Zdravim...konecne som si kupil vysneneho bika konkretne specialized epic comp 04 ...je to proste zavodna masina..jediny problem mi vsak robi brain(mozog) od specialized na tlmici...rad by som vedel ci sa da tlmic nastavit citlivejsie nielen sfuknutim....ak by ste mali aj nejake konretne hodnoty v psi tak prosim poslite....dik za radu
Asi ťa nepoteším, ale v nejakom minuloročnom časopise som čítal niečo o tom, že Float Brain je konečne od m.r. 2006 vybavený kolečkom na nastavovanie tvrdosti (resp. citlivosti platformy). Z toho vyplýva, že ročník 2004 toto nastavenie zrejme nemá.
Ja celú problematiku brainu vidím takto.
Staré modely (2004) reguláciu citlivosti asi nemali vôbec. Novšie modely (2005) ju mali, ale ešte stále nebol tlmič dosť citlivý. A konečne model 2006 má vyšší rozsah nastavovania citlivosti. Keď si stiahneš z webu specialized manuály k epic-u, tak zistíš, že prvá zmienka o nastavovaní medzi soft/firm je v manuáli z r. 2005.
Podľa mojich chabých znalostí, v tom brain "valčeku" sa nachádza tzv. inertia valve (nenapadá ma žiaden zmysluplný slovenský preklad). Tento ventil funguje približne tak, že sa otvorí až vtedy, keď sa jedna jeho "súčiastka" vplyvom nárazu posunie o určitú polohu. Pri malých nárazoch sa neposunie dostatočne na to, aby sa ventil otvoril, takže tlmičom nemôže prúdiť olej a ostane zavretý. V základnej polohe je táto súčiastka dotláčaná pružinou a podľa mňa sa kolečkom soft / firm reguluje tvrdosť tejto pružiny. Ak tam to kolečko nemáš, tak by ti pomohla asi výmena tej pružinky za mäkšiu.
hmm a to by asi trebalo skocit do foxu do dubnice nie?...lebo ja nemam ani tusenia ako vobec odmontovat mozog od tlmica...vyzera ako keby tam bol prirobeny napevno....teraz som si tlmic trosku sfukol takze ide celkom hladko a citlivo ale takisto to bere aj dost zdvihu takze uvidim ci mi to pojde pri tvrdsej jazde az na doraz...a samozrejme to trosku aj pohupuje co mi vsak nerobi az taky problem ked sa to vzapati hned aj lockne...
Jazdil som Spec. Epic od kedy vysiel (model 2003) az do teraz. Tlak a rebound presne podla tabuliek pre 82 - 86kg, 100 psi (7 bar), 16 clickov. Ked vysiel model s Brain Adjust, dopytoval som sa priamo u Spesla na moznost upgradu. V tom case to nebolo mozne. Ako uz Audino napisal, v 2006 prisiel model Brain Fade, ktory uz je uplne nastavitelny od off (soft) do firm. Ten model, ako mas Ty, nastavitelny nie je. Teoreticky by pomohla vymena pruzinky drziaca inertia valve, ale sam to v ziadnom pripade neskusaj! V braine je olej pod tlakom 200 psi dusika. Cital som nejaku diskusiu na mtbr.com, kde to jeden chlapik skusil doma otvorit, a potom sa len cudoval, ze mu prestal celkom chodit. Dopytoval som sa v RB (CZ), ktori v tom case robili servis na Fox. Fox centrala im nedovolila servisovat Brain vobec (!), v Europe vraj len v Svajciarsku. Neviem aka je situacia dnes, treba skusit v Slovkolexe, alebo u Ivanoa, z citovaneho linku bikemagazin. Novy tlmic Fox Brain Fade stoji vraj 18 000 Sk, takze sa to asi neoplati. Moja rada, prejdi na Stumpjumper a je po problemoch. Tak som tak spravil...
no ja som momentalne zo svojho bika nadseny takze nejaky prechod na stumpjumpera sa v blizkej buducnosti konat nebude...ide o to ze neviem si ho ani poriadne nastavit....v manuali som cital ze ked vazim 65 kg mam fukat na 74-79 psi....avsak prejdem po obrubnikoch alebo stredne velkych prekazkach a tlmic ide skoro na doraz..je to v poriadku??...a k tym klikom to sa mysli nastavenie odskoku??...a nastavuje sa to smerom od fast ku slow ci naopak???..dik
Hodnoty tlaku vzduchu v manuáli sú IMHO iba orientačné. Nastav si správne sag tak, ako je to napísané v návode. Ak ho máš nastavený dobre, tak pri skoku z obrubníku by tlmič na doraz určite namal ísť.
