praveze nie ona nieje velmi dobre odolna prosti prehrievaniu kvoli dostickam lebo na ryde su dosky uchytene srubkou a preto je tam iba take malo vzduchove okno trail to ma lespie vymyslene
Tak to pocujem prvy raz. Preco by som mal preboha demontovat prasa ked chcem vymenit platnicky?
... no žiaľ u niektorých bŕzd je to tak ... ak chceš meniť alebo len skontrolovať platničky, musíš odmomtovať prasa z rámu alebo z vidlice ... Majú to tak Avid Juice, Magura Louise a určite aj iné druhy.
no dobre teda, nemusí sa demontovať prasa, ale treba odopnúť koleso a vytiahnuť ich z prasaťa, inak sa to nedá. no nič nemôže byť lepšie než výber priamo z hornej časti prasaťa bez demontáže čohokoľvek iného než samotných platničiek
l_laco tá vzdialenosť platničiek, preto sa na to pýtam, lebo zatial som sa s tým nestretol. Myslím že to bolo písané aj vo Velo alebo Bikerovi, už neviem. Na nasledovnom linku je to napísané tiež:
... rád by som videl ako sa vzďaľujú a približujú tie platničky ku kotúču .. je to blbosť, marketingový ťah ...
Vzdialenosť platničiek sa u všetkých hydraulických brźd nastavuje "automaticky" a to tým ako sa uvoľní páčka, tak piest potiahne so sebou aj kvapalinu v systéme.
Je to presný opak toho čo sa deje keď páčku brzdy stlačíš ... vtedy sa kvapalina pred piestom páčky dostane do hadičky a vzniká tlak ktorý vysunie piesty prasaťa von a oprie platničky o kotúč ... keď páčku brzdy pustíš, uvoľníš tak piest páčky a ten sa vráti do pôvodnej polohy a tým vznikne v systéme podtlak a piesty prasaťa sa zasunú dnu ... systém je sa v určitej polohe páčky uzavre takže každý pohyb kvapaliny má vplyv na pohyb piestov v prasati. Systém je otvorený len vtedy ak je páčka úplne uvoľnená ..vtedy môže kvapalina pretekať okolo piestu v páčke a dostane sa tak do expanznej nádržky. Odtiaľto sa kvapalina v podstate sama dostáva do systému a tým si systém sám dávkuje množstvo kvapaliny medzi páčkou a prasaťom ... preto nie je nutné nič nastavovať ani vtedy ak sú platničky zodraté ... proste sa len pri stláčaní dostane viac kvapaliny do systému, viac sa vysunú piesty na prasati no chod páčky bude rovnaký ako pri nových platničkách ...
Rovnako to funguje aj pri brzdách na aute ...
Neviem to inak vysvetliť ...
U bŕzd na ktoré si dal odkaz sa jedná o nastavovanie PAD contact... a to funguje tak že na konci brzdovej páčky je objímka v ktorej je osadený doraz piestu páčky v ktorom sa pohybuje piestik páčky ... čím viac tú objímku povoluješ, tým má piest v páčke dlhší chod a tým neskôr zaberá ... čiže má páčka dlhší chod na prázdno, no medzierka medzi platničkami a kotúčom sa nezmení ... brzdy som mal rozobraté, takže viem ako to funguje.
ak som správne videl to, čo mám dojem že bolo ono, je tam nastavovacia skrutka, ktorou nastavuješ valček ktorý tlačí na piestnicu piestu v brzdovej páčke. teda ak ju nastavíš na väčšiu vzdialenosť, pies s piestnicou sa vysúva viac čím by logicky ťahal kvapalinu viac von, a oddialil platničky, zasa naopak čím si mechanizmus viac priskrutkuješ tak nedovolí piestiku prejsť tak dlhú dráhu.
ja mam juicy seven a vcera som hresil ako pohonic, pri xt vyberies platnicky pohodlne s jednym prstom v nose aj s nasadenym kolesom, pri avidoch je to skoro az boj...
