Osobne radšej by som asi chcel ísť do Turba Kenovo SL ale trochu sa obávam motora len s 35nm či je schopný výjsť aj strmšie stúpanie. Dojazd na 2 až 3 hodky mi stačí.
Orbea Rise M10 ma 60nm motor, čo mi pre mňa trochu príde možno aj moc lebo vačšinu času by som asi jazdil na strednom režíme, lebo chcem aj trénovať kondičku smerom nahor.
Ktorý z týchto light e-bikov by ste mi odporučili na toto jazdenie?
Prípadne sú tu majitelia týchto light e-bikov. Aké sú Vaše skúsenosti.
Ďakujem za odpoveď.
posledný komentár: 10. 10. 2025 o 20:51
Nejdem sa vyjadrovat k specifikaciam ale Orbea ma Ep8 RS motor, kt. vychadza z Ep801
a tam si vies cez aplikaciu upravovat dopomoc (Level) aj Nm.
tu je sice R20 a nie R10 ale vidis tam grafy z aplikacie
https://youtu.be/9EhO7kTnIXs?t=417
---
pripadne pozri tu, kde som testoval Ep8 (nie Ep8 RS)
https://www.mtbiker.sk/forum/post1969185.html#p1969185
a vidis tam ako som menil priebeh dopomoci a Nm v aplikacii
Takze si vies z tych 60Nm znizit krutiaci moment na taky aky Ti bude vyhovovat (20,24,29,33,...60) a vies si menit aj LEVEL, uroven, pri akom Tvojom sliapani (namahe) ti bude motor pomahat.
Mam tam aj grafy urobene v exceli s tymi priebehmi. Pre Ep8 je max krutiaci moment 85 Nm.
---
Ako je to u motoru SL 1.1 neviem.
Mozno sa da tiez upravovat dopomoc ale kedze tam je max 30 Nm, tak nemas az tak vela moznosti, keby si potreboval viac ako 30Nm.
3x 500m -> 1500m výškových -> to už bych si dobře rozmyslel, jestli je vhodné jít cestou lehčích ebiku s malou baterkou. Na 1500m výškových se dá i při poměrně lehkém jezdci (mám 72kg) vyplácet celá 750Wh baterka, když se baterkou nešetří a používají se vyšší režimy dopomoci po většiny jízdy. Když extrémně šetřím typu celá vyjížďka na ECO (to je ještě menší dopomoc než střední režim u těch dvou vybraných kol), tak to jde někam na 2300m+, což vychází zhruba na lehce přes 1000m výškových s 350Wh baterkou.
O kategorii ebiků typu Turbo Kenovo SL Expert bych uvažoval pouze v těchto případech:
- vyjížďky budou do 1000m výškových (není to žádná pevná hodnota, pro hodně těžkého jezdce typu 100kg+ bych to klidně ještě výrazně snížil na 700-800m výškových, pro superlehkého typu 60kg zase o něco zvýšit na třeba 1100-1200m)
- nebo chceš jezdit i dost jen za svoje bez dopomoci
To, či ti vystačí baterka na 1500m výškových, záleží hlavne od tvojej hmotnosti, a od rýchlosti, ktorou pôjdeš - čím rýchlejšie, tým menej výškových baterka zvládne.
Ja mám Orbeu s 540wh baterkou, a pri mojich cca 70kg zvládne v teréne cca 1600-1700 m výškových.
Dnes je už ale väčší výber ľahkých e-bajkov, odporúčam pozrieť napr. nasledovné porovnanie:
https://theloamwolf.com/2023/09/18/2023-ebike-light-roundup-testing-the-best-sl-emtbs/
https://www.conway-bikes.com/ryvon/
Trochu sa obávam toho že by som na Orbei trochu zlenivel, lebo aj keď má znížený výkon 60nm je o dosť viac ako 35nm, a neviem ci by som bol až tak odhodlaný udržiavať kondičku aby som si na Orbea znižoval výkon motora. Orbea je podľa mňa univerzalnejsi bike a mal by isto prejsť viac km ako Kenevo SL.
Ale ako som písal ja chcem skôr kratšie výjazdy a zjazdy teda max budem na biku cca 2 až 3 hodky.
A tých 3x500 výškových metrov som asi aj prehnal v skutočnosti to bude asi 3x350 výškových metrov a to by mohlo zvládnuť aj Kenevo. Mám 77kg.
Len trochu sa obávam toho že v strmsich stúpania bude Kenevo slabé a budem musieť zasadať z biku.
Ten odľahčený Conway vyzerá super ale na našom trhu som ho nevidel, a ja mám obmedzený rozpočet a kupovať budem pravdepodobne jazdený e bike a takýto Conway asi na bazaroch nenájdem.
