Viem, ze tu ma kazdy dvojkolesovaho milacika, no chcela som sa opytat, ci mate aj stvorkolesoveho, s ktorym ste nadmieru spokojni a na druhej strane, aky typ neodporucate ci uz z vlastnej alebo cudzej skusenosti.
Tu v NL je dan na naftu o 50% vyssia (v podani Galaxy to robi 77€), ale zase porovnatelnu spotrebu na benzine na tak velke auto neurobis.
Aj benzin a aj nafta su drahsie ako na SK, ale stale je benzin drahsi ako nafta. Ci to sposobuje dan, alebo co neviem.
Vdaka tomu si ludia v NL kupuju dieslove auta iba ak maju velke najazdy. Oplati sa to niekde od 15 000km, ale co vidim v mojom okoli tak pokial maju menej ako 30 000 rocne, tak to neriesia - to skor vymyslaju s hybridom, pripadne LPG alebo CNG.
ak sa dorieši legislatíva okolo moderných LPG systémov (ktoré už naozaj bezproblémov môžu parkovať v garáži!) tak sa nafťáky môžu fakt strčiť cenou
samozrejme za predpokladu že plyn ostane danený ako je a nevyrovná sa % s benzínom lebo to budeme zasa cca narovnako ono totiž cena benzínu, nafty alebo LPG ako taká je cca rovnaká, len na to nahádžu rozdielne %
ak sa dorieši legislatíva okolo moderných LPG systémov (ktoré už naozaj bezproblémov môžu parkovať v garáži!)
Zakaz parkovania v podzemkach je prevencia proti situacii, ak by doslo k uniku LPG. LPG ja tazsi ako vzduch a preto sa pri uniku z beznej podzemnej garaze neda odvetrat (ak ma garaz na to usposobenu vzduchotechniku, vtedy LPG do podzemky moze). Pochybujem, ze by na tomto moderne LPG systemy nieco zmenili, aj existujuce maju ventil priamo na nadrzi, ktory sa otvara len vtedy, ked sa auto prepne na plyn.
Kazdy by v principe asi bol fanusik benzinu, ale pri najazde 50 tisic km rocne a plateni zo svojho si nie je kazdy ochotny priplatit tych vyse 1000 € rocny rozdiel za palivo. A samozrejme ani firmy nie su ochotne...
A tie prevadzkove naklady - v com by mal mat diesel po najazd 200 tisic akoze zvysene prevadzkove naklady oproti benzinu? Ja neregistrujem nic. Ved staci menit olej, filtre a sviecky rovnako ako v benzine. A hlavne dnes maju auta taku zaruku, ze su tie prve 4 roky aj intenzivneho najazdu casto kompletne kryte vyrobcom. Cize za 4 roky rozdiel 4-5000 € na cene paliva. To uz je motivacne na siahnutie po diesli aj pri vyssej nakupnej cene, aj ked tou sa ta cenova vyhodnost diesla zmensuje na sumu 2-3000 €. Ale väcsine aj tato suma stale stoji za to. A skor nez padne zaruka a nastanu problemy (vstreky, turbo, DPF), tak to dotycny preda. A uz ho netrapi, ze kupujuci bude musiet investovat 2-3000 eur do jazdenky aby ju dal do slusneho stavu.
Takze ja chapem, ze si niekto kupi novy moderny diesel a 4 roky ho v ramci zaruky uziva. Ale vobec nechapem, ze si niekto od neho potom kupi ten jazdeny moderny diesel po zaruke. A hlavne neverim, ze ti ludia, co si kupuju dieslove jazdenky, robia rocne 50 tisic km. Lebo iba takym sa teoreticky oplati uvazovat / riskovat dnesne jazdene diesle, aby sa im to niekedy este mozno vratilo. Ziskat na tom neziskaju takmer nic. Iba starosti. Tato davova psychoza s vyhodnostou jazdeneho diesla je ale dana tym, ze si to zial ludia nevedia spocitat...
A este jedna uvaha o SkyActive - teraz to vyzera na papieri vsetko pekne. Ale ja tomu neverim. Otazkou totiz je, ako budu motory s takym vysokym kompresnym pomerom fungovat po 200+ tisic km. Toho by som sa bal. Ale mozno uz aj v Mazde stavaju motory len na priemernu zivotnost 10 rokov / 250 tisic ako VW a neriesia co potom. Kto vie. Takze jazdena benzinova atmosfera je podla mna jasna volba pre kazdeho bezneho cloveka s najazdom 10-15 tisic km rocne, pripadne s prerabkou na LPG, ale je otazne, ako na tom bude jazdena benzinova atmosfera s kompresiou 15:1.
poväčšinou ten základný servis nafťáka (olej, filtre...) stojí o niečo viac ako bežný atmo benzín.. plus to auto má vďaka motoru pár 10kg navyše čo sa premieta do životnosti ostatných veci a za tých 4-5 rokov sa to podpíše tiež..
a večne spomínaná spolahlivosť a výdrž diesla doteraz ťaží z dieslových motorov 90 rokov, aj keď dnes to je už niekde úplne inde..
Neviem ako na benzine, ale ja kupim 4 litre oleja za 20eur + filter za 6eur, vzduchovy za 8, palivovy 15 cize su to smiesne polozky...
