Nazdar páni. Moja otázka sa týka vidlice Marzocchi 55 R z roku 2010. Boli na nich vadné tlmiace patróny vyrábané firmou SR Santour a spôsobovali, že chod vidlice bol namiesto 160 mm len asi 100 mm. Bohužiaľ jednu takú vlastním. Na diskusných fórach a v bikeshope som sa dozvedel, že sa dala táto patróna odvŕtať, vypustiť z nej dusík a prerobiť ju len na olej. Nemôžem však nájsť nikde presný nejaký postup, všade sa o tom píše len okrajovo. Ak by niekto vedel o tejto úprave a poskytol by mi informácie ako to urobiť, budem veľmi vďačný. Vopred ďakujem!
To už som robil, vedia že sa to tak robilo ale človek čo to u nich robil tam už nepracuje s jeho odchodom odišli asi aj vedomosti. Mám skúsiť na fórach! Takže tak.
Toto by zaujímalo aj mňa ako ju prerobiť na olej svoj pomocne doma. Lebo pocit že vo vnútri je vazelína sa mi moc nepáči a nechodí úplne najlepšie, chvalabohu že nemám taký problém ako ty.
Takže som ju navŕtal zo spodu a redukciu na spodku patróny som použil ako zátku. Nalial som tam 3w olej a všetko chodí plne perfektne až na jednu vec, a to je vrchný doraz (keď zdvihnem koleso od zeme, klepne). Takže idem ešte špekulovať. A ešte jedna vec, kde by sa mala nachádzať tá vazelína? Mal som tú vidlu rozobratú "durchomdurch" a na žiadnu vazelínu som nenatrafil!
Áno aj v pravej nohe je olej (je v nej struna a vzduch) a v ľavej je spomínaná patróna a takisto olej. Mimochodom, olej v útlmovej patróne bol v stave, ako po piatich rokoch bez výmeny.
Takže som ju navŕtal zo spodu a redukciu na spodku patróny som použil ako zátku. Nalial som tam 3w olej a všetko chodí plne perfektne až na jednu vec, a to je vrchný doraz (keď zdvihnem koleso od zeme, klepne). Takže idem ešte špekulovať. A ešte jedna vec, kde by sa mala nachádzať tá vazelína? Mal som tú vidlu rozobratú "durchomdurch" a na žiadnu vazelínu som nenatrafil!
bucjni tam malu pruzinku alebo gumovy valcek a klepat nebude
Oprava patrony v 55:
Nieje z mojej hlavy, priblizny postup som vygooglil. U inych typov sa poloha hornej uvrate piestu v patrone moze menit, preto treba odmerat kde presne ma piest hornu uvrat. V druhej diere vidno zatlaceny piest. Od jeho vrchej casti po spodok uzaveru vidlice, teda dlzka piestnice medzi piestom a uzaverom bola v tomto pripade 265mm. V max hornej uvrati som potom meral od uzaveru vidlice.
1. prvu dieru som urobil 11mm od spodu patrony, moze byt kludne aj nizsie.
Naspodu patrony je piest oddelujuci olej od stlaceneho dusika. Dieru vrtame do casti s dusikom. Pri vrtani som okolie vrtaku zakryl handrou aby som nedostal pripadnu davku oleja do tvare.
2. druha diera sa vrta nad tento piest, cca 25mm od spodu patrony.
Tymto navrtate cast s olejom. Piest z patrony nesmie byt zatlaceny, aby ste si ho neprevrtali.
3. tretia diera 44mm od vrchu patrony.
Tato je navrtana v maximalnej hornej uvrati piestu. Myslim ze mohla byt o par mm, mozno aj 1 cm nizsie, kvoli spatnemu dorazu. Vrtat pri zatlacenom pieste a mysliet na to, ze pod dierou v patrone je piestnica.
Diery som vrtal 2mm vrtakom, co som musel dohnat 10W olejom, pretoze rozsah utlmu stacil len tak tak. Druhy krat by som pouzil 1mm vrtak. V povodnych navodoch bola 1.5mm.
Konkretne tato patrona sa nedala stlacit vobec. Po uprave funguje vsetko vratane nastavenia utlmu.
Toto sa mi pozdáva už len kôli tomu vrchnému dorazu, avšak mi nie je celkom jasné koľko oleja budem musieť naliať do vidlice aby to fungovalo, vzhľadom na počet otvorených dier. V každom prípade podarilo sa mi zohnať dve vadné patróny tak idem skúšať. Ak by bol údaj o množstve oleja som dosmrti zaviazaný V každom prípade ďakujem.
Raz som tu bol niekym zdrbany, ze si hladinu oleja vymyslam z hlavy, tak som ju teraz zamerne neuviedol. Do kazdej vidlice s otvorenym systemom tlmenia davam oleja tolko, aby aj pri maximalne vysunutej vidlici bola zaliata patrona. Teda aby fungoval utlm pri kazdom zdvihu. Nakolko sa olej peni a spliecha po vnutornej nohe, tak treba priliat aj cosi nad patronu, resp. nad miesto, ktorym by eventualne mohol vniknut vzduch k tlmiacemu piestu do patrony. Cim je ale oleja viac, tym je vidlica progresivnejsia. Ak ho je malo, vidlica na zaciatku zdvihu spravne netlmi. V tomto pripade je oleja asi ako na foto a mohlo byt asi menej, treba poskusat, ved sa to otvara lahko, nieje problem striekackou s hadickou vytiahnut troska oleja . Vidlica na foto je uplne zasunuta, patrona uplne vysunuta.
