Ahojte, je veľa celoodpružených bikeov. Aké máte skúsenosti s pružením/tlmením vzadu? Čo je dobré mať, na čo si dať pozor a čomu sa vyhnúť pri
bicykloch v cene 2500-3500 EUR? Treba robiť nejaký pravidelný
servis zadného pruženia? (som amatér, najazdím max 2500-2800km ročne (max 2x týždenne), uprednostňuje niečo s málo údržbou, resp. aby som nemusel chodiť moc často do servisu). Pri niektorých bikeoch je pruženie pripojené o hornú trubku, niekde je pripojené o tú šikmú trubku smerom dole/dopredu. Nejazdím ako kamikadze DH dole kopcom, ale skôr výletné tempo po lesných cestách v Malých Karpatoch. Nejazdím na súťaže. Hľadám bike, kde sa mi bude jazdiť pohodlne. Pri jazdení zvyknem sedieť na sedadle. Ide mi o to, aby pri jazde do kopca som sa nehúpal na bicykli ako na trolejbuse. Pochopil som, že pri niektorých bikeoch sa nastavuje citlivosť/lockout zadného pruženia a že napr. Specialized Epic má systém Brain 2, ktorý sám detekuje, po akom teréne človek ide. Pri bikeoch býva nastavovanie zadného pruženia na riadítkach? Prepína sa citlivosť pruženia ľahko počas jazdy? Treba kvôli zadnému pruženiu nosiť so sebou nejaké špeciálne ***** bombičky, nástroje? Osobne sa mi Specialized Epic, ktorý sám upravuje citlivosť/lockout, akurát som čítal, že to vraj nereaguje dostatočne rýchlo.....
Moja skúsenosť je taká, že niektoré systémy pruženia nepotrebujú prepracované tlmiče a tiež sa jazdec nemusí hrať s nejakou páčkou aby prepínal režimy.
Odporúčam ísť sem https://www.sportservis.sk/eventy/sportservis-testovaci-den-2019 a vyskúšať nejaké bicykle. Giant Anthem 29 by som odporúčal určite vyskúšať. Aj Trance, keďže pohodlia ponúkne o dosť viac.
Samozrejme je výber bicykla dosť zložitá záležitosť a ak by si mal napr. vyššiu hmotnosť (nad nejakých 85-90 kg), tak má zmysel dávať väčší pozor na umiestnenie tlmiča a na to, či sa vôbec bude dať bicykel prevádzkovať s rozumným tlakom v tlmiči. Niektoré kombinácie tlmič+rám spôsobujú to, že ťažší človek musí fúkať veľmi vysoké tlaky a to nie je podľa mňa ideálny stav.
Ako vyzerá také klasické zlyhanie rámu: https://www.youtube.com/watch?v=_gwf7HXB_Ko
Ako vyzerá také klasické zlyhanie rámu: https://www.youtube.com/watch?v=_gwf7HXB_Ko
Ak to teda chapem spravne, tak napr. system pruzenia Giant Anthem nie je moc vhodny, ak ma clovek uz 88kg, lebo ta trubka pod sedlom bude viac namahana?
Autor sa rozhodol vymazať svoj účet spolu s obsahom, ktorým do fóra prispel.
Na druhu stranu strykovi (110kg) praskla zadna stavba na x-control.
Takze asi nieco na tom bude.
Autor sa rozhodol vymazať svoj účet spolu s obsahom, ktorým do fóra prispel.
Je to len môj osobný názor, nemusí s ním každý súhlasiť. Podotýkam, že moja váha je v “plnej poľnej” cca 105kg.
Čo sa týka zlomenia rámu, podarilo sa mi to pri troch rámoch. Z toho dva boli fully a mali systém pruženia cez váhadlo na sedlovej rúre. Takže je jasné, že tam tie sily pôsobia väčšie.
Je to len môj osobný názor, nemusí s ním každý súhlasiť. Podotýkam, že moja váha je v “plnej poľnej” cca 105kg.
Čo sa týka zlomenia rámu, podarilo sa mi to pri troch rámoch. Z toho dva boli fully a mali systém pruženia cez váhadlo na sedlovej rúre. Takže je jasné, že tam tie sily pôsobia väčšie.
Vdaka za radu ohladne "tlmica pozdlzne s hornou ramovou trubkou". Znie to logicky, naco zbytocne namahat trubku pod sedlom....
V cene cca 3000 sa da kupit nejaky celoodpruzeny bike, ktory je z karbonu (t.j. je lahsi), ale sucasne nie je nachylnejsi na prasknutie? Alebo je lepsie mat hlinik? Alebo mat bike z karbonu a zadnu stavbu z hlinika?
Nastavovanie citlivosti zadneho tlmenia je lepsie kde? Na riaditka? Na tlmici? Kde to mate vy? Nie je problem ked je to priamo na tlmici? Nie je problem to pocas jazdy prepinat? (pri zmene vyjazdu do kopca na zjazd z kopca)
Mohol by si nejako popisat ten virtualny bod otacania, resp. ten system ?
Tu si trosku v rozpore, kde pises, ze uprednostnujes tlmic horizontalne pod ramovou trubkou, ale jazdis s tlmicom, ktory je vertikalne. Tu ale pises o specialnom rieseni. Kedze sa trochu zaujimam o konstrukciu nemohol by si poslat foto, ako to mas riesene na tom Treku ?
Čo sa týka uloženia tlmiča. Neuprednostňujem tlmič horizontálne, len píšem, že na vyššiu váhu jazdca je podľa môjho názoru ideálnejší. Menej prepákovaní a tým pádom nižšie tlaky. Rad však skúšam nové veci a Trek som dovtedy nemal. Tak som skúsil. A som prekvapený ako dobre ten systém funguje. Ale len dole kopcom, nahor musím zamykať.
Autor sa rozhodol vymazať svoj účet spolu s obsahom, ktorým do fóra prispel.