18.4. som objednal tovar z e-shopu v Nemecku (špeciálne náradie) ,
19.4. bol tovar odoslaný spoločnosťou DHL a dostal som link na sledovanie...
21.4. bol na danej stránke, zhruba tento obsah: Mi, 21.04.2021, 02:01, Regensburg, Deutschland
Die Auslandssendung wurde im Export-Paketzentrum bearbeitet und ist auf dem Weg in Die Region des Empfängers
hovorím si: "fajn, celkom to má spád"...onedlho je to tu
no najbližších zopár dní zásielka neprichádzala
tak som si 4.5. povedal, že možno by som to mal začať riešiť...zrovna keď som to konzultoval s kolegami, tak zavolal niekto z mne neznámeho čísla...ozval sa človek z iného kúta SK (budem ho volať ČKMÚMB - človek ktorý má údajne môj balík...možno pôsobí aj tu), ktorý hovoril, že pravdepodobne má môj balík, že mi ho pošle, že tiež čakal zásielku podobnej značky a myslel si, že je to jeho balík, vraj tam bola nalepená aj jeho adresa a zospodu balíka moja...len zistí cenu poštovného a dá mi vedieť, tak som čakal...status v sledovacom linku sa medzičasom nezmenil
samozrejme ČKMÚMB sa neozval (nie každý má čas alebo chuť riešiť cudzie veci, hlavne keď nemusí) a ani status v sledovacom linku sa nezmenil
v piatok 7.5. som sa na fajront rozhodol kontaktovať predajcu, všetko som mu vysvetlil...pôvodne som mylne pochopil, že ČKMÚMB objednával z toho istého e-shopu a tak som to vysvetlil aj predajcovi, ten ma poprosil, či by som nevedel zistiť číslo balíka ČKMÚMB
hovorím si, možno ČKMÚMB balík poslal a v pondelok 10.5. príde...neprišiel
a tak som v pondelok 10.5. ČKMÚMB kontaktoval s tým, či by mi nemohol poslať číslo jeho balíka, nakoniec som sa dozvedel, že objednával odinakiaľ, ale že danú vec mi práve poslal, tak si hovorím: "fajn, začalo to mať naozajstný spád"...dal som to na vedomie aj predajcovi a dohodli sme sa, že keď to príde, dám mu vedieť
status v sledovacom linku sa medzičasom nezmenil
dnes je opäť piatok, ale už 14.5. a balík nikde, tak som si povedal, že možno by som to mal opäť začať riešiť...skúsil som teda inú cestu...cez kadejaké nezmyselné a zacyklené odkazy na stránke DHL.de som sa dostal k zákazníckemu formuláru kde som položil jednoduchú otázku: "Kde je môj balík číslo xxx?" prišla mi odpoveď, že podľa čísla to nevedia nájsť, tak som im poslal odkaz na sledovací link a opäť položil tú istú otázku...prišla ďalšia odpoveď :
"S poľutovaním oznamujeme, že nemôžeme načítať žiadne informácie z nášho systému sledovania a sledovania pomocou ID zásielky, ktoré ste poskytli. Navrhujeme vám, aby ste kontaktovali odosielateľa a dostali platné sledovacie číslo. Pre ďalšie objasnenie sa prosím obráťte na odosielateľa, s ktorým poskytovateľom poštových služieb bola vaša zásielka odoslaná. Úradné vyšetrovanie môže zahájiť iba náš zmluvný partner, v tomto prípade zasielateľ." toto som dal obratom na vedomie aj predajcovi-zasielateľovi
paralelne z prvým formulárom som našiel aj iný formulár, kde som tiež položil otázku, kde mám balík, prišla mi odpoveď zo slovenského DHL, tak sme si písali a v druhom maily som dostal túto odpoveď:
"Ked zadate ZIP code prijemcu a teda Vas stale nic? Skusil by som si to preverit s odosielatelom lebo ako ste mi poslali stále je tam posledna aktivita processed in Export center, na Slovensku tieto prepravy riesia spolocnosti IN-Time pripadne Slovenska Posta, pri In-Time ale potrebujete tracking cislo zacinajuce 703 vacsinou sa tam ale da preklikat cez stranku Nemeckej DHL , pri Poste pod tymto nic neevidujem,"
tak som mu poslal:
"Ok, ďakujem pekne za odpoveď.
Nechcem Vás tým zaťažovať. Možno to je podnet pre Vás na prehodnotenie spolupráce s rôznymi dodávateľmi. Pretože zásielka bola pravdepodobne odovzdaná niekomu inému. Mal som od toho človeka telefonát už pred dvoma týždňami, s prísľubom, že mi to pošle. Dosiaľ sa tak nestalo a on ani nie je povinný tak urobiť. Takže hľadám riešenia, aké existujú. Kontaktoval som aj odosielateľa, ten je tie v tejto veci liknavý. Ale keďže hovoríte, že v tom môže "mať prsty" IN-time, tak mi to začína byť jasné. V každom prípade Ďakujem budem pátrať ďalej."
prišla mi odpoveď:
"O týchto problémoch už vieme dlhodobejšie a nie ste prvý s kým to riešim, posúvalo sa to aj na DHL DE stranu aj na regionalnej urovni kedze ako hovorite zakaznici si myslia ze to riesi DHL na Slovensku ale nie je to tak a skodi to teda hlavne našemu menu, ak ale nevidím update na stránke DE neviem Vám to vypátrať ,
Držim teda aspoň palce že sa Vám to podarí"
Potom som samozrejme opäť kontaktoval predajcu a poprosil ho, aby zahájil vyšetrovanie, odpísal mi, že zaháji a že mi zároveň pošlú novú vec, ale ak mi ČKMÚMB pošle už raz poslanú vec, že by bolo fajn, keby som im to poslal naspäť
momentálne mám "motýle v bruchu", lebo trikrát sa vyspím a je pondelok...možno to naberie spád
príbeh má nakoniec aj svoje rozuzlenie:
V pondelok 18.5. nabrali veci skutočne spád, človek, ktorý má údajne môj balík (ČKMÚMB) sa ozval s tým, že balík skutočne odoslal a na druhý deň (utorok) balík naozaj prišiel express kuriérom za 7 euro. Teda prišiel zadarmo, ale peniaze som poslal prevodom.
