niekto niečo nedomyslel ....
uvidime
https://www.tydenikhrot.cz/clanek/rozvodna-sit-je-pripravena-ani-milion-elektroaut-ji-nestrhne
posledný komentár: Včera o 23:22
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
posledný komentár: Včera o 23:22
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
Len sa stlake hadaju ludia co hori viac.
A ku tomu som relevantnu statistiku zatial nevidel.
V USA horia spaľovacie autá 8x častejšie ako čisto elektrické autá.
https://vedaing.com.mk/blog/statistics-vehicle-fire-causes/
Keď sa niečo zmení tak ma informujte.
Mna by napr. zaujimalo, ci nahodou BEV nehoria priamo v tom najkritickejsom scenari, teda po zaparkovani v garazi a pripojeni na nabijacku. Lebo prave toto povazujem za nasobne rizikovejsie ako nejake vzplanutie stareho neudrziavaneho crepu pocas jazdy, z ktoreho moze majitel vystupit a nechat ho svojmu osudu. Ak zacne horiet elektro v suterene rodinneho alebo bytoveho domu, to je trosku ina diskoteka. Cize argumentovat slepo nejakou nedostatocne vypovednou statistikou rozhodne nepresvedci vsetkych, aby zaparkovali elektro v suterene a pripojili to na elektrinu.
naozaj opäť len štatistika spravená aby nám vyšla
1) 39mil poistenych aut a >5500 poziarov v USA pre <=4r vozidla z 2018. ICE+(B)EV. Kedze ale najazd tam nevidim nikde, tak mozme len odhadnut... Internety hovoria ze priemerny rocny najazd americana je niekde okolo 13500mil (nie na auto, a nove auta zrejme najazdia viac ako stare, takze dajme tomu ze nasledujuce cislo bude cca spodny odhad) --> 5500poziarov/39mil*13500mil=10 poziarov na 1miliardu mil pre vsetky auta v tejto statistike. V statistike uvadzaju aj najhorsie auta pre jednotlive kategorie. Vseho vsudy su tam 3 modely, 2x tesla (model s, x) + chevrolet volt. Fakt mi nepride ze by ev nejak vycnievali.
2) (opat usa) statistiky poziarov (report + supporting information hovori o 170k-180k poziaroch aut v 2017-2018. Pouzivajme dalej 180k, pretoze toto cislo sa spomina v niektorych tabulkach kde budeme filtrovat. Tabulka 11 hovori o mieste kde poziar zacal, pouzijme len riadky 1 (engine, running gear or wheel area) + 7 (fuel tank or fuel line) = ~116k poziarov (zo 181k). Odpocitat mozme pneumatiky ako zdroj poziaru, tab.12 riadok 5, 11k --> 106k poziarov celkom. Opat, toto je ICE+(B)EV zrejme. Povedzme ale, ze (B)EV zanedbame, na zaklade ich minoritneho podielu na celkovom voz. parku, asi okolo 1%. Teraz, aj tato sprava poziarov hovori, ze vacsina (3/4) poziarov je kvoli starym autam. Bohuzial, uz nevieme co je to "stare auto".... Jedine cislo som nasiel niekde inde, kde sa nfpa pouziva ako zdroj, hovoria o 10r. Tak teda povedzme, ze 25% (pripadne 24% ak odpocitame 1% za EV) zo 106k je ICE <10rokov --> 25k poziarov. Bohuzial nevieme kolko autokilometrov je <10r aut, tak podme hladat.... nasiel som len nieco pre roky 2020/23... takze pouzijeme rok 2020 pre odhad poctu aut <=10r. Ocne odcitanie grafu dava cca: 50+65+30 (pre 8-11r skupinu to odhadnime akoako 3/4 danej skupiny kt je cca 40-45mil. Vacsie cislo len zlepsi statistiku v prospech menej horiacich ICE). Opat pouzime 13500km ako priemerny najazd... --> 25000/((((50+65+30)×1E6)×13500)/1E9)~=12 poziarov na 1 miliardu mil.
No nech si uz niekto zhodnoti ze ci ev nejak extremne vycnievaju. Ocakavam, ze pocetnost poziarov EV bude rast s tym ako sa bude zvysovat ich podiel/pocet modelov na trhu a spolu s tym sa budu objavovat ich chyby/nekvalita pri ich vyrobe.
trionq daval nejake cisla pre ev (teslu) tuna
Tak ako to teda je? Koľko lodí s elektromobilmi zhorelo?
vela od neho ocakavas. Mne ani "ty si cocoon, tak blby ze s tebou uz ani cas stracat nebudem aby som ti podlozil a vysvetlil (vyvratil) ten objektivny pokles (vyvratil narast) predajov aut" nenapisal
Dvaja elektromobilisti sa bavia a o budúcnosti automobiliek. Brať z nadhľadom.
ja viem o com Craobs hovori. Hovori o tom, ze auta bez naleziteho servisu alebo porobene auta - tym mysli vselijakymi pokutnymi sposobmi neodborne upravovane auta. Jak ked si Ferko z konca ulice z 20 rocnej RSovej octavie da vacsie turbo z ineho auta, chip na 300 koni a potom sa cuduje, ze mu vyleti ojnica von na cestu a auto blafne.
Mozme diskutovat ci je to chyba ICE aut, ze sa take veci daju robit, alebo chyba ich majitelov. Pri EV bude este vselijakych neodbornych zasahov do pohonnej sustavy pravdepodobne minimum.
Kazdopadne palec hore za nejake take hi level porovnanie co si spravil. Lepsie ako "tunak mame nejake cisla, tak podelime pocet poziarov poctom aut a dostaneme takyto vysledok". Pritom sa porovnavaju aj 20+ rocne vraky s 5 rocnymi EV. Ked budu v porovnani 20 rocne EV v dostatocnej vzorke potom ocakavam to iste. Zvysenie poctu požiarov EV. Ale vobec by som si nemyslel ze pojde o nieco dramaticke.
https://www.tugraz.at/en/tu-graz/university/climate-neutral-tu-graz/singleview/article/e-batterien-je-aelter-desto-sicherer0
Preto aj končia vyslúžilé batéria v úložiskách.
"Práve vybavovanie starších objednávok z poradovníkov sa má podpisovať aj na aktuálne vysokých predajných číslach, zatiaľ čo dopyt zo strany nových zákazníkov vraj nenapĺňa očakávania."
Ja uz neviem co si o tom mysliet, preco maju niektori taky problem akceptovat nieco, hoci to pisu opakovane nezavisle media a odbornici.
Ci to je fanaticka zaslepenost, alebo len klasicky slovensky jav,ked je kazdy najvacsi expert na vsetko
https://twitter.com/piloly
Moze vzniknut az 20kg zo 100kWh baterie.
https://www.nature.com/articles/s41598-017-09784-z/
Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down