Lokalizácia
Formulár sa odosiela
favorite comment 0
thumb_up0thumb_down

directions_bikeRK - Podsuchá - RK: návrat do minulosti (k začiatkom MTB) 🚴‍♂️ 🤷‍♂️ 🤪

Tento príbeh začnem netradične - od jeho konca. Nešikovnosť, neskúsenosť, alebo prvé príznaky pokročilého veku = senility? A možno všetko spolu v jednom "akciovom" balení. 🤔 ZÁVER: "Cvik robí majstra." A kto necvičí, ten je v ... . 😉 Vedeli by o tom svoje hovoriť moje kríže a po dnešku aj "deduško" (teda staré, ale stále dobré XC-čko).

"Idem sa previezť", hovorím pani domácej. "Alebo ešte nie, vymením ten predstavec a vyskúšam čo to urobí s posedom", dodávam jedným dychom. Pred pár dňami som sa zamýšľal nad dlhým a nevyhovujúcim posedom na starom XC bajku. Zalovil som teda v útrobách svojho skladu a nachystal veci potrebné. 7 skrutiek = robota aj s upratovaním na cca 10 minút. Výmena prebehla podľa plánu, 120mm KLS Ultimate XC nahradil rovnaký v dĺžke 90mm.

Ale ... 🙉 (tu sa to všetko (ne)tradične zamotalo) A čo tie prevodníky? 🤔 48-36-24. Môj pokus z čias predgravelových. Jeden univerzálny stroj na všetko. Na rýchle švihy okolo Mary, aj smrťáky do hôr, konkrétne na Smrekovicu. Moje predstavy nesplnili očakávania. 20 ročná XC geometria nie je (a nikdy nebude) ani gravel, ani trail bajk. Dve poschodia dole + pivnica - hrabanie v krabici + návrat domov dve poschodia hore. Ta-dá. 44-32-22. "Fabrický" set prevodníkov je doma. 10 skrutiek = + 30 minút (aj s rezervou) Rozpájam reťaz, zhadzujem kľuky, imbusákom a špeci kľúčom odkrúcam prevodníky, vyčistím, namažem, nakrútim staro-nové píly, založím. 👍

Ale ... Ahaaa, prešmyk je dosť vysoko (bodaj by aj nie, veď 48 píla je už poriadny kus materiálu). Kua, viem čo to znamená. Povoliť lanko, objímku, posunúť nižšie, nastaviť. Už povolenie lanka mi ukázalo čo ma čaká. 3-4 prelomené a z lanka trčiace drôtiky spod skrutky sú dôkazom, že je čas na výmenu. Dve poschodia dole - dve hore. ... Ta-dá. Radiace lanko je doma. Výmena cez "milión" prechodiek 20 ročného systému vonkajšieho vedenia sa podarila.

Ahaaaa. Reťaz! Treba skrátiť. S nitovačom sa nerobí ťažko, ak si človek nasadí dobre reťaz a nit "neprotestuje" pri vyhadzovaní zo svojej "stoličky". Dva články reťaze sú fuč, pozerám na rýchlospojku, ... Kua. Tá je riadne zodratá. Spomínam si na slová predajcu a servisáka p. Meleka pri kúpe najnovšieho trailového bajku - "nezabudnite, rýchlospojka maximálne dve reťaze!". Pamätáte si ako vyzerá 9 rýchlostná reťaz?!? Každý rapper a mafián v 90-tych rokoch by chcel mať takú na krku!!! 🤣 To je masa kovu čo vydrží naveky a rýchlospojka nemá šancu vydržať jej dve výmeny. No absolvovať "tortúru" pivnica-hľadanie pokladu-návrat domov sa mi už nechce znova absolvovať. Nahadzujem ju takú aká je - ako dlhoročná "radodajka" z bratislavskej Krížnej - zodratá a vyťahaná. 😉

Nastavovanie prešmykača je testom mojej vytrvalosti a psychickej odolnosti. Kua, nešlo mi to ani trochu. Šuch sem, šuch tam. "T +1,5 hodiny" (od štartu). Ako tak to ide, kašlem na to. Doladím "s Božou pomocou" za jazdy. Aj tak je testovanie na stojane alebo na bajku otočenom hore nohami v chodbe bytu iné, ako vonku pri záťaži. No konečne, mám hotovo!