Ešte predtým (v piatok poobede) v inom kúte Európy (Nemecko) predajca odoslal ďalší balík s takým istým tovarom, čuduj sa svete, v stredu 20.5. volal kuriér (IN Time), tentokrát bol naozaj "in time", že či si ho nemôžem vyzdvihnúť. Nemohol som, tak sme to nechali na ďalší deň. Predajcu v Nemecku som následne o všetkom informoval, dohodli sme sa, že najlepšie bude, keď ho nepreberiem a kuriérska spoločnosť ho vráti naspäť. Informoval som o tom aj kuriérsku spoločnosť. A na ďalší deň, keď sa kuriér ozval, že nesie balík som mu zvestoval novinu, že si nemusí zachádzať, pretože balík putuje naspäť k odosielateľovi. Podľa jeho hlasu som usúdil, že sa tomu potešil. Včera 24.5. mi volal niekto z kuriérskej spoločnosti, že čo s tým balíkom, ktorý som neprebral. Potvrdil som im už asi tretíkrát, aby ho poslali naspäť, lebo sme sa tak s odosielateľom dohodli.
Pravdepodobne sa tak kruh uzavrel. Stálo ma to 7 euro navyše plus nejaké nervy k tomu. Niečo navyše zrejme zaplatil aj odosielateľ.
Pri každej komunikácii s kuriérskou spoločnosťou som spomenul, že mi ešte nedoručili balík. Odporučili mi podať reklamáciu. Pôvodný dopravca z Nemecka je DHL a oni majú stanovené, že ak sa balík stratí, podnet na vyšetrovanie má zahájiť odosielateľ. Niekoľkokrát som ho nabádal, nech tak urobí pretože pôvodný balík mi nebol doručený tak, ako bolo stanovené v podmienkach. Dúfam, že nakoniec podnet dá a dúfam aj v to, že druhý balík k nemu šťastne dorazí.
Medzičasom som vidlicu rozobral, premazal, vymenil tesnenia a zložil, dúfam, že bude fungovať ako má, lebo vlastne kvôli tomu som to celé absolvoval.
Najväčšia sranda je, že ten nástroj /prípravok/ sa už objavil aj v miestnom e-shope.
Skôr vnímam problém, že si chcem nechať uložiť zásielku a nemôžem, lebo mi box ukazuje ako plný.
ale ano jestvuju aj lenivy kurieri ,robia a robili to rozni ludia a niektori uz preto aj skoncili...
len to som chcel ,sorry za dlhsi text ,len mi prislo ze dost ludi nema ani sajn co ta praca obnasa -ani ja celkom
Švajčiarska pošta skúša doručovať balíky dronmi.
Slovenská pošta skúša doručovať balíky.
Jeden fórista odtiaľto ma oslovil, že určite poznám niekoho, kto športuje a využije hodinky Garmin, ktoré chce darovať. Jasné, že áno. Adresa a telefónne číslo fóristovi poslané a balík mi odoslal. Po týždni nič nechodí, tak mu píšem, že mi nič neprišlo. A on mi píše, že jemu prišlo potvrdenie, že som si balíček prevzala už pred pár dňami. Ja v šoku, veď nič nemám. Poslal potvrdenie o odoslaní, aj v appke pošty mal potvrdenie o mojom prevzatí. Tak som do appky hodila číslo zásielky, ktoré mi poslal a bola to pravda. Niekto prevzal balík už pred pár dňami, ale ja som to nebola. Pozerám dátum a čas prevzatia a práve vtedy som mala 12-ku v domove. Dokázať sa to dá ľahko. Sadnem k PC, idem pozrieť kameru pred bránou. Na kamere po poštárke alebo kuriérovi ani stopy.
Tak som napísala veľmi "teplý" mail na infolinku pošty, teda podávanie podnetov a čakala.
Na druhý deň išiel syn do malých potravín, ktoré máme v dedine po nejakú blbosť, chodíme tam tak raz za mesiac, niekedy raz za dva mesiace. A tam ho doslova sfúkla predavačka, že už tu máme balíček týždeň a neprišli sme si ho zobrať .
Akože odkiaľ sme mali vedieť, že je tam?!
Kuriér nám nezavolal, že ho tam nechal, hoci telefónne číslo mal a predavačky, mimochodom obchod máme rovno oproti! nám nič nepovedali.
Lenže na kamere kuriér pri našich dverách vôbec nebol. On išiel rovno ten balík zaniesť do obchodu, ani sa neunúval nám zazvoniť na bránu alebo zavolať na telefónne číslo.
O dva dni neskôr, to už som zásielku teda mala, sa mi ozvali na ten mail. Že kuriér nám nechal balíček v potravinách
Od toho dňa mi prišli už tri listové zásielky. A viete čo? Vždy mi pred doručením zavolá poštárka, že ide s listom k nám
posledný komentár: 27. 8. 2012 o 10:15