Celkom Ta chapem a aj ked som zmenil bike kvoli pohodliu, nedam na Epic dopustit. Je to zatial jediny system, ktory funguje spravne, ziaden platformovy tlmic nedosahuje tieto vlastnosti (z principu). Jediny problem je len nemoznost nastavit prah otvorenia u starsich modelov
K Tvojmu problemu: nafukaj tlmic podla doporucenia manualu (su dost dobre) a skontroluj sag. Mal by byt 10mm (u mna to sedelo absolutne pri doporucenom tlaku). Ak je sag vacsi, skus dofukat tlmic tak, aby si 10 mm dosiahol. Zmeraj, pri akom tlaku si dosiahol pozadovany sag. Ak sa prilis odlisuje od tabulkovej hodnoty, alebo ho vobec nevies dosiahnut, obavam sa, za mam pre Teba zlu spravu, ktoru Fox pomenuva "stuck down" - preniknutie tlaku z pozitivnej komory do negativnej (uz som jeden taky Fox v rukach mal a moje podozrenie potvrdil servis). Stuck down nemusi byt totalny, ale len ciastocny - vtedy sa tlmic javi ako makky, aj ked je nafukany dost a pracuje, ale rychlo dosiahne koniec zdvihu. Da sa to overit tak, ze tlmic vyberies z ramu a uplne sfuknes. Ak sa vtiahne piestnica do tlmica viac ako 1 cm (neviem definovat presne,musel by som to vidiet), je to vysoko pravdepodobne. Kedze tlak ostava v pozitivnej komore aj po sfuknuti, Fox prisne zakazuje rozoberat tlmic (ani ja by som to nerobil, hoci si tlmic pravidelne servisujem). Ak budes mat stastie, bude stacit len pretesnit tlmic (Slovkolex, 1700,- Sk standardny tlmic, aj s vymenou oleja, atd), ak smolu, tak 4800,- (poskodeny elox na vnutornej strane tela, vymena). Dufam ale, ze sa mylim. Btw, ako casto servisujes tlmic?
K nastavenie tlmenia: clicky sa pocitaju od najvacsieho utlmu (od max. slow, na doraz v smere hod. ruciciek). Je to aj logicke, cim vacsi tlak v tlmici, tym viac je treba nastavit tlmenie = mensi pocet clickov (vid originalna tabulka).
P.S. Ak nemas originalne prirucky, mam nieco postahovane z netu v anglictine (Epic Tech. Manual, ...) a mozem poslat mailom proti adrese. Je to tiez dostupne na strankach Spesla.
K Jfab: Potrebny tlak v tlmici pre toho isteho jazdca sa lisi podla typu ramu, hoci tlmic je +/- stejny. Epic som fukal na 100 psi, Stump fukam na ca. 200 psi. Pri rozdiele, ktory uvadzas, by som sa zamyslel nad vyssie uvedenym. Znova otazka, ako casto ho servisujes (premazujes)?
to peterg : vsetko som urobil podla tvojho navodu sag sedi presne na milimetera podla navodu od spesla mam pri mojej hmostnosti 16 klikov...cize ked tato vec sedi...sag je skoro presny pri tabulkovych hodnotach znamena to teda ze tlmic moze pohybovat pri stredne mensich prekazkach niekde 1 cm od dorazu??...alebo ho mam dofukat o cosi tvrdsie??...teraz ide na moj vkus veelmi pohodlne takze davat ho na tvrdsie sa mi uz moc nechce....dufam ze k spominanim problemom v mojom pripade nedojde lebo to by ma asi dorazilo ...btw..aku si mal vybavu na e*****??...seriovu ci vlastnu..??...a co i vlastne jazdil??...len ma zaujima ze ak mam vpredu rs reba sl...ci si mozem dovolit aj jazdu v tvrdsom terene...nejaky ten lahky freeride bez vacsich skokov a dropov...predsa recenzie na mavic 223 nie su uplne idealne...ale vzhladom k mojej nizkej hmotnosti by mali vydrzat pomerne dlho...
