Zdravim vsetkych, chystame sa s priatelkou na vyletik z SK do Maroka cez Madarsko,Slovinsko,Taliansko,Francuzko ,Spanielske Santiago de Compostela a Portugalsko.Vychadza to okolo 4000km tam co nieje malo ale mame vyhradeny cas pol roka, co myslim je dostatok, ide o nas prvy vylet tohto druhu.Potreboval by som poradit aky bike nato kupit ,hlavne co do kvality v pomere z cenou,popripade ak by vedel niekto nieco na mieru vyskladat+tasky a nahradne diely,taktiez planujem aj maly trailer tahat za sebou koli zasobam.Taktiez privitam aj nejake tipy ohladom cesty.Dakujem.
Predpokladám, že sa chystáte zväčša po cyklotrasách, tj. prevažne asfalt + spevnené lesné/poľné cesty. Mohol si konkretizovať, pre ostatných. Typ bicykla ti radiť nebudem, lebo je to môj subjektívny pohľad (zvažoval by som 29-er a možno cyklokrosku). Tašky pozri Ortlieb alebo Sport Arsenal.
Z toho čo si napísal sa dá usudzovať, že nemáš skúsenosti podobnými výletmi, a ani s bicyklovaním a servisovaním bajku. odporúčam ti vyskúšať si najprv niečo kratšie. Napríklad BA - KE. Keď ťa prekvapí nejaký problém, vždy môžeš sadnúť na vlak a za pol dňa si doma. Tiež nie je na škodu prvý krát vyraziť s niekým kto má skúsenosti. Ako plánuješ vlastne nocovať? Stan alebo penzióny? To je veľký rozdiel.
taak trosku som to skusal sice len kratke 600km trasy.. nosic poriadny, bike spolahlivy nic zbytocne odlahcene.. dobre je mat aj kapsy v predu koli vyvazeniu biku... ideal nejaky HT kludne aj 29 na deore postaci.. hl pevny ram, ziadny superlajt stensovany , kruti sa jak had pri nalozeni 20kg materialu, na hrb nic neber .. po 1 dni sa ti zadok podakuje.. vyskusaj si vylet na 3-4dni.. zistis co potrebujes a co nechat doma... bal sa minimalisticky kazde kilo na viac poriadne po citis ...
Ja zas radím na predné koleso a rajdy nedávať nič pokiaľ je to možné. Výrazne to zhoršuje manévrovacie schopnosti. Čo si myslel tým vyvážením bajku?
S ostatnými radami súhlasím.
Skusenosti mam,ale je pravda ze na biku som nesedel hadam 10 rokov, spavat sa chystame prevazne v stane,mozno obcas penzion.Cesty prevazne asfaltky,spevnene polne lesne cesty.Premyslal som bud o nejakom treku alebo xc,do bikov sa nerozumiem co sa tyka kvality a znacky ,ale opravit si ho urcite dokazem, popripade ho potlacim k niekomu co mi ho opravi Vyrazame ak Boh da az na jar buduci rok,takze este casu kopec na skusenosti,hlavne bike by som chcel co najskor aby sme si na seba zvykli.Vdaka za kazdu radu.
Myslím, že by si mal začať čo najskôr a čo najviac bajkovať na hocijakom bajku. Skúšať dlhšie trasy za každého počasia, kopce aj roviny, asfalt aj poľné cesty. Aby si sám zistil, čo od takého bajku a ostatnej výbavy vyžadovať, a čo bajk bude vyžadovať od teba. Na jeseň, keď sa už v tom budeš orientovať si vyberieš nejaký vhodný bajk vo výpredaji, a do jari si na seba môžte zvykať ajajaj...
Ešte by som doplnil, že je dobré vyberať z nižších spoľahlivých sád komponentov v štandardných rozmeroch. Na kolene opraviteľné komponenty, ktoré sa nájdu v šuplíku v hocijakom "servise" v každom zapadákove. Napr. odpružená vidlica býva na takýchto výletoch iba zbytočné *****.
