Zdravím.. V prvom rade by som vách chcel upozorniť, že bicyklujem len rekreačne, že nie som profi jazdec Mám trekový bicykel Gary Fisher Zebrano, ráfky nejaké Mach 1 210, plášte Ritchey exca VADER 35c a duše nejaké lacné Longus a mám otázku ohľadom tlaku v kolesách. Na plášťoch je uvedené že maximálny možný tlak je 5.1 bar. Zvyčajne fúkam tak na 4, ale teraz v lete cítim, že keď sedím na bicykli tak sú kolesá pri tomto tlaku stále príliš stlačené. Chcel som teda dnes skúšať natlakovať ich na 5 barov, no pri fúkaní sa mi stala smiešna vec s mojou "profi" Author pumpou, že pri tlaku asi 4.5 bar proste hadička vystrelila smerom od pumpy Chcel by som sa preto spýtať, či som naozaj taký ťažký a aký je obvyklý tlak pri tomto type bicykla pri jazde prevažne po cestách? Ďakujem
Výhoda nabombovaných plášťov, je malé riziko defektu, ale nepohodlná jazda. Tak ako napísal nomad, na cestu možeš dať aj maximum, ale 5,1 by som nedával, ten ráfik to nevydrží, rsp. nepraskne hneď, ale časom to budeš naňom vidieť (vybúli sa do bokov, začne sa kriviť...) Ja by som maximálne dával 4 na cestu , viac určite nie a do lesa by som dával okolo 3 neviem koľko vážiš. Lebo jazdcova hmotnosť hrá v tomto rolu, keď vážiš 95kg, nedáš dozadu 1,8 baru a zas keď vážiš 50kg, nedáš 5 atmosfér, to dá zdravý rozum
PS: Ja jazdím 1,8 - 2,1 závisí od povrchu, 2,1 dávam na rýchle trate. Ale závisí samozrejme aj od hmotnosti jazdca, ja mám 65kg :
Jaccobinho v pohode to nahusti na 4-4,5. nizsie by som nesiel ak nechces seknut gumu. ja mam na plasti max 5,5-6 a davam 5. nejaku rezervu si tam nechaj. plast je vzdy stavany o cosi viac ako uvadzaju na nom max. tlak takze sa nemusis bat. pri maximalnom tlaku ti po case moze vypraskat po bokoch guma. ked sa cosi deje s plastom vacsinou sa na nom spravi bublina a to je uz zly signal na makkych gumach sa namakas ako pako, spravne nahustene ti usetria kopu energie a pri biku ktory mas ti urcite rafik nezohne to sa tiez neboj. to tak na tesco biku sa moze stat
Duše sú už prežitok Jazdím 1,6 vpredu a 1,8 vzadu. Mám klasické (nie bezdušové) plášte Racing Ralph EVO s miečkom Notubes. Výhoda: môžeš jazdiť v teréne mäkšie plášte s lepšou trakciou a bez strachu s preseknutia.
Jazdím na fulle v lese a skaly 1,7-1,8 tlak, duše, plášť Vredestein 26x2,4. Za posledný rok jeden defekt od tŕňa, dobrá trakcia a odvalovanie.
Otázka bola ale prevažne na ceste a krosovy bajk, tam je samozrejme vyšší tlak primeraný.
tmax: Ja sa pýtam teba "nemáš to makké?" lebo ty to máš, teda na moj vkus
matvej11: nesekneš ani pri 3 atmosférach, a ani pri 2 keď nejazdíš ako pako, za túto sezónu som ešte defekt nemal, poklopať na drevo, 5 bar ti nevydrží ráfik, tie sú zvačša na4 bary
ahojte, ludia ja sa rad poucim aj pri mojom pokrocilom veku proti tomu nemam nic, ale Jaccobinho pise o trekovom biku ktory jazdim aj ja a neviem si predstavit ze by som mal ako pise napr. Kristina 1,6 - 1,8 v kolesach to by bola pre mna vazna katastrofa vy to pisete asi na MTB-cka tie tlaky v gumach. s tym ja skusenost nemam aj ked tento rok uz vazne zvazujem kupu nejakeho full-ka ako druhy bike. neviem ale podla mna cim viac sa plast zuzuje a jazdi sa viac asfalt tak aj tlak stupa. podla toho co pisete MTB cca2-3 trekovy bike co jazdim ja (80%asfalt/20%les) 4-5. ved na TOUR DE FRANC tlakuju tie cestaky na 8-10 a drahove biky sa tlakuju 10-12 atmosfer. ja by som bol len nerad aby Jaccobino dostal alebo zle pochopil nejaku mylnu informaciu a v buducnosti nam prispeje na fore ze pri 60km rychlosti sa mu pri zjazde zakrutou vyzula guma
este doplnim ja mam 95kg/197cm a tlakujem 4,5 az 5. rozmer plasta 37X622 continental
(37=37mm šírka plášťa) a na plasti je uvedene min3,5 a max 6.
