vody, ale to už mi príde celkom oštara.
Ako umývate bajk v zime vy?
Poteším sa postrehom, odporúčaniam alebo diskusii.
Naberieš do vedra vodu, pichneš tam hadicu a umývaš. Má to akurátny tlak aby nepoškodilo ložiská a máš kľud s hadicami.
A Karcher nieje AKU ? ale raz tak draha
Ahoj, áno, toto mi tiež napadlo (príliš časté umývanie môže naopak škodiť) ale potom som to zavrhol že s tým asi výrobca počíta, že to bude aj mokré, aj bude pršať, aj od blata a jednoducho sa to bude stretávať s vodou, tak to tak asi nebude. Niečo ako na aute, tiež ti ložiská nábojov kolies, tlmiče podvozka, čapy a pod. neodídu lebo jazdíš v zlom počasí či v blate, ale namáhaním a opotrebením kvôli jazde samotnej, ale vidím že máš inú skúsenosť
S tým čistením pohonu a klzných plôch, asi to tak dopadne aj v mojom prípade - vďaka za názor/skúsenosť.
Ešte musíš popracovať na tom podaní irónie, takto to takmer vyzerá, ako keby si to myslel vážne
Na ebajkoch som najazdil cez 20 tis.km.Ten čo mám teraz má 5600 km,žiadne ložisko som ešte nemenil,ak je po jazde zablatený tak ho umyjem.Prevody nikdy neumývam.Nikdy nepoužívam prípravky v sprejoch.prevody mažem minerálnym mazivom.Vidlicu a tlmič mažem pred každou jazdou.Sedlo ošetrujem kondicionérom na kožu pred každou jazdou.Udržbu celého bajku robím vždy v zime,ked nejazdím.atd atd
Horšia udalosť ... na manželkinom bicykli po 12 t. a 4 rokoch a cca 120 plných cykloch kľakol akumulátor Bosch PowerPack 500. Rozmýšľam, načo sa píše predpokladaná kapacita po 1000 cykloch - to je asi ako so svietivosťou žiaroviek ... 30 tis. hodín. Ako penzista som dnes rozbil prasiatko a rozmýšľam, či tam napočítam 750 € ...
Myslím keď sa bicykel nepoužíval bola vždy nabitá na 5čiarok?
Som na tom nápodobne nazgul
Keďže bývam v dome, tak sa mi umýva bajk ľahšie, takže vždy keď je zablatený, hneď ho umývam, keď len zľahka zaprášený tak po 2-3 výjazde, ale vždy vyčistím vidlu, tlmič, teleskopku po jazde.