Jasné. Tak isto DOT 1-4 a DOT 5.1, DOT 5 je niečo úplne iné, je založená na silikóne. Tak isto sa nesmú miešať minerálne oleje a DOT, DOT 5 a všetko ostatné, ani samotné minerálne oleje medzi sebou by som nemiešal. Preto ak si človek nemôže byť úplne istý, že všetku DOT kvapalinu v systéme na DOT zo systému dostal a neostali tam napr. nejaké kvapky alebo povrchové vrstvy, nedával by som minerálny olej do DOT systému. Ono si treba uvedomiť, že tej brzdovej kvapaliny tam je pár ml, aj jedna kvapka môže pokaziť vlastnosti toho, čo sa tam snažím naliať. Tak isto si treba dávať pozor na tesnenia, DOT a minerálny olej používajú iné tesnenia, dole som dal tabuľku.
nebavime sa tu o tom, ci je ok vylepsit si nieco (auto, atd) ale o tom, ze odporucas zamenit DOT a MO a naopak.
"Nebavíme sa tu o tom, či je OK si vymeniť niečo za účelom vylepšenia ale o tom, že je OK si niečo vymeniť" no ja neviem, ale ja som vždy mal na mysli práve výmenu s cieľom zlepšenia... Ak by som mal DOT brzdy, vyskúšal by som to...
A znova. Ty máš problém s čítaním a pochopením slovenčiny, pretože nikdy som nepovedal, že to je OK(to som fakt nikdy nenapísal), že to odporúčam ani som nikdy nenapísal, že to niekto má robiť. Znova, napísal som, že jedno je lepšie, ako to druhé.
Čo som jezusovi vyčítal je to, že niekomu niečo prikazuje a nakazuje bez toho, aby povedal prečo a očividne aj bez toho, aby vedel prečo. Tak isto som mal problém s tým, že považuje všetko, čo povie výrobca za sväté.
Btw. v tej vidli je tiež olej a gumové tesnenia, ktoré sa pri nesprávnej kombinácii dokážu zožrať...
Mas pravdu, naozaj si nevravel, ze je to OK ale len nieco taketo "Čiže je lepšie naliať DOT do min. olej systému ako opačne." Raz si tvrdil jedno, potom si sa poopravil, ze vlastne opacne a neskor si editoval svoje prispevky.
Aj teraz si zase zmenl text "že podľa ich testov fungujú ich oleje/kvapaliny dobre vo všetkých DOT aj MO systémoch, tak teraz kto má pravdu?" aby to nevyzeralo, ze si to chapal tak, ze Juice Lubes robi 1 olej, ktory je vhodny aj do DOT a MO.
No nic, ja to vzdavam. Ocividne si nevies priznat chybu a siris tu somariny, takze dalsia diskusia nema zmysel. Mam svoj zivot rad a mam lepsie veci na praci.
Áno, opravil som to, lebo som spravil chybu, keď som zistil, že to je opačne a priznal som si ju. A teraz som editoval ten príspevok vyššie, aby som pridal ten posledný odstavec... A áno, editoval som to hore, len nie preto, aby som ukázal, že juice lubes majú 1 olej na všetko,to nebolo to, čo som chcel povedať, ja som reagoval na:
Ako som uz pisal, ked vyrobca vyrobil brzdovy system, ktory je navrhnuty na pouzitie s kvapalinou so specifickymi vlastnostami, tak len somar by tam daval iny typ kvapaliny.
A DOT ma odlisne vlastnosti ako MO a aj ked sa vyuziva rovnaky fyzikalny princip v brzdovom systeme, kazdy z nich zohladnuje specifikum vybranej kvapaliny. Rovnako si treba uvedomit, ze DOT ma svoj vlastny standard regulovany DOT. Takze kvapaliny DOT5.1 od roznych vyrobcov budu mat rovnake vlastnosti. To pri mineralnych olejoch urcenych do brzd neplati, takze Shimano MO nema rovnake vlastnosti ako MO od Magury. Ak mas z nejakeho zdroja ze Magura MO je preznaceny olej znacky XY, ktory je lacnejsi, tak super, kludne ho pouzivaj. Ale nerad tu na fore, ze MO mozes naliat to DOT systemu a naopak.
Na tomto som ja reagoval, že výrobca juice lubes ale tvrdí, že ich olej je dobrý do bŕzd všetkých výrobcov a že to testoval a teraz tu máme dve protichodné tvrdenia dvoch výrobcov, ktoré majú byť sväté a podľa tvojej a jezusovej logiky by sa mala vytvoriť čierna diera, ktorá vás oboch zhltne, pretože tu máme fyzikálny paradox...
