Chcel by som vas poprosit o pomoc. Kupil som bicykel u ktoreho som uz 3x reklamoval rovnaku zavadu. Prve 2 reklamacie boli uznane, ale tretiu predajca zamietol. Je mozne sa obratit na nejakeho sudneho znalca? Nasiel som spustu for kde riesia topanky a podobne, ale bicykel nikde.
Obvolal som sudnych znalcov z oboru dopravy ale ty sa vraj bicyklami nezaoberaju, tak neviem na koho by som sa mohol obratit?
Dakujem P
Len pre uplnost pridavam ze zavada je v tom ze bicykel neradi na prednom 3 prevodniku. Po preradeni (tak kazde piate) zachyti retaz a taha ju spat hore na prevodnik.
zakon 397/2008 §18
(6) Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením.
(7) Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.