Zdravim, mam trochu problem s brzdami a potreboval by som poradit.
Mam Author Traction 29 z roku 2010 (
http://www.author.eu/en/bikes/2010/traction-29-3/) kde su hydraulicke
brzdy TEKTRO Auriga Comp. Povodne su tam 6" kotuce, ktore som si nechal hned pri kupe zmenit za 7" (kvoli mojej vyssej hmotnosti). Problem je, ze brzdy zacali strasne hlasno piskat a vibrovat. Vibracie su ale dost silne a prenasaju sa aj na
ram a do sedadla a riaditok, takze je dost neprijemne sediet pri brzdeni

. Najprv som si myslel, ze problem ma len zadna brzda, ale neskor som si vsimol, ze aj predna vibruje, ale vibracie su zrejme pohltene vidlicou (ale tiez piska). Problem sa v predajni snazili vyriesit roznymi sposobomi. Skusali vymenit kotuce predny - zadny, skusali prebrusit kotuce, skusali vymenit platnicky metalicke - organicke. Bol som tam asi 4-5 krat na servise. Problem sa vzdy na chvilu vyriesil ale po par jazdach sa znovu vratil (niekedy aj hned v den opravy po par hodinach jazdy). Vibrovanie sa vacsinou vyskytlo pri istej brzdnej sile (v istom rozsahu). Ked som trochu popustil (ale neprestal brzdit) alebo viac pritlacil brzdy (ale nesmykal) tak sa to neprejavilo. Tiez vyzera ze sa to prejavuje az po zahriati brzd, nie hned zo zaciatku ked su brzdy studene. Vsimol som si na kotucoch take huste ryhy smerom do stredu (ako keby brzdy mali ABS mod). Nakoniec mi dali spat povodne 6" kotuce. Dlhsi cas sa problem neprejavil, ale po case sa mi to vratilo aj s tymito kotucmi.
Neviete mi poradit v com by mohol byt problem ? Co som cital fora tak udajne tieto brzdy len taky zaklad. Mam skusit kupit nove/ine brzdy ?
tie druhé kotúče čo si mal, čo to boli zač?
ak si z BA či blízkeho okolia, viem ti zapožičať Aviďácky G3CS 185mm či HS1 200mm na nejakú krátku jazdu, prípadne aj rovno predať (k obom mám aj adaptéry)
...akekolvek..
mám podobný problém. Pri silnejšom (prudkejšom) brzdení mi začne vibrovať zrejme kotúč / brzda. Správa sa to ako keby bolo koleso slabo uchytené. Vibrovanie sa taktiež prenáša na rám, no hlavne je to cítiť na riadidlách. Robia to obe brzdy. Brzdy a aj kotúč sú Shimaná. Prednedávnom boli menené platničky (koolstop). Bolo by možné že to robia práve platničky? Majú najazdených cez 500 km v poriadku. No až teraz sa ozvali tieto problémy.
Ešte sa spýtam, je normálne že sa mi predné koleso ťahá na ľavú stranu?
Ďakujem za rady.
Mohol by si prosím ťa viac definovať to zlé nastavenie?
(na rovnom tvrdom povrchu)
a malo-mohlo by to na X % prestať ...
Takže nič NEBRÚSIŤ!!!
Takže nič NEBRÚSIŤ!!!
citam tvoje prispevky..........nechapem preco odporucas kotuce shimano...........a preco by sa nemohli kotuce jemne prebrusit na rovnej ploche - zaujimal by ma nasledok.........ja som presiel zo shimana na avid a truvativ, ( nebavilo ma furt daco nastavovat) a teraz ani neviem, ze nejake komponenty okrem dosticiek, plastov a dusi na biku mam. tak asi tak moj nazor.
teraz k problemu brzdy blacksuna : prvy a hlavny problem je, ze si musis kupit poriadne brzdy a kotuce. ved to je velmi dvolezita cast biku. pri jazde dole kopcom sa musis na tie brzdy skoro na 100% spolahnut. ze urobia to co potrebujes. hlavne bezpecne na primeranej vzdialenosti zastavia. v predu a ani vzadu nechod pod 180mm. sice niektori maju nazor ze naco vzadu 160 ked hlavne brzdi predne koleso, ale to su len keci tych co sa do toho " vyznaju" .sice od 180 mm sa zacne ozyvat niekedy cinkanie ( v zatackach, pri bocnom vetre, od urcitej rychlosti rezonancie), ale prednejsie je, aby to brzdilo ako ma a kedy ma. pokial budes jazdit za kazdeho pocasia a chces, aby ti kotuc brzdil aj studeny a vlhky, tak musis dlho laborovat nad kombinaciou kotuca a dosticiek. mne to trvalo dva-tri roky . nikto ti nevie poradit tu spravnu kombinaciu (zalezi aj od ramu biku). pozri si v mojom profile aky je toho vysledok.
