Ahojte.
Chcem Vás poprosiť o radu.
Možem použiť k brzdam Shimano BR-M396 kotuš Shimano SLX RT76 ?
V servise mi tvrdia že je to v poriadku ale mam pocit že sa to opotrebovanie kotuča nie je tak ako by malo byť.
Ďakujem
Ja nevidim na tychto kotucoch nic divne, je to v uplnom poriadku, kotuc SLX je uz preca vysia rada a je vhodny na organicke aj metalicke dosticky, ake su pouzite strmene je uplne jedno, problem by skor nastal v opacnom pripade, nizska rada kotuca (napr. SM-RT26 ) urcena len na organicke (resin) dosticky, a v strmeni by boli metalicke, vtedy by siel kotuc velmi rychlo do vecnych lovist.
No ono technicky to funguje, ale Shimano na tech stránke udáva, že je rozdiel medzi "wide" a "narrow" kotúčami. No a pre BR-M395 (396 je páčka, strmeň je 395) sú určené Wide kotúče. Pri použití úzkeho "narrow" kotúča, môže dôjsť k nerovnomernému opotrebeniu platničiek napríklad.
...dnes mi prisla vyreklamovana pr.brzda Magura MT5 po mesiaci dlheho cakania,no a zistil som ze prisla v takom stave v akom som ho aj reklamoval cize jeden valcek vobec nepracuje,som z toho uz na nervy...pani neviete mi poradit ked to necham tak ako to momentalne je bude to mat dajaky spatny vplyv?dik za rady
Ulomená páčka cca po mesiaci. Po výmene a spätnej montáži servisák utrhol závit. Meniaci sa chod páčky občas až na doraz ku grypom. Odvzdušnovanie procedúra jak u avidoch (prvý pokus neplatný)
Ulomená páčka cca po mesiaci. Po výmene a spätnej montáži servisák utrhol závit. Meniaci sa chod páčky občas až na doraz ku grypom. Odvzdušnovanie procedúra jak u avidoch (prvý pokus neplatný)
...tvoje slova ma povzbudili ako sprepacenim to vyhotovenie z lacneho plastu ma dostalo, bojim sa dotknut srobikov na nom...ale inac kusu poriadne to zas musim uznat,palec hore pred tym nez zacne sezona musia ist het len dufam ze sada XT M8000 nesklame...
M396 mám na bajku nahodené ako katalógovú výbavu, odjazdil som s nimi sezónu, niečo vyše 3200km. Sú postačujúce na bežné hobby XC jazdenie. Označiť ich za neúčinné v teréne nie je na mieste, brzdný účinok je postačujúci aj na dlhšie zjazdy, výkon zodpovedá cenovej kategórií. Vážim cca 85kg aj s výbavou. Na závodnejšie jazdenie resp. pre ťažišeho jazdca je ale určite vhodnejšie niečo s väčšou rezervou brzdnej sily.
Niekedy sa stačí pohrať s výberom kotúčov, platní a brzdný účinok je hneď niekde úplne inde. Áno, ak niekomu nevyhovuje trebárs dávkovanie, tak tam to nemá zmysel, ale v podstate to gro práce robia, aj tak kotúč a platne.
Len dodam, ze davkovanie je na lacnych Shimanach asi najlepsie z toho co mi preslo rukami. Avidy aj Formuly su o dost citlivejsie a davkovanie tym padom narocnejsie. Maximalny brzdny vykon tazko posudim kedze ho nepotrebujem na moj styl jazdenia a moju hmotnost, takze k tomu sa moze vyjadrit nejaky 100+ kg DH jazdec.
P.S. Samozrejme max. vykon zavisi aj od velkosti kotuca a pouzitych platniciek, takze porovnavat lacne Shimana so setovymi 160 mm kotucmi a resin platnickami vs. nejake ine brzdy so 180/200 mm kotucmi a sintrovanymi platnickami hadam nikto nebude. Aj ked tu je taketo "objektivne" porovnavanie zial standardom...