Zatial sa mi tie vysoke naklady u nafty nepotvrdzuju, aj ked je pravda ze nemam moderny CR.
začalo sa to podvodom aby diesle v teste dosahovali isté výkony a v prevádzke iné ... no a prečo si myslíte, že pri benzíne je to v niečom iné ? takže túto tému môžeme eliminovať a ostane nám tu len starý dobrý flame nafta vs benzín ...
Ale ved tu nediskutujeme o tom, ze VW podvadzal pri snahe presadit diesle na US trhu. Diskutujeme o ekonomike prevadzky diesel vs. benzin a co sa viac oplati.
cenu dal dosť ostrú,ale pre niekoho kto potrebuje nákupnú tašku na kolesách prečo nie,spotreba aj PZP je nízka,tolko stojí nový čínsky skúter na leto,toto sa dá jazdiť aj v zime
Presne ako pise Dano. Auto za cenu skutra s malou spotrebou v meste, bez korozie, bez opotrebovania a teda bez investicii (max. nejake hadice). Minimalne PZP. Proste minimalne prevadzkove naklady na presuvanie sa v meste par km medzi pracou, obchodom a pod. Staci liat benzin. Urcite lepsia volba ako kupit take auto s najazdom o 100 000 km viac za 500 € a potom si dalsie peniaze a cas vyhradit na servis. A ani po kompletnej vymene vsetkych problemovych veci, stracani casu atd. to ojazdene zoservisovane nebude v takom stave ako toto, ktore je v podstate nove.
Na mesto si predsa kupis to Cinquecento. S tymto ides na roadtrip, takze hlavne okresky. A ver tomu, ze s tym krutakom nejaky kopec neriesis. Ale s tym poslednym plne suhlasim - nicit to v zime by bola hlupost.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Aj benzin a aj nafta su drahsie ako na SK, ale stale je benzin drahsi ako nafta. Ci to sposobuje dan, alebo co neviem.
Vdaka tomu si ludia v NL kupuju dieslove auta iba ak maju velke najazdy. Oplati sa to niekde od 15 000km, ale co vidim v mojom okoli tak pokial maju menej ako 30 000 rocne, tak to neriesia - to skor vymyslaju s hybridom, pripadne LPG alebo CNG.
samozrejme za predpokladu že plyn ostane danený ako je a nevyrovná sa % s benzínom lebo to budeme zasa cca narovnako
Zakaz parkovania v podzemkach je prevencia proti situacii, ak by doslo k uniku LPG. LPG ja tazsi ako vzduch a preto sa pri uniku z beznej podzemnej garaze neda odvetrat (ak ma garaz na to usposobenu vzduchotechniku, vtedy LPG do podzemky moze). Pochybujem, ze by na tomto moderne LPG systemy nieco zmenili, aj existujuce maju ventil priamo na nadrzi, ktory sa otvara len vtedy, ked sa auto prepne na plyn.
A tie prevadzkove naklady - v com by mal mat diesel po najazd 200 tisic akoze zvysene prevadzkove naklady oproti benzinu? Ja neregistrujem nic. Ved staci menit olej, filtre a sviecky rovnako ako v benzine. A hlavne dnes maju auta taku zaruku, ze su tie prve 4 roky aj intenzivneho najazdu casto kompletne kryte vyrobcom. Cize za 4 roky rozdiel 4-5000 € na cene paliva. To uz je motivacne na siahnutie po diesli aj pri vyssej nakupnej cene, aj ked tou sa ta cenova vyhodnost diesla zmensuje na sumu 2-3000 €. Ale väcsine aj tato suma stale stoji za to. A skor nez padne zaruka a nastanu problemy (vstreky, turbo, DPF), tak to dotycny preda. A uz ho netrapi, ze kupujuci bude musiet investovat 2-3000 eur do jazdenky aby ju dal do slusneho stavu.
Takze ja chapem, ze si niekto kupi novy moderny diesel a 4 roky ho v ramci zaruky uziva. Ale vobec nechapem, ze si niekto od neho potom kupi ten jazdeny moderny diesel po zaruke. A hlavne neverim, ze ti ludia, co si kupuju dieslove jazdenky, robia rocne 50 tisic km. Lebo iba takym sa teoreticky oplati uvazovat / riskovat dnesne jazdene diesle, aby sa im to niekedy este mozno vratilo. Ziskat na tom neziskaju takmer nic. Iba starosti. Tato davova psychoza s vyhodnostou jazdeneho diesla je ale dana tym, ze si to zial ludia nevedia spocitat...
a večne spomínaná spolahlivosť a výdrž diesla doteraz ťaží z dieslových motorov 90 rokov, aj keď dnes to je už niekde úplne inde..
Zatial sa mi tie vysoke naklady u nafty nepotvrdzuju, aj ked je pravda ze nemam moderny CR.
Ale odbocim - keby chcel niekto pre priatelku/manzelku nakupnu tasku do mesta. Najazd 30 tisic.
http://fiat-cinquecento.autobazar.eu/09-primavera-id7949176.html
Ked uz neriesit liter hore-dole, tak potom stylovo so 7,5 litrovym V8.
http://amhkmotors.cz/sales/12/ne/2000002