Keď sa pozerám na tieto dve fotky som už načisto dezorientovaný. Ale asi každý by sa na tom aspoň chvíľu chcel previezť. Len by som furt pozeral prečo mi namotalo šálter a aj tak to ide.
možno to funguje ale ked si predstavím kolko kladiek a čapov to má tak neviem ako to je z pohľadu servisu a zivotnosti. lebo nemám ja za potrebu pravidelne kontrolovať či mi niečo niekde nedrhne a vymienat to. To je ako to vnútorne vedenie laniek cez hlavove zloženie. vyzerá to dobre až po prvú faktúru zo servisu za výmenu bowdenu alebo lanka:)
Hlavne tá dostupnosť tých kladiek je otázna. Výmena je úplne v pohode. Len ja mám bike niečo cez 2 mesiace, najazdené čosi cez 800km a higj pivot kladka už je chytená. Je tam základná oceľová a má viditeľne ozobané hrany zubov. Ale čo som pozeral, tak aj v CZ sa dá u Krabcycles kúpiť v 3 verziách. Základná oceľová, potom hliníková a potom extra drahá asi antikorová. Takže by som bral asi zlatú strednú cestu a to hliníkovú. Inak je systém high pivot absolútne čosi luxusné v porovnaní s odpružením čo som jazdil na TREKU. Ale ten odpor smerom na vrchol kopca je citeľný. Musel som dokonca vyhodiť z pohonu spodnú napínaciu kladku. Každopádne výhody presahujú nevýhody.
Na vnútornom vedení bowdenov cez hlavu nie je vtipná výmena bowdenu, ale to, že kvôli výmene hlavového ložiska musíš odpojiť brzdovú hadicu a prípadne vymeniť bowdeny a lanká, alebo rozobrať polovicu bajku.
...to, ze sa 50 rokov na prehadzovacoch nic nezmenilo znamena len tolko, ze nic lepsie nikto nevymyslel a tento "stary" dizajn je aj v dnesnej dobe stale dostatocne dobry
tie U-cka su len nasrobovane na zadnej stavbe nie? nemaju sa ako hybat
mne sa prave to umiestnenie saltra paci
Hlavne tá dostupnosť tých kladiek je otázna. Výmena je úplne v pohode. Len ja mám bike niečo cez 2 mesiace, najazdené čosi cez 800km a higj pivot kladka už je chytená. Je tam základná oceľová a má viditeľne ozobané hrany zubov. Ale čo som pozeral, tak aj v CZ sa dá u Krabcycles kúpiť v 3 verziách. Základná oceľová, potom hliníková a potom extra drahá asi antikorová. Takže by som bral asi zlatú strednú cestu a to hliníkovú. Inak je systém high pivot absolútne čosi luxusné v porovnaní s odpružením čo som jazdil na TREKU. Ale ten odpor smerom na vrchol kopca je citeľný. Musel som dokonca vyhodiť z pohonu spodnú napínaciu kladku. Každopádne výhody presahujú nevýhody.
Ak je oceľová chytena po 800km tak pochybujem ze hliníková vydrží viacej... Tie kladky pri high pivotoch sú slušný spotrebak...
...to, ze sa 50 rokov na prehadzovacoch nic nezmenilo znamena len tolko, ze nic lepsie nikto nevymyslel a tento "stary" dizajn je aj v dnesnej dobe stale dostatocne dobry
Paraleleogram na tej vidle pracuje... Lenže ta, nazvyme to pätka, na Nicolaji je jeden pevný kus a nič sa tam nehýbe... Je to iba 2 skrutkami chytené o zvyšok zadnej stavby... Cize oproti štandardnému full ku tam niesu navyse žiadne čapy...
Ja s oceľovými prvkami pohonu nemám dobré skúsenosti. Ale len s antikorom zatiaľ, ten je horší ako hliník. Neviem prečo. Ono tie zuby sú na pohľad v dobrom stave, ale sú akoby mikro ozobané a to potom robí počas jazdy pazvuky. Akoby to nejako chrčalo. Ale aj hliníkové prevodníky sú rozdiel. Originál SRAM GX je úplne oničom oproti originálnemu SRAM XX1. Čiže hliníkovú kladku chcem len na skúšku. Ona sa predpokladám opotrebuje, ale plôšky na zuboch budú hladké bez ozobaní.
To máš aký rám? Druid? Väčšinou sa tieto horné kladky na highpivotoch dávajú dosť malé, a preto rýchlo odchádzajú, pretože sú na tahanej časti reťaze. Na rozdiel od kladiek prehadzovača, ktoré sú na voľnej časti a preto vydržia tak dlho.
To mám Dreadnought, ale to je v podstate jedno. Kladka je myslím, že rovnaká. Len majú ich viac typov v ponuke a tá pôvodná má príliš málo na to, aby bola taká ozobaná. Ale hluk to nerobí ani to nemá vôľu zatiaľ. Ale pre istotu sa už pozerám po novej
To má nejakých 18zubov. Ktoré sú stále v zábere, n-krát častejšie než taký 32z prevodník. Si zober, že najmenšie 3 pastorky sú po roku dvoch na odpis a to sa používajú občas a v malej záťaži. Tieto vodítka sú v zábere neustále.
Sú to vodítka, pretože vedú reťaz tak, aby v systéme s vysokým čapom neutralizovali pedal-kickback, ktorý by bol obrovský, ak by reťaz išla "normálne". A sú v zábere, pretože predsa prenášajú ťah reťaze z prevodníka na kazetu.
Na vnútornom vedení bowdenov cez hlavu nie je vtipná výmena bowdenu, ale to, že kvôli výmene hlavového ložiska musíš odpojiť brzdovú hadicu a prípadne vymeniť bowdeny a lanká, alebo rozobrať polovicu bajku.
Na bajku, na ktorom mam nabehane cez 46000km som hlavko menil raz. Je ale pravda, ze to bolo FSA s hlinikovym puzdrom (iba vnutorne misky a gulicky boli ocel) takze velmi nemalo co korodovat.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
je pre mna rovnako "krasne" ako toto
...to, ze sa 50 rokov na prehadzovacoch nic nezmenilo znamena len tolko, ze nic lepsie nikto nevymyslel a tento "stary" dizajn je aj v dnesnej dobe stale dostatocne dobry
tie U-cka su len nasrobovane na zadnej stavbe nie? nemaju sa ako hybat
mne sa prave to umiestnenie saltra paci
Ak je oceľová chytena po 800km tak pochybujem ze hliníková vydrží viacej... Tie kladky pri high pivotoch sú slušný spotrebak...
je pre mna rovnako "krasne" ako toto
...to, ze sa 50 rokov na prehadzovacoch nic nezmenilo znamena len tolko, ze nic lepsie nikto nevymyslel a tento "stary" dizajn je aj v dnesnej dobe stale dostatocne dobry
Paraleleogram na tej vidle pracuje... Lenže ta, nazvyme to pätka, na Nicolaji je jeden pevný kus a nič sa tam nehýbe... Je to iba 2 skrutkami chytené o zvyšok zadnej stavby... Cize oproti štandardnému full ku tam niesu navyse žiadne čapy...
Na bajku, na ktorom mam nabehane cez 46000km som hlavko menil raz. Je ale pravda, ze to bolo FSA s hlinikovym puzdrom (iba vnutorne misky a gulicky boli ocel) takze velmi nemalo co korodovat.
nie kazdy ma vodicak a
https://www.facebook.com/photo?fbid=780171617490184&set=pcb.780171797490166