Po výmen oleja v značkovom servise a po rejdení pár km v teréne vidla začala mať veľké tlmenie pri kompresii . Na druhý ďeň spočiatku vždy funguje normálne potom stvrdne. Na statické zaťaženie vždy funguje normálne. Nie je to len moja autosugescia. porovnával som to vždy "on line " s rovnakou vidlou ešte neservisovanou. Má s tým niekto skúsenosti, alebo vyskúšaný nejaký olej. Originál sa nedá zohnať a do servisu už vidlu viac nedám.
Pozri si v manuáli k vidle, aká je doporučená viskozita oleja. Do starších foxov išiel 7.5WT. Od roku 2006 píšu 7WT.
Inak zohnať originál by nemal byť problém, ja som u Šatku (autorizovaný servis) v pohod kúpil taký ten špeciálny olej na premazávanie vzduchovej komory zadného tlmiča, volá sa to Float Fluid, tak nevidím dôvod prečo by sa nemal dať zohnať aj olej. Ak kúpiš hociaký najlepšie syntetický olej s danou viskozitou, nemal by si nič pokaziť.
Diky za info. Vidlu mám už asi 5 rokov a toto všetko dobre ovládam. Hociaký sysntetický olej s viskozitou 7,5 asi nie je to pravé a vidla je na to dosť chúlostivá . Problém je v tom, že autorizovaný servis nie je moc ochotný predať originál olej , alebo akékoľvek diely a vidla bola v servise priamo tam . Olej sa zdá byť nie originál aspoň podľa farby. Originál je zelený a ja tam mám žltý. Resp v ľavej nohe je pôvodný zelený a v pravej žltý. Originál sa vidla dodáva so zeleným . Mám tam úplne novú tlmiacu jednotku a tá sa chová s týmto olejom horšie ako stará.
Z oleja netreba robit ziadnu vedu. Ak mas dost penazi, tak si chod kupit original FOX olej, zaplatis 600-700,- Sk za jeden liter. Pritom to bude "obycajny" tlmicovy olej, na ktorom bude logo FOX a tym padom si za tu nalepku pekne priplatis.
Ja pouzivam tlmicovy olej SHELL 5wt, (220,- Sk liter) lejem ho do RS a aj do FOX F100RLT a je to v pohode. Namiesto Fox Float Fluid lejem prevodovy olej 80W, je to odporucana nahrada za Float Fluid. Precitaj si forum na mtbr.com, tam to skoro kazdy pouziva. A hlavne sa netreba bat, ze sa tym nieco zkazi, vsetko funguje jak pomasle, dokonca ked nalejes ten riedsi olej 5w namiesto 7w tak vidlica pojde hladsie, ale trosku treba pritlmit, ale to nieje problem, da sa to super nastavit.
PS: do Slovkolexu tak skoro moja vidla na servis nepojde, bola tam prvykrat a aj poslednykrat...
Keď už sme u toho Slovkolexu, dá sa svojpomocne vymeniť olej v zadnom tlmiči? Na výmenu oleja vo vidle je návod aj v starších ročníkoch manuálu, ale o oleji v tlmiči tam nič nepísali. Na nete som zatiaľ nehľadal.
Keď už sme u toho Slovkolexu, dá sa svojpomocne vymeniť olej v zadnom tlmiči? Na výmenu oleja vo vidle je návod aj v starších ročníkoch manuálu, ale o oleji v tlmiči tam nič nepísali. Na nete som zatiaľ nehľadal.
tlmice (asi nie vsetky) pokial viem su tlakovane dusikom..to by som nerozoberal..
Skúšal som olej synt olej Castrol , ale s ním nechodí vidla tak hladko. Namiesto Fox Fluid mi pred časom doporučili priamo mechanici od Foxu olej Red Rum od Rox Shox. Ten funguje dobre. Prevodovkový olej som zatiaľ neskúšal, lebo mám flašu Red Rumu. Treba si dať pozor, aby sa ho tam dalo iba toľko, aby sa ním iba nasiakol penový krúžok pod prachovkou. Ináč stečie dolu do tlmiča a spôsobí zhustnutie oleja.