ist na 4000km bez stanu sa neda, tam treba ratat aj s nocovanim v divocine , do talianska po monfalcone som siel na bajku z blavy tak to ti viem poradit co kde ako ak chces
bajk cim jednoduchsi tym lepsie, ak tam nahodis daku hydraoliku abo vzduchovu vidlu a posere sa ti to cestou tak neviem kde to len tak opravis. ak idete obaja kupovat bajky tak kupte take aby nahradne diely navzajom pasovali, usetris na noseni suciastok , ak ides prevazne cestu ja by som isiel do krosu s dakym deore a Vcka brzdy, cena okolo 500e +-
oblecenie take aby nebola kosa aj keby si zmokol ale tak to je individualne, ak idete na pol roka tak asi casu mate habadej, do dazda postaci aj obycajny prsiplast a pockate kym doprsi niekde ked nepotrebujete denne najazdit hromadu km
ja osobne som nosil len 3 dielne cyklotasky dozadu na nosic a bolo tam vsetko od stanu cez spacakkarimatku a veci na tyzden abo aj viac, ak by som stan a spacak vyhodil navrch tasiek tak dnu sa este pribalim aj na mesiac , nie som haklivy tak nemusim menit veci kazdy den staci mat zo 3 sady a raz za tyzden to dako vyprat
nejake aspon zakladne naradie an opravu defektov, dake nahradne spice, kluce, nitovacku, na 4000km asi aj nahradnu retaz, plaste kup take co vydrzia tie nebude treba menit, ale ak kupis daky shit co po 2000km sa uz prederie tak je problem , samozrejme zamok na bajk, svetla blikacky, hlavne treba poriesit nejak navigaciu a net, to ti to dost ulahci, ak mas dost miesta tak aj solarny panel, alebo nejake dynamo v naboji, elektriku proste treba
my este mame taku sutaz na kazdom dlhsom vylete ze kto vezme co najvacsiu blbost ktoru nik nedokaze na nic pouzit ), minule som zobral asi 5m TP kabla, ale divili by ste sa na kolko sposobov sme ho nakoniec pouzili , odvtedy nosim asi 20m spagatu, ten sa hodi tiez na vsetko mozne od susenia pradla az po viazanie kadecoho na nosic
Caupulo: s takouto vybavou si vystacis neobmedzene dlho, neobmedzeny pocet km.
Ked chces zobrat nieco, co nedokazes vyuzit, zober si napr. tri trická. To tretie vytiahnes az doma v takom stave ako si si ho tam zabalil
PatrikL: chcel by som vidiet ako v maroku zhanas do tych kotucoviek nahradne platnicky, novy kotuc alebo pruzinku do prasata. Osmicku na rafiku opravis hoci kde, pripadne zozenies nahradne koleso. Kludne aj na smetisku.
Ja zas radím na predné koleso a rajdy nedávať nič pokiaľ je to možné. Výrazne to zhoršuje manévrovacie schopnosti. Čo si myslel tým vyvážením bajku?
S ostatnými radami súhlasím.
no prave ze opacne ked je na pakli 20kg zadok matendenciu rozmavat celym bikom predok je lahky, koleso nema taky ucinok na zatacanie.. ak je na volante aspon spacak s mapu a vetesou cc2kg ; pritlaci sa aj predne a lepsie sa manevruje na polych a rozbitych asfaltkach...overene odskusane.... po debatach s ludni co jazdia kazde leto 2000km treky sme sa zhodli, ze aj male kapsy na vidlici s nizkou hmotnostou napr na oblecenie su fajn
No tak to by som velice rad videl ten tvoj setup, ked ti 20 kg na zadnom kole sposobi taketo problemy s predkom. No a ze by 2 kg na rajdoch uvedene problemy vyriesilo mi pride ako uplna utopia. Ja mam zase zo svojej skusenosti a aj po rozhovoroch s podobnymi bajkermi ako ty potvrdeny poznatok, že mala brasna na rajdoch je sice velmi prakticka, ale bez nej sa jazdi lepsie.
Na chrbát si neber nič. Nielen zadok ale aj kríže ti budú ďakovať. Skoro každý deň jazdím cca 80-90km, začal som s plným ruksakom, po dvoch dňoch som kúpil kapsičky a rozoznám rozdiel. Už môžem spať v aj na chrbte . Nosim náradie s ktorým rozoberem a zložím celý bicykel keby som chcel (jedine 12tku imbus nemám) a neni toho až tak veľa. Dve náhradné duše a sadu na lepenie, redukcie ventilov (pár gramov). To je dokopy asi 1kg, alee vďaka tomu neostanem na holičkách ani keby čo bolo...
Daj si aj dopredu aj dozadu nosič a na oba daj tašky, daj si do rámu tašku, aj pod sedlo aj na rám, naber všetko čo ti treba, hlavne nezabudni toaleťák!!! To je základ, keď ťa to chytí (ver mi) - A to ti hovorím vážne!!!
A k tej navigácii... Podľa mňa techniky by si mal brať čo najmenej. Stačí ti telefón, ktorý môžeš mať zapnutý každý deň len hodinu napr.
