Chcem sa len opytat ci jazda v terene na riadne natlakovanych kolesach je ta spravna alebo je dobre mat plaste o cosi maksie. Pripadne ako funguju plaste v terene pri vacsom natlakovani a mensom natlakovani.
ja jazdim 2,5 bar niekedy aj menej ked to časom zmäkne a myslim že na hardtail je to v terene ideal aspon z vlastnej skusenosti, minim. odpor, samozrejme ide aj o plaste, ale na fr a enduro by som nad 2 bary nesiel kamosi na zjazdiky a fr fukaju tak 1,5. Natlakovana guma je nanic, ak nejazdis len hladky teren a asfalt.
ja jazdim 2,5 bar niekedy aj menej ked to časom zmäkne a myslim že na hardtail je to v terene ideal aspon z vlastnej skusenosti, minim. odpor, samozrejme ide aj o plaste, ale na fr a enduro by som nad 2 bary nesiel kamosi na zjazdiky a fr fukaju tak 1,5. Natlakovana guma je nanic, ak nejazdis len hladky teren a asfalt.
Je dobre to neprehanat aby si na kazdom druhom sutraku nepresekol dusu. To mas potom obvykle dva defekty.
ono je to sice s tym podhustovanim (co sa tyka gripu) vsetko pekne, ale realne, koho na hardtalily potesi viac prirastok gripu ako zjazd bez seknutia? ja osobne verim plastom aj ked su napeckovane a jazdim to, co su schopne udrzat....s podhustenym kolesom do zjazdu nechodim, uz som mal vyjazdy na ktorych som minul 6-10flakov+dusa a to cloveka potom prestane bavit (a nebolo to jazdeckym neumenim, aby bolo jasne, skratka smola no)....mozno raz, ked budem mat fulla
Ano moze sa vyzut, ale zavisi to od mnozstva faktorov(vaha jazdca, rafik, typ plasta, teren). Su plaste ktore sa daju jazdit dost podhustene bez defektu, ale vzdy sa to prejavi na vahe plasta:)
njn, som tiez pozeral plaste s nejakym tym penovym lemovanim proti snakebitu, ale vaha je dost zarazajuca (a to som este nikdy na hmotnost nepozeral)...keby bolo nieco take na 600g plasti okolo 2,2" tak idem don za kazdu cenu
ja mam na defekty celkom stasie teda ich dostavam malo, vzdy som to pripisoval michelinom a rozumnej jazde, lebo ked som to prehnal tak to vačšinou skonči snakebitom,
katko michelinom plastom alebo dusiam? mne ktosi raz tvrdil, ze micheliny duse su ovela menej nachylne na seknutie, je na tom nieco pravdy?....co sa tyka plastov, tak som micheliny este nejazdil ...ale ty myslis asi plaste, co? si ich myslim kdesi spominal....
Este ma dodatocne napadlo - ak mam viac podhusteno, nemoze sa mi pneumatika vyzut? Ma niekto skusenost?
uz sa stalo....viezol som 80 kg kamarata dolu kopcom asi tak 40 a do zatacky sa mi brzit nechcelo...ked som vsak videl co mi to robi s plastom az mi rit stisklalo... ...chybali milimetre a bol by som tam.... ......
pri normalnom zatazeni a normalnom tlaku v kolesach je nepravdepodobne zeby sa nieco take mohlo stat
njn, som tiez pozeral plaste s nejakym tym penovym lemovanim proti snakebitu, ale vaha je dost zarazajuca (a to som este nikdy na hmotnost nepozeral)...keby bolo nieco take na 600g plasti okolo 2,2" tak idem don za kazdu cenu
Snakebit. Mal som Maxxis Antisnakebit a nevedel som si to slovicko prelozit. Mozes prihrat vyklad?
njn, som tiez pozeral plaste s nejakym tym penovym lemovanim proti snakebitu, ale vaha je dost zarazajuca (a to som este nikdy na hmotnost nepozeral)...keby bolo nieco take na 600g plasti okolo 2,2" tak idem don za kazdu cenu
Snakebit. Mal som Maxxis Antisnakebit a nevedel som si to slovicko prelozit. Mozes prihrat vyklad?
no sak keby ste citali clanky gumy gumky gumicky ci ako sa volal, tak tam boli tie technologie....poobvode je zvnutra hned nad lemovanim (drotenym alebo kevlarovym) taka pena alebo makka guma, ktora prekryje rafik, a teda vlozi medzi dusu, plast a rafik este nieco makke, co stlmi to seknutie, podla mna to musi fungovat krasne.....vsemocna technologia to ale zase nebude jasne, ze ked raz chytis nejaky suter co stoji za to, tak ti sekne aj plast aj na rafiku zuby narobi a co ja viem co este
tak ja jazdim na tvrdych plastoch .co to da, to do nich napumpujem.nikdy sa mi nestalo ,aby som chytil zmyju,popripade aby sa mi vyzul plast.citajte na boku plasta doporucene hustenie.vselijake uvahy co som tu cital su blbosti,pokial sa nebavime o specialnych disciplinach.ale prosim ak chcete opravovat kazdu chvilu defekty a driet na zvysenej valivosti ko lies ,nemam namietky.
