Ahojte, už dlhšie rozmýšľam, že či prejsť z full xc na xc HT a zároveň toto HT používať aj na cestu a mix jazdenie. Momentálne mám full Meridu Ninety-six 800 a cesťák Dema Leony 6.0. Zaujal ma tento nový rám od Specialized https://www.specialized.com/sk/cs/chisel-frameset/p/184107?color=291519-184107&searchText=71721-7001. Rozmýšľam, že by som predal cesťák aj full rám s tlmičom z toho a komponenty prehodil na ten Spešl. Pomer jazdenia na mtb/cesta je asi 70:30. Na mtb dám občas nejaký maratón a nejaké vlastné dlhšie výjazdy okolo 130 km, tak raz za mesiac, inak bežné denné výjazdy do 90 minút. Niežeby ma cesťák nebavil, ale v poslednom období je mtb väčšia srdcovka. Budúci rok by som chcel vyskúšať aj dlhší bikepacking. Zároveň by som znížil asi o 1,5 kg hmotnosť a zjednodušil servis na jeden bajk. Je to dobrý nápad?
Tak neviem kto je kompetentný povedať či je to dobrý nápad, toto je čisto len o tvojich preferenciách čo chceš jazdiť. Ak to HTcko pokryje všetko čo jazdíš tak ano.
Budes mat mensi komfort v tetene. Budes pomalsi na ceste ako s cestakom. Ak das hladsie plaste na mtb 29nu tak sa da aj tam aj tam... V terene do kopca zrychlis z kopca spomalis... Ak chces jeden bike tak ok. Prevody si zvol s vecsim rozsahom... Pripadne si urob 2 sady kolies na cestu uzsie so slik plastami a na mtb hrubsie. Osobne mam full do terenu, Xc s pevnou vidlou na cestu a lesoasfaltky a cestaka na dlhe svihy. Kzkni moh profil zihadla 9
Ok, všetky kompromisy sú mi jasné. Prevody chcem dať 1x11 32/11-51. Tie som si pripravoval na ten full. Kolesa mám 29 s rafikmi 23 mm a rozmýšľal som nad plášťami Hutchinson Kraken 2,3 čo by mohol byt dobrý deal. Alebo Kraken+Skeleton. Skeleton 2,15 jazdím teraz vzadu a je to fakt rýchly plášť.
Prevod 32/11 na cesty nebude bohviečo. Vozím to na endure a ak náhodou zabludim na cestu tak mne co nemám najazdené po ceste tak by sa aj ťažší zišiel to mám 32/10.
Ten pomer cesta terén by bol zachovaný, resp tej cesty by bolo ešte menej. Vymeniť prevodnik je najmenej. Kolesa sú rok staré, tak zatiaľ za microspline nechcem meniť a Sram nechcem.
imajoros: To ako fakt sa na mtb jazdí po ceste v pohode viac ako 30 km/h? Chodím na biku dosť a ešte ma žiaden mtb nepredbehol, čiže z môjho pohľadu to bežné asi nie je. Ak hovoríš o jazde dole kopcom, tak ok, beriem späť
Toto isté som absolvoval cca 3 roky dozadu, prechod z full na HT. U mňa skôr preto, že na fulle to treba naozaj naozaj pustiť, aby mal človek pocit rýchlosti, lebo je to taký blbovzdorný stroj, čo strašne veľa odpustí - teda oproti HT. Na HT mám pocit rýchlosti (smerom dolu) podstatne väčší, i keď v skutočnosti ledva idem, viac sa napracujem telom a mám z toho väčšie potešenie. Smerom hore je HT podstatne rýchlejšie. Jazdím cca ako ty 70:30 - mám 29x2,20, volil som ikon a aspen od maxxisu. V náročnejšom teréne mi to vadí, na ceste sa to gúľa ale fakt dobre. Pokiaľ sa nejazdí nejaké brutálne blato, ušlapem terén i na tom. Pri kadencii 90ot/min dám na 32/10 40km/h, čo vzhľadom na kondičku nemám šancu udržať - takže mne stačí. Skôr mi príde, že to je o hlave, keď ten cesťák na ceste úplne inak valí, máš pocit (aj reálne), že sa hýbeš. V lese, kde je členitý terén, tak ten pocit máš i pri nižších rýchlostiach. Na otvorenej ceste na horáku pri 30 km/h pocitovo neuteká krajina - ideš pomaly (i keď výkon dávaš). Preto zase čakám, kedy mi dorazí cesťáčik To sú všetko moje subjektívne dojmy, nepriem sa s nikým. Ak jediný bicykel, tak jednoznačne HT ako najuniverzálnejší stroj. A teda ešte som rád, že nemusím riešiť údržbu tak ako pri fulle.
Na to co ja jazdím mi postačuje? a ďaleko presahuje moje schopnosti a možnosti.
1x12 je super aj na ceste aj v teréne.
Mal som 2x10.
Odpada mi servis zadnej stavby a tlmiča.
Bike je ľahší.
Boost je lepsi?
Ja mám zas opačný problem Práve rozmýšľam či prejsť z HT na Full XC, ale ked čítam viac článkov, už len skrz údržby a hmotnosti ma to zase tlačí k ľahučkému HTcku, no a ešte sa mi začal páčiť aj ten novy Ghost Lector PRO
Ten môj full vážil povodne 13,5, stiahol som to na 12,5 a po novom by sa mal dostať na 13 kg. Dnes som si bol zajazdiť a už som bol viac menej rozhodnutý, ale po tejto jazde som znova na začiatku 😅
keby si sem dal odfotený svoj bajk a popis komponentov, dalo by sa ti poradiť kde na fulle vieš efektivne zhodiť za relativne malo grošov, všeobecne najviac sa to oplatí na kolesách plašťoch dušiach...
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
1x12 je super aj na ceste aj v teréne.
Mal som 2x10.
Odpada mi servis zadnej stavby a tlmiča.
Bike je ľahší.
Boost je lepsi?