zdravim, niekde som pocul, ze sa da vymenit vo vidle elastomer za olej - cize namiesto elastomeru tam napracem olej. je to pravda? da sa to? sice planujem kupit casom novu vidlu, ale aj tak ma to zaujima... celkom som zvedavy co by to spravilo. vidla: manitou slate 130 comp (zatial)
nechapem ako by tam olej fungoval, pokial viem tak elastomer sluzi na to aby sa pri urcite hranici ponoru vidlice zacal roztahovat a tym ju ztvrdovat ku koncu, olej sa tusim stlacit neda takze to asi nebude fungovat... btw, aj tak by ti asi zacal vytekat z hore alebo z dola vidlice... mozno to je mozne ale pochybujem
zaujímavé riešenie ...... ale v tvojom prípade má zopár deravých miest.
Slate je pružinová vidla, tak neviem ktorí elastomer by si rád vymenil za olej. dorazový? obávam sa že to nebude možné. Olej je nestlačitelný (za normálnych podmienok ...), takže to taktiež nebude výhra. Vnútorna konštrukcia pružinovj vidly nedovoluje takéto riešenie. U vzduchu by sa dalo laborovať, ale zmenčovať pozitívnu komoru nevidím ako štastné riešenie.
Jediná možnosť ako pomôcť chodu tejto vidly, je prerobenie mazania na olej, úprava gufier a úprava tlmiča TPC (nieje to životne dôležité, ale ked sa to upraví je to citeľný rozdiel)
zaujímavé riešenie ...... ale v tvojom prípade má zopár deravých miest.
Slate je pružinová vidla, tak neviem ktorí elastomer by si rád vymenil za olej. dorazový? obávam sa že to nebude možné. Olej je nestlačitelný (za normálnych podmienok ...), takže to taktiež nebude výhra. Vnútorna konštrukcia pružinovj vidly nedovoluje takéto riešenie. U vzduchu by sa dalo laborovať, ale zmenčovať pozitívnu komoru nevidím ako štastné riešenie.
Jediná možnosť ako pomôcť chodu tejto vidly, je prerobenie mazania na olej, úprava gufier a úprava tlmiča TPC (nieje to životne dôležité, ale ked sa to upraví je to citeľný rozdiel)
mozno sa mylim, ale zakladom nie je nahodou, ze elastomer sa pouziva ako pruziace medium a olej ako tlmiace? teda to je klasicky pripad rozdielu medzi ohnom a vodou...
risototh ano je to tak. Akurat ze ked nema vidlica tlmenie,je lepsie tam dat elastomer ako pruzinu. Ten menej nakopava, lebo sa lenivsie roztiahne ako pruzina, preto niekedy pisu, ze tlmenie elastomerom, co nieje zrovna slavne povedane.Potom vznikaju nedorozumenia.Ale staci len rozmyslat ako funguje vidlica, co pruzi a co tlmi.
Prerabat by som vidlicu neprerabal, lebo do 2000 sk sa da kupit dobra jazdena vidlica s pruzinou a olejovym tlmenim. Napr. taka RS Judy SL,XC,Race 2001. Tych som videl par aj kolo 1000 Sk. Je to dobra vidla,mal som vsetky tri,su len malo odlisne.
Elastomer sa nikdy celkom nestlaci a cim rychlejsie donho udries tym sa menej stiahne, cize na skokoch sa to vyplati, inak je elastomer na nic, ozvlast v zime kedy cely stvrdne...
Inak olej plni vo vidle inu ulohu ako elastomer...
Jediná možnosť ako pomôcť chodu tejto vidly, je prerobenie mazania na olej, úprava gufier a úprava tlmiča TPC (nieje to životne dôležité, ale ked sa to upraví je to citeľný rozdiel)
ano ten olej stoji za to.. len dole na vonkajsich nohach bude treba popridavat O-kruzky nech to tesni a treba ratat ze gufera popr ine nastavovatka mozu grcat. a ked olej tak cim hustejsi.
pruzina pruzi....a elastomer TLMI(FUNGUJE AKO DORAZ NA TLMICOCH AUTA- zabranuje aby ste ponorili vidlu uplne-kedze je to kus umelej hmoty tak rozlozi tu silu do stran a jemen sa stlaci ) ked ta uvazujeme o vymyslenej vidle ktora je pruzina /elastomer tak by sa to dalo ze by si vyhodil elastomer ale musel by si kupit olejovu patronu ktora tlmi.......
2jose: doraz na autách je v podstate guma a nie elastomer.
Elastomer je porovitá hmota, ktorá sa stláča a funguje ako lenivá pružina, ktorá pruží oboma smermy. Pri rôznych hustorách a materiáloch dosiahneš zmenu sily ktorú treba vynaložiť na stlačenie. Keby si do elastomerovej vidly nalial olej tak zistíš, že elastomer sa nedá (ide tažko) stlačiť, nakolko olej zapchá póry a nedovolí stlačeniu. Z tohoto dôvodu sú mazané vazelinou, ktorá nemá obnovovaciu vlastnosť oleja (stekavosť)
2MuF: pri prechode na mazanie olejom ... dobre hovoríš ... pokial niesu zničené guferá, tak spodná planžetka gufera zabraňuje oleju aby sa dostal von a vrchná aby sa špina dostala dovnútra. Všetko čo je medzi nimi (aj ked sa tam dá olej, vazelina) bude vytlačené nekompromisne von.
