Neriesi nic, a ani nevyriesi, a nie len ona, ale vsetky ministerstva. Robim v statnej firme, a z nasho ministerstva este ziadna praca neprisla, vsetko zadavaju nam, nemaju predstavu o terminoch co kolko trva. Jedine co vedia je pisat listy s 10riadkovymi vetami, a ked o niecom rozhoduju, tak hovoria rozhodne SA, rozhodlo SA, zle SA zvolilo, nepriznaju jedinu chybu. Vykecavaju jak o vsetkom vedia, a ked to chcem oficialne, tak ruky prec a ani neviem komu mam poziadavku adresovat. Je to hnoj.
este to nazvu aj tura. neviem co si tym pani dokazuju asi sa hraji na rely dakar ale je to o nicom. kompletne rozdrbu cestu a ked sa clovek stazuje este je za debila.
V prvom rade treba poďakovať fsevovi za ten podnet na SIŽP. Kiežby sme sa naučili robiť to častejšie, keď sa nám niečo v prírode nepáči. Ľudia sa iba sťažujú a iba málokto aj koná.
Musím priznať, že takých offroaďákov, ako sú na tom videjku, neznášam. Iste, sú situácie, keď off-roady, štvorkolky a snežné skútre majú svoje opodstatnenie, ale tieto situácie mám spojené výhradne s prácou, nie s hobby a rekreáciou. Napríklad záchrana života a zdravia, rôzne montážne práce, prieskumy, zásobovanie a pod. Ale off-road jazdy mimo offroadových a motokrosových areálov len tak, pre pasiu, pre ukázanie si, aký som junák, že som cez tú kaluž prešiel, sa mi zdajú zvrátené a okamžite by som ich zakázal. Navyše ma serie, keď mi takíto dementi rozrývajú moje obľúbené MTB traily a v ostatnom čase viem aj o prípadoch poškodzovania budovaných a udržiavaných (!) MTB trailov off-roadmi, resp. debilmi v nich (lebo samotné auto za nič nemôže).
Tá SIŽP však nemohla reagovať inak, ako reagovala. Ak je to územie skutočne iba v 1. stupni ochrany, ak tam nie je chránená vodárenská oblať, ak vlastníkovi územia takéto jazdy nevadia, tak tí hrdinovia neporušili žiadny predpis. Ak navyše územie nie je ani lesnou pôdou, tak neporušili ani lesný zákon (čo by inak už nebol iba priestupok, ale trestný čin, ale to tak či tak neposudzuje SIŽP). Debili v offroadoch skrátka v 1. stupni ochrany a mimo lesnej pôdy môžu jazdiť de facto kade chcú (ak to nevadí vlastníkovi územia).
Ešte by sa možno na to dalo našiť porušenie poľovného zákona a možno aj nejakých iných, ak sú tam napríklad ohranné pásma nejakých produktovodov a pod... ale v tom sa až tak nevyznám.
Takze napr. do CHKO Male Karpaty moze hocikto jazdit autom vsade kde chce pokial tam ide lesna cesta a nie je tam znacka zakaz vjazdu? Ako zistim, ci tam moze vojst auto alebo nie? Z mapy nevidim aky stupen ochrany je CHKO Male Karpaty.
a cyklisti maju povinnost chodit po znacenych trasach. ja som raz volal policajtov na machrika v tuaregu ktory frajerku zobral na vylet na Pyramidu ale ci vobec prisli to neviem..
Nie som si istý, kde to presne jazdili, ale mám taký pocit, že pri vstupe do týchto lokalít je značka zákaz vjazdu. Netvrdím to však na 100%, ale v lete tam jazdí toľko áut, že polovica Petržalky by bola bez vodičákov. Nehovoriac, že už nie je problém stretnúť na samotnej hrádzi autá, ktorým sa vyhnúť, môže byť pre menej zdatného korčuliara problém.
A čo sa týka podávania podnetov na príslušné úrady, tak si myslím, že ľudia sú skeptickí a navyše majú aj strach. Pretože takým "smradom" sa nič nestane.
na niektorych miestach mas cedulky ... cize zistis to len si das patraciu akciu po hlavnych pristupovych bodoch na hranice chko
Hlavne vstupy su irelevantne podla mna. Ked najdem lesnu cestu, na ktorej ziadna znacka nie je, tak podla mna mozem veselo vojst do lesa a jazdit tam kolko hrdlo raci a nikto mi nic nemoze (ak to teda je ten 1. stupen ochrany a nie nejaky vyssi kde uz vjazd automa nie je povoleny).