Spomínal tu niekto dynamo v náboji? Ako sa s tým ide? Ako s dynamom čo šúcha o plášť? Alebo to ide hladšie? SHIMANO NEXUS ak sa nemýlim...
skusal som to nexusove na pozicanom biku v NDR bol to kross s blatnikmi ideal na dlhe treky ale kusok tazky ocelac a necitil som ziadny odpor a svetlo malo snimac, ked som siel do podjazdu automaticky sietilo
súhlasím s názorom od capula... čo sa týka výberu bicykla tak niektorý tu odporúčajú MTB, ale to je podľa môjho názoru zbytočné keďže budeš chcieť ísť najmä po asfaltových cestách... na to je ideálny jednoznačne cross resp. treking (viď. môj profil niečo podobného ) s otcom som bol už na viacero túrach (najviac 2 týždne okolo Korziky) takže viem porovnať... bike v mojom profile stál 350€ a slúži dobre takže viac ako 450-500€ je zbytočné dávať; radšej ušetri peniaze, aby si ho mohol ovešať blbosťami typu nosič, tašky a pod dôležitá je aj pevnosť ráfikov aj keď v cenovom limite, kt. som spomenul by mali byť dobre... klasické ráfiky a celkovo kolesá ako sú bežných bicykloch nestačia (úplne stačí niečo takéto al. ten specialized čo sem niekto dal má veľmi dobrú výbavu vzhľadom na cenu ) výbava acera, alivio príp. deore, vidlica lepšia ako NCX nebude, ale stačí (lock-out sa do kopcov zíde )... čo sa týka príslušenstva, tak určite zadné tašky na nosič (ako tu bolo spomenuté vodotesné Ortlieb al. Sport Arsenal), nejaká kapsička do rámu a na riadidlá tiež aj keď sa s tým horšie manévruje... zobrať treba samozrejme stan, spacák, náradie, nejaké oblečenie a pod... prečítaj si zopár diskusií na nakole (konkrétne napr. táto al. táto) kde je toho dosť veľa ohľadne cestovania
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
S ostatnými radami súhlasím.
na začiatok môžeš zobrať niečo takéto z bazáru, možno sa ti aj osvedčí natoľko že nič ďalšie kupovať nebudeš musieť: http://sport.bazos.sk/inzerat/15375173/Bicykel.php
bajk cim jednoduchsi tym lepsie, ak tam nahodis daku hydraoliku abo vzduchovu vidlu a posere sa ti to cestou tak neviem kde to len tak opravis. ak idete obaja kupovat bajky tak kupte take aby nahradne diely navzajom pasovali, usetris na noseni suciastok
oblecenie take aby nebola kosa aj keby si zmokol ale tak to je individualne, ak idete na pol roka tak asi casu mate habadej, do dazda postaci aj obycajny prsiplast a pockate kym doprsi niekde ked nepotrebujete denne najazdit hromadu km
ja osobne som nosil len 3 dielne cyklotasky dozadu na nosic a bolo tam vsetko od stanu cez spacak karimatku a veci na tyzden abo aj viac, ak by som stan a spacak vyhodil navrch tasiek tak dnu sa este pribalim aj na mesiac
nejake aspon zakladne naradie an opravu defektov, dake nahradne spice, kluce, nitovacku, na 4000km asi aj nahradnu retaz, plaste kup take co vydrzia tie nebude treba menit, ale ak kupis daky shit co po 2000km sa uz prederie tak je problem
my este mame taku sutaz na kazdom dlhsom vylete ze kto vezme co najvacsiu blbost ktoru nik nedokaze na nic pouzit
ved ak sa chces daco opytat kludne napis
Pri v-čkach a lacnom bicykli by som sa bál hlavne osmičiek na kolese... Ak tam budú nejaké ráfiky z blata a zavíta aj mimo pekný asfalt
Ked chces zobrat nieco, co nedokazes vyuzit, zober si napr. tri trická. To tretie vytiahnes az doma v takom stave ako si si ho tam zabalil
PatrikL: chcel by som vidiet ako v maroku zhanas do tych kotucoviek nahradne platnicky, novy kotuc alebo pruzinku do prasata. Osmicku na rafiku opravis hoci kde, pripadne zozenies nahradne koleso. Kludne aj na smetisku.
S ostatnými radami súhlasím.
no prave ze opacne ked je na pakli 20kg zadok matendenciu rozmavat celym bikom predok je lahky, koleso nema taky ucinok na zatacanie.. ak je na volante aspon spacak s mapu a vetesou cc2kg ; pritlaci sa aj predne a lepsie sa manevruje na polych a rozbitych asfaltkach...overene odskusane.... po debatach s ludni co jazdia kazde leto 2000km treky sme sa zhodli, ze aj male kapsy na vidlici s nizkou hmotnostou napr na oblecenie su fajn
Daj si aj dopredu aj dozadu nosič a na oba daj tašky, daj si do rámu tašku, aj pod sedlo aj na rám, naber všetko čo ti treba, hlavne nezabudni toaleťák!!! To je základ, keď ťa to chytí
A k tej navigácii... Podľa mňa techniky by si mal brať čo najmenej. Stačí ti telefón, ktorý môžeš mať zapnutý každý deň len hodinu napr.
Spomínal tu niekto dynamo v náboji? Ako sa s tým ide? Ako s dynamom čo šúcha o plášť? Alebo to ide hladšie? SHIMANO NEXUS ak sa nemýlim...