Kategórie
Bike-techhttps://www.mtbiker.sk/bazar/komponenty/vidlice-a-tlmice/odpruzene-vidlice/vidlice-29/4637443/fox-34-step-cast-float-grip-performance-120mm-29-boost.html
vs
https://www.mtbiker.sk/bazar/komponenty/vidlice-a-tlmice/odpruzene-vidlice/vidlice-29/4644692/fox-34-performance-29-140mm-nova.html
a ked tak tak kotru....
DAKUJM ZA POMOC,.
posledný komentár: 26. 3. 2016 o 14:51
-17% RockShox Recon Silver RL Boost D1 29" odpružená vidlica, 130 mm
312 €
-17%
MOC 469 €
-20% RockShox SID SL Select RL 3P Remote 29" Boost odpružená vidlica, čierna
od 659 €
-20%
MOC 879 €
Výpredaj -14% FOX 38 Factory Grip2 29" odpružená vidlica, 170 mm, oranžová
1 189 €
-14%
MOC 1 659 €
savings SR SUNTOUR AXON RLR 15 QLC 32 29 TS odpružená vidlica, 100 mm
279 €
savings
MOC 399 €
-30% SR SUNTOUR XCM34 29" Boost odpružená vidlica, 120 mm, zhodená z nového bicykla
139 €
-30%
MOC 199 €
Výpredaj savings RockShox Lyrik Ultimate Charger 2.1 RC2 29" odpružená vidlica, 160 mm, offset 51 mm, Boost™ 15x110
579 €
savings
MOC 1 199 €
RockShox Lyrik Ultimate Charger 3.1 RC2 29" odpružená vidlica, electric red
od 959 €
MOC 1 289 €
-10% RockShox Lyrik Ultimate RC2 C3 Boost 29" odpružená vidlica, 150 mm, 42 mm offset, červená
629 €
-10%
MOC 1 039 €
-34% RockShox Psylo Gold Isolator RC 29" Boost odpružená vidlica, 44 mm offset
od 449,90 €
-34%
MOC 689 €
Výpredaj savings RockShox Lyrik Ultimate RC2 C3 29" odpružená vidlica, 180 mm, 42 mm offset, červená
779 €
savings
MOC 1 199 €
Výpredaj -13% SR SUNTOUR XCR 32 Air RL-R 29" odpružená vidlica, 100 mm
269 €
-13%
MOC 364 €
savings FOX 34 SC Factory Fit4 29" odpružená vidlica, oranžová
899 €
savings
MOC 1 399 €
savings RockShox TwistLoc Ultimate otočné ovládanie tlmenia, ľavé, 3-polohové
91,99 €
savings
MOC 145 €
To je jasne, ale ak je dostatocne dlha mozes sag posunut, nie?
Sag je miera stlačenia vidlice pod hmotnosťou jazdca v jeho bežnej základnej jazdeckej pozícii (vrátane oblečenia, batohu a iného výstroja). Udáva sa ako percento z celkového zdvihu vidlice nezávisle od toho, koľko mm je daný zdvih (napr. 20-30 %) . Správne nastavený sag (optimálnym tlakom, ktorým vidlicu fúkaš) umožňuje vidlici pracovať efektívne, aby absorbovala nerovnosti v teréne a neslúži na zmenu zdvihu vidlice.
Zdvih vidlice definuje jej maximálnu "kapacitu" odpruženia, zatiaľ čo sag ukazuje, ako efektívne dokáže túto kapacitu využiť v daných podmienkach pri danej hmotnosti jazdca a štýlu jazdy.
Správne nastavenie sagu je kľúčové pre optimálny výkon vidlice. Ak je sag príliš malý (napr. 10 %), vidlica nebude efektívne reagovať na menšie nerovnosti. Ak je sag príliš veľký (napr. 40 %), vidlica sa bude rýchlo „ponárať“ a dosiahne dno pri väčších nárazoch (toto je asi to, čo myslíš, že mäkšia sa ti stlačí na "menej" zdvihu).
Zdvih a sag spoločne ovplyvňujú jazdné vlastnosti v teréne. Napríklad ale len ako príklad na pochopenie - vidlica so zdvihom 150 mm a správne nastaveným sagom (napr. 30 %) sa pri jazde v mierne až stredne náročnom teréne stláča o približne 50 mm, pričom zvyšných 10O mm zostáva na absorpciu nárazov v náročnejšom teréne až pri dopade veľkých skokov kedy hrozí doraz. Vidlicu by si mal teda nastavovať tak, aby pracovala v širokom spektre terénnych nerovností a sklone terénu optimálne v celej dĺžke zdvihu ako je to aj myslené a nie preto aby si kvázi znížil zdvih väčším počiatočným zanorením - to dosiahneš kúpou vidlice so zdvihom, ktorý chceš