Jaj, keď si ľudia nevedia uvedomiť vlastnú logiku a implikácie a nedokážu pochopiť komplexný problém a problémy s ním súvisiace, nechápu ekvivalentné problémy...
Mišo, tvoj čas asi nemá hodnotu. (Ak je to tvoj koníček, tak je to samozrejme ok.)
50ml Shimano oleja vidím za 8,02€. Malo by to stačiť na obe brzdy. To vážne mám študovať, aké mám gumičky v brzdách a či nemôžem kúpiť olej za 1€?
Hovoriac o ovciach... Ja by som bol strašne rád ovca, čo sa servisu týka. Kedysi (10-15 rokov dozadu) som nosil dva bicykle do servisu každých 500 km. Vyzdvihol som ich vždy o 24 hodín. Vždy boli v perfektnom stave. (Pre Trenčanov: Sýkora syn) Čo by som za to dal, keby to bolo stále možné.
Áno dik.
Akurat, ze na bazari fakt nic nie.Za tu cenu sa daju kupit nove. https://www.cycology.sk/kotucove-brzdy-shimano-slx-br-m675-p554/?vid=40188
stoja 107. On tam pise, ze to nove, hento ....zrejme nieco menil. A preco asi? Hm, nepotrebujem za 100 eur nieco, co mi bude slzit, ked to mozem mat za 107.
prave som objednal 7000 z koloshop.cz, napocitalo mi to cenu za komplet 114 EUR. Uz mi prislo aj potvrdenie o platbe. (na NBS mi to prepocitalo viac, no snad vedia co robia).
Tí z cikulodži majú v ponuke neaktuálne produkty, ktoré nevedia zohnať, takto pred mesiacom ma naštvali, keď som si od nich chcel objednať radenie M770, aj som rovno zaplatil a došiel mi mail po týždni, že sry, ale nedokážeme ho zohnať... Nechápem, prečo to tam stále majú...
Na am/en najlepšie štvorpiestové. Teda v tejto cenovke zee. Aj keby si dal SLX, tak by si nevidel o veľa väčšiu zmenu brzdného účinku, tam je zmena najmä v materiáloch, praktičnosti(SLX majú výmenu platničiek zvrchu, tieto zospodu), nastavení a chladení/(ne)prenose tepla na olej. Inak majú rovnakú veľkosť piestikov a to je jediné, čo určuje brzdný výkon(resp. pomer veľkostí peistika v prasati a v páčke). Lepší brzdný výkon, ako výmenou bŕzd len za vyššiu radu ale s rovnakým piestikom, by si pocítil pri výmene za lepšie(semimetalické, metalické/sintrované alebo keramické) platničky a lepšie, resp. väčšie, kotúče(aj M315 budú s 203mm kotúčom a sintrovanými platničkami brzdiť lepšie než XTR s rovnakým priemerom piestikov s resin platničkami a 140mm kotúčami, akurát tie M315 ti budú s tými metalickými platničkami brzdiť možno kratšie - rýchlejšie sa možno vyvaria, lebo tam máš obrovský prenos tepla cez platničku na olej, keďže to železo v platničke vôbec neizoluje teplo a je jedno, že kotúč sa ti zohrieva dlhšie, platnička sa ti zohreje rýchlo a teplo z platničky sa prenesie na piestik a keďže M315 bude mať použité nejaké nanič materiály, ktoré budú zle chladiť prasa, olej v nej vyvrie možno skôr, ako v titánovej XTR, ktorá, predpokladám, bude mať asi možno aj väčší priestor na expanziu membrány v master cylindri, zároveň XTR majú väčšiu hadicu ako spodná polovica tuším až po Deore).
Osobne som najväčšiu zmenu pocítil v prechode na metalické platne a výmene zadného kotuča (160->180), kontrétne XT brzdy....v strmých padákoch aj tak používaš len zadok...
