Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Ak by vám nevadilo sa vám votrieť do debaty, trošku by som to tu oživil a potešil priateľov BMW dnešnou návštevou múzea BMW

https://www.instagram.com/reel/DQ1o_IEjDY7/?igsh=cm1jZHNtejdkMmNv
Zobraziť komentár 09.11.2025 - 17:10:20
03
arrow_leftKice napísal:
Takže kontrola 50km/h v obciach asi nezníži smrteľné nehody. Aspoň nie zásadne. Nechcem tým povedať že sa nemusí dodržiavať.


Kice, päťdesiatka zásadne zníži smrteľnosť nehôd auta s chodcom či cyklistom - jednak sa ich stane menej a jednak majú menšie následky (i keď päťdesiatka je stále ešte dosť).
Zobraziť komentár 09.11.2025 - 17:47:24
03
Je pravda, že som na chodcov pri písaní toho príspevku nemyslel.
Zobraziť komentár 09.11.2025 - 19:15:33
00
A minimalne dalsie 2 dovody preco v meste 50, ba az 30:
- vytlacenie tranzitnej premavky von z mesta na obchvaty - do vnutra ma ist len "znesitelne" maximum
- velmi vyrazne znizenie hlucnosti (pripadne smogu a pod)
Zobraziť komentár 09.11.2025 - 20:16:41
03
arrow_leftstanos4 napísal:
A minimalne dalsie 2 dovody preco v meste 50, ba az 30:
- vytlacenie tranzitnej premavky von z mesta na obchvaty - do vnutra ma ist len "znesitelne" maximum
- velmi vyrazne znizenie hlucnosti (pripadne smogu a pod)


Buď si istý, že keby mala každá dedina/mesto obchvat, tak sa tam určite nebudem drajdať.....už len tie obchvaty....
Zobraziť komentár 09.11.2025 - 21:07:50
03
Jaroh
1/ zdroj sú policajné štatistiky v jednotlivých štátoch
2/ prosím, isto nájdeš 3 opatrenia, ktoré sa dotýkajú cyklostov a chodcov za účelom ich zvýšenia bezpečnosti bez toho, aby sa to dotklo motoristov. Nemal by to byť problém predsa.
3/ za rok 2024 len v Bratislave jeden cyklista a jeden kolobežkár zabili chodcov. V Trenčíne majú 2 cyklistov, čo zabili chodcov, v Košiciach mali dokonca 3 prípady. Toľko k tomu, ako cyklisti nezabíjajú. V Holandku majú za rok 2024 len nejak 130 mŕtvych po nehodách cyklista - cyklista. Vieš si to vyhľadať. A to obľúbené klamstvom, ako chodec, či cyklista nezabíjajú už neopakuj. Tento rok som bol na pohrebe člena klubu, ktorý umrel, po zrážke, keď sa auto snažilo vyhnúť neviditeľnému cyklistovi v noci bez svetiel a zrazili sa kvôli tomu 2 autá, výsledok 1 mŕtvy, 2 s trvalými následkami, cyklista zmizol.
4/ zákon platí pre všetkých. Aj pre chodcov, aj cyklistov. Takže očakávam, že Polícia SR bude konať čo má.
Zobraziť komentár 09.11.2025 - 21:23:22
00
Jano1987 :"V rámci Slovenska, či Európy, cyklisti, e-kolobežkári a chodci majú cca 55-60% mieru zavinenia nehôd, ktorých súčasťou bolo auto. Prečo sa všetky opatrenia za účelom ochrany tejto skupiny ľudí týkajú len motoristov?"
arrow_leftJano1987 napísal:
Jaroh
1/ zdroj sú policajné štatistiky v jednotlivých štátoch


Ja som taký jednoduchší, slabo vyhladavajuci v policajnych statistikach, prosím daj nejake, aby to vyšlo.
Zobraziť komentár 09.11.2025 - 21:44:53
01
Jano1987

2. najefektívnejším takým opatrením sú samostatné chodníky a cyklotrasy, tých sú na Slovensku už tisícky kilometrov (stovky kilometrov, ak rátame iba cyklotrasy),nedotýkajú sa áut a aj kilometrovo aj finančne násobne prekračujú opatrenia, ktoré sa nejako týkajú áut. Ja osobne si myslím, že je dokonca chybou, že sa takmer vôbec nerobia opatrenia, ktoré by obmedzovali autá, sú naozaj iba výnimočné.

3. Ak sú tvoje čísla správne, tak to je 7 úmrtí, ktoré v roku 2024 zapríčinili. Celkovo bolo v tom roku 262 obetí dopravných nehôd, takže cyklisti usmrtili 2.7% zo všetkých úmrtí. Možno o desatinky viac, ak započítame aj tvioj tradičný, i keď nepreukázaný argument, že ľudia hynú aj preto, lebo sa vyhýbajú neosvetlených chodcom a cyklistom.
Takže áno, aj naďalej tvrdím, že ľudí zabíjajú autá, nie bicykle, kolonežky a chodci. Z hľadiska efektivity verejných zdrojov treba riešiť chyby a priestupky vodičov áut, nie cyklistov.
Zobraziť komentár 09.11.2025 - 22:07:12
01
Kice nemám nejakú štatistiku o tom, koľko smrteľných nehôd sa stane pri rýchlostiach okolo 60–70 km/h, ale mám zdroj, ktorý uvádza, že pri bočnom náraze už od 50 km/h výrazne stúpa riziko úmrtia. Pri čelných zrážkach moderných áut sa riziko úmrtia zvyšuje od 70 km/h.