Jose vies co to znamena tlmit? zjednodusene klast odpor na zastavanie kmitaveho pohybu. elastomer tam nie je kvoli takejto vlastnosti, je tam len aby bola aka taka progresivita zdvihu (presne jak pisal matko). urcite je mozne ze ma aj tlmiace vlastnoci alel napr moj 20cm elastomer sa da stlacit silou ruky ani nie 1cm - skratka je to kua tvrde aj ked je to "len guma" a teda to nemoze ucinkovat pocas celeho zdvihu vidlice ako normalne tlmenie
podla mna bude treba gufera a pozdra. gufera myslim nie je problem menit ale puzdra asi ano. cakaj na odpoved niekoho co to robil, budes vediet isto
btw len tak preistotu napisem neviem jak si skusal ci mas vakel ale ked beznou metodou ze zabrzdim prednu brzdu a pohupujem bikom tak bacha aby vola nebola v hlavovom alebo brzde alebo naboji atd
nič nieje problém ked máš na to prípravky. Narvať nové púzdro je jednoduché, horšie je už upravenie samotného púzdra aby chodilo jemne, nepridrhávalo a nemalo vakel.
Prípravky mám len na 32mm nohy (moje okolie má len 32mm) a nakolko mi vypadol človek s CNC tak dalšie prípravky tak skoro mať nebudem resp. inde by som sa nedoplatil.
ak vieš identifikovať presné púzdro pri rozobratom stave ktoré ma vakel (spravidla horné, spodné musí byť mierne volnejšie) tak je možné ho sklepnúť. Nie som zastánca silových úprav ale v tomto prípade by to mohlo pomôcť. V opačnom prípade vylisovať, upraviť a vrátiť späť. Prípadne skús servis vo svojom okolí.
po slovensky by si mi to mohol vysvetlit?:D ja sa dotoho nerozumiem.. neviem co je puzdro, gufera.. taze ja som mal vidlicu len dvakrat rozoratu, lebo tam nic nieje len pruzina a elastomer
proste ked odskrutkujem dole imbus tak vyberem vnutorne nohy, a dole z toho trci take cudo... ked hore odskrutkujem to neviem co, tek vyberem pruzinu a elastomer... taze tak... co mam robit?
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Slate je pružinová vidla, tak neviem ktorí elastomer by si rád vymenil za olej. dorazový? obávam sa že to nebude možné. Olej je nestlačitelný (za normálnych podmienok ...), takže to taktiež nebude výhra. Vnútorna konštrukcia pružinovj vidly nedovoluje takéto riešenie. U vzduchu by sa dalo laborovať, ale zmenčovať pozitívnu komoru nevidím ako štastné riešenie.
Jediná možnosť ako pomôcť chodu tejto vidly, je prerobenie mazania na olej, úprava gufier a úprava tlmiča TPC (nieje to životne dôležité, ale ked sa to upraví je to citeľný rozdiel)
Slate je pružinová vidla, tak neviem ktorí elastomer by si rád vymenil za olej. dorazový? obávam sa že to nebude možné. Olej je nestlačitelný (za normálnych podmienok ...), takže to taktiež nebude výhra. Vnútorna konštrukcia pružinovj vidly nedovoluje takéto riešenie. U vzduchu by sa dalo laborovať, ale zmenčovať pozitívnu komoru nevidím ako štastné riešenie.
Jediná možnosť ako pomôcť chodu tejto vidly, je prerobenie mazania na olej, úprava gufier a úprava tlmiča TPC (nieje to životne dôležité, ale ked sa to upraví je to citeľný rozdiel)
jj, roman vie o com hovori.
Prerabat by som vidlicu neprerabal, lebo do 2000 sk sa da kupit dobra jazdena vidlica s pruzinou a olejovym tlmenim. Napr. taka RS Judy SL,XC,Race 2001. Tych som videl par aj kolo 1000 Sk. Je to dobra vidla,mal som vsetky tri,su len malo odlisne.
Inak olej plni vo vidle inu ulohu ako elastomer...
ano ten olej stoji za to.. len dole na vonkajsich nohach bude treba popridavat O-kruzky nech to tesni a treba ratat ze gufera popr ine nastavovatka mozu grcat. a ked olej tak cim hustejsi.
Elastomer je porovitá hmota, ktorá sa stláča a funguje ako lenivá pružina, ktorá pruží oboma smermy. Pri rôznych hustorách a materiáloch dosiahneš zmenu sily ktorú treba vynaložiť na stlačenie. Keby si do elastomerovej vidly nalial olej tak zistíš, že elastomer sa nedá (ide tažko) stlačiť, nakolko olej zapchá póry a nedovolí stlačeniu. Z tohoto dôvodu sú mazané vazelinou, ktorá nemá obnovovaciu vlastnosť oleja (stekavosť)
2MuF: pri prechode na mazanie olejom ... dobre hovoríš ... pokial niesu zničené guferá, tak spodná planžetka gufera zabraňuje oleju aby sa dostal von a vrchná aby sa špina dostala dovnútra. Všetko čo je medzi nimi (aj ked sa tam dá olej, vazelina) bude vytlačené nekompromisne von.
btw len tak preistotu napisem
Prípravky mám len na 32mm nohy (moje okolie má len 32mm) a nakolko mi vypadol človek s CNC tak dalšie prípravky tak skoro mať nebudem
ak vieš identifikovať presné púzdro pri rozobratom stave ktoré ma vakel (spravidla horné, spodné musí byť mierne volnejšie) tak je možné ho sklepnúť. Nie som zastánca silových úprav ale v tomto prípade by to mohlo pomôcť. V opačnom prípade vylisovať, upraviť a vrátiť späť. Prípadne skús servis vo svojom okolí.
proste ked odskrutkujem dole imbus tak vyberem vnutorne nohy, a dole z toho trci take cudo... ked hore odskrutkujem to neviem co, tek vyberem pruzinu a elastomer... taze tak... co mam robit?