Jezus:
Územnou ochranou prírody a krajiny sa rozumie ochrana prírody a krajiny na území Slovenskej republiky alebo jeho časti. Pre územnú ochranu prírody a krajiny sa ustanovuje 5 stupňov ochrany. Rozsah obmedzení sa so zvyšujúcim stupňom ochrany zväčšuje. (http://portal.gov.sk/Portal/sk/Default.aspx?CatID=41&etype=2&aid=1033)
5 stupňov ochrany stanovuje zákon 543/2002 o ochrane prírody a krajiny.
1. stupeň ochrany územia
Platí na celom území SR.
Podľa neho sa vyžaduje súhlas orgánu ochrany prírody na:
- zasahovanie do biotopov národného a európskeho významu, ktorým sa biotop môže poškodiť , znehodnotiť, alebo zničiť
- vykonávať činnosť, ktorá by mohla viesť k zmene stavu mokrade alebo koryta vodného toku
- rozširovanie nepôvodných druhov rastlín a živočíchov
- leteckú aplikáciu hnojív a chemických látok
- vypúšťanie vodnej nádrže, rybníka
2. stupeň ochrany územia
Na území je zakázané – vjazd a státie s motorovým vozidlom a bicyklom. Ich pohyb je obmedzený iba na diaľnice, cesty a miestne komunikácie.
Vyžaduje sa súhlas orgánu ochrany prírody napríklad na:
- likvidáciu trvalých trávnatých porastov
- výstavbu lesných ciest
- pozemnú aplikáciu chemických hnojív ( pesticídov, toxických látok) na súvislej ploche väčšej ako 2 ha
- používanie svetelných a hlukových efektov (ohňostroj)
- organizovanie turistických a športových podujatí
3. stupeň ochrany územia
Na území je zakázané napríklad:
- vykonávať banskú činnosť
- vykonávať činnosti uvedené v druhom stupni ochrany
- organizovať spoločné poľovačky
- organizovať turistické a športové podujatia
- táboriť, stanovať, zakladať oheň mimo uzavretých stavieb, lyžovať alebo vykonávať iné športové aktivity
- zbierať rastliny a plody rastlín
Súhlas orgánu ochrany prírody je potrebný napríklad na:
- umiestnenie informačného a propagačného zariadenia
- pozemnú aplikáciu chemických látok a hnojív
- vykonávanie technických geologických prác
4. stupeň ochrany územia
Na území je zakázané napríklad:
- vykonávať činnosti zakázané na území so stupňom ochrany 3
- ťažba holorubným spôsobom
- aplikácia chemických látok a hnojív
- voľne pustiť psa, výnimka je poľovnícky, služobný pes
- zbierať nerasty a skameneliny
Súhlas sa vyžaduje napríklad na:
- pasenie zvierat, napájanie zvierat
- umiestnenie stavby
5. stupeň ochrany územia
Na území je zakázané napríklad:
- poškodzovanie vegetačného krytu
- poškodzovanie pôdneho krytu
- chytať, loviť a usmrtiť živočícha
- umiestniť stavbu
- tvoriť lesnú cestu
- meniť stav mokrade alebo koryta vodného toku
- rušiť pokoj a ticho
Chránená krajinná oblasť – 2. stupeň ochrany
Národný park – 3. stupeň ochrany
Chránený areál – 3. a 4. alebo 5. stupeň ochrany
Prírodná rezervácia – 4. alebo 5. stupeň ochrany
Prírodná pamiatka – 4. alebo 5. stupeň ochrany
Chránený krajinný prvok – 2., 3., 4. alebo 5. stupeň ochrany
Chránené vtáčie územie – nie je uvedený stupeň ochrany
CHKO je 2. stupeň ochrany a teda podľa zákona 543/2002 o ochrane prírody a krajiny je zakázaný:
"a) vjazd a státie s motorovým vozidlom, motorovou trojkolkou, motorovou štvorkolkou, snežným skútrom alebo záprahovým vozidlom, najmä vozom, kočom alebo saňami, na pozemky za hranicami zastavaného územia obce mimo diaľnice, cesty a miestnej komunikácie, parkoviska, čerpacej stanice, garáže, továrenského, staničného alebo letištného priestoru,
b) vjazd a státie s bicyklom na pozemky za hranicami zastavaného územia obce mimo diaľnice, cesty, miestnej komunikácie, účelovej komunikácie a vyznačenej cyklotrasy.
Takže v podstate ak obhájiš, že dotyčná cesta je účelová komunikácia, tak tam autom môžeš. Ale v takom prípade by si sa však dopustil trestného činu, pretože neoprávnený vjazd na lesné pozemky je trestným činom.