V obciach sa často križujú cesty a autá vychádzajú z dvorov, parkovísk či vedľajších ulíc, takže riziko bočných nárazov je prirodzene vyššie.

Ďalším argumentom pre 50-tku v obciach je aj plynulosť premávky. Napríklad vodiči z vedľajších ciest sa pri pomalšej premávke ľahšie a bezpečnejšie dostanú cez križovatku. Pri nižších rýchlostiach vzniká menej nehôd a teda aj menej času strávia vodiči v zápche.
Zobraziť komentár 09.11.2025 - 23:09:05
02
Jaroh
1/ si jednoduchší? Už som ti niekoľkokrát dodal dôkazi, keď bola diskusia o 1,0/1,5m odstupe, tvrdil som, že v Nemecku majú fičuru, že pokiaľ pomalé vozidlo tvorí prekážku premávke a tvoria sa za ním kolóny, tak ak treba musí až odstaviť auto na vhodnom mieste a nechať rozpustiť kolónu. Nazval si ma klamárom, že nič také neexistuje. Dodal som zákon aj jeho citáciu. Žiadna reakcia, prepáč, nevedel som. Len ticho. Vajanského? Dodal som normy, obrázky z ich, že kde nie sú dodržané. Tvoja reakcia? Zarezali sme šoférov a to je hlavné. Čo tam po tom, že tam mali byť 3m pruhy a boli na niektorých miestach ledva 2,5m, čo tam potom, že chýbali bezpečné odstupy od prekážok a ich označenie. Že? Bolo ti to jedno a ešte si sa smial z neschopných šoférov. Projekt za 1,5 milióna a pritom sa dal reálne spraviť v stave akom je teraz do 200 tisíc. Takže prosím, hľadaj si to sám. Napríklad na Slovensko to nájdeš na stránkach Ministerstva vnútra, taká nápoveda.
2/ reč predsa bola o križovaní, keď sa stretávajú chodci a cyklisti vs autá. Aké opatrenie sa teda spravili, aby chodci a cyklisti na tom boli lepšie? Dopravná výchova? Nie. Určite povinné prilby pre cyklistov, lebo dávajú 70% šancu na prežitie až do rýchlosti 70km/h. Zase nie, zrušili sme povinné prilby s veľkou oslavou. Takže?
3/ to sú len tie o ktorých viem a pozor, polícia ich neklasifikuje ako dopravné nehody, ale ako zabitie, či ťažké ublíženie na zdraví s následkom smrti. Takže ich nenájdeš v štatistike nehodovosti. Za 2024 spôsobili cyklisti len v Bratislave 47 nehôd s chodcami, kde bolo treba chodca hospitalizovať. 15 z nich sú deti do 12 rokov, 10 sú osoby nad 65 rokov.

Ľudí nezabíjajú autá, ale ľudská hlúposť. Tá je ale na 55-60% na strane chodcov a cyklistov.

Ale prosím, normalizuj ďalej, že je v poriadku chodiť na červenú ako chodec a cyklista. Nemať za zníženej viditeľnosti na sebe potrebné zákonom predpísané reflexné prvky a svetlá a podobne.
Zobraziť komentár 10.11.2025 - 02:42:15
00
Vzdávam sa, toto nedávam.
Pekný deň.
Zobraziť komentár 10.11.2025 - 05:52:24
00
arrow_leftdominikkellner7 napísal:
Buď si istý, že keby mala každá dedina/mesto obchvat, tak sa tam určite nebudem drajdať.....už len tie obchvaty....

Buď si istý, že veľa ľudí nepôjde po obchvate. Viem
Zobraziť komentár 10.11.2025 - 07:23:48
00
radšej bude stáť na semaforoch v meste? keď len prechádza tým mestom?
Zobraziť komentár 10.11.2025 - 08:53:10
01
Ono to zdaleka nieje len o prechdzani mestom - je to aj o tom ist cez mesto co najmenej aj ked mas ciel v meste. Alebo vyuzivat "hlavne tahy" nie bocne ulicky, a podobne. Ale jasne, tu je to jak hrach o stenu hadzat uprimne.
Zobraziť komentár 10.11.2025 - 09:35:50
00
arrow_leftJaroh napísal:
Vzdávam sa, toto nedávam.
Pekný deň.


On si Jano 'len' pomýlil/stotoznil nas 2 a uz spustil nezastavitelny zoznam vsemoznych prikladov.

Ja som ten jednoduchší, co nevie vyhľadať zdroje a štatistiky... ;)
Zobraziť komentár 10.11.2025 - 17:30:12
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up