Čo sa týka toho zadného tlmiča, je v podstate amatérsky neservisovateľný, ***** je tam natlačený dusík pod dosť vysokým tlakom, Pri jeho rozobratí hrozí celkom slušná explózia, náhradné diely sa aj ak nedajú zohnať a tiež je problém v bežných podmienkach ho správne natlakovať.
Bohužiaľ podľa mojich skúseností sa často stáva, že servisovaný tlmič síce tesní a ako tak tlmí, ale jeho dynamické vlastnosti , hlavne priebeh tlmenia , sú úplne inakšie, ako má nový tlmič.
Pokiaľ viem, tak Float Fluid sa dáva len do vzduchovej komory a ide ho tam 5ccm. Na penový krúžok pod prachovkou má ísť ten istý olej ako sa leje do tlmiča, resp. aj zo spodnej strany do ľavej nohy. A tých pár kvapiek, ktoré tam dáš, hádam nespôsobia zahustenie oleja čo tam už je, hlavne keď by to mal byť ten istý olej.
Pôvodne tam FOX predpisoval Fox Fluid a vydrží tam dosť dlho ( niekoľko 100km) v porovnaní s olejom. V nejakom novšom materiáli som sa dočítal, že najlepšie je otočiť na noc bike hore nohamia a olej natečie na ten penový krúžok. Funguje to , ale po cca 20-50 km má vidla citelne väčšie trenie a treba to urobiť znova. Navyše Shimano varuje pred otáčaním biku hore nohami, lebo sa vraj takto môžu ľahko zavzdušniť brzdy. Ak je tam nejaká bublinka, táto za zdržuje prirodzene hore v nádržke, ale pri otočení sa môže dostať do valca.
do Slovkolexu tak skoro moja vidla na servis nepojde, bola tam prvykrat a aj poslednykrat...
no aj ja som pocul, ze mechanici tam za vela nestoja(tykalo sa to rozoberania nejakeho tlmica)...ale mozno sa nabuduce polepsia
Ono je problem asi v tom, ze sa este nenaucili servisovat veci od Foxu, lebo Slovkolex je dovozca tusim teraz len druhy rok, tak este nemaju dostatok skusenosti. No a nemusia sa ucit zrovna na moje vidlici
Casom to bude urcite OK.
V nejakom novšom materiáli som sa dočítal, že najlepšie je otočiť na noc bike hore nohamia a olej natečie na ten penový krúžok.
To o otoceni je napisane v manualy. Aspon ja to tam mam. A fakt to funguje, niekedy to aplikujem v lese, ked napr. odpocivam alebo nasavam tekutiny, tak na 2 minutky bajk otocim a fakt potom ide vidlica trocha hladsie (nasaju sa olejom penove kruzky)
Prevodovkový olej som zatiaľ neskúšal, lebo mám flašu Red Rumu. Treba si dať pozor, aby sa ho tam dalo iba toľko, aby sa ním iba nasiakol penový krúžok pod prachovkou. Ináč stečie dolu do tlmiča a spôsobí zhustnutie oleja.
Pozor, Red Rum alebo Float Fluid sa dava iba zhora do vzduchovej komory (lava noha). Sluzi na dotesnenie a mazanie piesta. Odporuca sa 5 ccm, ale mozes snim experimentovat, ked chces napr. zvacsit progresivitu, tak daj trocha viacej. Na penove kluzky sa dava rovnaky olej, ako do tlmiacej komory (pravej nohy), teda tlmicovy olej.
Menili vám niekomu vo FOX- ke púzdra ? Mám vôľu. Keď som sa na výstave v Brne asi pred dvomi rokmi pýtal vtedajšieho dovozcu do ČR , či majú náhradné púzdra, tak mi povedal, že sa tam nemenia, že majú vydržať po celú životnosť vidlice. To sa mi ale nezdá. Predtým som mal RS SID a tam som si púzdra menil. Môžem sa spýtať v Slovkolexe, len či niekto nemáte skúsenosť.
Môžem sa obrátiť na dovozcu, len ja som zvyknutý robiť si všetko sám. Nemám problém rozobrať hociktorú vidlu. Aj potom zložiť. Napríklad pri niektorých vidliciach, keď majú vôľu, stačí priklepnúť horné púzdra o milimetrík hlbšie , a keďže vnútro vonkajších nôh je do kónusu, tak tie púzdra sú potom tesnejšie. Ale moja Vanilla na toto nereaguje, takže nezostáva iné, len vymeniť púzdra. Lenže vidla je tohtoročný model, takže neviem, či to náhodou nie je u týchto vidlíc "normálne".
