Viem, ze tu ma kazdy dvojkolesovaho milacika, no chcela som sa opytat, ci mate aj stvorkolesoveho, s ktorym ste nadmieru spokojni a na druhej strane, aky typ neodporucate ci uz z vlastnej alebo cudzej skusenosti.
keď už je tu taká téma o autách.
Aké auto by ste odporučili lacnejšie staršie menšie.
Účelom by bolo jazdenie pre dve osoby, tak cca 80 km ta a 80 nazad po diaľnici.
Nie každý deň, ale asi tak 2 dni v týždni po celý rok.
Benzín diesel, lpg? A už aký model by bol schopný a nie nejaký kazový tak to už ozaj neviem.
Na take pouzitie asi hocico, lebo to su doslova idealne podmienky na prevadzku a teda nie je dovod na poruchy (cize pokojne aj diesel s DPF, vyhol by som sa akurat AdBlue). Ak je plan jazdit 130 a nie 110, tak by som primarne hladal nieco so sestkou kvoli nizsim otackam.
Aký je rozpočet? Aká je zhýčkanosť pasažierov? Je to človek, čo mu stačia predné okná v elektrike a rádio? Alebo potrebuje vyhrievané masážne sedadlá, 4 zónovú klimatizáciu, adaptívny tempomat atď?
Edit: aké očakáva dynamické parametre? Chce sa len odviesť z bodu A do bodu B? Ale chce aby to bolo dynamickejšie? Je tu aj limit na vek vozidla?
Na take pouzitie asi hocico, lebo to su doslova idealne podmienky na prevadzku a teda nie je dovod na poruchy (cize pokojne aj diesel s DPF, vyhol by som sa akurat AdBlue). Ak je plan jazdit 130 a nie 110, tak by som primarne hladal nieco so sestkou kvoli nizsim otackam.
Tak 6tka nie je zarukou nizsich otacok
Ja mam na i30 na 6tke 3700ot a fabia 2 so slabsim motorom na 5ke 3400ot 😉
Rozdiel medzi 110kmh a 130kmh na 80km trase bez zaratania spomalenia je 6min 43s
Na take pouzitie asi hocico, lebo to su doslova idealne podmienky na prevadzku a teda nie je dovod na poruchy (cize pokojne aj diesel s DPF, vyhol by som sa akurat AdBlue). Ak je plan jazdit 130 a nie 110, tak by som primarne hladal nieco so sestkou kvoli nizsim otackam.
asi tak, široké spektrum výberu, dať akurát tak pozor na vyslovené zlé prudukty typu niektoré japonce v nafte a podobné známe problémy u iných značiek
Tak to môžeme začať od Citroen Saxo 1.5D kde spotreba neprekročí 5l nafty a auto v dobrom stave sa dá kúpiť za 500-1000€, cez C3 1. generácie, na výber benzín, či diesel za ozaj dobré peniaze, ísť cez rôzne Fabie, Octavie, Golfy, A3, A4, Hyundai, Kia a dá sa končiť BMW 3-5 rad, Audi A6. Extrém, špeciality od Porsche, či Ferrari, ktorým z luxusu zostala len klimatizácia. Bez rozpočtu a vekového obmedzenia ťažko radiť.
Izzy: to sú základné informácie predsa. To ako keby som sa spýtal, že chcem bicykel a nech má prehadzovačku. Aký si mám kúpiť?
Ako mi bolo bolo obuchané o hlavu, treba sa vyjadrovať presnejšie. Lacnejšie je relatívny pojem. Pre niekoho to je 500€ pre niekoho 10 000€. Staršie pre niekoho je 4 ročné auto, pre niekoho 15 ročne. Malé auto je pre niekoho Peugeot 107, niekomu je malý aj Superb 2 Combi.