Myslím si, že ak je ten tlmič "stuck down", tak to nie je až taká tragédia. Na webe foxu je obrázkový manuál, kde je popísaná údržba vzduchovej komory. Súčasťou tohoto manuálu je aj popis, ako je možné odstrániť tento neželaný stav. Avšak je to spojené s tým, že treba vymeniť jedno tesnenie, ktoré je príčinou toho, že tento stav nastal. V slovkolexe majú tesnenia normálne na sklade (predpokladám, že vo vzduchovej komore sú rovnaké tesnenia ako vo floate bez brainu).
To Siroky zaber: Ak Ti to vyhovuje, tak nechaj tak, len si obcas skontroluj na 0-kruzku, ci nejde tlmic na doraz (t.j. piestnica vycnieva len cca 3mm). Ak sa to bude stavat pri kazdej jazde viackrat, pridaj 10 psi, atd. (klasika).
Vsetky moje biky doteraz boli skladane podla osob. preferencii. Epic pozri prilohu. Vpredu som mal zdvih 90mm, neskor s novou Pace 105mm (nie je na foto). To druhe s 30mm podlozkami pod predstavcom a predstavcom -6° (t.j. opacne, neskracoval som krk kvoli buducemu=sucasnemu ramu), tzn. geometria znesie takych 120mm zdvihu bez vyraznejsieho zhorsenia vyjazdu, ale racebike uz z toho nebude. Jazdil som bezne XC, maratonske trate, ziadne skoky alebo dropy (okrem velkosti typu obrubnik, kmen do cca. 15cm a pod). Ak sa da povazovat za tvrdsi teren aj Brncalka, tak aj to, ale na taku trat to uz nie je ten pravy bike. Sedi mu XC, race. Este chcem podotknut, ze nejazdim tvrdo, ale v sucasnosti skor pohodovo - to bude asi vekom - preto aj zmena ramu.
To Audino: Priciny stuck downu mozu byt dve - vadne tesnenie alebo poskodenie vn. klznej plochy (elox). Ta prva sa Foxu stava uz z vyroby (znamy jav, zly dodavatel tesneni - ofic. verzia), ta druha najcastejsie pri prevadzke bez udrzby (spina vnutri tlmica, napr. po pouziti WAPky a pod.). Obe som spomenul v predch. prispevku. Cena opravy zavisi od typy priciny, tiez som spomunul. Svojpomocna vymena tesneni je relativne lacna zalezitost, v Slovkolexe ich maju v super cene (uz som ich bral). Nastasie vsetky Fox Floaty od neviem kedy maju kompatibilne tesnenia (bravo, Fox !). Jediny problem je otvarat tlmic pod tlakom napr. 100 - 200psi, ale kto si trufne... Mne sa to este nestalo, takze nemam to zvladnute ani nastudovane. Cena v predch. prispevku zahrnala kompletnu udrzbu vratane vymeny vzduch. a olej. tesneni, oleja, plnenie dusikom (v Slovkolexe). Kamarat mal poskodeny elox zvnutra (skrabanec), takze mu menili aj vonk. telo, cize preto ta cenu, ktoru som uviedol.
dal si si na zadny tlmic manzetu??...akoze ucel to tam urcite plni ale esteticky...no nic moc...
Holt si musis vybrat, ci predlzis zivotnost tlmica (elox, tesnenia, pozri obr.) alebo vsadis na 100% estetiku. Ale funkcnost tejto manzety je velmi vysoka! Pripadne tech. podrobnosti len v pripade zaujmu. A to si si asi nevsimol zadny polblatnik...
