Viem, ze tu ma kazdy dvojkolesovaho milacika, no chcela som sa opytat, ci mate aj stvorkolesoveho, s ktorym ste nadmieru spokojni a na druhej strane, aky typ neodporucate ci uz z vlastnej alebo cudzej skusenosti.
Neviete nahodou niekto, ze ci treba po odpojeni baterie zo Skody Yeti a jej neskorsom opätovnom pripojeni nieco v aute extra spojazdnovat? Viem, ze niektore auta vyzaduju po preruseni napajania napr. zadanie nejakeho kodu do radia a neviem ci nehrozia aj ine zrady...
Na našom S-maxe po odpojení baterky musíme zadávať kód do rádia, to ma skoro každé auto, a spojazdniť otváranie a zatváranie všetkých okien a to tak, že 5x za sebou stlačiť hore, 5x dole a podržať 20 sekúnd aby šlo na doraz jedným stlačením tuším.
Uz som medzicasom googlil a teda okrem toho co pises (radio, okna) je na Yetim este potrebne nanovo nakalibrovat senzor natocenia kolies (po nastartovani otocit volantom do krajnych poloh) a este je mozne, ze riadiaca jednotka sa bude musiet znovu "ucit" jazdny styl vodica (ale to je otazne, ci naozaj). V kazdom pripade tolko komplikacii, ze radsej to asi ani odpajat nebudem...
Chcel som hodit bateriu domov na nabijacku. Nechcem to nechat v garazi zapojene na nabijacke s bateriou zapojenou v aute a bez kontroly, uz par aut tak zhorelo.
Neblázni... Na Octavii som za 11 rokov vymenil 2 batérie a ani nedna nebola nabíjaná nabíjačkou. V servise pri kontrolách (výmenách oleja a pod.) som vždy nechal skontrolovať aj batériu. Pokiaľ štartovala, tak som na nej jazdil. A keď jedného dňa nešlo naštartovať, pomohli káble a išiel som kom kúpiť novú.. Tá stará sa nikdy nezačala prejavovať, že pomalšie roztočila štartér a pod. Jeden deň štartovala normálne, na druhý deň som len počul, že sa vysunul pastorok ale štartér motor nepretočil.
Terazky na Fabii má batéria už 4,5 roka a čakám, kedy kľakne. Zájdem do obchodu a kúpim novú, vymením.
Nabíjaním jej predĺžiš život možno o mesiac, o pol roka. Teraz mám dokonca bezúdržbovú, takže ani nemôžem pozrieť, či mám dosť elektrolytu...
Stačí dlhšia jazda a baterku máš nabitú, pokiaľ nemáš problém nenabíjaj ju. Otcovi vydržala pri mestskom štýle jazdy baterka 8 rokov, v zime síce horko ťažko, ale nabitie by aj tak veľmi nepomohlo, stratila kapacitu.
Tak ide o to, ze auto bude nejaky cas odstavene a v poslednom case jazdilo len v meste, takze pre zachovanie kapacity baterie je vhodne ju specialne s prichodom mrazov buduci tyzden nabit pred odstavkou naplno, nech neklesa max. kapacita. Hlavne ked uz tu nabijacku mam. Uz som si podla prirucky k vozidlu spisal, co vsetko treba riesit po odpojeni baterie. Asi to predsa len napichnem radsej v tej garazi a budem chodit priebezne kontrolovat.
Terazky na Fabii má batéria už 4,5 roka a čakám, kedy kľakne. Zájdem do obchodu a kúpim novú, vymením. Nabíjaním jej predĺžiš život možno o mesiac, o pol roka. Teraz mám dokonca bezúdržbovú, takže ani nemôžem pozrieť, či mám dosť elektrolytu...
Aj niektore bezudrzbove maju indikator hladiny elektrolytu (magicke oko). V utorok maju prist prve ranne mrazy, tak ak v niektory den nebudes auto potrebovat, tak pokojne Ti nabijacku poziciam, aspon sa vyuzije a mozno vdaka nej prezijes zimu bez stresu.
Ja by som to asi aj tak nenabíjal, ak to nie je nejaká vyžmíkaná batéria tak by to mala zvládnuť. Prípadne skús DIY garážový tuning http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?t=2701
Inak aj toto je vec, kedy ocením, že mám staré auto, nahodím baterku, nastavím hodiny a vrčím
neviem čo máš za nabíjačku, ale pokiaľ auto bežne používaš, tak ti ju tá nabíjačka dobije do hodinky na plnú kapacitu... ja mám debilný start/stop systém a vedelo mi to pri každom zastavení vyhodiť hlášku že sa nemôže aktivovať, lebo je malá kapacita baterky, tak som to dal na hodinku na nabíjačku a bol pokoj, to hneď po chvíli klesnú ampére do tej baterky.