Prasa ale netreba demontovat nikdy. Staci predsa zhodit koleso. No ale ved kto chce, nech sa babre s demontazou. Inak specialne na Avidoch by som to teda neskusal uz vobec - s tymi ich nepodarenymi kuzelovymi podlozkami sa najprv clovek babre aby to dobre nastavil a potom to bude kvoli platnickam zase povolovat? Na brzdach bez kuzelovych podloziek to sice nie je v principe problem, ale nebudem predsa povolovat skrutky drziace prasa a riskovat, ze sa potom niekde v zjazde uvolnia - ked drzia, tak sa ich netreba chytat a hotovo.
ak som správne videl to, čo mám dojem že bolo ono, je tam nastavovacia skrutka, ktorou nastavuješ valček ktorý tlačí na piestnicu piestu v brzdovej páčke. teda ak ju nastavíš na väčšiu vzdialenosť, pies s piestnicou sa vysúva viac čím by logicky ťahal kvapalinu viac von, a oddialil platničky, zasa naopak čím si mechanizmus viac priskrutkuješ tak nedovolí piestiku prejsť tak dlhú dráhu.
Ja to vidím tak, ale nech povedia skúsení...
není to tak, mění se opravdu jen bod záběru páky, s pístkama v praseti to nic nedělá
Prasa ale netreba demontovat nikdy. Staci predsa zhodit koleso.
Sorry zle som sa vyjadril ...ale myslel som to presne tak ako to popisujete, že buď zhodíš koleso a otočíš bike hore nohami ..alebo odmontuješ prasa ... ako je komu lepšie.
Narážal som však na to že u "lepších" bŕzd nemusíš robiť nič z toho .... zvyčajne len dáš preč buď nejaký šróbik alebo závlačku ktorá zaisťuje platničky a jednoducho ich vyberieš von ... a rovnako tak na bežnú kontrolu nepotrebuješ bike otáčať hore kolesami ale len pozrieš z vrchu do prasaťa ... toť vsio na túto tému.
A "kubad" skús im to vysvetliť ty ako to funguje .... mne už dochádzajú slová
Djexpres, co viac potrebujes este k teme? Skus sa zamysliet - keby sa pri funkcii "pad contact adjustment" ako ju len marketingovo nazyvaju naozaj priblizovali platnicky ku kotucu, tak okamzite Ti zacne oblozenie suchat o kotuc. Ta funkcia proste len skrati chod paky ako pise laco a kubad.
tie kuželové podložky boli prvé čo leteli do smetí
..nuž každý podľa seba, ale zjavne ešte nikto z tých čo na tie kuželky nadávate nemal problém s krivou dosadacou plochou na adaptéry alebo na prasati .. ja som mal a ubezpečujem vás páni, že loladiť brzdy v takom prípade je úplne nemožné, tu je aspoň nejaká šanca hoci je pravda že ani toto nie je dokonalý spôsob.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Doteraz som mal mechanické a idem prejsť na hydrauliku...
Rozmýšlam medzi HAYES stroker ryde a MAGURA marta
ale viac asi to vypadá na tie Hayes. Ak je v nich nejako veľký rozdiel, poradte mi... diky
jednoznacne za mna magury tu hayesu sa my podarilo za 1 trip 3x uvarit
ale keby ze hayes tak Traily su skvele aspon pre mna
Tak to pocujem prvy raz. Preco by som mal preboha demontovat prasa ked chcem vymenit platnicky?
P.S. Ak chces ostre brzdy, tak Formuly budu pre Teba to prave.
... no žiaľ u niektorých bŕzd je to tak ... ak chceš meniť alebo len skontrolovať platničky, musíš odmomtovať prasa z rámu alebo z vidlice ... Majú to tak Avid Juice, Magura Louise a určite aj iné druhy.
l_laco tá vzdialenosť platničiek, preto sa na to pýtam, lebo zatial som sa s tým nestretol. Myslím že to bolo písané aj vo Velo alebo Bikerovi, už neviem. Na nasledovnom linku je to napísané tiež:
http://www.velosport.cz/cs/eshop/cyklo-komponenty/brzdy/kotoucove-brzdy/avid-brzdy-x-0-carbon-black-blue-5167.html
Hydraulická kotoučová brzda s možností seřízení délky chodu páky a nastavení vzdálenosti destiček
Vzdialenosť platničiek sa u všetkých hydraulických brźd nastavuje "automaticky" a to tým ako sa uvoľní páčka, tak piest potiahne so sebou aj kvapalinu v systéme.