Ale ... 🙉 Brzdy! Kua, moc nebrzdili minule ("gumičky" sú KO). Počuli ste už niekde? Dve poschodia dole - ... . Ta-dá. 🤣 Zlatá hydraulika a kotúče. Mechanika nie je olej! Výmena doštičiek na V-brake-och = povoliť lanká, zhodiť/nahodiť gumičky, a zlatý klinec programu - všetko zasa nastaviť. Začínam byť mierne rozhodený, chrbát mám na kašu. 🤪

Hotovo! Či?!? Ale ... Čo s tým zablateným zadkom a striekancami na chrbáte po každom daždivom výjazde? V pivnici som pri hrabaní v krabici zazrel nepoužité predĺženie na blatník k trailovému bajku. Kua! Zasa - dve poschodia dole - ... . Naposledy, dnes ma tam už nik nedostane!!! Jedným "vrzom" beriem všetko čo vidím a mohlo by sa doma zísť = čínsky vysunutý držiak na rajdy pre Garmin a malý nenápadný zvonec. Doma zhadzujem zadné koleso, režem, vŕtam, spájam, ... Ta-dá! Vyzerá to tak ako sa mi celý čas darí = na 🔶️, no neriešim. Účel to vďaka veľkosti isto splní. Domontujem zvonec, držiak na Edge, balím náradie, upratujem chodbu, drhnem zamastené ruky.

"T +3hodiny20minút" (od štartu). Kua! 🤬 Majky, 7 krutiek, 10 minút !?! Si normálny?!? Ti už načisto pere v tej hlavičke?!? Nepoznáš sa ?!? 🤷‍♂️ 🤪

Hladný, fyzicky aj psychicky na dne vyrabujem chladničku a (ne)teším sa na výjazd. Viem, o čo pôjde. Radenie - jazda, prestávka, doštelovanie, .... Oukej! Konečne vyrážam z domu. Prehadzovačky idú tak ako idú. Pri servise som už dolaďoval aj tú zadnú - či skôr rozlaďoval? Po 16 minútach jazdy a 4250 prejdetých metroch som na rozbitom cestnom úseku začul kovové - CINK! A kua! Lanko? Prečo krútim naprázdno? Pozriem dole - čáry-máry-fuk! Reťaz je preč! 🤬 🥴 Rýchlospojka!!! Kto šetrí, ... (má aj tak veľké prd) 10 minút chodím pešo hore-dole a hľadám reťaz v kope lístia pri ceste. Rýchlospojku nechcem ani vidieť, vystačím si aj s reťazou. Tajne dúfam, že náhradnú spojku mám v kapsičke. Mám, aleluja! 🤸‍♂️ So skrehnutými prstami v sychravom počasí nahadzujem studenú, zamastenú a mokrú reťaz. Hotovo, vopchám špinavé a mastné ruky do rukavíc, ide sa ďalej. Ale len tak zľahka, nech nemusím 10-15 km tlačiť bajk, ak spojka znova exne. Ďalšiu už nemám. Na Podsuchej stretávam známe tváre - brzdím prednou brzdou a ... CINK! Brzdová páčka sa oprela o grip a ja idem ďalej! Darí sa mi! V tom servisnom chaose pri nastavovaní bŕzd som slabo pritiahol skrutku a lanko povolilo. Vyťahujem z kapsy multikľúč a majstrujem. A zasa nadávam.

ZÁVER č.2: "Cvik robí majstra! A kto necvičí, ... !" 🤣 Dnes to nebol jeden z najšťastnejších dní v mojom živote. Nevadí. Trošku odveci, ale zhrniem to slovami: "Zobudil som sa ráno, dobre je. Niektorí už bohužiaľ toľko šťastia nemali." Aj horšie veci sa v živote stávajú. Nešikovnosť, neskúsenosť, senilita??? Vyberte si. 🤷‍♂️ 😉

Kto to dočítal až sem, tomu gratulujem. Dnes to bolo naozaj celé extra divoké.

Zobraziť mapu Bicykel lock_open

place Graf prevýšenia

comment Komentáre ku aktivite

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
trending_up Vzdialenosť
20,6 km
schedule Čas
01:05:44
landscape Nastúpané
130 m

bar_chartŠtatistiky

Priemer Max
Rýchlosť 18,8 km/h 30,2 km/h
Výkon 136 W -
Kadencia 68 rpm -
Tepová frekvencia 117 bpm 145 bpm
Energetický výdaj 640 kcal

cloudPodmienky

Priemerná teplota 8 °C
directions_bike Bicykel: Kelly´s Magnus (2005)

directions_bike Posledné aktivity bikera

thumb_up0thumb_down

directions_bike RK a okolie: krátke ruky alebo dlhý bajk ? 🚴‍♂️ 🤔 🌧

trending_up 16,9 km
schedule 01:02:40
landscape 181 m
thumb_up0thumb_down

rowing Workout - Night Pilates

trending_up 0,0 km
schedule 00:53:10
landscape 0 m
thumb_up0thumb_down

directions_walk RK: ranná rozcvička 🚶‍♂️

trending_up 7,7 km
schedule 01:23:33
landscape 202 m

place Segmenty

Názov segmentuSegment ČasMôj čas Priemerná rýchlosť Priemerný výkon Priemerný tep Najlepší čas na segmenteNajlepší čas
7 segmentov
Formulár sa odosiela
keyboard_arrow_up