Raz som tu bol niekym zdrbany, ze si hladinu oleja vymyslam z hlavy, tak som ju teraz zamerne neuviedol. Do kazdej vidlice s otvorenym systemom tlmenia davam oleja tolko, aby aj pri maximalne vysunutej vidlici bola zaliata patrona. Teda aby fungoval utlm pri kazdom zdvihu. Nakolko sa olej peni a spliecha po vnutornej nohe, tak treba priliat aj cosi nad patronu, resp. nad miesto, ktorym by eventualne mohol vniknut vzduch k tlmiacemu piestu do patrony. Cim je ale oleja viac, tym je vidlica progresivnejsia. Ak ho je malo, vidlica na zaciatku zdvihu spravne netlmi. V tomto pripade je oleja asi ako na foto a mohlo byt asi menej, treba poskusat, ved sa to otvara lahko, nieje problem striekackou s hadickou vytiahnut troska oleja . Vidlica na foto je uplne zasunuta, patrona uplne vysunuta.
Takže po troch dňoch kedy som úprave venoval väčšinu času som dospel k takýmto záverom:
- vŕtal som diery 1 mm, 1,5 mm, 2 mm a kombinoval som ich každú postupne s olejmi 3W, 5W, 7W, 10W a rôznych hladinách oleja presne podľa návodu a nejaký efekt sa dostavil pri navŕtaných 2 mm dierach a olejom 7W ale bohužiaľ docielil som kompresiu :O
- po nefunkčnej prvej patrone som ju násilim rozobral a nameraním som posunul vrchnú dieru o spomínaný cm nadol. Spodné dierky nie je nutné a ani možné inak navrtať a takisto pri rôznych dierach a viskozitách olejov som nedocielil aby mi patróna tlmila.
Takže s poľutovaním musím konštatovať, že tento spôsob je nefunkčný. Ale v každom prípade chcem poďakovať za tip a ak by niekto ešte nejaký mal, mám ešte jednu patrónu a môžem testovať.
Patrona urcite tlmi, a mensie diery treba z toho dovodu aby sa minimalizoval prietok oleja cez ne. Na vidlici, ktoru som robil bol citelny rozdiel medzi max a min tlmenim, ale maximalne nebolo stale dostatocne. Preto si myslim, ze mensie diery by tomu pomohli.
OK! tak teras hodim do kosa 200€ co som jazdil cca tyzden a kupim druhu! tak ak sa mi nepodari dnesne badanie s inou velkostou dier tak tam dufam prisposobim patronu z inej vidlice:D
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
bucjni tam malu pruzinku alebo gumovy valcek a klepat nebude
Nieje z mojej hlavy, priblizny postup som vygooglil. U inych typov sa poloha hornej uvrate piestu v patrone moze menit, preto treba odmerat kde presne ma piest hornu uvrat. V druhej diere vidno zatlaceny piest. Od jeho vrchej casti po spodok uzaveru vidlice, teda dlzka piestnice medzi piestom a uzaverom bola v tomto pripade 265mm. V max hornej uvrati som potom meral od uzaveru vidlice.
1. prvu dieru som urobil 11mm od spodu patrony, moze byt kludne aj nizsie.
Naspodu patrony je piest oddelujuci olej od stlaceneho dusika. Dieru vrtame do casti s dusikom. Pri vrtani som okolie vrtaku zakryl handrou aby som nedostal pripadnu davku oleja do tvare.
2. druha diera sa vrta nad tento piest, cca 25mm od spodu patrony.
Tymto navrtate cast s olejom. Piest z patrony nesmie byt zatlaceny, aby ste si ho neprevrtali.
3. tretia diera 44mm od vrchu patrony.
Tato je navrtana v maximalnej hornej uvrati piestu. Myslim ze mohla byt o par mm, mozno aj 1 cm nizsie, kvoli spatnemu dorazu. Vrtat pri zatlacenom pieste a mysliet na to, ze pod dierou v patrone je piestnica.
Diery som vrtal 2mm vrtakom, co som musel dohnat 10W olejom, pretoze rozsah utlmu stacil len tak tak. Druhy krat by som pouzil 1mm vrtak. V povodnych navodoch bola 1.5mm.
Konkretne tato patrona sa nedala stlacit vobec. Po uprave funguje vsetko vratane nastavenia utlmu.
Dik moc ... Idem skúšať
- vŕtal som diery 1 mm, 1,5 mm, 2 mm a kombinoval som ich každú postupne s olejmi 3W, 5W, 7W, 10W a rôznych hladinách oleja presne podľa návodu a nejaký efekt sa dostavil pri navŕtaných 2 mm dierach a olejom 7W ale bohužiaľ docielil som kompresiu :O
- po nefunkčnej prvej patrone som ju násilim rozobral a nameraním som posunul vrchnú dieru o spomínaný cm nadol. Spodné dierky nie je nutné a ani možné inak navrtať a takisto pri rôznych dierach a viskozitách olejov som nedocielil aby mi patróna tlmila.
Takže s poľutovaním musím konštatovať, že tento spôsob je nefunkčný. Ale v každom prípade chcem poďakovať za tip a ak by niekto ešte nejaký mal, mám ešte jednu patrónu a môžem testovať.