Na am/en najlepšie štvorpiestové. Teda v tejto cenovke zee. Aj keby si dal SLX, tak by si nevidel o veľa väčšiu zmenu brzdného účinku, tam je zmena najmä v materiáloch, praktičnosti(SLX majú výmenu platničiek zvrchu, tieto zospodu), nastavení a chladení/(ne)prenose tepla na olej. Inak majú rovnakú veľkosť piestikov a to je jediné, čo určuje brzdný výkon(resp. pomer veľkostí peistika v prasati a v páčke). Lepší brzdný výkon, ako výmenou bŕzd len za vyššiu radu ale s rovnakým piestikom, by si pocítil pri výmene za lepšie(semimetalické, metalické/sintrované alebo keramické) platničky a lepšie, resp. väčšie, kotúče(aj M315 budú s 203mm kotúčom a sintrovanými platničkami brzdiť lepšie než XTR s rovnakým priemerom piestikov s resin platničkami a 140mm kotúčami, akurát tie M315 ti budú s tými metalickými platničkami brzdiť možno kratšie - rýchlejšie sa možno vyvaria, lebo tam máš obrovský prenos tepla cez platničku na olej, keďže to železo v platničke vôbec neizoluje teplo a je jedno, že kotúč sa ti zohrieva dlhšie, platnička sa ti zohreje rýchlo a teplo z platničky sa prenesie na piestik a keďže M315 bude mať použité nejaké nanič materiály, ktoré budú zle chladiť prasa, olej v nej vyvrie možno skôr, ako v titánovej XTR, ktorá, predpokladám, bude mať asi možno aj väčší priestor na expanziu membrány v master cylindri, zároveň XTR majú väčšiu hadicu ako spodná polovica tuším až po Deore).
Určite je to aj o materiáloch a odvode tepla ako píšeš, ale nemôžeš povedať že nepocíti moc zmenu. Osobne som tento rok menil pôvodne Shimana 396 za SLX a zmena to bola totálna.
Tak zmenu pocíti, lebo zmena je hlavne pocitová. Rovnako, ako porovnanie metalické vs. resin platničky je veľmi o pocite a metalické platničky dokážu navodiť pocit, že sú slabšie ako resin(a naozaj aj nezajazdené metaliky sú slabšie), lebo ono celkovo metalické platničky nekúšu, ale majú skôr lineárny chod. Ale faktom je, že kvalitné metaliky majú citeľne väčší koeficient trenia, čiže brzdia lepšie a to je proste fyzikálny fakt.
Tak isto aj pri SLX brzdách, ktoré majú iné materiály(u lacnejších máš páčky z plastu, pričom plast je flexibilnejší, ako hliník, čo znamená, že bude mať iné vôle pri stlačení páčky, tak isto aj iná hadica, flexibilnejšia, bude mať inú odozvu, pri stlačení páčky sa bude inak deformovať), tak isto môže byť pri iných materiáloch a najmä pri inom nastavení(bite point vs reach) iná páka, takže pocit bude oveľa iný, len problém je, že pocit je len pocit a často pocit klame. Tak isto, ako keď je vonku pocitová teplota -5°C neznamená, že je vonku skutočne -5°C, neznamená, že ak sa brzdy pocitovo znajú byť silnejšie, že sú skutočne silnejšie. Na to treba zobrať silomer a pri rovnakej sile(a pneumatikách) zmerať brzdnú dráhu. Ja som nikdy nepovedal, že pocit nebude iný, pocit bude úplne iný(aj keby všetko bolo rovnaké a pridala sa len možnosť nastavenia, tak by bol pocit niekde úplne inde), ale skutočná efektivita je daná čisto objektívnymi fyzikálnymi vlastnosťami bŕzd, v tomto prípade je to hydraulika, čiže záleží len na pomere piestikov v páčke a v prasati, ktorý keď je rovnaký, tak brzdný účinok bude až na určitú odchýľku rovnaký, čo je proste fakt, ktorý nezmeníš ani keby si sa roztrhal a jednoducho viac zaváži pre ten jeden jediný objektívny brzdný účinok výmena brzdových platničiek a diskov za lepšie/väčšie(väčšie preto,pretože nechceš dosiahnuť čo najväčšiu zápornú akceleráciu, ale čo najväčšiu zápornú uhlovú akceleráciu, to, čo nazývame brzdná sila je v skutočnosti sila v mieste styku kolesa so zemou, ale ja aplikujem brzdou treciu silu v inom mieste, čiže musím svoju silu preškálovať a ak aplikujem rovnakú silu napr. v polovici polomeru,tak je 2x menej účinná ako keby som ju aplikoval v mieste styku kolesa a zeme, ak ju aplikujem v štvrdine, je 4x menej účínná, atď... 140/203 je teda škálovací faktor, ktorý mi určuje, o koľko je menej účinný 140mm kotúč ako 203mm, v tomto prípade je to cca 0.7, čiže strácam asi 30% brzdnej sily), ako výmena bŕzd za možno vyšší rad, ale s rovnakým pomerom plochy piestikov. Proste pomer plochy piestikov je primárny fyzikálny faktor, ktorý hraje rolu a ostatné faktory, ako je napr. tá flexibilita materiálov majú zanedbateľný efekt. Možno tak max. 20% k reálnej brzdnej sile(čo, ako sme si ukázali, je menej, ako 30% pri prechode z 140mm na 203mm kotúč, čiže keď vymeníš kotúč zo 140 na 203mm, tak budeš mať zákonite väčší brzdný účinok ako pri výmene modelového radu bŕzd).
