Smutne zíram, že vyše 40 ľudí v lietadle uhorelo a vidím, že pár sa zachránilo aj s príručnou batožinou. Doteraz som si myslel, že v prípade emergency landing by som príručnú na palube nenechal ani bohovi. Odteraz som za to, aby bol trestný čin čokoľvek niesť von z havarovaného lietadla.
Vyzerá to tak, že lietadlo letelo príliš pomaly a na konci definitívne stratilo vztlak na ľavom krídle. Či to súvisí s nejakou technickou chybou, alebo je to ľudský faktor, to odhalí až vyšetrovanie.
To som vedel, ale co som doteraz nevedel je to, ze ta horna velka vrtula nie je vobec pripojena na motor. Zil som v sladkej nevedomosti, ze vykon motoru je deleny medzi obe. Ten virnik je Made in Topolcany a odtial aj letel.
Áno, je to tak nosný rotor sa oráča náporom vzduchu. Potom to funguje ako závesný klzák (rogalo)
V praxi sa pred štartom rotor trochu roztáča pomocným motorčekom aby sa skrátila dráha vzletu.
Inak to nájdeš pod názvom autogyro.
Pavel Březina ho úspešne certifikoval pre cestnú premávku (na zemi jazdí na elektriku) a tak existuje skutočný aeromobil, ktorý si kúpiš a lietaš a jazdíš zároveň
asi sa nieco "podzubkalo". Squawk 7700 is an emergency code that indicates a serious issue onboard the aircraft.
Najčastejší dôvod je zdravotný problém na palube. Opakujú sa aj prípady nedostatku paliva, keď je zlé počasie v cieľovom aj "alternate" letisku. Ostatné prípady sú fakt v zanedbateľných počtoch.
v tomto pripade to bol dym na palube. Ked som si nainstalova appku Flightradar24, tak ma celkom prekvapilo, kolko lietadiel denne hlasi 7700 (mam zapnutu notifikaciu). Cakal som, ze to bude 1-2 za mesiac, ale je to aj 5 denne
Výrobný proces lietadiel Boeing 737 Max neprešiel auditom amerického úradu pre letectvo FAA, napísal denník The New York Times. Z 89 testov bolo neúspešných 33. Boeing je pod drobnohľadom úradov po januárovej kolízii stroja 737 Max.
Úrad FAA a Boeing chcú v najbližších 30 dňoch definovať kľúčové body, ktoré musí výrobca splniť, aby mohol zvýšiť tempo výroby lietadiel Max.
Minulý týždeň FAA zistil nezhody v oblasti kontroly výrobného procesu, manipulácie s dielmi a ich skladovania a kontroly výrobkov Boeingu.
Prečo sa to deje:
Kontrolu výrobných procesov Boeingu spustil incident lietadla Alaska Airlines, ktorému sa počas letu odtrhol panel v trupe zaslepujúci otvor pre ďalší núdzový východ.
Podľa predbežnej správy úradu pre bezpečnosť v doprave NTSB na paneli chýbali kľúčové štyri skrutky. Regulačné orgány po incidente z 5. januára obmedzili výrobu Boeingu.
Najnovší incident:
Zatiaľ posledný z nedávnych incidentov lietadiel Boeing sa udial v pondelok. Stroj 787 aerolínií LATAM sa počas letu zo Sydney do Aucklandu prudko prepadol. Udalosť si vyžiadala viac ako 50 zranených, na palube bolo 263 cestujúcich a deväťčlenná posádka.
Novozélandská komisia pre vyšetrovanie dopravných nehôd oznámila, že zabezpečila hlasový záznamník v pilotnej kabíne a záznamník letových údajov.
Na vyšetrovaní incidentu, ktorý sa stal v medzinárodnom vzdušnom priestore, sa podieľa aj čilský úrad pre vyšetrovanie nehôd, pretože aerolinky LATAM sú z Čile. (čtk, nytimes)
Aj keď sa šírili reči o tom, že v Litve spadlo DHL lietadlo po ruskej sabotáži, zatiaľ to vyzerá skôr na typickú nehodu cargo lietadla – nočný let, uponáhľané pristátie, zmätky v komunikácii a navigácii, tu o tom hovorí bývalý pilot a vyšetrovateľ leteckých nehôd:
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
https://mobile.twitter.com/TpyxaNews/status/1593862357012332545
https://zdopravy.cz/a320neo-se-v-peru-srazil-pri-startu-s-hasicskym-autem-zacal-horet-132913/
...a ako pozeram niektori cestujuci si neodpustili selfie
https://twitter.com/ShaunakCy/status/1614640856937660417
Vyzerá to tak, že lietadlo letelo príliš pomaly a na konci definitívne stratilo vztlak na ľavom krídle. Či to súvisí s nejakou technickou chybou, alebo je to ľudský faktor, to odhalí až vyšetrovanie.
Posledné okamihy filmované zvonku tu:
Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down
Miesto dopadu tu (skončili v rokline) bez šance na prežitie:
https://twitter.com/vivekbajpai84/status/1614556758487478274
https://www.nisus-aero.com/
V praxi sa pred štartom rotor trochu roztáča pomocným motorčekom aby sa skrátila dráha vzletu.
Inak to nájdeš pod názvom autogyro.
Pavel Březina ho úspešne certifikoval pre cestnú premávku (na zemi jazdí na elektriku) a tak existuje skutočný aeromobil, ktorý si kúpiš a lietaš a jazdíš zároveň
Najčastejší dôvod je zdravotný problém na palube. Opakujú sa aj prípady nedostatku paliva, keď je zlé počasie v cieľovom aj "alternate" letisku. Ostatné prípady sú fakt v zanedbateľných počtoch.
https://avherald.com/
https://e.dennikn.sk/minuta/3877687
Úrad FAA a Boeing chcú v najbližších 30 dňoch definovať kľúčové body, ktoré musí výrobca splniť, aby mohol zvýšiť tempo výroby lietadiel Max.
Minulý týždeň FAA zistil nezhody v oblasti kontroly výrobného procesu, manipulácie s dielmi a ich skladovania a kontroly výrobkov Boeingu.
Prečo sa to deje:
Kontrolu výrobných procesov Boeingu spustil incident lietadla Alaska Airlines, ktorému sa počas letu odtrhol panel v trupe zaslepujúci otvor pre ďalší núdzový východ.
Podľa predbežnej správy úradu pre bezpečnosť v doprave NTSB na paneli chýbali kľúčové štyri skrutky. Regulačné orgány po incidente z 5. januára obmedzili výrobu Boeingu.
Najnovší incident:
Zatiaľ posledný z nedávnych incidentov lietadiel Boeing sa udial v pondelok. Stroj 787 aerolínií LATAM sa počas letu zo Sydney do Aucklandu prudko prepadol. Udalosť si vyžiadala viac ako 50 zranených, na palube bolo 263 cestujúcich a deväťčlenná posádka.
Novozélandská komisia pre vyšetrovanie dopravných nehôd oznámila, že zabezpečila hlasový záznamník v pilotnej kabíne a záznamník letových údajov.
Na vyšetrovaní incidentu, ktorý sa stal v medzinárodnom vzdušnom priestore, sa podieľa aj čilský úrad pre vyšetrovanie nehôd, pretože aerolinky LATAM sú z Čile. (čtk, nytimes)
https://x.com/bajzathjakub/status/1799909299705029100
Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down
Ide o túto nehodu: https://avherald.com/h?article=520c0e2b&opt=256