Aj niektore bezudrzbove maju indikator hladiny elektrolytu (magicke oko). V utorok maju prist prve ranne mrazy, tak ak v niektory den nebudes auto potrebovat, tak pokojne Ti nabijacku poziciam, aspon sa vyuzije a mozno vdaka nej prezijes zimu bez stresu.
Zimu prežijem asi bez stresu, už neparkujem na ulici, ale u Meinla... Možno bude stres zajtra ráno, týždeň tam stojí, bol som na výlete bez auta, vrátil som sa poobede. Tak som zvedavý, či to natočím. Ale myslím si, že by mala ešte túto zimu prežiť.
ja mám debilný start/stop systém a vedelo mi to pri každom zastavení vyhodiť hlášku že sa nemôže aktivovať, lebo je malá kapacita baterky
A preco ho nevypnes? Alebo sa to neda? Co je to za auto? Take auto by som nezvladal (aby rozhodovalo za mna bez toho, aby som to vedel ovplyvnit / vypnut).
Ale myslím si, že by mala ešte túto zimu prežiť.
Podla mna pokojne este aj tu nasledujucu zimu prezije ak si ju netyral hlbokymi vybitiami pripadne si ju nenechal varit niekde 2 tyzdne bez startovania na slnku pri mori.
Vypnúť sa to dá len počas jazdy, akonáhle zastavíš motor normálne otočením kľúča, tak to po ďalšom štarte bude zasa aktívne myslím si že podobne na tom budú všetky autá s týmto systémom, lebo keď už niekto vymyslel pseodošetriaci systém, tak chce aby sa v praxi používal. ale tak ono to skape len keď dáš neutrál a dáš dole nohu zo spojkového pedálu, takže keď tuším, že za pár sekúnd skočí zelená, tak stojím na spojke.. inak keď tuším že je to na dlhšie tak ho nechám "skapať" samozrejme že sa občas stane, že to človek zle odhadne a len čo ten motor zhasne, rovno ho aj musí naštartovať mám hondu civic
Pridám aj ja svojho štvorkolesového miláčika, sice je na ňom práce ako na kostole ale aspoň sa nenudím. Práve gitujem zadný nárazník čo predchádzajúci majiteľ niekde ťukol
ach golfik proklate nizko, nostalgicky thumb up. este si zivo pamatam ako moj dvojkovy chudacisko v zime startoval na dva-tri valce a vobec sa mu nechcelo nikam chodit
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Na našom S-maxe po odpojení baterky musíme zadávať kód do rádia, to ma skoro každé auto, a spojazdniť otváranie a zatváranie všetkých okien a to tak, že 5x za sebou stlačiť hore, 5x dole a podržať 20 sekúnd aby šlo na doraz jedným stlačením tuším.
Terazky na Fabii má batéria už 4,5 roka a čakám, kedy kľakne. Zájdem do obchodu a kúpim novú, vymením.
Nabíjaním jej predĺžiš život možno o mesiac, o pol roka. Teraz mám dokonca bezúdržbovú, takže ani nemôžem pozrieť, či mám dosť elektrolytu...
Aj niektore bezudrzbove maju indikator hladiny elektrolytu (magicke oko). V utorok maju prist prve ranne mrazy, tak ak v niektory den nebudes auto potrebovat, tak pokojne Ti nabijacku poziciam, aspon sa vyuzije a mozno vdaka nej prezijes zimu bez stresu.
Inak aj toto je vec, kedy ocením, že mám staré auto, nahodím baterku, nastavím hodiny a vrčím
Zimu prežijem asi bez stresu, už neparkujem na ulici, ale u Meinla... Možno bude stres zajtra ráno, týždeň tam stojí, bol som na výlete bez auta, vrátil som sa poobede. Tak som zvedavý, či to natočím. Ale myslím si, že by mala ešte túto zimu prežiť.
A preco ho nevypnes? Alebo sa to neda? Co je to za auto? Take auto by som nezvladal (aby rozhodovalo za mna bez toho, aby som to vedel ovplyvnit / vypnut).
Podla mna pokojne este aj tu nasledujucu zimu prezije ak si ju netyral hlbokymi vybitiami pripadne si ju nenechal varit niekde 2 tyzdne bez startovania na slnku pri mori.
Pridaj sa do FordClubu
tvojho maxika z fora poznam