Kategórie
Bike-techBezdušové systémy - MTB # MTB # plášte # bezdušové plášte # poradenstvo # kompatibilita # defekt # tmel # technické otázky
zaujimaju ma hlavne vyhody a nevyhody UST vs DT swiss riesenia (ale kludne tu rozoberajte aj ine)
takze, ak vsetko dobre chapem...
UST = UST rafik + UST plast + UST ventil
DT = DT rafik + DT tubelesskit + normalny plast*
chapem dobre?
* - k tomu dt tubeless kitu pisu ze len UST plaste ale niekde som tu cital ze aj normalne.. nedefektuje to potom velmi?
+ v DT kite je nejaky maglajz co plast pri defekte lepi, je nieco podobne aj pri UST alebo to tam netreba kvoli hrubke plastov? (a aku uspesnost ma ten maglajz ?
discuss...
posledný komentár: 29. 4. 2013 o 7:41
posledný komentár: 31. 5. 2012 o 21:13
Weldtite MTB CONVERSION tesniaca páska na bezduš. ráfiky, 24 mm x 10 m
11,29 €
MOC 11,99 €
Akcia -22% Stan’s NoTubes bezdušová páska do ráfika, 54.86 m
od 44,99 €
-22%
MOC 57,99 €
savings Maxxis Minion DHR II 27.5x2.60" EXO DC plášť, TR, kevlar
43,99 €
savings
MOC 74,99 €
Akcia -23% Pirelli Scorpion™ Enduro R 27.5x2.4" HardWALL plášť, TLR, kevlar
57,99 €
-23%
MOC 83,99 €
savings Maxxis Ikon 27.5x2.20" EXO 3C Maxx Speed plášť, TR, kevlar
42,99 €
savings
MOC 78,99 €
-13% Continental Cross King 27.5x2.2" ProTection plášť, TLR, kevlar
51,99 €
-13%
MOC 74,99 €
savings Maxxis Rekon 27.5x2.60" 3C MaxxTerra EXO plášť, TR, kevlar
48,99 €
savings
MOC 85,99 €
savings Schwalbe Nobby Nic 27.5x2.60" Performance Addix plášť, kevlar
26,99 €
savings
MOC 43,99 €
savings Specialized Ground Control Sport 27.5x2.35" plášť, drôt
17,49 €
savings
MOC 24,99 €
Akcia Continental Cross King 27.5x2.2" Performance plášť, TLR, kevlar
32,99 €
MOC 41,99 €
savings Maxxis Shorty 27.5x2.40" WT DD 3C MaxxGrip plášť, TR, kevlar
60,90 €
savings
MOC 94,99 €
chcem si iba overit postup na bezdusaky:
1. odmastit rafiky (napr. liehom).
2. nalepit pasku (za mierneho tahu) na cely obvod rafika s presahom 10-15 cm za dierou na ventil. Staci 1 vrstva pasky (kolesa 29", vnutorna sirka 25 mm, plast 2.25, tlaky tak 1.5-2.0 bar).Paska by mala pokryt spodnu cast rafika, nemala by zasahovat na bocne steny rafika.
3. osadit ventil (vzduchotesne, "O" ring by mal ist zo strany od naboja).
4. nasadit plast (patky by mali byt ciste).
5. nafukat plast tak, aby si sadli patky a nasledne ho nechat vyfucat a odchylit jednu stranu na naliatie mlieka.
6. naliat mlieko do plasta cez bocnicu (nie cez ventil, aby sa pripadne nezalepil).
7. opat nafukat plast, maximalne na tlak predpisany vyrobcom plasta, resp.rafika.
8. tocit a natacat koleso tak, aby sa mlieko dostalo vsade a zalepilo pripadne uniky vzduchu, najlepsie sa aj nakratko previest.
9. pozorovat tlaky, po pripadnom vytrhani vlasov postup opakovat.
Jeden pokus som uz robil, mlieko som vylial, pouzil som No Tubes Quart RACE a musim povedat, ze tie sklenene vlakna sa mi tam moc nepacia. Cisti sa to na p*r, na plasti tie pichliace drzia teda fajne, zaryte v prste tiez, mozno to aj funguje, este to nemam odskusane...Neviem ci sa casom nevytvori "jezko" v plasti.
Horeuvedeny postup j eOK, ci je este co vylepsit? Pasky staci davat 1 vrstva, netreba dat 2 vrstvy?
dik
Edit: Bartolomej dobre píše, mydlova voda veľakrát pomôže aby skočili pätky hlavne ak nemáš kompresor alebo tlakovu nádobu ... a niektoré “papierové” plaste môžu chvíľu bublinkovat cez bočnice ale to by mal tmel utesniť
Miesto mydlovej vody som skúšal aj obyčajnú vodu, ta tiež dobre poslúžila, aj keď mydlová je lepšia, viac to šmýka.
ja tak isto , mam ich v riaditkach aj s planzetou uviazane o stupel spagatom . a multiklucom ich natlacam
TO sa dáva pod matičku máva vybratie na ten kružok, teda ja som mal u AC ventilkov
No detailista som, ak ideme do detailu, tak aj napisy na kolese a plasti treba zladit, nech to ako tak vyzera a vzajomne ich posunut. To mlieko (No Tubes Race) neodporucaju vstrekovat cez ventil, aby nezapchalo ventil, aj ked mozno by sa dal pumpou prefuknut, ale tie sklenene vlakna sa dostali aj do criev ventilu. Kolesa mi nesli ani za svet nafukat kompresorom (jeden kompresor so vzdusnikom natlakovany na asi 5 barov, druhy na benzinke). Pomohlo az to, ze som zobral normalnu, siroku lepaci pasku, nahodil som koleso a zalepil som priestor medzi rafikom a plastom, cim som zabranil rychlemu uniku vzduchu, a az potom to islo nafukat kompresorom na benzinke (plaste Bontrager XR2 Team Issue, rafik Dt Swiss XM 421, o vnutornej sirke 25 mm). Schwalbe Nobby Nic sa nahadzuju o dost tazsie, ale nafukane boli raz dva (drzia tesne na rafiku, patky sa mi zdaju byt vyssie). Mam taky pocit, ze cim sa plaste lahsie nahadzuju, tym horsie sa fukaju ako tubelesky.
Taka mala vychytavka z mojej strany. Patky natieram tmelom. Posluzi rovanko ako jarova voda, navyse rovno lepi pripadne netesnosti medzi rafikom a plastom.
Tuto konbinaciu by som ja neriskoval, je to mazivo, ktore tak skoro nevyschne, a jak ide lahko ten plast nahodit, tak moze aj tak lahko v terene vyzut, kedze si tie pätky namazal, jarova voda po chvilke vyschne, no mazivo nie.
Zhadzoval som ho po mesiaci a šiel ťahšie ako starý ráf kde som dával len vodu. Ťažko povedať, či to je širším ráfom alebo ten silikón nemá žiadny vplyv. Ak raz vyzujem tak to určite nebude silikónom ale spojením nízkeho tlaku (ktoré ja nejazdím) a mojej chyby. Ale teória dáva za pravdu tebe.
Menší update páni, potvrdilo sa nula mlieka v plášťoch. Takže tam bol pes zakopaný. Tmel kúpený, takže to dám do poriadku. Dikes