Teraz zo srandy som si dal do autobazar.eu do vyhľadávača že chcem auto s nájazdom do 200 000km, ABS, klímou a s cenou od 1000-5000€, hatchback/malé auto. Žiadne obmedzenia na vek, či výkon. Našlo mi 660 vozidiel. Citroen Xsara, C4, C3, Opel Corsa a Astra, Peugeot 206/207, 307/308, Ford Fiesta, Focus, Audi A3 a A4, dokonca aj nejaké Mini Cooper s atmosferickou 1.6 85kW, Mazda 2 a 3, Suzuki Swift, SX4, VW Polo a Golf, Fiat Stilo, Punto a 500, Škoda Fabia a Octavia, Toyota Yaris a Auris, Seat Leon a Ibiza, Renault Clio/Thalia a Megane, Honda Civic, Hyundai i20, Kia Rio, atď... Všetky zvládnu 105km/h na diaľnici, dokonca aj 130tku. Taká Octavia s A4 už zrovna malé auto nie je, ale budiš. Žiadne z tých áut v princípe prúser nie je, len nesmie kúpiť vydojený kus a aby nebol hrdzavý. Stačí si vybrať, čo sa mu páči a spýtať sa na detaily. Napríklad Fiat Punto/Grande Punto. Všetky benzínové motory Fire sú skoro nesmrteľné, 1.9JTD prežije aj jadrový výbuch, ale nebrať 1.3JTD. Možno vyhodnotí, že Punto mu je malé, nepáči sa mu. Alebo si povie, že prečo nie Mini, keď stojí rovnako ako Fabia?
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Taký praktický detail - Golf má výklopné ťažné, Octavia iba normálne demontovateľné
Edit: Inak z tých áut, čo sa (ne)spomenuli sa aj Insignia robila v zdvihnutej verzii s 4x4
Vozite niekto lyze aj v nosici na taznom? Raz som takto videl jedno auto na R1 - lyze nastojato v nejakom nosici na taznom.
Zdroj: https://www.rackattack.com/hitch-ski-racks/thule-9033-tram-hitch-ski-carrier-with-locks/
Marli, aha, tu máš rýchlomer do 320
2.8crd je automat 4q
keď už je tu taká téma o autách.
Aké auto by ste odporučili lacnejšie staršie menšie.
Účelom by bolo jazdenie pre dve osoby, tak cca 80 km ta a 80 nazad po diaľnici.
Nie každý deň, ale asi tak 2 dni v týždni po celý rok.
Benzín diesel, lpg? A už aký model by bol schopný a nie nejaký kazový tak to už ozaj neviem.
Edit: aké očakáva dynamické parametre? Chce sa len odviesť z bodu A do bodu B? Ale chce aby to bolo dynamickejšie? Je tu aj limit na vek vozidla?
Tak 6tka nie je zarukou nizsich otacok
Ja mam na i30 na 6tke 3700ot a fabia 2 so slabsim motorom na 5ke 3400ot 😉
Rozdiel medzi 110kmh a 130kmh na 80km trase bez zaratania spomalenia je 6min 43s
asi tak, široké spektrum výberu, dať akurát tak pozor na vyslovené zlé prudukty typu niektoré japonce v nafte a podobné známe problémy u iných značiek
Izzy: to sú základné informácie predsa. To ako keby som sa spýtal, že chcem bicykel a nech má prehadzovačku. Aký si mám kúpiť?
Z rovnakého súdka sú aj Golf IV a Seal Leon do 2005, prípadne aj Leon II
Tiez mam (aj rad) stare a jednoduche auta, ale niektore z horeuvedenych su uz prilis
Teraz zo srandy som si dal do autobazar.eu do vyhľadávača že chcem auto s nájazdom do 200 000km, ABS, klímou a s cenou od 1000-5000€, hatchback/malé auto. Žiadne obmedzenia na vek, či výkon. Našlo mi 660 vozidiel. Citroen Xsara, C4, C3, Opel Corsa a Astra, Peugeot 206/207, 307/308, Ford Fiesta, Focus, Audi A3 a A4, dokonca aj nejaké Mini Cooper s atmosferickou 1.6 85kW, Mazda 2 a 3, Suzuki Swift, SX4, VW Polo a Golf, Fiat Stilo, Punto a 500, Škoda Fabia a Octavia, Toyota Yaris a Auris, Seat Leon a Ibiza, Renault Clio/Thalia a Megane, Honda Civic, Hyundai i20, Kia Rio, atď... Všetky zvládnu 105km/h na diaľnici, dokonca aj 130tku. Taká Octavia s A4 už zrovna malé auto nie je, ale budiš. Žiadne z tých áut v princípe prúser nie je, len nesmie kúpiť vydojený kus a aby nebol hrdzavý. Stačí si vybrať, čo sa mu páči a spýtať sa na detaily. Napríklad Fiat Punto/Grande Punto. Všetky benzínové motory Fire sú skoro nesmrteľné, 1.9JTD prežije aj jadrový výbuch, ale nebrať 1.3JTD. Možno vyhodnotí, že Punto mu je malé, nepáči sa mu. Alebo si povie, že prečo nie Mini, keď stojí rovnako ako Fabia?