Nemám veľké požiadavky len nech to je karbón pretože tá nízka hmotnosť ma uchvátila a inak aby bajk mal ako takú výbavu. Jediné negatívum CF5 bolo že sa bajk veľmi ľahko ošúchal a farba bola dosť krehká.
Teraz sú kadejaké zlavy a padli mi do oka tieto bajky:
- Cube Reaction C:62 One 21
- Scott Scale 930
- Canyon CF 6 je teraz v akci ale tá farebná kombinácia sa mi vôbec nepáči.
- Grand Canyon 8 alebo 9 ? tam už je relatávna vyššia hmotnosť
Pokukujem aj ponuky na buycycle ale mám kus rešpekt voči takému nákupu
Tu som dostal aj minule dobré rady tak sa obraciam znovu na vás. Vopred vďaka.
Pri Scotte by som sa velmi zaujimal o to ako je ten prechod bowden/predstavec porieseny. Videl som ho zazivo a zarazilo ma ze su to 2 velke diery. Nebol priestor svietit tam a zistit ci je to nejako utesnene.
Nákup z www.radon-bikes.de má niekto skúsenosti? Alebo aká stránka je overená ?
A hmotnosti udávané na stránkach sú aj tak vždy mylné. Nedá sa to takto porovnávať.
Zacal som s bajkom za 500 euro z decathlonu a po case sa mi to zacalo pacit a chcem si kupit kvalitnejsi bajk. Jazdit ma bavi prevazne lesne a polne cesticky a vyslapi do kopcov. Sem tam asval kym sa musim prepravit do prirody. Som vysoky 199cm a vazim 115kg.
Citam fora uz nejaky ten mesiac a mam pocit ze cim viac citam tym som viac zmäteny. preto som sa rozhodol vas oslovit a poziadat a nezavyslu radu.
Urcite chcem teleskopicku sedlovku. Viem ze do ceny 1500eur bude potrebne vymenit aj brzdy za nejake kvalitnejsie ked chcem jazdit aj v zime( a najvhodnejsie z fora mi prisla kombinacia magura mt5 +sninamo slx)
Co som sa docital tak k mojej vahe by bolo OK uprednostint znacku pre tazsich cyklistov ako kona alebo trek,.... Na bajku mi zalezi aby aj dobre vyzeral.
Zatial som si vybral tieto medzi moje favority:
Kona KAHUNA DL
https://kubicasport.eu/kona-kahuna-dl-29-2022-gloss-metallic-mauve
Grand CANYON 8
https://www.canyon.com/cs-sk/horska-kola/trailova-kola/grand-canyon/grand-canyon/grand-canyon-8/3273.html?dwvar_3273_pv_rahmenfarbe=BK&dwvar_3273_pv_rahmengroesse=M&utm_campaign=&utm_adgroup=&utm_keyword=&utm_matchtype=&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwgfm3BhBeEiwAFfxrG4W2YHGrJjvriN7G7T1tWxgUeIiVKWwVbZQjthXJiuN7drlxwCb0WxoCHkYQAvD_BwE&utm_device=m&utm_adgroupid=151752301094&utm_id=20506203051&utm_medium=cpc&utm_source=google
Cannondale Trail 29 SE 2 EMR
https://www.koloshop.sk/Cannondale-Trail-29-SE-2-EMR-horske-kolo/80341?v=159078
TREK Procaliber 6 VIPER https://www.ground.sk/trek-procaliber-6-viper-red-crimson/?variantId=167523&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=M-bicykle%20norm%C3%A1lne&utm_id=19904563101&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwgfm3BhBeEiwAFfxrG_NQ8vF1ZSPLpIzmfSC7WEkFKd5s95oVCPRuQkK6OYFw0HFf9cZg3hoC12MQAvD_BwE
Prosim o pohlad a radu ktory bude pre mna najvhodnejsi, spominane znacky nie su podmienkou, velmi rad uvitam rady a odporucania od skusenejsich bajkerov v tomto segmente. Dakujem
Bajky Radony som si tiez pozeral a jediny co sa mi tam pacil bol za 2000eur a celkovo je problem s mojou velkostou, vsetko je skoro vo velkosti L alebo M.
Gc8 uz je minulost, presne ako pises ta vidla 32 od foxu je nic moc pre mna, dakujem ti za postreh. Silno uvazujem si trochu priplatit a zobrat si novu GC9, a tiez jeden cyklista sa mi ozval ze by mi vedel dohodit jeho pouzivanu gc9. Cakam na cenu a neviem ci je spravne kupovat bajk z druhej ruky ktory ma nabehanych vyse 3k km...
Porovnanie kazeta:
11sp: 11-13-15-18-21-24-28-33-39-45-51, prevodník 30z
12sp: 10-12-14-16-18-21-24-28-33-39-45-51, prevodník 32z.
Mal som obe varianty, 32z, 10-51 som mal na Rascale, čo je XC, 30z, 11-51 mám na Honze. Rozdiel si prakticky nevšimneš, Max že Honze máš niečo ľahšie prevody do kopca, Kahuna bude mať o niečo lepšie prevody po rovinke.
Honzo vieš kúpiť za 1000€, ostáva ti 500€ do limitu. Za to vieš kúpiť nové brzdy z bazaru nejazdené (aj tak chceš meniť), prípadne kvalitnejšiu vidlu, ak by ti nestačila, čo tam je. Honzo má teleskopku, Kahuna nemá. Dá sa jazdiť aj bez teleskopky, ale ak chceš horší terén, či nejaké traily, tak teleskopka je fajn, ale prežiješ aj bez nej. Kahuna je výbavou skor XC, Honzo bližšie k AM.
Takže je to na tebe. Mne osobne vonkajšie vedenie bowdenov nevadí, aspoň nebúchajú v ráme.
Byt rychlejsi na rovine nie je pre mna take dolezite. Mam rad ked mozem zabrat do kopca a teraz mam 1x9 a do strmaku na polenj ceste si musim dat dve pauzy prave preto som myslel ze pri prevode 1x12 to bude jednoduchsie do kopca...
Moj budget moze byt asi aj o nieco viac ako je 1500 pretoze uz som zacal uvazovat aj nad gc9 co stoji 1799eur. Takze nakoniec to moze byt aj cez tento limit.
Kazdopadne ti dakujem za tvoj podrobny prispevok dost mi pomohol a ukazal iny pohlad ako mozem uvazovat.
Cize ziadny pocit o ktory ta pripravi kazde mierne klesanie kde prevody stacit nebudu, len cisla.
Pri kadencii 80/90 otáčok, 29" kolesá, plášte široké 57mm (2,25 palca):
30x11 = 30,3/34,1 km/h
30x13 = 25,6/28,8 km/h
32x10 = 35,5/40,0 km/h
32x12 = 29,6/33,3 km/h
32x14 = 25,4/28,5 km/h
Argumentovať rozsahom 510 vs 464% je fajn na prvý pohľad ale realita je taká, že pokiaľ nebude šliapať daný jedinec dole kopcom (čo bežný hoby jazdec nebude), tak prevody 30x11 a 32x10-12 sú zbytočné. Najťažšie prevody čo reálne bude používať budú buď 30x13, alebo 32x14. Valiť si to na tých bikoch po rovinke 28,5km/h na 2,25 plášťoch už chce trénovaného človeka.
Pri tomto rozpocne a kategorii by som nesiel do kompromisu pri pohone a pevnych oskach.