No ale úplne to pri veľkosti piestikov nekončí. Totiž celý piestik sa nedotýka kotúča, teda záleží hlavne na brzdnej ploche platničiek. Aj keď rozdiel vo veľkosti piestikov je len 17% medzi Shimano dvoj a štvorpiestikovými brzdami, pri dvojpiestikových brzdách je hluchá plocha piestika, kedy piestik tlačí len na prázdnu zadnú dosku platničky.
V podstate tým, že človek zoberie také zee dostane všetky výhody SLX, akurát ako bonus dostane väčšie piestiky. Čiže tých max. 20% má už v základe zaručených a k tomu ďalších aspoň 20%(môj odhad však je aspoň okolo 30%) vo väčších piestikoch. Ak ešte vymení disky za lepšie/väčšie a platničky za lepšie/väčšie, dostane najväčší možný účinok.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
"Nebavíme sa tu o tom, či je OK si vymeniť niečo za účelom vylepšenia ale o tom, že je OK si niečo vymeniť" no ja neviem, ale ja som vždy mal na mysli práve výmenu s cieľom zlepšenia... Ak by som mal DOT brzdy, vyskúšal by som to...
A znova. Ty máš problém s čítaním a pochopením slovenčiny, pretože nikdy som nepovedal, že to je OK(to som fakt nikdy nenapísal), že to odporúčam ani som nikdy nenapísal, že to niekto má robiť. Znova, napísal som, že jedno je lepšie, ako to druhé.
Čo som jezusovi vyčítal je to, že niekomu niečo prikazuje a nakazuje bez toho, aby povedal prečo a očividne aj bez toho, aby vedel prečo. Tak isto som mal problém s tým, že považuje všetko, čo povie výrobca za sväté.
Btw. v tej vidli je tiež olej a gumové tesnenia, ktoré sa pri nesprávnej kombinácii dokážu zožrať...
Aj teraz si zase zmenl text "že podľa ich testov fungujú ich oleje/kvapaliny dobre vo všetkých DOT aj MO systémoch, tak teraz kto má pravdu?" aby to nevyzeralo, ze si to chapal tak, ze Juice Lubes robi 1 olej, ktory je vhodny aj do DOT a MO.
No nic, ja to vzdavam. Ocividne si nevies priznat chybu a siris tu somariny, takze dalsia diskusia nema zmysel. Mam svoj zivot rad a mam lepsie veci na praci.
A DOT ma odlisne vlastnosti ako MO a aj ked sa vyuziva rovnaky fyzikalny princip v brzdovom systeme, kazdy z nich zohladnuje specifikum vybranej kvapaliny.
Rovnako si treba uvedomit, ze DOT ma svoj vlastny standard regulovany DOT. Takze kvapaliny DOT5.1 od roznych vyrobcov budu mat rovnake vlastnosti. To pri mineralnych olejoch urcenych do brzd neplati, takze Shimano MO nema rovnake vlastnosti ako MO od Magury. Ak mas z nejakeho zdroja ze Magura MO je preznaceny olej znacky XY, ktory je lacnejsi, tak super, kludne ho pouzivaj. Ale nerad tu na fore, ze MO mozes naliat to DOT systemu a naopak.
Na tomto som ja reagoval, že výrobca juice lubes ale tvrdí, že ich olej je dobrý do bŕzd všetkých výrobcov a že to testoval a teraz tu máme dve protichodné tvrdenia dvoch výrobcov, ktoré majú byť sväté a podľa tvojej a jezusovej logiky by sa mala vytvoriť čierna diera, ktorá vás oboch zhltne, pretože tu máme fyzikálny paradox...
Jaj, keď si ľudia nevedia uvedomiť vlastnú logiku a implikácie a nedokážu pochopiť komplexný problém a problémy s ním súvisiace, nechápu ekvivalentné problémy...
50ml Shimano oleja vidím za 8,02€. Malo by to stačiť na obe brzdy. To vážne mám študovať, aké mám gumičky v brzdách a či nemôžem kúpiť olej za 1€?
Hovoriac o ovciach... Ja by som bol strašne rád ovca, čo sa servisu týka. Kedysi (10-15 rokov dozadu) som nosil dva bicykle do servisu každých 500 km. Vyzdvihol som ich vždy o 24 hodín. Vždy boli v perfektnom stave. (Pre Trenčanov: Sýkora syn) Čo by som za to dal, keby to bolo stále možné.