P.S. Estetiku (a hmotnost) sa snazim dosiahnut volbou komponentov
peterg: Len tak informatívne, akého pôvodu je tá manžeta? Dnes som robil z dlhej chvíle údržbu vzduchovej komory a počas čistenia tela tlmiča som si na ňom všimol zopár drobných jamiek (zrejme od kamienkov), takže je najvyšší čas začať konať. Jamky sú naštastie úplne na konci, kam sa v extrémnom prípade dostane nanajvýš tak stierací krúžok, ale aj tak...
Uvažujem buď nad manžetou alebo nejakým mini blatníčkom. Chcel som si kúpiť origo blatníček od spešlu, ale v kaktuse ho "nevedia zohnať". Niekdy žasnem nad tým, aký je to problém zohnať kus plastu. Takže ak nie manžeta, tak to poriešim kupírovaním nejakého univerzálneho blatníku.
A ešte jedna otázočka. Nevadí ti, že kvôli manžete nevidíš na O-krúžok?
To Audino: Manzeta je dostupna ako ND ku RST, na jednom konci sedi priemer na telo a na druhej na piestnicu. Na vacsom priemeru ju vsak treba skratit. Technicke problemy su 2:
1. Nemala by sa vobec dotykat eloxu piestnice, v opacnom pripade prach pod nou moze poskriabat elox (nepodcenovat, skusenost z praxe na Endure!). Riesil som to tak, ze som si nechal vysustruzit PAD kruzok s prirubou, ktory som navliekol na 6-hrannu cast tlmica (Fox Brain). Na prirube bola ukoncena jedna cast manzety a na tele tlmica druha. Pri stlacani sa manzeta vobec nesmykala po piesnici a ani sa jej nedotyka. Z toho vsak vyplyva podstatne obmedzenie - tazko toto riesenie pouzit na iny tlmic, nez Fox Brain.
2. V predlzeni osi piestnice (t.j. pred capom) musi byt dost miesta na to, aby sa manzeta po stlaceni mala kde poskladat. Kedze z piestnice pri plnom zdvihu ostava von len cca 3mm a dalej je uz cap, na iny tlmic ako Fox Brain sa mi to nepodarilo aplikovat. Teoreticky by sa mohla vysuvat v pripade nutnosti na telo, ale tam je drazka po celom obvode, takze nie je to take jednoduche (mam jedno riesenie, ale este som ho neskusal).
V sucasnosti na Stumpe pouzivam originalny Spesl blatnicek (vid obr.) a pod neho sa podsuva polblatnik od spodnej vzpery. Je to cool a ucinne proti hrubej spine od kolesa, ale tlmic to od prachu zdaleka tak neochrani, ako manzeta. Nemam foto, ale mozem spravit a zverejnit, ak je zaujem. Bikove vychytavky su moje hobby, aj ked to niekomu nepripada dost esteticke (SR), ucel je niekedy prednejsi.
P.S.1: Aky mas ram? Blatnicky som objednaval 2 ks (z UK, lebo v SR som nezohnal) a pre enduro 2005 je volny (kamarat to vyriesil inak, tiez dobre, ale menej cool). Temu nakupu zvonku a cez eBay som ale registroval niekde inde...
P.S.2: Manzetu a PAD vlozku mam z E***** zvysnu, takze ak ma niekto zaujem, nech ponukne cenu. Vyssia berie (dufam, ze to nie je proti zasadam tohto fora, ak ano, tak nech moderator toto vymaze). Srandovne ponuky ale neberiem vazne.
Ja mám SJ FRS '06, takže podľa tvojho vyčerpávajúceho popisu (vrelé díky zaň ) sa asi uchýlim k výrobe blatníčka.
V kaktuse ten blatníček pre enduro mali, ale na SJ nemali. Myslíš, že by dalo veľa námahy ten na enduro prispôsobiť tak, aby pasoval na SJ ? Enduro asi bude mať trochu širšiu stavbu, nie? Ale to už bude asi zajedno, či budem prerábať blatníček z endura, alebo nejaký univerzálny.
Prachu sa ani tak nebojím, skôr tých kamienkov. Na vidlici je tiež kopec bordelu, ale nohy majú našťastie inú polohu voči kolesu než zadný tlmič, takže nie sú tak exponované.