Takže odpoveď na Tvoju otázku je, že podľa zákona OPK de facto môžeš vojsť autom na lesnú cestu, ale podľa trestného zákona nie. Značka zákaz vjazdu na to nemá vplyv a nemusí tam byť umiestnená a odkiaľ si zistíš, aký je tam stupeň ochrany, je na tebe... ale zase jednotlivé chránené územia sú obyčajne pri cestách a chodníkoch označené.
Lepsie by bolo, keby sa dostal az do uplne brutalneho terenu a tam by zapadol poriadne. By sme si z toho auta mohli spravit potom pristresok v pripade nepriazniveho pocasia na vyjazde. lagonda minuly rok vyfotil na vyjazde auto nejakeho "inteligenta" co zapadol uprostred lesa a nezostavalo mu ine, nez nechat auto tam a pekne pesi domov/pre pomoc.
Toto som zažil aj ja, pri bikovom lesnom výjazde som narazil na smutného maníka, sediaceho pri pokazenej štvorkolke... aj som sa pri ňom na chvíľu zastavil, aj sa snažil zistiť, ako ďaleko je k najbližšej asfaltke, do najbližšej dediny a k najbližšiemu traktoru, s chuťou som mu povedal, že neviem a ufujazdil som ... a ani nemám výčitky svedomia, že som mu nepovedal, že k najblišej lesnej asfaltke je to dole svahom iba nejakých 400 metrov/ 5 minút a zhruba za ďalších 20 minút pešej chôdze by bol v dedine, kde by asi našiel nejakého priopitého traktoristu... ten maník si ani len mapu nezobral, keď už išiel sám... len tak tam sedel a smutne pozeral na tú svoju štvorkolku...
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Musím priznať, že takých offroaďákov, ako sú na tom videjku, neznášam. Iste, sú situácie, keď off-roady, štvorkolky a snežné skútre majú svoje opodstatnenie, ale tieto situácie mám spojené výhradne s prácou, nie s hobby a rekreáciou. Napríklad záchrana života a zdravia, rôzne montážne práce, prieskumy, zásobovanie a pod. Ale off-road jazdy mimo offroadových a motokrosových areálov len tak, pre pasiu, pre ukázanie si, aký som junák, že som cez tú kaluž prešiel, sa mi zdajú zvrátené a okamžite by som ich zakázal. Navyše ma serie, keď mi takíto dementi rozrývajú moje obľúbené MTB traily a v ostatnom čase viem aj o prípadoch poškodzovania budovaných a udržiavaných (!) MTB trailov off-roadmi, resp. debilmi v nich (lebo samotné auto za nič nemôže).
Tá SIŽP však nemohla reagovať inak, ako reagovala. Ak je to územie skutočne iba v 1. stupni ochrany, ak tam nie je chránená vodárenská oblať, ak vlastníkovi územia takéto jazdy nevadia, tak tí hrdinovia neporušili žiadny predpis. Ak navyše územie nie je ani lesnou pôdou, tak neporušili ani lesný zákon (čo by inak už nebol iba priestupok, ale trestný čin, ale to tak či tak neposudzuje SIŽP). Debili v offroadoch skrátka v 1. stupni ochrany a mimo lesnej pôdy môžu jazdiť de facto kade chcú (ak to nevadí vlastníkovi územia).
Ešte by sa možno na to dalo našiť porušenie poľovného zákona a možno aj nejakých iných, ak sú tam napríklad ohranné pásma nejakých produktovodov a pod... ale v tom sa až tak nevyznám.
A čo sa týka podávania podnetov na príslušné úrady, tak si myslím, že ľudia sú skeptickí a navyše majú aj strach. Pretože takým "smradom" sa nič nestane.
Hlavne vstupy su irelevantne podla mna. Ked najdem lesnu cestu, na ktorej ziadna znacka nie je, tak podla mna mozem veselo vojst do lesa a jazdit tam kolko hrdlo raci a nikto mi nic nemoze (ak to teda je ten 1. stupen ochrany a nie nejaky vyssi kde uz vjazd automa nie je povoleny).
Územnou ochranou prírody a krajiny sa rozumie ochrana prírody a krajiny na území Slovenskej republiky alebo jeho časti. Pre územnú ochranu prírody a krajiny sa ustanovuje 5 stupňov ochrany. Rozsah obmedzení sa so zvyšujúcim stupňom ochrany zväčšuje. (http://portal.gov.sk/Portal/sk/Default.aspx?CatID=41&etype=2&aid=1033)
5 stupňov ochrany stanovuje zákon 543/2002 o ochrane prírody a krajiny.
