Prednedávnom som si tu prečítal vcelku epickú tému o Haibikoch
Vidla: Systém znižovania zdvihu funguje, ako sa mu chce - po prvom prepnutí klesne na 125 (namiesto 120) a po druhom už len o 3-5 mm nižšie, čiže na 120 (namiesto 100). Stretol sa s tým už niekto a ako sa to dá opraviť?
Okrem toho mám pocit, že odtrh nie je zrovna z tých najlepších, skúšal som už viac nastavení tlaku. Pomohol by tomu olej s menšou viskozitou? Ak áno, aký by ste mi odporučili?
Tlmič: Pokiaľ je propedal zapnutý a nastavený na úrovni 1 a 2 (z troch), tlmič pri chode píska. Pri treťom nastavení síce tlmič nepíska (ani pri chode), ale je tak tvrdý, ako keby som ho zamkol - pri mojich 82kg s celou výbavou šlapem ako na HT
Budem vďačný za rady, ktoré by sa dali pri troche snahy zrealizovať doma, na Slovkolex teraz nemám financie.
posledný komentár: 22. 8. 2022 o 14:57
Nemôžem povedať, že by vidlica chodila zle. Ani nekope. Ale ten jemnejší odtrh by som uvítal, preto ma zaujímajú nejaké tweaky.
Čo sa týka tlmiča, majiteľ mi tvrdil, že tento pískajúci neduh mal tlmič od začiatku a on teda propedal vôbec nezapínal. Pri vypnutom propedale totiž tlmič vôbec nepočuť. (V tomto mu celkom verím, chlap ani nevedel, ako sa nastavujú rôzne úrovne propedalu
Zavolat
dohodnut sa
zmontovat
poslat
Citlivosť Talasu je o niečo horšia, ak si vidlicu znížiš, všimeneš si, že vidlica je o niečo citlivejšia. Toto ešte výraznejšie cítiť u 36tkových talasov. Je to spôsobené objemom negatívnej komory pri plnom zdvihu ktorý je minimálny. Zmena oleja toho veľa nevyrieši.
Čo sa týka znižovania zdvihu, to som už písal v inej téme.
Pískanie tlmiča je relatívny pojem, treba počuť. Ak je však zvuk výrazný nie je to dobré. Pravdepodobne zavzdušnenie oleja. Treba vymeniť tesnenia v časti tlmenia. Tie ako sadu v Slovkolexe však nekúpiš.
Dnes som práve došiel z dvojdňovky po Veľkej Fatre (odporúčam
Ešte čo sa týka výmeny oleja,na penové krúžky a aj nad piest sa odporúča Float Fluid, RedRum alebo 80w prevodovkový olej, ale počul som, aj čítal, že to nemá veľký efekt, nakoľko sa po čase sa hustý olej aj tak zmieša s tým 7.5, ktorý je dolu v nohách. Má teda zmysel tam ten hustý vôbec dávať?
Kde si čítal? Tento olej má na rozdiel od bežného tlmičového oleja výhodu v tom, že lepšie pramazáva - nesteče tak rýchlo zo stien vnútorností vidlice. Ak sa tento olej aj zmieša s tým ktorý je v mazaní (čo sa po čase stane) tak mu o niečo môže vlepšiť vlastnosti, čo sa mazania týka. Je totiž rozdiel mazať riedkym 5wt tlmičovým olejom a hustým Fluidom/Red Rumom. Ale tak ľudia všeličo napíšu...
Jeden prípad bol na akomsi anglickom (americkom) fóre, v druhom prípade to bolo v servise v MT, kde mi vraveli, že ten hustý mazací olej sa veľmi rýchlo vyplaví riedkym olejom, hlavne v prípade otočenia biku.
Inak čo sa týka oleja, skúšal som ho zohnať cez známeho automechanika, ale neúspešne, vraj také viskozity jeho dodávatelia nevedú. Ale ten dovozca olejov (aj Shell), ktorý sídli v ZA má aj predajňu? Prípadne by sa niečo také našlo vo Forstingeri?
tiez beriem motorkovy valvoline
Inak ta 80wt by mala byt prevodovkova, myslim, takze by to nemal byt problem, ci?
Len tak pre info by ma zaujímalo, kde je vlastne ten TALAS?
[img]
PS: výmena ložísk v zadnej stavbe bol pôrod. Nikomu to neprajem
Mňa by zaujímalo ako funguje znižovanie zdvihu, lebo celkom pochybujem, že bezchybne. Asi si nečítal čo som písal, že je tam IFP komora ktorú nenatlakuješ, pokým nemáš na to ventil. Bez tlaku v nej to nebude fungovať správne.
Talas máš rovno pred očami.
Lapierre, neviem aké máš ty skúsenosti, no môj Tallas 2009 100-120-140 ktorý som mal, mal len jeden ventil a to hlavný ventil na fúkanie + komory. Iný ventil tam nebol. Zmena zdvihu sa diala prepúšťaním vzduchu cez tri dierky. Po rozobratí vyzeral presne tak ako tento tu na fotke. Tie ktoré mali ešte špeciálny ventil na fúkanie strednej komory sa robili pred týmto modelom.
Výmena ložísk bol problém?
L_laco - keďže tento Talas podľa teba nemá ventil (ja som ho tam teda nevidel
Čo sa týka toho chodu, možno pomohlo vyčistenie, ale oleje neboli ani moc zasraté, ani vnútro nebolo znečistené, vymenil som olej na ten 5W, dal som ho aj o niečo menej, ako je predpísané. Každopádne je výsledok taký, že vidle klesol odtrh (placebo?), tlakujem ju o 10 psov viac a kopanie prestalo. Jediné čo som musel zmeniť, je rebound. Ak je to teda všetko placebo, tak som mu rád
Keď budem doma dám fotky (dúfam že nájdem).