Len dodam, ze davkovanie je na lacnych Shimanach asi najlepsie z toho co mi preslo rukami. Avidy aj Formuly su o dost citlivejsie a davkovanie tym padom narocnejsie. Maximalny brzdny vykon tazko posudim kedze ho nepotrebujem na moj styl jazdenia a moju hmotnost, takze k tomu sa moze vyjadrit nejaky 100+ kg DH jazdec.
P.S. Samozrejme max. vykon zavisi aj od velkosti kotuca a pouzitych platniciek, takze porovnavat lacne Shimana so setovymi 160 mm kotucmi a resin platnickami vs. nejake ine brzdy so 180/200 mm kotucmi a sintrovanymi platnickami hadam nikto nebude. Aj ked tu je taketo "objektivne" porovnavanie zial standardom...
S týmto môžem len súhlasiť. Čo sa týka dávkovania brzdnej sily - to je asi najsilnejšia stránka tejto sady bŕzd. Aj so základnými kotúčmi a resin platňami sa dá pekne plynulo regulovať brzdná sila - aj jedným prstom viem vyvinúť dostatočný účinok. Keby ešte viac brzdia, myslím že by som už letel. Teda mne to zatiaľ plne postačuje aj v zjazdoch, nemal som problém s prehriatím, pískaním a pod. javmi, max. po dlhšom zjazde pár krát cinkne kotúč kým sa mierne schladí. Asi máme slabé kopce a zjazdy po P. Inovci... Základ je udržovať systém nastavený a čistý.
Tieto brzdy som nahodil kolegyni na bike, a oproti mechanikám Tektro to bol upgrade za milión. Keď som sa previezol zdal sa mi účinok slušný na základný model. Nič čo by urazilo, no trošku náročnejšiemu jazdcovi stačiť nebudú.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
...konkretne aky problem si mal s MT?
rozmyslam ze si kupim sadu XT M8000 ale najprv musim dat dokopy svoju Maguru aby som ich mohol potom strelit
...tvoje slova ma povzbudili
Niekedy v zjazdoch by som privital vacsi brzdovy vykon a hlavne istejsie brzdenie jednym prstom.
Niekedy v zjazdoch by som privital vacsi brzdovy vykon a hlavne istejsie brzdenie jednym prstom.
...jednoznacne upgrade na SLX ,tie M396 su vhodne akurat tak na asfalt (rovinku) vykon nic extra...mal som ich na jednom biku
P.S. Samozrejme max. vykon zavisi aj od velkosti kotuca a pouzitych platniciek, takze porovnavat lacne Shimana so setovymi 160 mm kotucmi a resin platnickami vs. nejake ine brzdy so 180/200 mm kotucmi a sintrovanymi platnickami hadam nikto nebude. Aj ked tu je taketo "objektivne" porovnavanie zial standardom...
P.S. Samozrejme max. vykon zavisi aj od velkosti kotuca a pouzitych platniciek, takze porovnavat lacne Shimana so setovymi 160 mm kotucmi a resin platnickami vs. nejake ine brzdy so 180/200 mm kotucmi a sintrovanymi platnickami hadam nikto nebude. Aj ked tu je taketo "objektivne" porovnavanie zial standardom...
S týmto môžem len súhlasiť. Čo sa týka dávkovania brzdnej sily - to je asi najsilnejšia stránka tejto sady bŕzd. Aj so základnými kotúčmi a resin platňami sa dá pekne plynulo regulovať brzdná sila - aj jedným prstom viem vyvinúť dostatočný účinok. Keby ešte viac brzdia, myslím že by som už letel. Teda mne to zatiaľ plne postačuje aj v zjazdoch, nemal som problém s prehriatím, pískaním a pod. javmi, max. po dlhšom zjazde pár krát cinkne kotúč kým sa mierne schladí. Asi máme slabé kopce a zjazdy po P. Inovci...