mnavak, kubad: preco?
Ja by som si to tam aj dal, keby to bolo aj na hydrauliky, ale s tym ze by to bolo vypinatelne. Hlavne teraz ked je na cestach a chodnikoch listy a iny smyklavy bordel. Obcas ma prekvapi zablokovane predne koleso a na snehu by to malo este väcsie plus.
PS: uz som sa naucil robyt manualne ABS , par krat ma to zachranilo pred zdr*anim sa na asfalt
ono se na kole obcas hodi smyk zadniho kola, auta s ABS muzou mit za urcitych podminek vyrazne delsi brzdnou drahu, je to tezke a bez elektroniky to nebude nikdy poradne fungovat.
na kolo mozna na nejake citibike
jazdim stylom akym potrebujem, ked sa ponahlam tak idem rychlo ked nie tak pomaly. Prekvapilo ma to na pasiku travy co bol na chodniku, stredom chodniku bol mokry pas travy s hlinou, panicka na jednej strane, pes na druhej a ona si psika zavolala 2 metre pedomnou kde som bol rozbehnuty tak na cca 17km/h rychlosti, hned na brzdu a predne koleso rovno na pasiku tak sa rovno zablokovalo, ihned som brzdu povolil nakolko som ho mal aj natocene do lava a potom väcsinou ked naprsi tak bud pod stromami na listi alebo je tam potom naka ina gebuzina NEVIDITELNA kde som dostal aj nedotazavy smyk a potom na mokrych dlazdiciach a potom na chate, tam je toho dost, strk, listy nespevnena cesta a ked ma este tak napadlo tak pri drazdiaku na tych kamienkoch, tam staci naozaj malo zacat brzdit a kolesa sa blokuju, sneh a poladovica na chodniku cez zimu, ta poladovica ani nebola vydiet a zistil som to nastastie pri prvom brzdeni ked som este vobec nezatocil, keby som to pri to brzdeni nezistil tak by som pekne nedr*al do muru, ked sa ide v dubravke od saratova k cukrarni normalne po chodniku tak vie ake su tam 90° zatacky ktore na suchu davam v 25km/h, keby som tam siel na tej poladovici tak oproti prvej je hned dom, asi by som skoncil niekde v pivnici toho domu.
kubad: ano, prave preto by to malo byt vypinatelne, auta s ABS maju brzdnu drahu dlhsiu ale pritom su plne ovladatelne. Na aute ktore nema ABS dostanes smyk tak ostanes vsetkymi 4mi kolesami na ceste. Ked dostanes na bike alebo motoreke ktora nema ABS v zakrute smyk tak ides na asfalt ked ihned nezareagujes.
prozatim se ABS nechytlo ani u motorek a tam je na to prostoru dost cena a vaha neni problem
a na supersportu me ani nechybelo, na kole me nechybi uz vubec a asi sem uz nejakou tlamu diky podjeti blokleho predniho kola hodil
v aute sem za ABS rad ale to ma 4kola tam je ten nejvetsi rozdil
na kole nechci ani nahodou
Nauc sa poriadne brzdit, vyskusaj si ako sa bike ovlada so zablokovanymi kolesami, prednym aj zadnym... V zime sa fajn trenuje blokovanie preneho kolesa . taketo ABS na bike ti teda nepomoze zabranit kolesu aby slo do smyku, na lade 100% nie. Podla mojho nazoru to iba zmensuje brzdny ucinok (nieco take som skusal na V-brakeoch a bol to otras, strasne gumovy chod paky, paka sla az na riaditka)... to by som si radsej kupil najhorsie bowdeny a lanka, potom je vysledny efekt taky isty.. Inac bol by som zvedavy co by si povedal (alebo hockto iny) na brzdy na biku, ktorymi by si nevedel zablokovat predne ci zadne koleso.. ja by som take hned vratil.
Ako marketingovy trik na predaj Tesco bikov pre Tesco typy bicyklistov to je dost dobre. Na ostatne biky doporucujem investovat do svojej vlastnej hlavy a naucit sa vozit. Je to zaroven lacnejsie a hmotnost to nepridava, ale dokonca ubera!
Preco? Lebo na svoj styl jazdy si dovolim trdit ze viem ovladat brzdy. Kto vie vie, kto nie abs mu nepomoze skor uskodi. Na aute je to ina vec, tam je rozdiel v rychlosti aj vahe
Tidli: brzdit viem, ABS by ma od smyku nezacharanilo, dobre to poznam na autach a mam to par krat odskusane, na snehu to sice brzdnu drahu zväcsuje ale mas pri tom auto ovladatelne. Na lade ti nepomoze nic, jednine tak 10 aniely strazny. V brzdy nemam, mam J3 a tie brzdia super, na chate mam staru Demu s Vckami a tam je to hrozne s tymi brzdami, nemozem poriadne ovladat brzdny ucinok tak ako na hydraulikach. Bike na ktorom by som nevedel zablokovat kolesa, pokial by som vedel ze to ma tento system a bol by ucinny tak by som to privytal. Pokial by som kolesa nevedel zablokovat z dovodu slabych brzd tak by som to isiel predajcovy otrieskat o hlavu.
donmiso:naco ti je blokovanie predneho kolesa na snehu? ja ked som to skusal hned ma to tahalo k bielemu tam dole
Ty si do toho ABS hodne zazrany
uvedom si ze auto me 4 kola a je stabilni
na kole je stabilita jen o tezisti tady ti abs absoltne nepomuze, v zatacce pujdes k zemi i pokud se ti blokne kolo jen na zlomek okamziku a vzadu je ti to jedno kolo je riditelne tezistem i ve smyku. Takze tak je to capina vhodna pro tetky do mesta ktere neumi brzdit
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
x rokov dozadu na V-brakoch... a neviem ci aj nie na cantilevroch
Ja by som si to tam aj dal, keby to bolo aj na hydrauliky, ale s tym ze by to bolo vypinatelne. Hlavne teraz ked je na cestach a chodnikoch listy a iny smyklavy bordel. Obcas ma prekvapi zablokovane predne koleso a na snehu by to malo este väcsie plus.
PS: uz som sa naucil robyt manualne ABS
na kolo mozna na nejake citibike
kubad: ano, prave preto by to malo byt vypinatelne, auta s ABS maju brzdnu drahu dlhsiu ale pritom su plne ovladatelne. Na aute ktore nema ABS dostanes smyk tak ostanes vsetkymi 4mi kolesami na ceste. Ked dostanes na bike alebo motoreke ktora nema ABS v zakrute smyk tak ides na asfalt ked ihned nezareagujes.
a na supersportu me ani nechybelo, na kole me nechybi uz vubec a asi sem uz nejakou tlamu diky podjeti blokleho predniho kola hodil
v aute sem za ABS rad ale to ma 4kola tam je ten nejvetsi rozdil
na kole nechci ani nahodou
donmiso:naco ti je blokovanie predneho kolesa na snehu? ja ked som to skusal hned ma to tahalo k bielemu tam dole
uvedom si ze auto me 4 kola a je stabilni
na kole je stabilita jen o tezisti tady ti abs absoltne nepomuze, v zatacce pujdes k zemi i pokud se ti blokne kolo jen na zlomek okamziku a vzadu je ti to jedno kolo je riditelne tezistem i ve smyku. Takze tak je to capina