Práve preto, že je to tohtoročný model by som sa v tom moc nerýpal, aby mi nepadla záruka. V starších návodoch boli presne aj postupy ako sa mení olej vo vidle, ale o púzdrach tam bolo akurát to, čo som napísal vyššie. Rovnako si na zadnom tlmiči sám premazávam vzduchovú komoru - aj sú k tomu návody, ale olej si v ňom budem musieť dať vymeniť v servise.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Inak zohnať originál by nemal byť problém, ja som u Šatku (autorizovaný servis) v pohod kúpil taký ten špeciálny olej na premazávanie vzduchovej komory zadného tlmiča, volá sa to Float Fluid, tak nevidím dôvod prečo by sa nemal dať zohnať aj olej. Ak kúpiš hociaký najlepšie syntetický olej s danou viskozitou, nemal by si nič pokaziť.
Ja pouzivam tlmicovy olej SHELL 5wt, (220,- Sk liter) lejem ho do RS a aj do FOX F100RLT a je to v pohode. Namiesto Fox Float Fluid lejem prevodovy olej 80W, je to odporucana nahrada za Float Fluid. Precitaj si forum na mtbr.com, tam to skoro kazdy pouziva. A hlavne sa netreba bat, ze sa tym nieco zkazi, vsetko funguje jak pomasle, dokonca ked nalejes ten riedsi olej 5w namiesto 7w tak vidlica pojde hladsie, ale trosku treba pritlmit, ale to nieje problem, da sa to super nastavit.
PS: do Slovkolexu tak skoro moja vidla na servis nepojde, bola tam prvykrat a aj poslednykrat...
no aj ja som pocul, ze mechanici tam za vela nestoja(tykalo sa to rozoberania nejakeho tlmica)...ale mozno sa nabuduce polepsia
tlmice (asi nie vsetky) pokial viem su tlakovane dusikom..to by som nerozoberal..
Čo sa týka toho zadného tlmiča, je v podstate amatérsky neservisovateľný, ***** je tam natlačený dusík pod dosť vysokým tlakom, Pri jeho rozobratí hrozí celkom slušná explózia, náhradné diely sa aj ak nedajú zohnať a tiež je problém v bežných podmienkach ho správne natlakovať.
Bohužiaľ podľa mojich skúseností sa často stáva, že servisovaný tlmič síce tesní a ako tak tlmí, ale jeho dynamické vlastnosti , hlavne priebeh tlmenia , sú úplne inakšie, ako má nový tlmič.
no aj ja som pocul, ze mechanici tam za vela nestoja(tykalo sa to rozoberania nejakeho tlmica)...ale mozno sa nabuduce polepsia
Ono je problem asi v tom, ze sa este nenaucili servisovat veci od Foxu, lebo Slovkolex je dovozca tusim teraz len druhy rok, tak este nemaju dostatok skusenosti. No a nemusia sa ucit zrovna na moje vidlici
Casom to bude urcite OK.
To o otoceni je napisane v manualy. Aspon ja to tam mam. A fakt to funguje, niekedy to aplikujem v lese, ked napr. odpocivam alebo nasavam tekutiny, tak na 2 minutky bajk otocim a fakt potom ide vidlica trocha hladsie (nasaju sa olejom penove kruzky)
Mozno to uz poznate, ale dobry obrazkovy manual pre Vanillu je na http://www.enduroforkseals.com/id28.html
a pre FOX F100X na http://www.enduroforkseals.com/sitebuil ... 100x5a.pdf
Pozor, Red Rum alebo Float Fluid sa dava iba zhora do vzduchovej komory (lava noha). Sluzi na dotesnenie a mazanie piesta. Odporuca sa 5 ccm, ale mozes snim experimentovat, ked chces napr. zvacsit progresivitu, tak daj trocha viacej. Na penove kluzky sa dava rovnaky olej, ako do tlmiacej komory (pravej nohy), teda tlmicovy olej.
http://www.pushindustries.com/services. ... ir%20Forks
tu su manualy na FOXy po Slovensky