zdravim chalani.menil som kotuc so 180 na 203,ked som si pustil kolo len tak na sucho nic mi nedrelo,vsetko islo krasne tichučko,ale za jazdi to niekedy vyda taky cudny zvuk ako cinknutie bud ked klopim alebo niekedy aj po rovnej ceste.da sa to nejak upravit,alebo si mam na to iba zvyknut.dik
Caute, otazocka: Po namontovani novych brzd (predtym som mal len vecka)dokazem nastavit prednu brzdu iba tak, ze medzera medzi kotucom a prasatom je menej ako mm. Ak to urobim klasickym postupom (zabrzdena brzda, postupne dotiahnut) tak kotuc je krasne medzi platnickami ale skrta o prasa v mieste kde je uchytene na adapter. Je to normalne alebo som nieco pokaslal?
Na tejto fotke vidno,ze kotuc nie je v strede prasata ale v tejto polohe neskrta o nic.
Na tych brzdach mam najazdene 0.5 km takze po zabehnuti a odvzdusneni (budu mi este skracovat hadicky) sa to moze zmenit. (neda sa dat podlozka medzi naboj a vidlu a tak oddialit kotuc od prasata? )
Ked som si bol vcera po vypletene kolesa tak sa tam servisak rozculoval nad expertom co odvzdusnoval shimano a nalial tam DOT 4. Nechcel by som vyzerat podobne.
no ja to poznam doma som sa s tym babral bo mi piestiky nechodili v prasati a som pak so sklopenymi usami siel radsej do servisu kde ma ***** ak maleho xlapca
Ked som si bol vcera po vypletene kolesa tak sa tam servisak rozculoval nad expertom co odvzdusnoval shimano a nalial tam DOT 4. Nechcel by som vyzerat podobne.
to si ešte dobre dopadol. Toto sa dá vrátiť do pôvodného stavu. Keby si však mal brzdy s DOT a dal by ti tam mineralny olej trebalo by ich kompletne pretesnit (cize skoro suma novych brzd)
ciao, ja mam skusenost ze mi kotuc na zadnom kolese chyta rezonanciu od dezenu na plasti. Ked idem okolo 20 km/h tak zacne kotuc vyzvanat, ked idem pomalsie alebo rychlejsie tak sa stisi. Myslite ze tato moja dedukcia je spravna alebo mam chyby hladat inde? Idem tento tyzden vymenit plaste za iny vzor tak dufam ze sa rezonancie zbavim alebo ju posuniem do inych ruchlosti, to by potvrdilo moje dohady...
Tieto dve média majú dosť odlišné vlastnosti. Stručne teda vysvetlím základné odlišnosti. Brzdovka (čiže DOT) nie je taká agresívna voči tesneniam, čiže stačia aj lacnejšie tesnenia, zatiaľ čo minerálny olej by lacnejšie tesnenia poškodil. DOT má oveľa vyšší bod varu ako minerálny olej. Avšak brzdovka je narozdiel od oleja toxická a manipulácia s ňou si taktiež vyžaduje zručnosť a opatrnosť nakoľko môže podráždiť kožu, alebo zožrať lak z lakovaných častí. Nakoľko je brzdová kvapalina hydroskopická, tak do seba nasáva vlhkosť a vzduch a tým sa zväčšuje jej objem, a taktiež sa znižuje jej bod varu, čiže ju je nutné narozdiel od oleja po čase pravidelne vymeniť.
Shimano systém je jednoduchý, s expanznou nádržkou, v ktorej sa môže niekedy nachádzať vzduch a brzdovka ho na rozdiel od oleja dokáže absorbovať, a tým pádom sa brzda stále zavzdušňuje, nakoľko sa stlačením brzdovky tento vzduch uvolní vo forme bublín niekde vo vedení alebo strmeni a robí to potom šarapatu.
diky moc a podla coho sa da zisti ci mam mineral alebo dot?mam elixir 5ky na biku a brzdy su jedine vec do ktorych sa doma radsej nemontujem,teda okrem vymeni kotuca a bo oblozenia,to este zvladnem
ciao, ja mam skusenost ze mi kotuc na zadnom kolese chyta rezonanciu od dezenu na plasti. Ked idem okolo 20 km/h tak zacne kotuc vyzvanat, ked idem pomalsie alebo rychlejsie tak sa stisi. Myslite ze tato moja dedukcia je spravna alebo mam chyby hladat inde? Idem tento tyzden vymenit plaste za iny vzor tak dufam ze sa rezonancie zbavim alebo ju posuniem do inych ruchlosti, to by potvrdilo moje dohady...
tažko povedat,niečo možno na tom bude,každopadne ked bvymeniš plašte a niečo sa na tom zmeni,daj vediet,mne to tiež cinka iba pri istej ryxlosti a skoro vzdy ked zaklopim bike
Tak z najznamejsich:
avid, formula, hope, hayes -DOT.
shimano, magura, tektro -Mineralny olej.
Na pakach to je vzdy napisane.
tažko povedat,niečo možno na tom bude,každopadne ked bvymeniš plašte a niečo sa na tom zmeni,daj vediet,mne to tiež cinka iba pri istej ryxlosti a skoro vzdy ked zaklopim bike
To čo popisuješ je krútenie rámu v zákrutách. Ak ti však rezonuje kotúč od vzoru plášťov, tak pomôže jedine znížiť tlak v pneu
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Na tych brzdach mam najazdene 0.5 km takze po zabehnuti a odvzdusneni (budu mi este skracovat hadicky) sa to moze zmenit. (neda sa dat podlozka medzi naboj a vidlu a tak oddialit kotuc od prasata? )
to si ešte dobre dopadol. Toto sa dá vrátiť do pôvodného stavu. Keby si však mal brzdy s DOT a dal by ti tam mineralny olej trebalo by ich kompletne pretesnit (cize skoro suma novych brzd)
Shimano systém je jednoduchý, s expanznou nádržkou, v ktorej sa môže niekedy nachádzať vzduch a brzdovka ho na rozdiel od oleja dokáže absorbovať, a tým pádom sa brzda stále zavzdušňuje, nakoľko sa stlačením brzdovky tento vzduch uvolní vo forme bublín niekde vo vedení alebo strmeni a robí to potom šarapatu.
tažko povedat,niečo možno na tom bude,každopadne ked bvymeniš plašte a niečo sa na tom zmeni,daj vediet,mne to tiež cinka iba pri istej ryxlosti a skoro vzdy ked zaklopim bike
avid, formula, hope, hayes -DOT.
shimano, magura, tektro -Mineralny olej.
Na pakach to je vzdy napisane.
To čo popisuješ je krútenie rámu v zákrutách. Ak ti však rezonuje kotúč od vzoru plášťov, tak pomôže jedine znížiť tlak v pneu