1. stupeň ochrany územia
Platí na celom území SR.
Podľa neho sa vyžaduje súhlas orgánu ochrany prírody na:
- zasahovanie do biotopov národného a európskeho významu, ktorým sa biotop môže poškodiť , znehodnotiť, alebo zničiť
- vykonávať činnosť, ktorá by mohla viesť k zmene stavu mokrade alebo koryta vodného toku
- rozširovanie nepôvodných druhov rastlín a živočíchov
- leteckú aplikáciu hnojív a chemických látok
- vypúšťanie vodnej nádrže, rybníka
2. stupeň ochrany územia
Na území je zakázané – vjazd a státie s motorovým vozidlom a bicyklom. Ich pohyb je obmedzený iba na diaľnice, cesty a miestne komunikácie.
Vyžaduje sa súhlas orgánu ochrany prírody napríklad na:
- likvidáciu trvalých trávnatých porastov
- výstavbu lesných ciest
- pozemnú aplikáciu chemických hnojív ( pesticídov, toxických látok) na súvislej ploche väčšej ako 2 ha
- používanie svetelných a hlukových efektov (ohňostroj)
- organizovanie turistických a športových podujatí
3. stupeň ochrany územia
Na území je zakázané napríklad:
- vykonávať banskú činnosť
- vykonávať činnosti uvedené v druhom stupni ochrany
- organizovať spoločné poľovačky
- organizovať turistické a športové podujatia
- táboriť, stanovať, zakladať oheň mimo uzavretých stavieb, lyžovať alebo vykonávať iné športové aktivity
- zbierať rastliny a plody rastlín
Súhlas orgánu ochrany prírody je potrebný napríklad na:
- umiestnenie informačného a propagačného zariadenia
- pozemnú aplikáciu chemických látok a hnojív
- vykonávanie technických geologických prác
4. stupeň ochrany územia
Na území je zakázané napríklad:
- vykonávať činnosti zakázané na území so stupňom ochrany 3
- ťažba holorubným spôsobom
- aplikácia chemických látok a hnojív
- voľne pustiť psa, výnimka je poľovnícky, služobný pes
- zbierať nerasty a skameneliny
Súhlas sa vyžaduje napríklad na:
- pasenie zvierat, napájanie zvierat
- umiestnenie stavby
5. stupeň ochrany územia
Na území je zakázané napríklad:
- poškodzovanie vegetačného krytu
- poškodzovanie pôdneho krytu
- chytať, loviť a usmrtiť živočícha
- umiestniť stavbu
- tvoriť lesnú cestu
- meniť stav mokrade alebo koryta vodného toku
- rušiť pokoj a ticho
Chránená krajinná oblasť – 2. stupeň ochrany
Národný park – 3. stupeň ochrany
Chránený areál – 3. a 4. alebo 5. stupeň ochrany
Prírodná rezervácia – 4. alebo 5. stupeň ochrany
Prírodná pamiatka – 4. alebo 5. stupeň ochrany
Chránený krajinný prvok – 2., 3., 4. alebo 5. stupeň ochrany
Chránené vtáčie územie – nie je uvedený stupeň ochrany
alebo http://www.slovensky-raj.sk/?info_sub&sub=40&eid=&PHPSESSID=8085880247b27b8eaf929198869af79f
"a) vjazd a státie s motorovým vozidlom, motorovou trojkolkou, motorovou štvorkolkou, snežným skútrom alebo záprahovým vozidlom, najmä vozom, kočom alebo saňami, na pozemky za hranicami zastavaného územia obce mimo diaľnice, cesty a miestnej komunikácie, parkoviska, čerpacej stanice, garáže, továrenského, staničného alebo letištného priestoru,
b) vjazd a státie s bicyklom na pozemky za hranicami zastavaného územia obce mimo diaľnice, cesty, miestnej komunikácie, účelovej komunikácie a vyznačenej cyklotrasy.
Takže v podstate ak obhájiš, že dotyčná cesta je účelová komunikácia, tak tam autom môžeš. Ale v takom prípade by si sa však dopustil trestného činu, pretože neoprávnený vjazd na lesné pozemky je trestným činom.
Takže odpoveď na Tvoju otázku je, že podľa zákona OPK de facto môžeš vojsť autom na lesnú cestu, ale podľa trestného zákona nie. Značka zákaz vjazdu na to nemá vplyv a nemusí tam byť umiestnená a odkiaľ si zistíš, aký je tam stupeň ochrany, je na tebe... ale zase jednotlivé chránené územia sú obyčajne pri cestách a chodníkoch označené.