- konštrukcia (zapuzdrené vs. venčekové)
- netreba nastavovať vôľu - tá je tam z výroby a keď sa to zhorší, je čas ložisko vymeniť
- podstatne menej údržby (fakticky sa nesvinia, odpadá ti to rozobrať - vyčistiť - premazať - nastaviť)
v podstate to isté je kónusový náboj vs. náboj na priemyselných ložiskách
tulenik...tým sa dá povedať, že XTR náboj nie je taký dobrý ako akýkoľvek s priemyselnými ložiskami, len preto, lebo má kónusy
Toto by som chcel vedieť.
Osobne si myslim, ze nie je, alebo inak, ze by som urcite dal vzdy prednost kvalitativne rovnakemu naboju (t.j stejna hmotnost) na priemyselnych lozisach.
Dovody:
1. konusy je treba vymedzovat;
2. ak sa do naboja akymkolvek sposobom dostane vlhkost (napr. vada tesnenia, necitliva WAPka, ...) a poskodi loziskovu drahu v tele naboja (hrdza), mozno cely naboj vyhodit;
3. priemyselne loziska typu xxx-2RS su obojstranne tesnene + tesnenie na narazkach naboja (pri rovnakej kvalitativnej ceny ako XTR) = zvysena odolnost;
4. priemyselne loziska su aj nerezove resp. keramicke;
5. premyselne loziska su vymenitelne;
6. nepoznam naboje na konusoch (netvrdim, ze neexistuju), ktore by bolo mozne dodatocne prestavat na inu osu (napr. 9mm, 20mm, 10 mm, 12 mm).
Pre mna dost dovodov proti konusom (a XTR).
Pri SPD pedaloch by som priemyselne loziska moc neriesil. Konusove Shimano je naozaj dobre utesnene. Priemyselne loziska v pedaloch maju nizky profil a preto su dost drahe (cca. 300Sk kus). Tazke cele pedale su lacnejsie (napr. Shimano 520) ako nahradne loziska.
Na niektorych pedaloch sa este pouzivaju aj loziska klzne. Alebo kombinacia klzne (na vnutornej strane) a na vonkajsej priemysel.
peterq: plný súhlas, nový wheelset bude určite na priemyslových ložiskách, XTR neriešim! (XTR celkove veľmi neriešim)
a u pedálov som ešte ložiská neuštval - vždy skôr dodýchali na niečo iné tak neviem... mám PD-M520 a keď sa rozbije, uvidím, čo ďalej
Konusove, co aj maju prednosti, ze su lahke, maju velku nevyhodu. Ak sa zle nastavi vola, tak dojde k poškodeniu. Som za priemyselne loziska. Pokial nesutazim a jazdim pre radost, je pre mna prioritou mat co najmenej prace s udrzbou.
duves a nezabudaj ze aj ak zavodis tak minimalne rozsypave a minimalne udrzbychtive komponenty su velmi ziaduce - a matt ma velmi spravnu poznamku, tie najlahsie komponenty su prave na priemyselnych loziskach
a stredove zlozenia detto... plati to viac ako vseobecne
Moze byt, ze hmotnostou uz prekonali konusove. Nie som az tak v obraze, co je najlahsie. Ale ak to zacinalo, tak k tomu bol velky odpor. Co som robil ja naboje na priemyselnych lož., tak bola velka nedovera. K velkej produkcii mi vsak chybali kvalitne stroje a material - robil som to v dielni, kde boli stare vyradene kovoobrabacie stroje. To sa ani neda robit v garaži. To musi byt velkoseriovka. Oska musela ist na cementovanie, kalenie, brusenie. Otvory na prirubach robene na deličke, vzajomne posunute. Uz by som take naby nerobil, kupim novatec-y, sa mi zda, ze ta cena je prijatelna.
lenze tak ci tak su vsetky najlahsie naboje, pedale a podobne na "priemysloch"...takze ja som taktiez za ne
však aj ja som za priemysle. v hlavovom, v nábojoch, v strede, v kladkách, v radení (kedysi som dokonca počítal, koľko mám takých ložísk na biku...) ale Shimano pedále sú skvelé aj na "obyčajných" kónusoch dokonca v pedáloch robia tie minipriemyselné ložiská častejšie problémy (napr. CrankBros) navyše sa to kombinuje s klzným ložiskom a to je už úplne mino.
Konusove ložiská su a boli stále s údržbou. Petože sú takto stavané a niesu zapuzdrené, teda 2.z. Totižto sa tam dostane kadejaký sajrajt z cesty či lesa. Kdežto u priemyselných ložiskách ti odpadá kónusová a tým pádom aj kontra utahnuteľná manipulácia. Takže nech mi nik netvrdí že kónusové a na kontre ložisko je bezúdržbové. Ďakujem za komentáre ale strojarina nepustí... S úctou...
m.......
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
- netreba nastavovať vôľu - tá je tam z výroby a keď sa to zhorší, je čas ložisko vymeniť
- podstatne menej údržby (fakticky sa nesvinia, odpadá ti to rozobrať - vyčistiť - premazať - nastaviť)
v podstate to isté je kónusový náboj vs. náboj na priemyselných ložiskách
Toto by som chcel vedieť.
Toto by som chcel vedieť.
Osobne si myslim, ze nie je, alebo inak, ze by som urcite dal vzdy prednost kvalitativne rovnakemu naboju (t.j stejna hmotnost) na priemyselnych lozisach.
Dovody:
1. konusy je treba vymedzovat;
2. ak sa do naboja akymkolvek sposobom dostane vlhkost (napr. vada tesnenia, necitliva WAPka, ...) a poskodi loziskovu drahu v tele naboja (hrdza), mozno cely naboj vyhodit;
3. priemyselne loziska typu xxx-2RS su obojstranne tesnene + tesnenie na narazkach naboja (pri rovnakej kvalitativnej ceny ako XTR) = zvysena odolnost;
4. priemyselne loziska su aj nerezove resp. keramicke;
5. premyselne loziska su vymenitelne;
6. nepoznam naboje na konusoch (netvrdim, ze neexistuju), ktore by bolo mozne dodatocne prestavat na inu osu (napr. 9mm, 20mm, 10 mm, 12 mm).
Pre mna dost dovodov proti konusom (a XTR).
este tak vediet vyhladavat, ze...
Na niektorych pedaloch sa este pouzivaju aj loziska klzne. Alebo kombinacia klzne (na vnutornej strane) a na vonkajsej priemysel.
a u pedálov som ešte ložiská neuštval - vždy skôr dodýchali na niečo iné
a stredove zlozenia detto... plati to viac ako vseobecne
však aj ja som za priemysle. v hlavovom, v nábojoch, v strede, v kladkách, v radení (kedysi som dokonca počítal, koľko mám takých ložísk na biku...) ale Shimano pedále sú skvelé aj na "obyčajných" kónusoch
m.......