keby sme si to zhrnuli tak jezus je v priebeznej klasifikacii* tejto sutaze druhy (89), iba v tesnom zavese za michalom mestanikom (90,3) zo zazrivej, potom nasleduje par ludi, co isli na biku cez 80 km/h a potom jezusovi kamosi, co maju vseobecne strach zo zjazdov, podstatne vsak je, ze ak by jezus slapal, co to da, tak ide v pohode 93-95 a keby mal aj slicky, tak krasna stovecka je na svete a mozno aj viac...
* do uvahy berieme len rychlost dosiahnutu na biku, ak by sme uvazovali lietadla, balony a zemegule, tak jezus by sa posunul o par miest dozadu, pravdepodobne by vsak v prvej stovke zostal)
Pri tom šlapní a kadencii a fyzike zabúdate na jednu dôležitú vec. A tou je zrýchlenie. Presne ako v 4 boboch alebo neviem čom inom ešte. Tvoju maximálku značne ovplyvní ako rýchlo sa dokážeš rozbehnúť a teda z akej rýchlosti ťa má kopec urýchliť. Toto platí za predpokladu, že tvoja hmotnosť je dosť veľká a kopec dostatočne prudký na prekonanie odporu vzduchu a valivého odporu kolies. Keď už machrujeme o pretočení rýchlosti, dole z Fačkovského sedla som raz na prevode 53-12 a 23kách plášťoch pretočil cez 80 km/h.
Citujem sám seba, ale tých 80 nebolo moje maximum. Sú to však všetko rýchlosti na žiletke, na mtbčku som šiel maximálne možno 60, aj to som už mal naložené v gatiach.
asi by si mal zvolit vhodnejsie okuliare ak ti ich v 70tke podfukuje, mne ich neprefuklo ani ked som isiel 97 a ani z biku som tusim nespadol.
no tak si potom prvy, asi nespecifikujeme o aky bicykel islo, koniec-koncov, ani michal mestanik to nenapisal, na druhej strane jezus isiel na MTB full
cize aktualne poradie je: giro (97 km/h, ziletka), michal mestanik (90,3km/h, ?) a jezus (89km/h, MTB full)
avsak, ak jezus zamaka a prehodi sliky, tak sa dostane na celo sutaze bez rozdielu kategorii
no tak si potom prvy, asi nespecifikujeme o aky bicykel islo, koniec-koncov, ani michal mestanik to nenapisal, na druhej strane jezus isiel na MTB full
cize aktualne poradie je: giro (97 km/h, ziletka), michal mestanik (90,3km/h, ?) a jezus (89km/h, MTB full)
avsak, ak jezus zamaka a prehodi sliky, tak sa dostane na celo sutaze bez rozdielu kategorii
pre JoKo: no tak som mal prehodené na najtažšom neviem kolko je tam zubov ale kolesá mám 26" a neviem ani aké je klesanie toho nadjazdu ...a dalo by sa ešťe dačo dať do toho len som sa bál že mi volačo odletí ..
Klobúk dole chlapi. Druhá a tretia priečka vyhrávajú pampersky clasic, zlatý stupeň pampersky xxl s pánskymi alwayskami v elegantnom športovom balení.
A keď sme už pri tom , aké sú pocity keď mastíš dole brehom cca 90? Lebo ja serem kocky uz okolo 50.
Ako tu o tom tak pisete, tak ma teraz normalne laka dopravit sa do Rakuska do toho sedla Am Alpsteig autom a ist spravit aspon tych 93 km/h.
Pocity?
Ked mam povedat pravdu, tak ani ja, ani kamosi co tam boli so mnou sme si tu rychlost stupajucu cez 70 km/h najprv ani nijak specialne neuvedomovali, lebo ten kopcek najprv vobec nevyzeral, ze by sa dalo ist tolko. Az potom sa zrazu "zlomil" a zacalo to paradne naberat na rychlosti, ale kedze sme uz hodnu chvilu klesali rychlostou okolo 60 km/h, tak nam to ani neprislo ze ideme tak rychlo. Ine by to urcite bolo, keby sme zacinali z rovinky a zrazu by sme to mali rozbehnut cez 80 km/h - to by predsa len bol väcsi adrenalin...
Ale jeden pocit u mna musi byt na nieco take vzdy a urcite - absolutna dovera. A to k biku, na ktorom idem. Nikdy v zivote by som si nedovolil pustit sa takou rychlostou, keby som nemal bike OK na 100% a nebolo by vsetko poriadne dotiahnute.
co nemate prestudovane velo?v nejakom starsom cisle skusali maximalku za autom, a na 26"mtb isiel testovaci jazdec 104kmh pri prevode tusim 44/11.takze impossible is nothing
pocit bol asi taky ze to bolo trosku nebezpecne lebo som uz skoro isiel po strede cesty a zrazu ma predbehala modra fabia, ktoru som v tej rychlosti ani nepocul ze nieco za mnou ide a navyse som vtedy nemal pri sebe okuliare tak som pekne slzave oci...
