mam treningovu plastovku od tufa a uz sa mi na nej robia pekne rezne poskodenia a ked je nafukana na 10atm tie dierocky sa otvaraju , ako zatial v pohode len sa obavam ze budem do tyvh dierok castejsie chytat bordel z ciest a riziko defektu vzrasta ....
chcem ich niecim zalepit a otazka je co by na tu gumu slo a aj vydrzalo (napadlo ma stavebne lepidlo ale to celkom stvrdne ) ....
posledný komentár: 2. 3. 2014 o 16:35
Daj tam vulkanizačné lepidlo. (klasické na lepenie defektov)
Plášťovku prstami stlač tak, aby sa poškodenie čo najviac otvorilo. Lepu tam daj, ale len minimum. Ak by ti ušlo viac, radšej ho utri a skús zopakovať.
Lep pri stlačenej plášťovke nechaj stuhnúť, aby mal na povrchu jemný film. (cca. 3-5 min) Potom to silno prstami stlač, aby sa dobre spojili natreté časti.
Toto platí na poškodenia, ktoré vyzerajú ako rezné.
Ak je poškodenie v tvare špendlíkovej hlavičky(jamky), vyrob si trocha gumového prášku. (šmirglom, pilníkom) Dierku jemne natri vulkanizačným lepilom. Kým lep vytvorí film, zmiešaj gumený prášok s lepom(lepu nie veľa, len toľko, aby prášok držal pokope). Po 3-4 minútach vtlač gumovú zmes do dierky. Pozor, nemala by vyčnievať z profilu pneu. Radšej nech je tam mierna prepadlinka.
Nedúfaj ale,že takáto kozmetická oprava vydrží tak dlho ako pneumatika.
lepidlu na duse sa asi vyhnem lebo tam by som musel mat aj tu zaplatu. bez toho to nebude dobre fungovat ...
Načo záplatu? Veď ja som o nej nehovoril.
Vulkanizačné lepilo môžeš nahradiť aj lepilom Chemoprén, AlKaprén a pod. Po stvrdnutí sú stále pružné. Postup rovnaký ako som už popísal. Na gume držia však slabšie ako vulkanizačné lepidlo.
Ak použijš chemoprén, najlepšie taký, čo je na nesavý materiál.