A čo sa týka tej recenzie viem že sú aj iné odľahčené ebiky ale väčšinou sú drahšie ako Kenevo SL, alebo Orbea Rise.
Pivot Shuttle SL, Trek fuel Exe, alebo aj Haibike Lyke sú drahšie. A tie ostatné modeli zas neviem nájsť na Slovenských bazaroch, ani na Buycycle.com
Čo sa týka výkonu a dojazdu, jednoznačne je lepšia Orbea.
Jazdíme aj také výjazdy,ako chceš ty a tam, kde ja ani nepomyslím na to, či mi baterka vydrží, on musí menežovať.
Alebo nosí extender.
To, že by si zlenivel na Orbei nehrozí, to nezlenivieš,ak nechceš, ani na plnotučnom biku.
Presne v strmých a technických pasážach tie nm prídu vhod.
Keď porovnám obidva stroje z hľadiska konštrukcie, tak Orbea má sem tam mušky.
Specialized je premakaný stroj s dôrazom na detaily.
Na Specialized sa nedá zohnať z náhradných dielov skoro nič.
Orbea je na tom lepšie.
Servis motora Specialized 1,1 , tak ako Ep8 autorizovaný neexistuje.
Keď som kupoval e-bike, tak som prečítal všetko, čo som kde našiel.
Dnes by som bral zase Orbeu, lebo nový Specialized prekvapivo má tie parametre zase slabšie.
A do výberu by som ešte zaradil Trek Fuel Exe.
neviem ci si ma spravne pochopil =)
Vies si nastavit najmensi max krutiaci len na 20Nm
v tom videu to vidis odstupnovane os Y: output (vystup) co dostanes z motora : 20 Nm, 24 Nm, 29Nm, 33NM, ..., 60 Nm
---
Pises, ze sa bojis, ze u KENVELO budes musiet zosadat z biku pri strmsich stupaniach.
A prave u tej ORBEI sa nastavenim vies vyhnut tejto moznosti.
Napr. si nastavis dopomoc takto, horny obr.
ECO: Level 2, max 20Nm
TRIAL: Level 5: max 33Nm
BOOST: Level 7, max 47Nm
Neviem ci vies citat grafy.
os X je tvoj vykon, krutiaci moment, cize ako sliapes
pojdes stupanie na ECO, pojdes v pohode, pride strmsi usek a aj ked zacnes viac do toho dupat nebude ti ECO stacit. Tak prepnes na TRIAL, pripadne na BOOST kde mas nastavene vyssie Nm = dostanes z motora vacsi krutiaci moment a vysliapes to.
Co znamena LEVEL
Cim vyssi LEVEL tym skor a viac ti pomaha motor
Toto je len priklad na pochopenie:
napr. mas nastavene ECO: Level 1, max 20Nm
ty sliapes 10Nm a motor ti dopomaha 5Nm = dokopy 15Nm
sliapes 25Nm a motor ti da 20Nm, to je uz maximum, dokopy 45Nm
sliapes 30Nm a motor ti da stale len nastavenych, max 20Nm, dokopy = 50Nm
Ak si nastavis napr. Level 8 max 20Nm
tak ked budes siapat 10Nm tak motor ti da uz 20Nm = dokopy 30Nm
cize uz pri tvojich 10Nm dostanes z motora 20Nm, zatial co pri LEVEL 1 si dostal len 5 Nm
atd.
----
dolny obr.
ked mas nastaveny rovnaky LEVEL pre vsetky tri stupne dopomoci, ECO, TRIAL , BOOST
ECO: Level 5, max 20Nm
TRIAL: Level 5: max 33Nm
BOOST: Level 5, max 47Nm
to znamena, ze ked si prepnes na vyssi stupen, napr. z ECO na TRIAL tak musis aj viac sliapat aby si dostal z motora vacsi krutiaci moment.
---
Ten BOOST mozes napr. pouzivat len ako vyprostovak, nastavis ma max LEVEL a na MAX Nm a budes pouzivat iba v najnutnejsich extremnych pripadoch.
S tym nastavenim sa vies vyhrat a nastavit podla svojich predstav.
neviem ci si ma spravne pochopil =)
Vies si nastavit najmensi max krutiaci len na 20Nm
v tom videu to vidis odstupnovane os Y: output (vystup) co dostanes z motora : 20 Nm, 24 Nm, 29Nm, 33NM, ..., 60 Nm
---
Pises, ze sa bojis, ze u KENVELO budes musiet zosadat z biku pri strmsich stupaniach.
A prave u tej ORBEI sa nastavenim vies vyhnut tejto moznosti.
Napr. si nastavis dopomoc takto, horny obr.
