po roku jazdenia na seriovej vidle (RST Gila 80) premyslam, ze dozrel cas na vymenu za nejaku funkcnu vidlu. Do hladacika mi padla Axonka http://www.suncycle.sk/cross_country/vidlice-mtb/sr-suntour-axon-rld-disc/ a E*****n http://www.suncycle.sk/cross_country/vidlice-mtb/sr_suntour_e*****n_rld_disc/ , ale nebranim sa ani inej vidle do daneho cenoveho limitu 200 eur, co je pre mna fakt horna hranica.
Bike mam Ghost SE 2000 2k10 http://www.ghost-bikes.sk/8024-se-2000-2010.
Jazdim vacsinou teren (Slanske, Cergov a pod.), ale dostat sa tam musim po asfalte. Neskacem, nerobim triky. Kopce sa snazim slapat vsetky, podla moznosti. Smerom dole idem svojim tempom, nie som zjazdar.
Co teda ocakavam od vidly:
1. funkcnost
2. citlivost (aj pri mojej musej vahe +- 60 kg)
3. tuhost
4. uspora hmotnosti by bodla oproti starej vidle
5. cena do 200 eur
Jazdim celorocne, teda aj v zime v mrazoch. Bolo by fajn, ak by vidla bola funkcna aj za tychto podmienok pod nulou.
Dakujem za Vase postrehy
Pravdupovediac, najviac som prikloneny k Axonke. Niekde tu na fore je aj fotka, kde ju ma na bajku Milan Barényi, tak hadam, by nemusela byt najhorsia.
A este jedna otazocka- ma aj seriova Axonka olejove tlmenie?
skôr asi chcel vedieť ako je vidlica mazaná... A to by mohol byť práve ten problém
Inak pri tej hmotnosti okolo 60kg skôr TT verziu... Aj kvôli správnej tvrdosti negatívnej pružiny.
to PatrikL: aku funkciu ma ta negativna pruzina? Ja som zil v tom, ze vzduchovu vidlu si mozem prisposobit tym, ako ju nafukam (na aky tlak). Ci to su len dual-air-y?
to MaRCy: Seriovy Axon bude oproti Gile krok spat? ci ako? Asi som neporozumel.
to tmax: Jasne, jeho som spomenul len ako priklad. A Ty si so svojou Axonkou spokojny?
No napríklad systémy solo air a dual air majú negatívnu pružinu vzduchovú, e*****n a axon pružinovú - zhruba o neg. pružine je popísané tu http://www.bike-forum.cz/forum/dual-air-vidlice-ako-to-presne-funguje.html#comment1647772
Teraz cisto hypoteticky- ak by som mal prilis tvrdu negativnu pruzinu na moju vahu, nedalo by sa to vykompenzovat zvysenym tlakom v "pozitivnej" komore?
A aky je rozdiel medzi seriovym E*****nom a Axonom? Len vo vahe? - lebo 60 eur za 100 gramovu usporu je pre mna dost
inak .. 100g dole za 60e kaslat pri cene 200e
Tak teraz mi z toho zase vychadza seriovy E*****n (aj s rizikom, ze ta negativna pruzina bude na mna prilis tvrda- ale hadam by to az take strasne byt nemuselo). Este premyslam, aky zdvih by bol najlepsi. Na suncycle je uvadzana moznost 80-100-120, na strankach Suntour zase 100-120-140. Ja mam teraz 80, ale na 2011 modely uz Ghost dava 100ky vidly, tak skor premyslam, ci 100, pripadne 120.
Neviem no, myslim, ze zhorsit sucasnu situaciu sa ani velmi neda, nech vyberiem cokolvek
DoDo system .. poznam z Meridy a legendarneho tlmica German-A
len poopravim, silnejsia pruzinova negativka neznizi zdvih ale zvysi odtrh a znizi citlivost (u dual air-u bude samozrejme platit to co si napisal)
ak teba uvazujes o seriovom E*****ne a niesi si isty zdvihom kludne kup s najnizim zdvihom, zdvih si potom nadstavis odobratim spacerov (navod je na strnkach suntouru)
tie podlozky boli na starsich rocnikoch ,
silnejsia negativka k vahe jazdca skutocne znizi zdvih vidlice presne ako ked sa pri dual air prefukne negativna komora . znizenie odtrhu prichadza vtedy ked je negativka slaba na vahu jazdca a vidla je nafuknuta za hranicu sily negatifky , vsetko toto viem na 100% kedze nedavno som manzelke kupoval e*****na a vdaka jej pidivahe som to riesil tu negativku atd . inak je to v poho vidlicka za tu cenu a teraz nove rocniky este viac