Predpokladám, že budem riešiť "závadu" ako na videu hore, no predsa len nie som odborník tak ma uistite, či mám pravdu.. poprípade skúste niečo poradiť.
Pri prevadzke sa to prejavuje tak, ze cely cas sa pritlaca platnicka ku kotucu a stale sa trie/sucha - ako keby sa neodtahuje; druhu platnicku pekne odtahuje a je vidiet vzdy vola medzi platnickou a kotucom. Strmen som nastavoval "automaticky" pri zatlacenej brzde ale aj manualne, no po prvom zabrzdeni bolo suchanie spat..
Že "zadrie" valček sa bežne raz za čas stáva. V tom videu je celkom dobrý postup ako to "rozchodiť".
Ja to robím takto: Zatlačím oba piestiky na doraz smerom dnu. Mám takú svorku, ktorou pevne zaistím dobre chodiaci piestik. Následne stláčam brzdovú páčku. Dobre chodiac strana je zablokovaná a preto celý tlak ide do tej "chromej". Zatiaľ sa mi takto vždy podarilo aj "nechodiaci" piestik vytlačiť. (treba podľamožnosti na maxilmum). WDčko bohate streknem na povytiahnutý piestik a tenkým štetcom ho očistím od hrubých nečistôt. Potom streknem WDčko ešte raz a necahám určitý čas pôsobiť. Znova očistím a piestik umelohmotnou planžetou zatlačím. Ak to nejde, použijem na to svorku. (jej čeluste sa dajú stláčať a dá sa na nich vyvinúť slušná sila) Svorku premiestnim opäť na dobre chodiaci piestik a znova vytlačím ten zadrhnutý. Postup opakujem dovtedy, kým piestik nechodí už dobre. V závere už nepoužívaqm WDčko ale olej. Napr. hydraulický.
Ono je, ako prevencia, dobre pri výmene brzdových platničiek sa chvíľu "pohrať" s piestikami aj keď chodia OK. Povytlačiť ich, prečistiť a naolejovať. Potom zatlačiť na doraz, odmatisť a nahodiť pllatničky. Od doby, čo robím prevenciu, valček sa mi nezasekol. Predtým áno. No stávalo sa to tak raz na cca. 10.000 km.
Svorka, ktorú používam je bežná stolárska, len je maličká.
Ja mam jednoduche pravidlo, vzdy ked idem nahodit nove oblozenie, tak predtym ako idem zatlacat piestiky dovnutra, tak ich ocistim sprejom na brzdy a jemnucko kvapnem na kazdy piestik mineralny olej a az tak ich zatlacim. A za tie roky sa mi este nestalo aby niektory piestik co i len lenivo isiel, nieto este zeby sa zasekol.
Ahojte ja mám takú otázočku. Jedine len na modeloch Speeder sa mi nedarí vycentrovať brzdový strmeň (po zjazde z Bieleho Kríža mi vždy šúcha buď predná alebo zadná brzda. Môj postup (ktorý nefunguje): povolím strmeň oboma šróbmi aby sa dal aj rukou posúvať a následne postláčam páčku brzdy a nakoniec držiac ju, šróby zatiahnem. Výsledok ešte horšie - šúcha tak, že brzdí koleso. Jediná vec čo funguje je urobiť celý postup bez stlačenej páčky brzdy. Opakujem normálny postup so stlačenou brzdou mi vždy fungoval na všetkých možných bikoch. Viete, prečo to na na Meride Speeder nefunguje?
Ondres Taka banalna vec, mas pod skrutkamy ktore drzia strmen podlozky? popripade ked dotahujes tie skrutky tak sa netoci so skrutkami aj podlozka a tym dotahovanim ti moze posuvat strmen.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Pri prevadzke sa to prejavuje tak, ze cely cas sa pritlaca platnicka ku kotucu a stale sa trie/sucha - ako keby sa neodtahuje; druhu platnicku pekne odtahuje a je vidiet vzdy vola medzi platnickou a kotucom. Strmen som nastavoval "automaticky" pri zatlacenej brzde ale aj manualne, no po prvom zabrzdeni bolo suchanie spat..
Ja to robím takto: Zatlačím oba piestiky na doraz smerom dnu. Mám takú svorku, ktorou pevne zaistím dobre chodiaci piestik. Následne stláčam brzdovú páčku. Dobre chodiac strana je zablokovaná a preto celý tlak ide do tej "chromej". Zatiaľ sa mi takto vždy podarilo aj "nechodiaci" piestik vytlačiť. (treba podľamožnosti na maxilmum). WDčko bohate streknem na povytiahnutý piestik a tenkým štetcom ho očistím od hrubých nečistôt. Potom streknem WDčko ešte raz a necahám určitý čas pôsobiť. Znova očistím a piestik umelohmotnou planžetou zatlačím. Ak to nejde, použijem na to svorku. (jej čeluste sa dajú stláčať a dá sa na nich vyvinúť slušná sila) Svorku premiestnim opäť na dobre chodiaci piestik a znova vytlačím ten zadrhnutý. Postup opakujem dovtedy, kým piestik nechodí už dobre. V závere už nepoužívaqm WDčko ale olej. Napr. hydraulický.
Ono je, ako prevencia, dobre pri výmene brzdových platničiek sa chvíľu "pohrať" s piestikami aj keď chodia OK. Povytlačiť ich, prečistiť a naolejovať. Potom zatlačiť na doraz, odmatisť a nahodiť pllatničky. Od doby, čo robím prevenciu, valček sa mi nezasekol. Predtým áno. No stávalo sa to tak raz na cca. 10.000 km.
Svorka, ktorú používam je bežná stolárska, len je maličká.