Je to presný opak toho čo sa deje keď páčku brzdy stlačíš ... vtedy sa kvapalina pred piestom páčky dostane do hadičky a vzniká tlak ktorý vysunie piesty prasaťa von a oprie platničky o kotúč ... keď páčku brzdy pustíš, uvoľníš tak piest páčky a ten sa vráti do pôvodnej polohy a tým vznikne v systéme podtlak a piesty prasaťa sa zasunú dnu ... systém je sa v určitej polohe páčky uzavre takže každý pohyb kvapaliny má vplyv na pohyb piestov v prasati. Systém je otvorený len vtedy ak je páčka úplne uvoľnená ..vtedy môže kvapalina pretekať okolo piestu v páčke a dostane sa tak do expanznej nádržky. Odtiaľto sa kvapalina v podstate sama dostáva do systému a tým si systém sám dávkuje množstvo kvapaliny medzi páčkou a prasaťom ... preto nie je nutné nič nastavovať ani vtedy ak sú platničky zodraté ... proste sa len pri stláčaní dostane viac kvapaliny do systému, viac sa vysunú piesty na prasati no chod páčky bude rovnaký ako pri nových platničkách ...
Rovnako to funguje aj pri brzdách na aute ...
Neviem to inak vysvetliť ...
U bŕzd na ktoré si dal odkaz sa jedná o nastavovanie PAD contact... a to funguje tak že na konci brzdovej páčky je objímka v ktorej je osadený doraz piestu páčky v ktorom sa pohybuje piestik páčky ... čím viac tú objímku povoluješ, tým má piest v páčke dlhší chod a tým neskôr zaberá ... čiže má páčka dlhší chod na prázdno, no medzierka medzi platničkami a kotúčom sa nezmení ... brzdy som mal rozobraté, takže viem ako to funguje.
ak som správne videl to, čo mám dojem že bolo ono, je tam nastavovacia skrutka, ktorou nastavuješ valček ktorý tlačí na piestnicu piestu v brzdovej páčke. teda ak ju nastavíš na väčšiu vzdialenosť, pies s piestnicou sa vysúva viac čím by logicky ťahal kvapalinu viac von, a oddialil platničky, zasa naopak čím si mechanizmus viac priskrutkuješ tak nedovolí piestiku prejsť tak dlhú dráhu.
Ja to vidím tak, ale nech povedia skúsení...
Možno nájdeš niečo zaujímavé tu:
http://www.sram.com/avid/technologies/358
ak som správne videl to, čo mám dojem že bolo ono, je tam nastavovacia skrutka, ktorou nastavuješ valček ktorý tlačí na piestnicu piestu v brzdovej páčke. teda ak ju nastavíš na väčšiu vzdialenosť, pies s piestnicou sa vysúva viac čím by logicky ťahal kvapalinu viac von, a oddialil platničky, zasa naopak čím si mechanizmus viac priskrutkuješ tak nedovolí piestiku prejsť tak dlhú dráhu.
Ja to vidím tak, ale nech povedia skúsení...
není to tak, mění se opravdu jen bod záběru páky, s pístkama v praseti to nic nedělá
Ja nehovorím o piestikoch v prasati aleo piestiku v páke
Kamarát si kúpil Avid džúsy 3, a tie kuželové podložky boli prvé čo leteli do smetí
Sorry zle som sa vyjadril ...ale myslel som to presne tak ako to popisujete, že buď zhodíš koleso a otočíš bike hore nohami ..alebo odmontuješ prasa ... ako je komu lepšie.
Narážal som však na to že u "lepších" bŕzd nemusíš robiť nič z toho .... zvyčajne len dáš preč buď nejaký šróbik alebo závlačku ktorá zaisťuje platničky a jednoducho ich vyberieš von ... a rovnako tak na bežnú kontrolu nepotrebuješ bike otáčať hore kolesami ale len pozrieš z vrchu do prasaťa ... toť vsio na túto tému.
A "kubad" skús im to vysvetliť ty ako to funguje .... mne už dochádzajú slová
..nuž každý podľa seba, ale zjavne ešte nikto z tých čo na tie kuželky nadávate nemal problém s krivou dosadacou plochou na adaptéry alebo na prasati .. ja som mal a ubezpečujem vás páni, že loladiť brzdy v takom prípade je úplne nemožné, tu je aspoň nejaká šanca hoci je pravda že ani toto nie je dokonalý spôsob.