SJ FSR '06 je to iste, co mam aj ja ('05), cize teoreticky by som ho mohol aj prilozit. Mal som ho chvilu v rukach - rozdiel nie je ani tak v sirke blatnika, ale v inom tvarovani stykovej casti. Na 2. strane ale blatnicek sa prichytava s 3x zip-tie, takze to vobec nemusi vadit. Ja som si svoj tiez prisposoboval, aby som mohol podsuvat 2. polblatnik.
Rozdiel medzi univerzalnym a originalnym je v tom, ze som nevidel univerzalny blatnik takej sirky cez celu zadnu stavbu. Je vsak mozne vhodne vybrat a skratit univerzal, ktory upevnis 2x zip-tie ku spodnej vidlici zadnej stavby zvnutra a nechas ho precnievat ponad link medzi hornymi vzperami (od kolesa). Po hornej vzpere sa ale musi volne klzat, preto v mieste styku je vhodne pouzit 2 ks zip-tie ako klzne a vodiace elementy. Niekde v spodnej casti ho vsak treba k ramu pruzne pritahovat (napr. gumicka, O-kruzok z catchera, ...), aby pri zdvihu zadnej stavby krasne klzal a bol pritlaceny ku uvedenym elementom. Popis vyzera dost zlozito, skutocnost je jednoduchsia a hlavne perfektne to funguje (ak nemas plaste 2.3").
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
ak by niekto tomu porozumel prosim keby mi to polopate vysvetlil...
AKO TO NASTAVIL??
Staré modely (2004) reguláciu citlivosti asi nemali vôbec. Novšie modely (2005) ju mali, ale ešte stále nebol tlmič dosť citlivý. A konečne model 2006 má vyšší rozsah nastavovania citlivosti. Keď si stiahneš z webu specialized manuály k epic-u, tak zistíš, že prvá zmienka o nastavovaní medzi soft/firm je v manuáli z r. 2005.
Podľa mojich chabých znalostí, v tom brain "valčeku" sa nachádza tzv. inertia valve (nenapadá ma žiaden zmysluplný slovenský preklad). Tento ventil funguje približne tak, že sa otvorí až vtedy, keď sa jedna jeho "súčiastka" vplyvom nárazu posunie o určitú polohu. Pri malých nárazoch sa neposunie dostatočne na to, aby sa ventil otvoril, takže tlmičom nemôže prúdiť olej a ostane zavretý. V základnej polohe je táto súčiastka dotláčaná pružinou a podľa mňa sa kolečkom soft / firm reguluje tvrdosť tejto pružiny. Ak tam to kolečko nemáš, tak by ti pomohla asi výmena tej pružinky za mäkšiu.
Celkom Ta chapem a aj ked som zmenil bike kvoli pohodliu, nedam na Epic dopustit. Je to zatial jediny system, ktory funguje spravne, ziaden platformovy tlmic nedosahuje tieto vlastnosti (z principu). Jediny problem je len nemoznost nastavit prah otvorenia u starsich modelov
K Tvojmu problemu: nafukaj tlmic podla doporucenia manualu (su dost dobre) a skontroluj sag. Mal by byt 10mm (u mna to sedelo absolutne pri doporucenom tlaku). Ak je sag vacsi, skus dofukat tlmic tak, aby si 10 mm dosiahol. Zmeraj, pri akom tlaku si dosiahol pozadovany sag. Ak sa prilis odlisuje od tabulkovej hodnoty, alebo ho vobec nevies dosiahnut, obavam sa, za mam pre Teba zlu spravu, ktoru Fox pomenuva "stuck down" - preniknutie tlaku z pozitivnej komory do negativnej (uz som jeden taky Fox v rukach mal a moje podozrenie potvrdil servis). Stuck down nemusi byt totalny, ale len ciastocny - vtedy sa tlmic javi ako makky, aj ked je nafukany dost a pracuje, ale rychlo dosiahne koniec zdvihu. Da sa to overit tak, ze tlmic vyberies z ramu a uplne sfuknes. Ak sa vtiahne piestnica do tlmica viac ako 1 cm (neviem definovat presne,musel by som to vidiet), je to vysoko pravdepodobne. Kedze tlak ostava v pozitivnej komore aj po sfuknuti, Fox prisne zakazuje rozoberat tlmic (ani ja by som to nerobil, hoci si tlmic pravidelne servisujem). Ak budes mat stastie, bude stacit len pretesnit tlmic (Slovkolex, 1700,- Sk standardny tlmic, aj s vymenou oleja, atd), ak smolu, tak 4800,- (poskodeny elox na vnutornej strane tela, vymena). Dufam ale, ze sa mylim. Btw, ako casto servisujes tlmic?