ECO: Level 2, max 20Nm
TRIAL: Level 5: max 33Nm
BOOST: Level 7, max 47Nm
Neviem ci vies citat grafy.
os X je tvoj vykon, krutiaci moment, cize ako sliapes
pojdes stupanie na ECO, pojdes v pohode, pride strmsi usek a aj ked zacnes viac do toho dupat nebude ti ECO stacit. Tak prepnes na TRIAL, pripadne na BOOST kde mas nastavene vyssie Nm = dostanes z motora vacsi krutiaci moment a vysliapes to.
Co znamena LEVEL
Cim vyssi LEVEL tym skor a viac ti pomaha motor
Toto je len priklad na pochopenie:
napr. mas nastavene ECO: Level 1, max 20Nm
ty sliapes 10Nm a motor ti dopomaha 5Nm = dokopy 15Nm
sliapes 25Nm a motor ti da 20Nm, to je uz maximum, dokopy 45Nm
sliapes 30Nm a motor ti da stale len nastavenych, max 20Nm, dokopy = 50Nm
Ak si nastavis napr. Level 8 max 20Nm
tak ked budes siapat 10Nm tak motor ti da uz 20Nm = dokopy 30Nm
cize uz pri tvojich 10Nm dostanes z motora 20Nm, zatial co pri LEVEL 1 si dostal len 5 Nm
atd.
----
dolny obr.
ked mas nastaveny rovnaky LEVEL pre vsetky tri stupne dopomoci, ECO, TRIAL , BOOST
ECO: Level 5, max 20Nm
TRIAL: Level 5: max 33Nm
BOOST: Level 5, max 47Nm
to znamena, ze ked si prepnes na vyssi stupen, napr. z ECO na TRIAL tak musis aj viac sliapat aby si dostal z motora vacsi krutiaci moment.
---
Ten BOOST mozes napr. pouzivat len ako vyprostovak, nastavis ma max LEVEL a na MAX Nm a budes pouzivat iba v najnutnejsich extremnych pripadoch.
S tym nastavenim sa vies vyhrat a nastavit podla svojich predstav.
Ďakujem za podrobné vysvetlenie. Podľa názorov aj ostatných by bola Orbea Rise asi lepšia možnosť ako Kenevo SL. To nastavenie motora má aj Kenevo SL ale nad tých 35nm sa nedá ísť. A to si myslím že v nejakých fakt strmých vyslapoch môže byť malo výkonu. Tak z týchto dvoch ebikov by som sa asi teda rozhodol pre Orbeu.
Ešte trochu uvažujem nad klasickým xc/trailovym bikom, ale neviem či by som na tom vyslapal aspoň to jedno kolo 350- 400 metrov výškových lebo niekde to je dosť strmé. Pokiaľ by som to zvládol možno by som ostal pri klasike.
Doteraz som mal len ťažšie enduro a to napriek dobrej kondičke bolo utrpenie vyslapat hore neviem či by ľahký klasickým xc/trial bike bol dosť dobrý na to. Z klasických bikov by som uvažoval hlavne nad YT Izzo Core, Santa Cruz Tallboy, alebo Mondraker Raze. Ale asi bude lepšia aj keď drahšia voľba light ebike Orbea Rise.
Bike neni môj prvoradý šport ale doplnkový šport a dať 5000 e za používanú Orbeu tiež není lacné. Preto uvažujem aj o klasickom biku ktorý je dobrý do kopca ale asi by to bolo veľké trápenie to stupanie na tom.
Čo sa týka výkonu a dojazdu, jednoznačne je lepšia Orbea.
Jazdíme aj také výjazdy,ako chceš ty a tam, kde ja ani nepomyslím na to, či mi baterka vydrží, on musí menežovať.
Alebo nosí extender.
To, že by si zlenivel na Orbei nehrozí, to nezlenivieš,ak nechceš, ani na plnotučnom biku.
Presne v strmých a technických pasážach tie nm prídu vhod.
Keď porovnám obidva stroje z hľadiska konštrukcie, tak Orbea má sem tam mušky.
Specialized je premakaný stroj s dôrazom na detaily.
Na Specialized sa nedá zohnať z náhradných dielov skoro nič.
Orbea je na tom lepšie.
Servis motora Specialized 1,1 , tak ako Ep8 autorizovaný neexistuje.
Keď som kupoval e-bike, tak som prečítal všetko, čo som kde našiel.
Dnes by som bral zase Orbeu, lebo nový Specialized prekvapivo má tie parametre zase slabšie.
A do výberu by som ešte zaradil Trek Fuel Exe.
Sú aj situácie kedy kamarát na Turbo Levo SL nedáva také strmé stupania ako ty na Orbea? A aké má podľa teba Orbea muchy?
No ale z týchto dvoch ebikov by som sa teda skôr rozhodol pre Orbeu Rise.