Áno, ja som písala o MTB kolesách s plášťami šírky 2,1" a jazde bez duší. Jeden môj kamarát má cca 90kg a jazdí na svojom bajku bez duší podobný tlak ako ja. A úplne bez problémov.
Na trekkingovom bajku a asfalte alebo tvrdých a rýchlych povrchoch je to veľmi málo. 3 - 4bar budú asi pri tej hmotnosti optimálnych. Navyše keď sa jazdí s dušami je to aj bezpečnejšie.
No tiež by som povedal že 5 atmosfer bude vela a treba si uvedomit že ked to daš na kamen neznamena že sa zmenšuje možnost preseknutia hlavne ti stačí chytit nejaky zraz alebo vytlk na našich super cestach a si tam. Nehovoriac o tom že ten rafik by to tiež asi nerozdýchal. V tomto ohlade su podla mna na tom tenšie galusky a trekove plašte horšie. Ja mam 2,1 plašte a písaných mam 4,5 atm. max a ked to dam už na 4 na cestu tak je to fakt ako kamen a to mam len 80 kg. No stači ked chytim vo večšej rychlosti nejaky vytlk nerovnost tak to je dobra šupa(hlavne pri zamknutej vidle) Inač opravte ma ak sa mylim ale aj v teréne je podla mna jazdenie na 1,6 až 1,8 atmosfer trochu blbost.
Áno opravujeme ťa nie je to blbosť ale real. Lepšie ti to kopíruje povrch, neodskakuje tak. Videl si ako jazdia trialisti? Samozrejme to je opačný extrém
Zacni na 2 baroch a skus si to upravovat podla seba. Je to velmi individualne, zalezi ako a kde jazdis, ake mas plaste, rafiky atd. Ale pozor aj cim to meras lebo mne napriklad pumpa z Lidla ukazuje o 0,8 baru viac ako tam naozaj je. Ja jazdim 1,7 a 1,8 baru a to mam 87 kilo, ale bezdusove plaste.
ono asi zaklad pri tejto teme je mať poriadny merak alebo lepšiu pumpu s manometrom
ja som teraz po 1200 km odpustil a je to neporovnatelne lepšie ako na betonoch ale zatial tiež iba orientačne na pocit
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
PS: Ja jazdím 1,8 - 2,1 závisí od povrchu, 2,1 dávam na rýchle trate. Ale závisí samozrejme aj od hmotnosti jazdca, ja mám 65kg :
Otázka bola ale prevažne na ceste a krosovy bajk, tam je samozrejme vyšší tlak primeraný.
matvej11: nesekneš ani pri 3 atmosférach, a ani pri 2 keď nejazdíš ako pako, za túto sezónu som ešte defekt nemal, poklopať na drevo, 5 bar ti nevydrží ráfik, tie sú zvačša na4 bary
este doplnim ja mam 95kg/197cm a tlakujem 4,5 az 5. rozmer plasta 37X622 continental
(37=37mm šírka plášťa) a na plasti je uvedene min3,5 a max 6.
Na trekkingovom bajku a asfalte alebo tvrdých a rýchlych povrchoch je to veľmi málo. 3 - 4bar budú asi pri tej hmotnosti optimálnych. Navyše keď sa jazdí s dušami je to aj bezpečnejšie.
(Jazdím na fulle v lese a skaly 1,7-1,8 tlak, duše, plášť Vredestein 26x2,4)
ja som teraz po 1200 km odpustil a je to neporovnatelne lepšie ako na betonoch ale zatial tiež iba orientačne na pocit