K nastavenie tlmenia: clicky sa pocitaju od najvacsieho utlmu (od max. slow, na doraz v smere hod. ruciciek). Je to aj logicke, cim vacsi tlak v tlmici, tym viac je treba nastavit tlmenie = mensi pocet clickov (vid originalna tabulka).
P.S. Ak nemas originalne prirucky, mam nieco postahovane z netu v anglictine (Epic Tech. Manual, ...) a mozem poslat mailom proti adrese. Je to tiez dostupne na strankach Spesla.
K Jfab: Potrebny tlak v tlmici pre toho isteho jazdca sa lisi podla typu ramu, hoci tlmic je +/- stejny. Epic som fukal na 100 psi, Stump fukam na ca. 200 psi. Pri rozdiele, ktory uvadzas, by som sa zamyslel nad vyssie uvedenym. Znova otazka, ako casto ho servisujes (premazujes)?
Tak to bude OK.
Pozeram, ze si z PO, tak to by sme sa mali aj poznat, ale nespominam si na nikoho s AVA Foxom, aj ked jeden novy bordovy NRS som si vsimol u M.S...
Link na manuál je tu.
Vsetky moje biky doteraz boli skladane podla osob. preferencii. Epic pozri prilohu. Vpredu som mal zdvih 90mm, neskor s novou Pace 105mm (nie je na foto). To druhe s 30mm podlozkami pod predstavcom a predstavcom -6° (t.j. opacne, neskracoval som krk kvoli buducemu=sucasnemu ramu), tzn. geometria znesie takych 120mm zdvihu bez vyraznejsieho zhorsenia vyjazdu, ale racebike uz z toho nebude. Jazdil som bezne XC, maratonske trate, ziadne skoky alebo dropy (okrem velkosti typu obrubnik, kmen do cca. 15cm a pod). Ak sa da povazovat za tvrdsi teren aj Brncalka, tak aj to, ale na taku trat to uz nie je ten pravy bike. Sedi mu XC, race. Este chcem podotknut, ze nejazdim tvrdo, ale v sucasnosti skor pohodovo - to bude asi vekom - preto aj zmena ramu.
To Audino: Priciny stuck downu mozu byt dve - vadne tesnenie alebo poskodenie vn. klznej plochy (elox). Ta prva sa Foxu stava uz z vyroby (znamy jav, zly dodavatel tesneni - ofic. verzia), ta druha najcastejsie pri prevadzke bez udrzby (spina vnutri tlmica, napr. po pouziti WAPky a pod.). Obe som spomenul v predch. prispevku. Cena opravy zavisi od typy priciny, tiez som spomunul. Svojpomocna vymena tesneni je relativne lacna zalezitost, v Slovkolexe ich maju v super cene (uz som ich bral). Nastasie vsetky Fox Floaty od neviem kedy maju kompatibilne tesnenia (bravo, Fox
Holt si musis vybrat, ci predlzis zivotnost tlmica (elox, tesnenia, pozri obr.) alebo vsadis na 100% estetiku. Ale funkcnost tejto manzety je velmi vysoka! Pripadne tech. podrobnosti len v pripade zaujmu. A to si si asi nevsimol zadny polblatnik...
P.S. Estetiku (a hmotnost) sa snazim dosiahnut volbou komponentov
Uvažujem buď nad manžetou alebo nejakým mini blatníčkom. Chcel som si kúpiť origo blatníček od spešlu, ale v kaktuse ho "nevedia zohnať". Niekdy žasnem nad tým, aký je to problém zohnať kus plastu. Takže ak nie manžeta, tak to poriešim kupírovaním nejakého univerzálneho blatníku.
