niekto niečo nedomyslel ....
uvidime
https://www.tydenikhrot.cz/clanek/rozvodna-sit-je-pripravena-ani-milion-elektroaut-ji-nestrhne
posledný komentár: 20. 10. 2025 o 16:43
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
posledný komentár: 20. 10. 2025 o 16:43
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
2, aj keby Tesla sa dodá raz ( bateria sa vyrobí raz) ropomobil potrebuje vozit cisterny počas celej životnosti auta lol ved me v uplne inych rádoch
tillburg 156 840,5 m2
badenburg 208 000 m2
+3 zavody pre automatizaciu v nemecku
"Výhodne a čistejšie" je bez dát a bez špecifikácie user case dosť odvážne tvrdenie. Ak sa berie celý životný cyklus auta a ak sa bavíme o novom BEV, tak určite by bolo potrebné povedať, že o akom použití sa bavíme a porovnať kúpu nového BEV s kúpou jazdeného ICE z hľadiska toho využívania. BEV môže a nemusí byť čistejšie a výhodnejšie.
Tak som to myslel. Skrátka na akékoľvek také tvrdenie zatiaľ potrebujeme poznať use case. Je rozdiel, ak sa bavíme od dôchodcovi, ktorí jazdí raz za týždeň na záhradku, o mame, ktorá robí denne mamataxi. Je rozdiel keď sa to nabíja doma alebo na nejakej verejnej nabíjačke a pod. To znamená, že o tom čo je výhodnejšie a čistejšie vieme debatovať vtedy, keď si povieme nejaký mód použitia.
Nikto tu nerieši uhlíkovú stopu áut, ktoré nejazdia (aj keď samozrejme aj tie ju majú).
je ti jasne, ze pocitas spalovak bez vyroby paliva a elektromobil s vyrobou paliva? Robis to zamerne, alebo z nepochopenia?
https://www.gevernova.com/gas-power/resources/articles/2018/nishi-nagoya-efficiency-record
https://ifrf.net/ifrf-blog/siemens-large-gas-turbine-breaks-world-record-for-combined-cycle-efficiency/
1/ ICE motor si sám vyrába energiu potrebnú pre pohyb auta z paliva (nafta, LPG, benzín, etanol atď), plní teda zároveň funkciu generátora a aj motora, čo uvádza vozidlo do pohybu.
2/ BEV - motor v takom vozidle si sám nevyrába energiu potrebnú pre pohyb auta. Tú energiu vyrába elektráreň, alebo nejaký generátor a tá je dopravená do batérie a z batériu ju čerpá samotný motor, aby sa vozidlo mohlo hýbať.
Ako ICE motor, tak aj elektrárne podľa svojho typu majú účinnosť s ktorou vyrábajú energiu potrebnú pre pohyb.
Pisal som, ze BEV spotrebuje na svoju jazdu zhruba 1/3 energie v porovnani s autom na fosilne paliva. Ci je to 25% alebo 40% uplne podstatene nie je. Toto nie je pravnicky text ale diskusia na fore. Neriesil som pri tom ani, kolko energie navyse stoji tazba ropy a vyroba a doprava paliva alebo na druhej strane vyroba a distribucia elektriny.
Chcel som len povedat, ze pre ludi, co maju dom, na nom solar (to je ten zdroj cistej energie) a auto potrebuju najma na jazdenie okolo komina a nie na tyzdenne trasy Kosice-Praha, tak pre nich moze byt BEV vyhodnejsie a aj cistejsie (menej emisii, mensie naklady na palivo a nemusia cakat pocas jazdy na dobijanie ale dobijaju doma).
To bolo vsetko, co som chcel povedat.
A fakt je ten, ze energia nevznika ani nezanika (prosim vynechajme kvantovu fluktuaciu) iba sa meni z jednej formy na druhu.