Ahojte, jazdím trail, chcem nový tlmič (rám má zdvih 140mm rozmery na tlmič 200x51) a rozhodujem sa medzi RS monarch debonAir a RS monarch plus debonAir aký je rozdiel? v čom mi je lepšia tá prídavná komora "PLUS"? čo je lepšie na TRAIL? má niekdo skúsenosť s oboma?
Ďakujem
O tom rozhoduje práve konštrukér rámu alebo lepšie povedané pruženia aká progresivita je vhodnejšia pre ten ktorý rám. Ale zober pluskový- tá komora sa dá zaslepiť /asi/ a tak môžeš vyskúšať obe varianty.
Nedá, nepočúvaj k*kotiny . Prídavná expanzka slúži, aby mohlo byť v tlmiči viac oleja a ten sa lepšie chladil. Plus nastavením tlaku v nej sa dá ovplyvňovať progresivita konca zdvihu tlmiča. Niektoré tam majú rovno koliesko, ktorým sa jej objem mení (Bottom out nastavenie). Na trailový 140 mm rám by som asi vzal klasiku. Teda ak nie si nejaký ťažší a nejazdíš dlhé zjazdy, kde prehrievaš tlmič.
Super, to znie že sa vyznáš. A ešte sa opýtam klasiku myslíš obyčajný monarch alebo debonair? Ja mám monarch R klasiku ale neda sa nijak zamknúť a preto chcem nový. Ďakujem
Išiel by som do DebonAir, majú väčšiu negatívnu komoru takže bude lepšie citlivosť. A keby bol problém, že by sa až príliš v strede zdvihu prepadal, tak nie je problém vyvložkovať komoru a tým zvýšiť progresivitu.
A k tomu predchádzajúcemu, nech to nepíšem bez vysvetlenia. Tá komora by možno zaslepiť íšla, ale prišiel by si o nastavenie kompresie. Piest kompresie + ihla sa nachádzajú práve v expanzke, čiže by sa do neho nedostal olej a nefungovalo by ti práve zamykanie, o ktoré ti ide. Tak isto tam je IFP piest, ktorý je pri klasickom tlmiči v piestnici. Takže keby si ho naplnil a odvzdušnil, tak by asi nešiel ani stlačiť lebo by prebytočné olej nemal kde pretekať. Túto úlohu práve plní IFP piest.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
A k tomu predchádzajúcemu, nech to nepíšem bez vysvetlenia. Tá komora by možno zaslepiť íšla, ale prišiel by si o nastavenie kompresie. Piest kompresie + ihla sa nachádzajú práve v expanzke, čiže by sa do neho nedostal olej a nefungovalo by ti práve zamykanie, o ktoré ti ide. Tak isto tam je IFP piest, ktorý je pri klasickom tlmiči v piestnici. Takže keby si ho naplnil a odvzdušnil, tak by asi nešiel ani stlačiť lebo by prebytočné olej nemal kde pretekať. Túto úlohu práve plní IFP piest.