Chcem sa spýtať na váš názor,budem rád za každú radu neviem si vybrať medzi Jekyllom a Geniusom....cenovo ich môžem obidva zohnať za 2100€ stým, že Jekylla by som dostal najskôr v Júni....
tu su linky :
http://kola-scott.cz/horska-kola-2011/celoodpruzena-mtb-kola/panska-kola/trail/celoodpruzene-horske-kolo-scott-genius-40
http://velosprint.sk/shop/c.224_558/cannondale-jekyll-4-wht-11.p.23493
Vopred veľmi pekne ĎAKUJEM
Ja som si to cital,ale myslim ze sa potom odklonili k uplne inemu typu biku a ja sa chcem rozhodnut medzi Jekyllom a Geniusom..problem asi bude vtom ze zrejme nik nema skusenosti s Jekyllom nakolko je to novy bike......
napr.: http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=689058
hned v prvom prispevku porovnava s Geniusiom
ak vyberať z týchto dvoch, tak jekylla, tlmič je lepšie chránený, geometriou sú takmer totožné, jekyll má o chlp menší hlavový uhol, čo je výhodnejšie dolekpcom...a ešte jedna vec, na scotte mi príliš "nereže" položená sadlová rúra, ak budeš chcieť zasúvať sedlovku pri zjazdoch, prípadne dať teleskopickú, bude to trochu na oštaru
no konkretne : Scott Genius LT 40 (2011) alebo Cannondale Claymore 3 (2011) takze toto je o niecom inom...ten Genius LT je vybavou natom horsie,ja len ci niekto nema skusenosti,ci s Geniusom alebo s Jekyllom ,je az zarazajuce ze musim na toho Jekylla cakat tak dlho,ale cenu si vsade drzi,mne dokazal kamos dat z 2800€ na 2100€ cenu s tou vybavou a pripadne vymenim brzdy,kolesa....a carbon to uz je ina liga to si radsej kupim auto
Budem rad ked mi napises skusenosti s Geniusom,a na 90% zoberiem Jekylla
i na zaklade vasich rad som sa rozhodoval tak preto
Mne sa však tiež viac pozdáva Canondale, hlavne asi kvôli o 1° položenejšej hlave, inak sú tie biky geometriami podobné. Chcelo by to ešte nejaký graf priebehu zadnej stavby, ktorý by zrejme ukázal najzásadnejšie rozdiely.
Mas nejake skusenosti a z coho tak usudzujes ze novsie su neni na tom tak zle?zaujima ma vsetko ohladne toho tlmica tak sa mozes podelit o skusenosti,alebo si niekde len cital?
Hlavný problém u tých tlmičov bol, že občas pustilo tesnenie medzi olejom a + komorou. Vtedy sa olej dostal do + komory a - komora stlačila tlmič. U tohto tlmiča (TC) sa používali vysoké tlaky (bežne nad 300 psi) a preto boli aj náročnejšie na údržbu. Novšie tlmiče od DT Swiss už sú na tom lepšie. Teda aspoň zatiaľ, možno o pár rokov začnú odchádzať aj tie. To zatiaľ nevie nik ....
Nevýodou takejto konštrukcie je, (či už u Canondale alebo Scott) že olej je stláčaný z jednej strany - komorou a z druhej + komorou. Prostredníctvom oleja je sú stláčané obe + komory. No a u klasického tlmiča je tlak v oleji nezávislý od tlaku vo vzduch. komore. Samozrejme, ak je dobré konštrukčné riešenie znižovateľných tlmičov, môžu byť rovnako spoľahlivé ako klasické tlmiče.