Pre toho pamperskového naposledy: Ak ideš voľným pádom, t. j. dolu kopcom, tak rýchlosť pozitívne ovplyvňuje sklon kopca a váha (tiaž, hmotnosť) a negatívne odpor vzduchu a valivý odpor pneumatík a v ložiskách kolies. Ak sa žiadna veličina nemení, tak zrýchľuješ do maxima a potom ideš ustálenou rýchlosťou. Je to asi rovnaké, ako keď vyskočíš z lietadla z výšky 10 km a dopadneš na zem rýchlosťou 300 kmh. Keď vyskočíš z výšky 600 m, tak tiež dopadneš rýchlosťou 300 kmh. Po vyskočení ťa váha a gravitácia ťahá k zemi a brzdí odpor vzduchu. Rýchlejšie poletíš len vtedy, ak nepôjdeš na plocho ale na kant, čiže zmenšíš odpor vzduchu.
No a s tým ťahaním je to asi tak, že si počítaš pomer zubov vpredu a vzadu a vynásobíš to obvodom kolesa. Tým sa dozvieš, koľko metrov prejdeš na jedno otočenie kľukami. Vynásobíš počtom otáčok za minútu a dozvieš sa rýchlosť (metrov za minútu) a z tejto rýchlosti sa už ľahko dozvieš rýchlosť v km za hodinu. Ak zabudneme na odpor vzduchu a valivý odpor gúm a ložísk, tak vyššiu rýchlosť dosiahneš buď ťažším prevodom alebo vyššou kadenciou. A na kole s predpokladaným prevodom 42x11 dosiahneš rýchlosť 90-95 kmh pri 200 otáčkach kľukami za minútu. Ak točíš 150 otáčok tak dosiahneš rýchlosť 70 kmh.
Čiže, ak ideš 80 kmh a prepletáš nožičkami tých 150 otáčok, tak zbytočne, točíš naprázdno.
Tých Girových "cez 80 kmh" je reálnych. Teoreticky pri 140 otáčkach, prevode 53x12 a obvode kolesa 209 cm by mohol ísť cca 85 kmh.
Ak ste to pochopili, tak si opočítajte zuby na prevodoch, odmerajte obvod kolesa a spočítajte koľko otáčok za minútu ste schopní točiť (to sa dozviete, ak viete uvedené veličiny opačným postupom z rýchlosti v kmh). A potom kalerábujte. Alebo rovno napíšte, že ste išli voľným pádom po asfaltke so sklonom 45 stupňov (to je 100 percentné klesanie). Ale aj to vám možno nejaký lepší fyzik ako ja vyvráti...
Ak ste to pochopili, tak si opočítajte zuby na prevodoch, odmerajte obvod kolesa a spočítajte koľko otáčok za minútu ste schopní točiť (to sa dozviete, ak viete uvedené veličiny opačným postupom z rýchlosti v kmh). A potom kalerábujte. Alebo rovno napíšte, že ste išli voľným pádom po asfaltke so sklonom 45 stupňov (to je 100 percentné klesanie). Ale aj to vám možno nejaký lepší fyzik ako ja vyvráti...
joko vymeň to oko. Nič v zlom, ale vždy sa ho zľaknem.
Ta ja som dajake paru roky inžimir, ale moc som nepochopil, bo tam treba rozmýšľať. A ja sa tu chodím baviť. Možno máš aj teoretickú pravdu, ale keď mu maxximálka na computri klikne koľko písal, tak sú len 2 možnosti. Nahovno computer - plano nastavený obvod kolesa napr. a tomu moc neverím, max o 4-5 km/h menej, abo klamú. A to nech serie ich. Ale dobre sa to číta. Ta ja len toľko k akademickej dišpute. howgh.
joko vymeň to oko. Nič v zlom, ale vždy sa ho zľaknem.
Aj ja som sa zľakol, keď som sa uvidel ráno v zrkadle... Toto je 3-4 dni po prasknutí žilky v oku. Už je to o.k.
Aha. Tak keď je to ok, tak tam daj zdravé oko frajerky. Ja som pre potešenie mnohých diskutujúcich hmmm hmmm vŕŕŕŕŕ našiel dve cickaté. Možno sú to síce chlapi, ale bohovo lyžujú. Len sa mi voľako ťažšie dýcha, keď si nos prstom prečistiť nemôžem. Ale pravda je, že ani ma v oku nič nepichá.
(Pardón za offtopic či ako sa to volá, ale tak som sa potreboval sám zabaviť)
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
* do uvahy berieme len rychlost dosiahnutu na biku, ak by sme uvazovali lietadla, balony a zemegule, tak jezus by sa posunul o par miest dozadu, pravdepodobne by vsak v prvej stovke zostal)
inak, tymto vyhlasenim si sa dostal niekde do prvej patky
Citujem sám seba, ale tých 80 nebolo moje maximum. Sú to však všetko rýchlosti na žiletke, na mtbčku som šiel maximálne možno 60, aj to som už mal naložené v gatiach.
cize aktualne poradie je: giro (97 km/h, ziletka), michal mestanik (90,3km/h, ?) a jezus (89km/h, MTB full)
avsak, ak jezus zamaka a prehodi sliky, tak sa dostane na celo sutaze bez rozdielu kategorii
cize aktualne poradie je: giro (97 km/h, ziletka), michal mestanik (90,3km/h, ?) a jezus (89km/h, MTB full)
avsak, ak jezus zamaka a prehodi sliky, tak sa dostane na celo sutaze bez rozdielu kategorii
a ja som kde? http://forum.mtbiker.sk/viewtopic.php?p ... daia#18051
vychadzal som len z tejto temy, a aj to som zabudol na gira, ale ked to sem das, tak jasne, ze budes na bedni
A keď sme už pri tom , aké sú pocity keď mastíš dole brehom cca 90? Lebo ja serem kocky uz okolo 50.