A ešte jedna otázočka. Nevadí ti, že kvôli manžete nevidíš na O-krúžok?
1. Nemala by sa vobec dotykat eloxu piestnice, v opacnom pripade prach pod nou moze poskriabat elox (nepodcenovat, skusenost z praxe na Endure!). Riesil som to tak, ze som si nechal vysustruzit PAD kruzok s prirubou, ktory som navliekol na 6-hrannu cast tlmica (Fox Brain). Na prirube bola ukoncena jedna cast manzety a na tele tlmica druha. Pri stlacani sa manzeta vobec nesmykala po piesnici a ani sa jej nedotyka. Z toho vsak vyplyva podstatne obmedzenie - tazko toto riesenie pouzit na iny tlmic, nez Fox Brain.
2. V predlzeni osi piestnice (t.j. pred capom) musi byt dost miesta na to, aby sa manzeta po stlaceni mala kde poskladat. Kedze z piestnice pri plnom zdvihu ostava von len cca 3mm a dalej je uz cap, na iny tlmic ako Fox Brain sa mi to nepodarilo aplikovat. Teoreticky by sa mohla vysuvat v pripade nutnosti na telo, ale tam je drazka po celom obvode, takze nie je to take jednoduche (mam jedno riesenie, ale este som ho neskusal).
V sucasnosti na Stumpe pouzivam originalny Spesl blatnicek (vid obr.) a pod neho sa podsuva polblatnik od spodnej vzpery. Je to cool a ucinne proti hrubej spine od kolesa, ale tlmic to od prachu zdaleka tak neochrani, ako manzeta. Nemam foto, ale mozem spravit a zverejnit, ak je zaujem. Bikove vychytavky su moje hobby, aj ked to niekomu nepripada dost esteticke (SR), ucel je niekedy prednejsi.
P.S.1: Aky mas ram? Blatnicky som objednaval 2 ks (z UK, lebo v SR som nezohnal) a pre enduro 2005 je volny (kamarat to vyriesil inak, tiez dobre, ale menej cool). Temu nakupu zvonku a cez eBay som ale registroval niekde inde...
P.S.2: Manzetu a PAD vlozku mam z E***** zvysnu, takze ak ma niekto zaujem, nech ponukne cenu. Vyssia berie (dufam, ze to nie je proti zasadam tohto fora, ak ano, tak nech moderator toto vymaze). Srandovne ponuky ale neberiem vazne.
V kaktuse ten blatníček pre enduro mali, ale na SJ nemali. Myslíš, že by dalo veľa námahy ten na enduro prispôsobiť tak, aby pasoval na SJ ? Enduro asi bude mať trochu širšiu stavbu, nie? Ale to už bude asi zajedno, či budem prerábať blatníček z endura, alebo nejaký univerzálny.
Prachu sa ani tak nebojím, skôr tých kamienkov. Na vidlici je tiež kopec bordelu, ale nohy majú našťastie inú polohu voči kolesu než zadný tlmič, takže nie sú tak exponované.
Rozdiel medzi univerzalnym a originalnym je v tom, ze som nevidel univerzalny blatnik takej sirky cez celu zadnu stavbu. Je vsak mozne vhodne vybrat a skratit univerzal, ktory upevnis 2x zip-tie ku spodnej vidlici zadnej stavby zvnutra a nechas ho precnievat ponad link medzi hornymi vzperami (od kolesa). Po hornej vzpere sa ale musi volne klzat, preto v mieste styku je vhodne pouzit 2 ks zip-tie ako klzne a vodiace elementy. Niekde v spodnej casti ho vsak treba k ramu pruzne pritahovat (napr. gumicka, O-kruzok z catchera, ...), aby pri zdvihu zadnej stavby krasne klzal a bol pritlaceny ku uvedenym elementom. Popis vyzera dost zlozito, skutocnost je jednoduchsia a hlavne perfektne to funguje (ak nemas plaste 2.3").