tak ja jazdim na tvrdych plastoch .co to da, to do nich napumpujem.nikdy sa mi nestalo ,aby som chytil zmyju,popripade aby sa mi vyzul plast.citajte na boku plasta doporucene hustenie.vselijake uvahy co som tu cital su blbosti,pokial sa nebavime o specialnych disciplinach.ale prosim ak chcete opravovat kazdu chvilu defekty a driet na zvysenej valivosti ko lies ,nemam namietky.
Mas pravdu co sa tyka ochrany pred seknutim - naozaj lepsi recept nez natlakovane plaste nie je. Hlavne ludia s hardtailom ak nechcu opravovat po kazdom drsnejsom zjazde defekty by sa tym podla mna mali riadit aj za cenu mensieho komfotu a mozno trosku väcsieho valiveho odporu v lese.
Nemas pravdu co sa tyka valiveho odporu - ak jazdis v terene, tak valivy odpor na stredne natlakovanom plasti je nizsi ako na velmi natlakovanom, pretoze:
1. stredne nahusteny plast (pozor, nie podhusteny) sa lepsie prisposobuje nerovnostiam (neodraza sa od nich takou silou, jednoducho sa deformuje podla nich)
2. stredne nahusteny plast sa na mäkkom povrchu (lesne chodniky a pod.) az tak nezabara do podkladu vdaka tomu, ze plast sa v mieste kontaktu s povrchom mierne deformuje (rozsiruje) a tym sa rozklada tlak na väcsiu plochu a teda plast sa zabara menej = klesa valivy odpor v porovnani s velmi nahustenymi plastami, ktore sa viac zabaraju... (prenesene na sneznice ako dobry aj ked prehnany priklad - s topankou sa zaboris do snehu 50 cm, so sneznicou 20cm...)
P.S. Samozrejme na ceste vzdy plati, ze cim vyssi tlak, tym nizsi valivy odpor.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Je dobre to neprehanat aby si na kazdom druhom sutraku nepresekol dusu. To mas potom obvykle dva defekty.
uz sa stalo....viezol som 80 kg kamarata dolu kopcom asi tak 40 a do zatacky sa mi brzit nechcelo...ked som vsak videl co mi to robi s plastom az mi rit stisklalo...
pri normalnom zatazeni a normalnom tlaku v kolesach je nepravdepodobne zeby sa nieco take mohlo stat
Snakebit. Mal som Maxxis Antisnakebit a nevedel som si to slovicko prelozit. Mozes prihrat vyklad?
Snakebit. Mal som Maxxis Antisnakebit a nevedel som si to slovicko prelozit. Mozes prihrat vyklad?
doslovny preklad - maxxis protipokusaniuodhada........
OK Ale mam tomu rozumiet, ze ma nejaku specialnu upravu proti seknutiu? Aku? Co si s tym mozem dovolit naviac?
Mas pravdu co sa tyka ochrany pred seknutim - naozaj lepsi recept nez natlakovane plaste nie je. Hlavne ludia s hardtailom ak nechcu opravovat po kazdom drsnejsom zjazde defekty by sa tym podla mna mali riadit aj za cenu mensieho komfotu a mozno trosku väcsieho valiveho odporu v lese.
Nemas pravdu co sa tyka valiveho odporu - ak jazdis v terene, tak valivy odpor na stredne natlakovanom plasti je nizsi ako na velmi natlakovanom, pretoze:
1. stredne nahusteny plast (pozor, nie podhusteny) sa lepsie prisposobuje nerovnostiam (neodraza sa od nich takou silou, jednoducho sa deformuje podla nich)
2. stredne nahusteny plast sa na mäkkom povrchu (lesne chodniky a pod.) az tak nezabara do podkladu vdaka tomu, ze plast sa v mieste kontaktu s povrchom mierne deformuje (rozsiruje) a tym sa rozklada tlak na väcsiu plochu a teda plast sa zabara menej = klesa valivy odpor v porovnani s velmi nahustenymi plastami, ktore sa viac zabaraju... (prenesene na sneznice ako dobry aj ked prehnany priklad - s topankou sa zaboris do snehu 50 cm, so sneznicou 20cm...)
P.S. Samozrejme na ceste vzdy plati, ze cim vyssi tlak, tym nizsi valivy odpor.