Ručne. V počítači nič také neriešim. Papier a pentelku mám stále najradšej. Kvôli tomu netreba zapínať PC a prepočítam si čo potrebujem v pohodlí v polohe ležmo na posteli pred spaním na dobrú noc.
Hehe. Vyznelo to akoby som to rátal denne? Nuž naposledy v septembri 2011, keď som objednával prevodník, pri prechode na dvojprevodník na horskom a predtým v 2000com roku, keď som kupoval (skladal) nový cesťák s Campou.
Ja som si svojho casu pocital prevodove pomery v Exceli, ked som spekuloval aku kazetu kupim. Posledne roky pouzivam cestnu kazetu aj na trekovom bicykli 9 kolo od 14 do 25, t.j. 14 az 19 po jednom zube a potom 21, 23 a 25, skoda ze to nie je 21, 24 a 27. Na cestaku mam 11 kolo od 12 do 25, takze navyse tam mam este 12 a 13 zubov, na 12tich som zrejme este nesiel ani po vetre, na cestaku nevidim, na com mam prehodene. Dole kopcom neslapem, ale brzdim.
No ja som pospekuloval s tym tiez. Momentalne mam DEORE kluky 44z, kazeta 8kolo 11,13,15,17,20,23,26,30 (prevodnik je v strede)
Rozmyslal som, ze dam dopredu 36z a 48z a dozadu kazetu 8kolo 12,13,14,15,17,19,21,23
Prepocital som si to v exceli
Aj tak to budem riesit az pri dalsej vymene... (prevodnik je uz aj tak zoslahany, retaz ma za sebou zatial okolo 3tis. a kazeta 6tis... Uz to aj kaslem menit ked prechadzam na "iny" system (36/48*12-23)
Ty kokso ja sa len divim ze ma bavilo kedysi ist kramare a kolibu na 22/30 a smejem sa sam sebe - teraz to dam takmer hravo 44-26
LaS, tiež som po prechode na trojprevodník (na horskom) 44-32 -22 používal cestnú kazetu, pretože klasika 11 - 32 by bola zbytočná = krajné prevody by som nepoužil. Škoda, že som skôr nezačal špekulovať s dvojprevodníkom. Zbytočne som sa bál, že to nebude radiť. Ale radí to
corsair, asi si bol priveľmi "zArmstrongovaný". Každý človek = každý sval má inú výkonnosť/účinnosť. Ak si v kopcoch silový, netreba nič meniť
Co znamena zrmstrongovany? Na najlahsom prevode som tahaval tak v pohodicke v sedle 5-6km/h teraz idem tak 12-15km/h ale nad prednym kolesom, a este aj tep mi ide dole...
Chcel som hlavne aby som mal viac lahkych prevodou ktore by som casom mohol znova redukovat, a na rovine zas potrebujem tri najtazsie prevody "rozpolit" lebo je dost velky rozdiel medzi 15 a 13 alebo medzi 13 a 11
Zarmstrongovaný som mal na mysli "vlnu" teórií o frekvenčnom šliapaní do kopca. Čo sa týka jemnosti odstupňovania pastorkov = to je môj hlavný dôvod prepočtov prev. pomerov aj za cenu jemného obmedzenia rozsahu do rýchlosti. Na cesťáku to nieje problém. Kaziet je habakuk. Ale horské majú hlavne na konci obrovské skoky. Preto koniec 11 - 12 - 14 zjemňujem aspoň na 12 - 13 - 14. Medzi 14 a 16 mám teda najväčší skok, ale to sa už dá aj keď je to tesne nad limit. Z osobných skúseností mi vyhovuje ak je rozdiel v rýchlosti medzi jednotlivými prevodmi pri šliapaní 100 obrátok za minútu DO 4 km/h. Ak je viac, bude mi to vadiť.
Dnes som si vsimol ze ja vlastne taham podla potreby - dost som radil kedze som siel proti dost silnemu vetru dost dlho. Pri rychlosti 28km/h je to uz na hrane a meedzi 27 - 33km/h mam hluchy priestor, tocim 44/20 co je uz nad 30km/h proti vetru malo (neutocim) alebo 44/17 je proti vetru pod 31km/h tazky prevod. Pocas bezvetria alebo slabeho vetrika klesa frekvencia 31km/h taham na 15z a 34-36km/h na 13z ale to len malokedy. No a dolukopcom alebo po vetre uz klesne dost (uz davam tazsie prevody)
Preto chcem jemnejsie odstupnovanie
čaute viete poradiť s prevodom? kľuky SLX 2x11 sp. 36/26 alebo 38/28??? kazeta SLX 11 - rýchlostná zuby 11 - 46. Mal som doteraz 3x10 a chcem zmenu na 2x11 tak neviem si rady s kľukami ktoré?? 36/26 alebo 38/28 ??
Díky za radu.
Je to fakt na tebe. Záleží aj na tom či máš 29 alebo 27,5 kolesá. Osobne si ale myslím že 38/28 ti pri kazete 11-46 musí do kopcov stačiť. Je to pomer 0,61 a to už skoro stojíš na mieste Ak ti to nebude stačiť, tak už problém nieje v prevode.
Naopak s 38/28 budeš mať rezervu na presuny po asfalte a dole kopcom, aby si to vedel poriadne rozbehnúť.
čaute viete poradiť s prevodom? kľuky SLX 2x11 sp. 36/26 alebo 38/28??? kazeta SLX 11 - rýchlostná zuby 11 - 46. Mal som doteraz 3x10 a chcem zmenu na 2x11 tak neviem si rady s kľukami ktoré?? 36/26 alebo 38/28 ??
Díky za radu.
daj si tam radšej 2x10 viac ti to vydrží a menej stojí, rozsah rovnaký
mám 27,5 kolesá, mal si na mysli 36/26 do kopcov by mi malo stačiť. jazdím 25km cyklomaratóny ako amatér ,a tie sú väčšinou pol na pol do kopca. Ale zasa dost sa ide aj po asfalte tak teraz dilema ktorý? asi ten 38/28.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Rozmyslal som, ze dam dopredu 36z a 48z a dozadu kazetu 8kolo 12,13,14,15,17,19,21,23
Prepocital som si to v exceli
Aj tak to budem riesit az pri dalsej vymene... (prevodnik je uz aj tak zoslahany, retaz ma za sebou zatial okolo 3tis. a kazeta 6tis... Uz to aj kaslem menit ked prechadzam na "iny" system (36/48*12-23)
Ty kokso ja sa len divim ze ma bavilo kedysi ist kramare a kolibu na 22/30
corsair, asi si bol priveľmi "zArmstrongovaný".
Chcel som hlavne aby som mal viac lahkych prevodou ktore by som casom mohol znova redukovat, a na rovine zas potrebujem tri najtazsie prevody "rozpolit" lebo je dost velky rozdiel medzi 15 a 13 alebo medzi 13 a 11
Preto chcem jemnejsie odstupnovanie
Díky za radu.
Naopak s 38/28 budeš mať rezervu na presuny po asfalte a dole kopcom, aby si to vedel poriadne rozbehnúť.
Pozor, pri 2x11 moze byt vzadu podla Shimana max 42T. Aspon tak sa mi mari. 46T vzadu len pri 1x.
Díky za radu.
daj si tam radšej 2x10 viac ti to vydrží a menej stojí, rozsah rovnaký