Kategórie
Bike-techZatiaľ mám vyhliadnutý tento: http://eshop.merida.sk/cyclocross-300-cierna-metaliza-modry-_d24352.html#prettyPhoto
Novinka Kellys Groot 90 28 bicykel, dusty yellow, redakčný bicykel
1 529 €
MOC 1 899 €
Novinka -17% Pinarello Grevil F7 Rival AXS 28 bicykel, radiant aura, redakčný bicykel
5 899 €
-17%
MOC 7 099 €
-16% Rocky Mountain Solo Carbon 50 28 bicykel, across the universe/stairway to heaven
3 099 €
-16%
MOC 3 899 €
Akcia -38% Rock Machine Gravelride CRB 900 AXS 28 bicykel, stealth black
2 799 €
-38%
MOC 4 499 €
-41% DEMA Aveiro 1 28 bicykel, čierna/strieborná, poškodený lak
279,99 €
-41%
MOC 472 €
Novinka -31% BMC Alpenchallenge AL THREE 28 bicykel, black/petrol
899 €
-31%
MOC 1 399 €
Ja cele okolie Bratislavy, 70% asfalt, 30% gravel, a polne cesty, 50-100 km vylety, jazdim na tomto (Canyon Roadlite), a som maximalne spokojny (ale ja neznasam barany takze vyber bol jednoduchsi):
https://imgur.com/PHTYyK4
Gravel bude viacej pohodlny, posed bude vzpriameny, viacej do pohody a na dlhe vylety, stred bude nizsi a razvor dlhsi. Uchyty na blatniky a nosice a tasky su uz samozrejmostou. A dalsim dolezitym rozdielom su barany. Gravel ma casto sirsie barany a velmi casto je spodna cast vyhnuta von (co niekomu moze vadit). A v poslednej dobe vyrobcovia prisposobuju biky na 275 kolesa so sirokymi gumami (napriklad aj Silex)
S tym, ze sa to znacne lisi u jednotlivych modelov, kazdy vyrobca ma svoj pohlad na vec. Stale je dost takych, co len zmenia farbu na CX rame a predavaju ho ako gravel. Potom mas modely, ktore su medzi endurance cestakom a CX bikom (skor na nespevnenu cestu ako cisty teren) a nakoniec modely medzi CX a MTB (teda lepsie do terenu s tym ze zvladnu aj cestu, nieco ako MTBcko s baranmi).
Najlepsie bude ak vyskusas viacej bikov (aj gravel aj CX) a podla toho si spravis nazor. V cene od 1000 do 1500, vela znaciek ponuka mnozstvo roznych modelov, takze si urcite vyberies.
Nepovedal by som že "horšie vybavené biky za viac penazí" je vždý zlá kúpa. Staviaš na predpoklade, že rám má rovnakú výrobnú cenu, čo ale nie je pravda. Spraviť kvalitný oceľový rám z tri krát zoslabovaných cr-mo trubiek (Author) môže byť drahšie ako spraviť duralový rám v prípade Kellysu. Rám tvorí podstatnú časť ceny bicykla, takže sa kludne môže stať že gravel na SORE bude drahší ako iný gravel na 105. Nepozera by som na to iba optikou "výbavy".
A k tvoje otázke: kludne chod do toho SOOT 30 na clarise je veľmi dobrá voľba, bezkonkurenčná za tie prachy (860 Eur). Tie nove clarisy R3000 radia presne, hladko, dizajn a technologie zo 105tky. 16 (2x8) prevodov bohate stačí (ked zoberieš do úvahy že sa stále viac presadzujú jednoprevodníky a tie majú len 10 alebo 11 prevodov a nikto sa nesťažuje na hrubšie odstupnovanie.
Ja teraz jazdim Caadx 2016, povodne bol na Sore, ale hodil som Tiagru 4700 a som spokojny.Este vymenim brzdy za Spyre a to bude vsetko.
Chcem ho hlavne vyuzivat na cestu, mesto, dochadzanie do prace, hradza, lesne asfaltky (BA karpaty) a sem tam polna cesta.
