chcem prejst zo stareho cross biku na nieco rychlejsie
Jazdim 90% cesty, 10% mozno hladke lesne a polne cesty/chodniky.
Cestne s baranmi ma nejak nelakaju, a tak som skoncil som pri Fitness bikoch.
No zda sa mi ze tam je vyber dost obmedzeny. Teda v nasom malom meste je len zopar bike obchdov, a samozrejme zaplava horskych, cross bicyklov. Ale fitness ako safranu.
Zrejme zostava internet.
Padol mi do oka tento giant, do bikov som laik.... Aleco som si tak zbezne prestudoval na nete parametrami nevyzera zle.
Ma s nim/znackou niekto skusenosti?
Popripade skusenosti s tymto eshopom?
Popripade odporucte nieco podobne, cena ca 700e.
http://velosprint.sk/shop/c.224_566/giant-rapid-2-triple-sil-wht-blu-13.p.29524
Ten bicykel - zdá sa mi byť predražený, táto kategória je ozaj málo populárna a možno by sa oplatilo pouvažovať aj napr. o cyklokrosovom bicykli, Merida ponúka dva dosť výhodné v 55cm veľkosti http://eshop.merida.sk/?cls=stoitem&stiid=12789 / http://eshop.merida.sk/?cls=stoitem&stiid=12788 .
Alebo http://www.mojekolo.cz/ghost-speedline-1800-2012 , ak by sadla tá 53cm veľkosť.
Komplet geo je tu http://www.ghost-bikes.com/en/bikes-2012/bike-detail/speedline-1800/
Ten bicykel - zdá sa mi byť predražený, táto kategória je ozaj málo populárna a možno by sa oplatilo pouvažovať aj napr. o cyklokrosovom bicykli, Merida ponúka dva dosť výhodné v 55cm veľkosti http://eshop.merida.sk/?cls=stoitem&stiid=12789 / http://eshop.merida.sk/?cls=stoitem&stiid=12788 .
Alebo http://www.mojekolo.cz/ghost-speedline-1800-2012 , ak by sadla tá 53cm veľkosť.
Komplet geo je tu http://www.ghost-bikes.com/en/bikes-2012/bike-detail/speedline-1800/
Presne v tej kategorii je vyber nic moc.
Tak tie meridy nie. Pre mna maju dost nevyhod. Ako som pisal, barany nie. Dalej kotucovky? Naco preboha na cestny bike. Plus kluky 46-36 dvojplacka? Teraz mam na crose tysim 48-36-28, a aj 48 je na ceste uz malo. Trojplacku by som urcite chcel, a aspon 50 zubov. Toby mohlo byt optimalne.
Ak merida tak uz tato, vyzera dobre
http://www.merida.sk/prodej/SPEEDER-T5---Lady
Ten ghost je uz o dost lepsi. Ale zase iba dvojplacka skoda. Ale pouvazujem.
Ak budeš mať vzadu najmenšie koliečko s 14 zubami, tak potom na modernom bicykli stačilo vpredu aj o dosť menej ako 50 zubov na najväčšom prevodníku.
Ak budeš mať vzadu najmenšie koliečko s 14 zubami, tak potom na modernom bicykli stačilo vpredu aj o dosť menej ako 50 zubov na najväčšom prevodníku.
hmm, teraz mam vzadu 14-28 zubov.
Pri kadencii 100 otáčok za min., som porovnal rýchlosť akú by si dosiahol s terajšími prevodmi (červený krúžok), v prípade zachovania 14z vzadu a zmenšenia prevodníka na 46 zubov (žltý krúžok), v prípade zmenšenia vzadu na 11 alebo 12 zubov a súčasného zmenšenia prevodníka na 46 zubov.
Ako vidíš, tak aj s menším prevodníkom by si dosiahol o takmer 10 km/h vyššiu rýchlosť pri rovnakej kadencii ak by začínala kazeta na 11 zuboch. Ak by mala 12, tak by ten rozdiel bol zo 5 km/h.
Máš tam aj príklady pre 50 zubov, alebo môžeš vyskúšať nejaké vlastné http://www.bikecalc.com/speed_at_cadence
Samozrejme treba brať do úvahy aj aké plášte aký priemer vytvoria, ale pre základnú predstavu toto stačí.
Pri kadencii 100 otáčok za min., som porovnal rýchlosť akú by si dosiahol s terajšími prevodmi (červený krúžok), v prípade zachovania 14z vzadu a zmenšenia prevodníka na 46 zubov (žltý krúžok), v prípade zmenšenia vzadu na 11 alebo 12 zubov a súčasného zmenšenia prevodníka na 46 zubov.
Ako vidíš, tak aj s menším prevodníkom by si dosiahol o takmer 10 km/h vyššiu rýchlosť pri rovnakej kadencii ak by začínala kazeta na 11 zuboch. Ak by mala 12, tak by ten rozdiel bol zo 5 km/h.
Máš tam aj príklady pre 50 zubov, alebo môžeš vyskúšať nejaké vlastné http://www.bikecalc.com/speed_at_cadence
Samozrejme treba brať do úvahy aj aké plášte aký priemer vytvoria, ale pre základnú predstavu toto stačí.
Vdaka za tabulku. Ano mas pravdu.
Mal som to v pamati nejak presne naopak.
Vychadza to ze 1 zub vzadu je ako 2 zuby vpredu. Zub vzadu spravi rozdiel 1 km/h v priemernej rychlosti, zatial co zub vpredu len 0,5km/h.
Ta tabulka je celkom presna v porovnani s praxou, avsak nehovori nic o krutiacom momente potrebnom na vyvinutie prislusnej rychlosti pri danej dlzke kluk. Cim mensi pastorok, tym vacsi krutiaci moment je potrebne vyvinut.
Takze kadzy si musi sam zvolit, aka kombinacia kluk a kazety mu vyhovuje najviac, dalej, ci ma rad vysoke otacky alebo vacsi krutiaci moment a nizsie otacky...
Tiez to zavisi od profilu terenu. Optimalizujes na rovinaty teren, len aby si nepochodil ako Raver ked do Dolomitov vyrazil s obvyklou kazetou a potom zhanal alternativu s vacsimi pastorkami.
Okrem toho, napr. na Shimano orech pasuje aj cestna aj horska kazeta. Len si potom musis vypocitat kapacitu prehadzovacky, kedze na cestnych bikoch je kratke ramienko a pri velkych pastorkoch hrozi prevesenie retaze...
Na obrazku v prilohe: vpravo teoreticky vypocet rychlosti, vlavo v praxi namerane hodnoty.
V obdobi marec-april si bol v oblasti Livogno, ale bol to Breer, kto mal problem s kazetou...
: "ja mal 53/38 a 12-27 po tej tretej zabijáckej etapehttp://barthauteroute.blogspot.sk/2012/08/stage-3-courchevel-to-alpe-dhuez.html v Alpe D´Huez som zbehal všetky obchody či nemajú váčšiu kazetu"
Thanks for clarification!
btw: ale keď vyrastiem, kúpim si kompakt
P.S. pred tyzdnom mi ho ukradli vo Viedni.