Pocity?
Ked mam povedat pravdu, tak ani ja, ani kamosi co tam boli so mnou sme si tu rychlost stupajucu cez 70 km/h najprv ani nijak specialne neuvedomovali, lebo ten kopcek najprv vobec nevyzeral, ze by sa dalo ist tolko. Az potom sa zrazu "zlomil" a zacalo to paradne naberat na rychlosti, ale kedze sme uz hodnu chvilu klesali rychlostou okolo 60 km/h, tak nam to ani neprislo ze ideme tak rychlo. Ine by to urcite bolo, keby sme zacinali z rovinky a zrazu by sme to mali rozbehnut cez 80 km/h - to by predsa len bol väcsi adrenalin...
Ale jeden pocit u mna musi byt na nieco take vzdy a urcite - absolutna dovera. A to k biku, na ktorom idem. Nikdy v zivote by som si nedovolil pustit sa takou rychlostou, keby som nemal bike OK na 100% a nebolo by vsetko poriadne dotiahnute.
No a s tým ťahaním je to asi tak, že si počítaš pomer zubov vpredu a vzadu a vynásobíš to obvodom kolesa. Tým sa dozvieš, koľko metrov prejdeš na jedno otočenie kľukami. Vynásobíš počtom otáčok za minútu a dozvieš sa rýchlosť (metrov za minútu) a z tejto rýchlosti sa už ľahko dozvieš rýchlosť v km za hodinu. Ak zabudneme na odpor vzduchu a valivý odpor gúm a ložísk, tak vyššiu rýchlosť dosiahneš buď ťažším prevodom alebo vyššou kadenciou. A na kole s predpokladaným prevodom 42x11 dosiahneš rýchlosť 90-95 kmh pri 200 otáčkach kľukami za minútu. Ak točíš 150 otáčok tak dosiahneš rýchlosť 70 kmh.
Čiže, ak ideš 80 kmh a prepletáš nožičkami tých 150 otáčok, tak zbytočne, točíš naprázdno.
Tých Girových "cez 80 kmh" je reálnych. Teoreticky pri 140 otáčkach, prevode 53x12 a obvode kolesa 209 cm by mohol ísť cca 85 kmh.
Ak ste to pochopili, tak si opočítajte zuby na prevodoch, odmerajte obvod kolesa a spočítajte koľko otáčok za minútu ste schopní točiť (to sa dozviete, ak viete uvedené veličiny opačným postupom z rýchlosti v kmh). A potom kalerábujte. Alebo rovno napíšte, že ste išli voľným pádom po asfaltke so sklonom 45 stupňov (to je 100 percentné klesanie). Ale aj to vám možno nejaký lepší fyzik ako ja vyvráti...
Ak ste to pochopili, tak si opočítajte zuby na prevodoch, odmerajte obvod kolesa a spočítajte koľko otáčok za minútu ste schopní točiť (to sa dozviete, ak viete uvedené veličiny opačným postupom z rýchlosti v kmh). A potom kalerábujte. Alebo rovno napíšte, že ste išli voľným pádom po asfaltke so sklonom 45 stupňov (to je 100 percentné klesanie). Ale aj to vám možno nejaký lepší fyzik ako ja vyvráti...
joko vymeň to oko. Nič v zlom, ale vždy sa ho zľaknem.
Ta ja som dajake paru roky inžimir, ale moc som nepochopil, bo tam treba rozmýšľať. A ja sa tu chodím baviť. Možno máš aj teoretickú pravdu, ale keď mu maxximálka na computri klikne koľko písal, tak sú len 2 možnosti. Nahovno computer - plano nastavený obvod kolesa napr. a tomu moc neverím, max o 4-5 km/h menej, abo klamú. A to nech serie ich. Ale dobre sa to číta.
(ale ten avatar by ste mohli zmenit obaja, dost negustiozne...
(ale ten avatar by ste mohli zmenit obaja, dost negustiozne...
rozkaz šéfe. ale smutno mi za nim bude.
Aj ja som sa zľakol, keď som sa uvidel ráno v zrkadle... Toto je 3-4 dni po prasknutí žilky v oku. Už je to o.k.
Aj ja som sa zľakol, keď som sa uvidel ráno v zrkadle... Toto je 3-4 dni po prasknutí žilky v oku. Už je to o.k.
Aha. Tak keď je to ok, tak tam daj zdravé oko frajerky. Ja som pre potešenie mnohých diskutujúcich hmmm
(Pardón za offtopic či ako sa to volá, ale tak som sa potreboval sám zabaviť)