V bazári nič nie je.🤔
spokojny?
Akurat, ze na bazari fakt nic nie.Za tu cenu sa daju kupit nove. https://www.cycology.sk/kotucove-brzdy-shimano-slx-br-m675-p554/?vid=40188
stoja 107. On tam pise, ze to nove, hento ....zrejme nieco menil. A preco asi? Hm, nepotrebujem za 100 eur nieco, co mi bude slzit, ked to mozem mat za 107.
Určite je to aj o materiáloch a odvode tepla ako píšeš, ale nemôžeš povedať že nepocíti moc zmenu. Osobne som tento rok menil pôvodne Shimana 396 za SLX a zmena to bola totálna.
Tak isto aj pri SLX brzdách, ktoré majú iné materiály(u lacnejších máš páčky z plastu, pričom plast je flexibilnejší, ako hliník, čo znamená, že bude mať iné vôle pri stlačení páčky, tak isto aj iná hadica, flexibilnejšia, bude mať inú odozvu, pri stlačení páčky sa bude inak deformovať), tak isto môže byť pri iných materiáloch a najmä pri inom nastavení(bite point vs reach) iná páka, takže pocit bude oveľa iný, len problém je, že pocit je len pocit a často pocit klame. Tak isto, ako keď je vonku pocitová teplota -5°C neznamená, že je vonku skutočne -5°C, neznamená, že ak sa brzdy pocitovo znajú byť silnejšie, že sú skutočne silnejšie. Na to treba zobrať silomer a pri rovnakej sile(a pneumatikách) zmerať brzdnú dráhu. Ja som nikdy nepovedal, že pocit nebude iný, pocit bude úplne iný(aj keby všetko bolo rovnaké a pridala sa len možnosť nastavenia, tak by bol pocit niekde úplne inde), ale skutočná efektivita je daná čisto objektívnymi fyzikálnymi vlastnosťami bŕzd, v tomto prípade je to hydraulika, čiže záleží len na pomere piestikov v páčke a v prasati, ktorý keď je rovnaký, tak brzdný účinok bude až na určitú odchýľku rovnaký, čo je proste fakt, ktorý nezmeníš ani keby si sa roztrhal a jednoducho viac zaváži pre ten jeden jediný objektívny brzdný účinok výmena brzdových platničiek a diskov za lepšie/väčšie(väčšie preto,pretože nechceš dosiahnuť čo najväčšiu zápornú akceleráciu, ale čo najväčšiu zápornú uhlovú akceleráciu, to, čo nazývame brzdná sila je v skutočnosti sila v mieste styku kolesa so zemou, ale ja aplikujem brzdou treciu silu v inom mieste, čiže musím svoju silu preškálovať a ak aplikujem rovnakú silu napr. v polovici polomeru,tak je 2x menej účinná ako keby som ju aplikoval v mieste styku kolesa a zeme, ak ju aplikujem v štvrdine, je 4x menej účínná, atď... 140/203 je teda škálovací faktor, ktorý mi určuje, o koľko je menej účinný 140mm kotúč ako 203mm, v tomto prípade je to cca 0.7, čiže strácam asi 30% brzdnej sily), ako výmena bŕzd za možno vyšší rad, ale s rovnakým pomerom plochy piestikov. Proste pomer plochy piestikov je primárny fyzikálny faktor, ktorý hraje rolu a ostatné faktory, ako je napr. tá flexibilita materiálov majú zanedbateľný efekt. Možno tak max. 20% k reálnej brzdnej sile(čo, ako sme si ukázali, je menej, ako 30% pri prechode z 140mm na 203mm kotúč, čiže keď vymeníš kotúč zo 140 na 203mm, tak budeš mať zákonite väčší brzdný účinok ako pri výmene modelového radu bŕzd).
No ale úplne to pri veľkosti piestikov nekončí. Totiž celý piestik sa nedotýka kotúča, teda záleží hlavne na brzdnej ploche platničiek. Aj keď rozdiel vo veľkosti piestikov je len 17% medzi Shimano dvoj a štvorpiestikovými brzdami, pri dvojpiestikových brzdách je hluchá plocha piestika, kedy piestik tlačí len na prázdnu zadnú dosku platničky.
V podstate tým, že človek zoberie také zee dostane všetky výhody SLX, akurát ako bonus dostane väčšie piestiky. Čiže tých max. 20% má už v základe zaručených a k tomu ďalších aspoň 20%(môj odhad však je aspoň okolo 30%) vo väčších piestikoch. Ak ešte vymení disky za lepšie/väčšie a platničky za lepšie/väčšie, dostane najväčší možný účinok.