zháňam nový stroj, full a chcel by som počuť aj viacero názorov, na tieto biky. Neviem ktorý si mám vybrať, pokúste sa prosím napísať ktorý a prečo by ste si vybrali.
zesty http://www.rockroad.cz/celoodpruzene-kolo-lapierre-zesty-214-2010/
x-control http://www.come2bike.cz/product/lapierre-x-control-210-2285/
Ďakujem za odpovede
Ja viem že je tam rozdiel v cene, ale keby sme nepozerali na cenu? Tak čo by podľa Vás bolo lepšie.
Chcel by som to asi na také tradičné jazdenie po červenej, asi tak že výšlap hore, zjazd dole, potom rovina a stále dokola. Proste jedná sa o jazdenie asi vo výške okolo 1000m n m. Ale chcel by som sa začať venovať aj ťažším trasám, napr. hrebeň Veľkej alebo Malej Fatry, Nízkych tatier a tak. Chcel by som vedeiť ako sa na nich asi šlape do kopca, či to nie je húpačka a tak podobne, ako to ide dole kopcom. Nie som odborník na biky, ale nejako treba začať. Chcel by som vedieť ako je to aj s údržbou takéhoto rámu, je možné zlomiť napr. niektorý z tých čapov,potom ho prípadne vymeniť?
Ďakujem za odpovede
http://www.kubicasport.eu/produkt/1951/Haibike-Impact-SL-2010/
Co sa tyka udrzby, tak ide len o beznu udrzbu/cistenie. Vsetky capy su na standardnych loziskach, takze nie je problem s dostupnostou pri vymene.
Pokial sa budeme bavit o poskodeni ramu, nahrada je riesena vymenou kus za kus do 14dni - ci uz sa jedna o reklamaciu alebo o poskodenie jazdcom pri jazde a vymena dielu.
Niektori uzivatelia tohoto fora, s ktorymi som taketo situacie riesil to mozu potvrdit
Posledna vec je, ze bicykle Lapierre sa standardne dovazaju na Slovensko, takze ich nemusis hladat v CZ a na stranke http://www.lapierre-bikes.sk najdes aj zoznam slovenskych predajcov
Neviete niekto či sa dá na Zesty 214 úplne zatvoriť tlmič??
Vďaka za odpovede
inak výška kde budeš jazdiť nieje až taká podstatná pokial neudáš štart.. v 1000m.n.m sá dá jazdiť aj po rovinách, ale je rozdiel sa tam dostať z 100m.n.m a z 800m.n.m
každopádne ak chceš začať jazdiť zložitejšie terény ber toho zestyho (aj keď ja by som ho nazval XC-AM, ale to je možno averzia voči všadecpanému AMENu)
čo sa týka odpruženia ak je dobrý systém tak tých 140 vôbec vo výšlape nevadí, a v zjazde si vďačný za každý jeden navyše..
Navyše si dovolím tvrdiť, že Zesty nie je prehnane hojdavý ani pri najcitlivejšom tlmiči. Jazdil som napr. taký Canondale Rize a ten je bez propedalu dosť hojdavý (oproti Zestymu sa tlmič do polovice zdvihu doslova prepadával). Je to dané konštrukciou zadnej stavby. Osobne potrebu locku nepociťujem ani na Spicym a to mám kompresiu odstavenú na tlmiči už takmer úplne (FloatR).
inak výška kde budeš jazdiť nieje až taká podstatná pokial neudáš štart.. v 1000m.n.m sá dá jazdiť aj po rovinách, ale je rozdiel sa tam dostať z 100m.n.m a z 800m.n.m
každopádne ak chceš začať jazdiť zložitejšie terény ber toho zestyho (aj keď ja by som ho nazval XC-AM, ale to je možno averzia voči všadecpanému AMENu)
čo sa týka odpruženia ak je dobrý systém tak tých 140 vôbec vo výšlape nevadí, a v zjazde si vďačný za každý jeden navyše..
To CraObs
Veď práveže top je ten problém, asi na ňom nebudem vedieť šlapať, bude to totiž môj prvý full.
Vôbec si to neviem predstaviť, a už vôbecnie ako tobude vyzerať keď budem šlapať zo sedla.
Inak nie je niekde na nete nejaká metodika jazdenia na bikoch, myslím niečo ako "príručka" z nejakými radami, zlepšovákmi a tak??
Ja viem že na tej výške až tak nezáleží, uviedol som to len na priblíženie. Moje bydlisko je asi v 300-350 m n m
Myslím že asi bude lepší ten zesty, síce možno chvíľu to potrvá ale neskôr bysom chcel jazdiť ťažšie a ťažšie veci
To igor5
bude to aj môj prvý full, ale keď už si mám kúpiť niečo za takú sumu, taknech tovyužijemaj do budúcna. Myslím že na nový bike už len takľahko nenašetrím-som študent takže asi pôjdem do toho zesty.
Inak čo myslíte? AK by som kúúpil X-control dala by sa časom vymeniť vidla na 140mm a tlmič za 120 mm. Či to asi nepôjde že?
S tým košom na fľašu to nevadí, batoh nosím skoro vždy tak tam problém nevidím, a aj tak nejako netúžim piť zo zablatenej fľaše
To patrikL
vďaka za tipi ale všetky tie biky sú nad moje finančné možnosti, tento zesty sa mi páči pomerom cena/výkon, Či?
Navyše si dovolím tvrdiť, že Zesty nie je prehnane hojdavý ani pri najcitlivejšom tlmiči. Jazdil som napr. taký Canondale Rize a ten je bez propedalu dosť hojdavý (oproti Zestymu sa tlmič do polovice zdvihu doslova prepadával). Je to dané konštrukciou zadnej stavby. Osobne potrebu locku nepociťujem ani na Spicym a to mám kompresiu odstavenú na tlmiči už takmer úplne (FloatR).
Nie nechystám sa na ňom vyhrávať maratóny, aj keď si na nejaký určite zájdem, ale skôr sa len tak povoziť a spoznať niečo nové ako vyhrávať
Ghost http://velosprint.sk/shop/c.224_558/ghost-asx-5500-10.p.12130
SPecialized http://velosprint.sk/shop/c.224_558/specialized-fsrxc-comp-char-blk-10.p.11604
Trek http://velosprint.sk/shop/c.224_558/trek-fuel-ex-6-10.p.12361
Nad týmito bikami takmer nerozmýšľam,ale nedalo bymi nedať to tu. Ak by sa dalo možno nejako vyjadriť
Osobne som na Zestym jazdil aj dlhšie výšlapy (napr. Martinské Hole 1450) ale aj ťažké zjazdy z Martinských holí a rám nemal problém. Pevnosť rámu je preverená Bercom, ktorý váži tú stovečku a vôbec to nešetrí.
Ak chceš jazdiť ťažšie a ťažie veci bez výmeny biku cesta je jasná a overená.
vďaka za tipi ale všetky tie biky sú nad moje finančné možnosti, tento zesty sa mi páči pomerom cena/výkon, Či?
o pomere cena/výkon nemôže byť pri zesty 214 reč, pokiaľ teda zanedbáme kvality rámu tak niektoré komponenty sú o dosť horšie ako pri bicykloch iných značiek v tej cene...
do akej ceny to má byť ten bicykel? Nejakých 1500-1600e? Ak hej, tak do ten ceny s vyšším zdvihom napr. http://velosprint.sk/shop/c.224_558/ghost-amr-plus-5700-09.p.9858 , z tých odkazov čo som už dal by ten AMR-5700 mohol ísť cenou dole o nejakých 10%, čiže aj ten by mal peknú cenu...