Oproti Specialized-u má Orbea slabšie utesnené ložiská. Tam, kde sa vahadlo pripája k rámu sú dosť na rane a nie sú nijako špeciálne utesnené.
Ďalej radiaci bowden je v ráme pri hlavovej trubke vedený cez také uško. Je dosť úzke a keď sa mení bowden môže sa stať, že sa tým uškom neprepchá a treba potom dať dole vidlu a tak sa tam dostať cez hlavovú trubku a prevliecť ho.
Spodný kryt na motor pôsobí subtílnym dojmom. A je uchytený skrutkami cez plastové dierky s prírubami. Tie príruby sa mi po prvých ranách oblámali a hlavička sa už nemala o čo oprieť. Tak som tam dal podložky. A ešte som hneď vymenil tie malé skrutky, čo držia kryt, lebo boli na malý krížový šróbovák, za imbusáky.
A pre istotu som si kúpil náhradný kryt do zásoby.
Nieje drahý ,ale zle sa zháňa.
Nie sú to žiadne zásadné veci, hovorím- mušky.
Zase na druhej strane odhadujem, že servis mechanických vecí EP8 by som v domácich podmienkach zvládol. Specialized vyžaduje špeciálne náradie.
A aj samotný motor sa dá skôr zohnať EP8, keby už na to prišlo.
Najlepsi bike. Kazdy kto sa na mojom zvezie dole si ho nevie vynachvalit.
Hore to je tak, ze si zamakas, ale ak si aktivny sportovec, tak to bude uplne v pohode.
Mal som 2 roky Kenevo (90 Nm), to som predal a isiel do Keneva SL (35Nm).
Rozdiel v segmentoch na Strave smerom hore - uz to nie je to, co byvalo 😄
Segmenty s klesaniami - vsetky stare prekonane a pridanych mnoho novych 😄
Mas nadcasovy dizajn ramu a ak este vyladis nejake komponenty, mozes ist pretekat 😄
Skusal som Levo SL, ale to sa s kenevom neda porovnat, co sa geometrie tyka pri zjazdoch.
Ďakujem za možnosť si to vyskúšať. Predsa len to neni málo peňazí tak by som to rád predtým vyskúšal. Cyklistika neni môj primárny šport cvičím workout, behavám, hrávam futbal, začinam s thajským boxom a k tomu ešte cyklistika. Neviem ako to všetko časovo zladím
Som z Považskej Bystrice tak teda by som sa niekedy ozval.
Najlepsi bike. Kazdy kto sa na mojom zvezie dole si ho nevie vynachvalit.
Hore to je tak, ze si zamakas, ale ak si aktivny sportovec, tak to bude uplne v pohode.
Mal som 2 roky Kenevo (90 Nm), to som predal a isiel do Keneva SL (35Nm).
Rozdiel v segmentoch na Strave smerom hore - uz to nie je to, co byvalo ?
Segmenty s klesaniami - vsetky stare prekonane a pridanych mnoho novych ?
Mas nadcasovy dizajn ramu a ak este vyladis nejake komponenty, mozes ist pretekat ?
Skusal som Levo SL, ale to sa s kenevom neda porovnat, co sa geometrie tyka pri zjazdoch.
No je to ťažké sa rozhodnúť oba bicykle sú podľa mňa top. Vzhľadovo sa mi možno viac páči Kenevo SL ale Orbea Rise je všestrannejší bicykel, má vačší výkon aj dojazd.
Na Keneve SL sa trochu obávam stŕmych stúpaní, zvládate aj strmšie stúpania? Nemusíte pri strmších stúpaniach zchadzať dole z biku a tlačiť bike?
Ako dlho Vám väčšinou vydrží batéria? Aký režim výkonu idete najčastejšie do kopca?
Tu mas porovnavacky z testu motorov z roku 2022
SL 1.1 je slabsi o 100W v max vykone.
Ale ako bolo spominane uz predtym, s Ep8 RS si vies cez aplikaciu nastavovat ten vykon ako Ti vyhovuje, cize aj znizit ak si chces viac sliapnut za svoje.
U SL 1.1 vies sice tiez nastavovat ale ak budes potrebovat viac vykonu, tak viac ako 234W z toho nevydolujes.
Zalezi ake stupania, 5%, 10%, 15%, 20% mas na trase k DH trailom.
Ak si dobre pamatam, tak z biku som za posledne roky schadzal asi 3-4 krat. Ale to schadzali aj chalani s klasickymi ebikami.
Ja chodim na vyjazdy vylucne s ,,velkymi ebikermi”
Priemerne trasy - cca 40 km a 1000 - 1500 vyskovych
Ale dost teorie. Chod si motor vyskusat. Ak nebudu mat na test kenevo, skus aspon Levo.
Drzim prsty v spravnom rozhodnuti