Buduci tyzden si idem este vyskusat special diverge, velkost 56/58, v kaktuse v karlovke mali iba 54.
Vazim 105 kg, tak sa mi zda ze sirsie kolesa by boli lepsie.
Najviac som nakloneny pre specialized diverge, tie maju pevne osi v zaklade, rozdiel je iba v sora vs tiagra medzi nimi, obe maju tektro mira, vacsia pila ma 48zubov, ostatne maju 50.
http://www.kaktusbike.sk/cestne-bicykle/specialized-diverge-e5/
alebo
http://www.kaktusbike.sk/cestne-bicykle/specialized-diverge-e5-elite/
Marin Gestalt 2, ktory nema pevne osky, ma tiagru a oproti speslu ma tektro mira. Tu sa bojim ze ram nebude mat dobre vlastnosti, napr. ako special. - neskusal som este.
https://www.mtbiker.sk/shop/bicykle/cestne-bicykle/marin-gestalt-2-cestny-bicykel-model-2018.html
Vcera, som si v kaktuse skusal tento CUBE Nuroad, musim povedat ze sa mi na nom sedelo dobre a pohodlne + ma dobru vybavu a pevne osky. Navyse sa tam da namontovat nosic nad zadne koleso.
http://www.kaktusbike.sk/cestne/cube-nuroad/
No a na zaver tento endurence bajk, da sa s tym porovnavat ? Z podpory mi odpisali, ze maximalne tam dam 30mm plast. Vyzorovo sa mi najviac lubi (asi ta modra). Je aj najdrahsi.
https://www.canyon.com/sk/road/endurace/2018/endurace-al-disc-7-0.html
Dakujem
aby to mohlo mať názov Ronin SL (superlight)
$$$
Duralovú vidlicu som ešte nemal, neviem porovnať, vždy som mal buď oceľovú alebo karbónovú.
Na ronin SL sa vidla v duralu montuje jasne kôlni nízkej hmotnosti.
Vidla z karbónu sa na ten bicykel dizajnovo jednoducho nehodí, to je snad každému jasné, navyše by tam nemohli byť tie tri šrouby pre nosiče, čo je dôležitý dizajnový prvok Ronina, v kombinácii s lesklým polopriesvitným lakom , kde pekne vidnon farebnú štruktúru zvarov pod ním.
Treba aj vedieť nakoľko barov nahustiť pneumatiky, aby to nebolo úplne "tvrdé", najme keď viem že idem na nejakú kamenistú poľnú či lesnú cestu.
A nie je pravda, ze uchyty na nosice by nemohli byt na karbonovej vidle. Ja ich mam na Silexe.
Duralovú vidlicu som ešte nemal, neviem porovnať, vždy som mal buď oceľovú alebo karbónovú.
Na ronin SL sa vidla v duralu montuje jasne kôlni nízkej hmotnosti.
Vidla z karbónu sa na ten bicykel dizajnovo jednoducho nehodí, to je snad každému jasné, navyše by tam nemohli byť tie tri šrouby pre nosiče, čo je dôležitý dizajnový prvok Ronina, v kombinácii s lesklým polopriesvitným lakom , kde pekne vidnon farebnú štruktúru zvarov pod ním.
Treba aj vedieť nakoľko barov nahustiť pneumatiky, aby to nebolo úplne "tvrdé", najme keď viem že idem na nejakú kamenistú poľnú či lesnú cestu.
karbon vidla na oceľovom gravel ráme imho vôbec nevyzerá zle, a aj úchyty na nosič to môže mať
https://www.norco.com/bikes/road/adventure/search-xr-steel/search-xrs-105/
Bike nam dorazil cca pred tromi tyznami takze uz ho zabehla aj zena a dokonca som skusil predstavcom a sedankou ho trochu doladit na svoju vysku a musim uznat ze oproti mojmu cestajku papal kilometre po rozbitejsich cestach v lesoparku velmi komfrotne a rychlo. Vahovo nieje najlahsi, ma okolo 10 kilo ale to je pri tejto kategorii a cene dobre.