co sa tyka tych crossmarkov: pri jazde v lese nie su az take iste, ako by som si prial. najma teraz ked je sucho a prasno. Chcel by som mat este jedny take cosi medzi. Rozmyslam nad RR 2,25 kevlar. Pomohli by mi niekoho skusenosti, kt. jazdi RR, alebo este lepsie RR aj crossmark.
PS: Treba jazdiť a testovať, čo ti sadne najlepšie.
Z pouzivania RR ma vyliecili skusenosti, kedy sa zacali po cca 600-700km odtrhavat mensie bocne vystupky na zadnom plasti - takmer kazdy 2 - 3.
Nasledne sme skontrolovali aj dalsie zadne plaste co vozili ostatni a vysledok bol totozny
Aktualne vozim k spokojnosti Maxxis Monorail vpredu aj vzadu a javi sa mi rovnako rychly ako RR alebo CM a vdaka bocnym vystupkom v tvare opacneho U lepsi v zakrutach.
Moj RR ma najazdene viac ako 3000 km a s trhanim bocnych vystupkov problem nema a to napriek tomu, ze jazdil aj po kamenistom technickom terene, ktory je k bocnym vystupkom najtvrdsi (napr. aj 2 krat Garda). Na NN obutom vpredu sa trhali, ale predny plast je zatazeny vyrazne viac. Nepovazujem to za chybu plasta, ale za potvrdenie toho, ze tie vystupky naozaj plnia svoju funkciu, teda ze drzia v zakrutach.
V principe to bude zo 70-80% o technike jazdy. Ale starsia verzia RR (model 2007 a starsie) bola v zakrutach slabsia a ak ju mas este aj dost natlakovanu, tak este horsie. A nerozumiem tomu, co Ti nejde do hlavy s tym NN vpredu - zataz predneho plasta je v zjazdoch a zakrutach vseobecne neporovnatelne vyssia a prenasa väcsinu brzdnych aj bocnych sil, cize predny plast je v technickom terene alfa a omega, zatial co zadny moze byt pokojne aj semislisk s hladkym behunom a par bocnymi vystupkami a takmer nebude rozdiel. Zadny stredovy dezen je dolezity len kvoli trakcii v blatistych a sypkych stupaniach a pripadne este vo velmi stmych zjazdovych pasazach na ucinnejsie dobrzdovanie, pri beznom vyjazde je to v podstate len zbytocna vaha a valivy odpor navyse.
Dovolim si velmi pochybovat o "drzani v zakrute" v pripade vystupkov, ktore su do polovice odtrhnute a za chybu plasta to rozhodne povazujem
Na vsetkych 3 bicykloch sa poutrhali len na zadnom kolese ci uz 2,1" alebo 2,25", na prednych kolesach boli v pohode...
A posledna vec z mojej strany je, ze chcem take plaste aby som sa na ne pri jazde mohol 100pro spolahnut ako vpredu tak aj vzadu
rozmyslam nad plastami, ale neviem sa rozhodnut, ci mam kupovat slicky alebo nieco ako som mal doteraz (ritchey z-max 1,95 vpredu aj vzadu)
mam 75kg, najazdim tak 3000km za sezonu, 90% po asfalte, ale z kopca si to valim aj 80km/h, tak neviem, ci by som na tych slikoch hned na prvej zakrute nevyletel...viem ale, ze zase sa na nich slape po rovine ovela lahsie ako na hrubsich plastoch
rozmyslam medzi schwalbe RR/RR, ritchey speedmax beta 2,0 alebo ak by som kupoval slicky, tak tieto:
http://www.kupkolo.cz/produkty/Pneu_66/MTB_221/michelin_723/Plast-MTB-Michelin-XC-Road-26x1,4_2691.html
za rady vopred dakujem
Ja mam velmi dobru skusenost s Maxis WormDrive 1,9.
ale zredukujem to teda na tieto dve moznosti
http://www.kupkolo.cz/produkty/Pneu_66/MTB_221/maxxis_725/Plast-MTB-MAXXIS-WormDrive-1.9_3680.html
http://www.kupkolo.cz/produkty/Pneu_66/MTB_221/ritchey_726/Plast-MTB-Ritchey-Speedmax-Beta-2.0_3932.html
tie ritchey su o 50g lahsie...je to vobec rozdiel, alebo mi to moze byt jedno?
ale zredukujem to teda na tieto dve moznosti
http://www.kupkolo.cz/produkty/Pneu_66/MTB_221/maxxis_725/Plast-MTB-MAXXIS-WormDrive-1.9_3680.html
http://www.kupkolo.cz/produkty/Pneu_66/MTB_221/ritchey_726/Plast-MTB-Ritchey-Speedmax-Beta-2.0_3932.html
tie ritchey su o 50g lahsie...je to vobec rozdiel, alebo mi to moze byt jedno?
Skus zvazovat aj toto :http://www.kupkolo.cz/produkty/extra_180/sety_208/Set-2x-Plast-Speedmax-Beta-2.0-Comp-+-2x-MTB-Duse_4157.html
celkom fajn cena
a myslim, ze 50 g Ti moze byt jedno
sice je pravda, ze najviac gramov by sa malo setrit na rotujucich castiach ( kolesa ... ) ale osobnesi myslim, ze 50 g mas fuck