No a nakoniec spomeniem aj to brusenie- vadi ti ze je kotuc zabehnuty? Kotuce vobec netreba brusit, nie je na to ziaden rozumny dovod. Brusis na aute kotuce? Nie. Ked sa zoderu vymenis ich. To iste plati pri kotucoch na bicykli. Cim viac do brzd zasahujes, tym horsie funguju, lebo neustale menis nastavenie, brzdy sa stale snazia zabehnut no nakoniec sa nerovnomerne opotrebuju platnicky a problem je na svete. Tak si mozno povies- prebrusim platnicky! A opat mas zarobene na problem. Pokial ich nezbrusis rovnomerne (a to sa na brusnom papieri neda) tak sa na platnickach vytvoria tupe hrany, ktore budu naberat bordel(brzda bude piskat)+ platnicka nebude brzdit celym povrchom dobrych par 100km kym si sadne, lenze to nikto ako ty nevydrzi (lebo brzda bude slabo brzdit) a postup brusenia opakuje. Nakoniec budu platnicky zrele na vymenu.
Jediny postup, ako obnovit povrch platniciek, je ich jemne prebrusenie na pilniku na zelezo. Jedine ten ma dost rovny povrch.
blacksun: tak teraz neviem, ci sme ti tymto tu nejako pomohli.
ja som napisal
jemným šmirglom prebrúsil na začiatok kotúč a samozrejme aj platničky
(na rovnom tvrdom povrchu)
NIE BRÚSIŤ, tak ešte raz a po lopate, jemný šmirgel = brúsny papier 220 a viac
1. jemne prebrúsim ručne kotúč po oboch stranách
2. položím brúsny papier na rovnú plochu (napríklad sklo) a ručne (mierne) prebrúsim brzdové doštičky
tým obe plochy zbavím mikro nerovností ... ktoré sú vo vačšine hlavným dôvodom vibrovania ...
NIČ nepoškodím ani nezničím a ani nezbrúsim, tak aby to bolo nutné hneď meniť ..
A JE TO
tak, že palko ak nepoznáš neodsudzuj,... keď to raz skúsiš pochopíš... ja som skúsil ....a funguje ..
a preboha LEN ŽIADEN pilník ...( a reči o rovnej ploche .. )
mimochodom na brusnom papieri položenom na skle sa dajú platničky MIERNE upraviť (prebrúsiť) absolútne presne a rovno ...
Kto by mal aj napriek tomu nejakú otázku, kľudne mi napíšte správu, lebo spýtať sa niečo takéto verejne je ako magnet na domácich kutilov so šmirglom a skúšačkou.
další neohrozený "praktik - majster svetla" s dvoma ľavými rukami a jediným neohrozeným správnym názorom ...
koniec ....
škoda drať klávesnicu ...
Nechcem sa ta dotknut, ani ineho vychodniara, ale to co tu davate poslednou dobou, tak to su perly. Tiez nechcem spochybnovat tvoje skusenosti, ale keby si vyskusal aspon polovicu z toho co ja, potom by sme sa vedeli bavit. Ale takto si pre mna len clovek, co nebol s jednou vecou spokojny, preto kupil nieco ine, mal stastie ze vsetko funguje a generalizuje, aj ked nema vobec ponatia co vlastne obhajuje.
A nie je to iba moj nazor. 100% ludi, co vyskusalo NOVE shimano brzdy (deore 596+, slx 666+, xt 785,xtr 987) maju rovnaky nazor.
Avidy (napr vsetky najnovsie elixiry od 1 po XX) prve dva roky funguju, ak do nich velmi nerypes dobre. Ale po dvoch rokoch zacnu problemy, netesnosti, zavzdusnovanie. Robili to vsetky avidy aj pred elixirmi, ale juicy su uz davno po smrti preto ich ani nespominam, no elixiry su len dokaz toho ze sa v podstate nic nezmenilo.
Zakladne shimano ciselne oznacene modely so starymi pakami, stare modely XT, SLX, XTR aj deore boli spolahlivostou, vykonom takmer rovnake ako porovnatelne avid modely. Preto ludia radsej siahli po lahsich avidoch. Teraz sa vsak uz porovnavat nedaju ani deore s X0 alebo XX triedou, čo sa týka výkonu a spolahlivosti. Váhou sú avid však stále vpredu. To je asi jediná vec, ktorú tým brzdám nezazlievam.
A neraď prosím ťa iným ľudom, aby majstrovali s brzdami, pokiaľ sa do toho naozaj nerozumieš, nevieš totiž čo všetko sa môže stať ak budú nasledovať tvoje rady a aby si nemal potom opletačky so zákonmi.
Hovorím ti to zo skúsenosti, poznám jedného majstra, čo tiež radil, až kým sa niekto nezabil na maratóne a nemal z toho poriadne problémy.
Brzdy nie sú sranda. Neodborné zásahy sa nevyplácajú.