RANDAL Často mi napadá, že by šla z Nemšovej do Rovní urobiť cyklotrasa, namiesto železnice, ktorú by zrušili. A v Rovniach ju napojiť cyklomagistrálu Ladce - Púchov.
Líder v budovaní cyklotrás na Slovensku, Trenčiansky samosprávny kraj plánuje Trenčín a Dubnicu nad Váhom v blízkej budúcnosti spojiť cyklistickým chodníkom. S výstavbou chcú začať v prvej polovici budúceho roku.
Dopyt po cyklotrasách je i priamo v krajskom meste a priľahlých obciach, kde by miestni privítali cyklistické spojenie medzi Trenčínom, obchodným centrom Laugaricio a obcou Soblahov.
Tieto i ďalšie cyklochodníky plánuje trenčianska samospráva vybudovať.
Problémom však podľa vedenia obce i trenčianskej radnice môže byť proces majetkového vysporiadania v úseku medzi Trenčínom a Soblahovom.
Aktuálne prebieha verejné obstarávanie na zhotoviteľa stavby úseku Vážskej cyklomagistrály z Trenčína do Dubnice nad Váhom.
„Po jeho ukončení bude podpísaná zmluva s víťazným uchádzačom. Následne môžu začať stavebné práce, očakávame, že to bude v prvej polovici roku 2024. Ide o 13,4 kilometra dlhý úsek, na ktorý sme získali nenávratný finančný príspevok z Plánu obnovy a odolnosti,“ informovala Lenka Kukučková, hovorkyňa TSK.
Ďalším úsekom Vážskej cyklomagistrály, na ktorý tiež v súčasnosti prebieha verejné obstarávanie, je úsek Dubnica nad Váhom – Ladce.
„Ide o 15,2 kilometrov dlhý úsek, na ktorý bude podaná žiadosť o nenávratný finančný príspevok z druhej cyklovýzvy v rámci Plánu obnovy a odolnosti. V prípade jeho získania a úspešného ukončenia verejného obstarávania by chcel Trenčiansky samosprávny kraj začať so stavebnými prácami ešte v roku 2024,“ dodala.
Na výstavbe niekoľkých nových cyklotrás momentálne pracujú i v Trenčíne.
„Výstavba všetkých cyklotrás závisí od právoplatných stavebných povolení a pridelených finančných prostriedkov. Pri druhej etape cyklotrasách Kubrá – Vážska magistrála, Opatová - Vážska magistrála a Brnianska - druhá etapa sme v etape povoľovacích procesov,“ uviedla Erika Ságová, hovorkyňa mesta Trenčín.
Budúci rok plánujú zrealizovať i tretiu etapu cyklotrasy z centra mesta na sídlisko Juh, pripravujú i cyklotrasy z Trenčína do obchodného centra Laugaricio a z Trenčína do obce Soblahov.
„Tu to bude oveľa zdĺhavejší proces, nakoľko v trasách týchto budúcich cyklotrás je veľa väčších, či menších pozemkov, ktoré bude treba majetkovo vysporiadať,“ doplnila hovorkyňa.
Cyklotrasa z Trenčína do Soblahova je vízia, na ktorú sa v spomínanej obci zameriavajú už dlhodobo.
„Nejde len o cyklistov, ale aj o potreby občanov Soblahova. Cesta je vo veľmi zlom stave a je úzka, prihliadnuc na množstvo dopravy, ktoré v súčasnosti po nej prechádza. Cyklisti, ktorí túto cestu využívajú na dopravu do mesta, alebo opačne, ju vnímajú ako nevyhovujúcu,“ povedal Marián Hudec, starosta Soblahova s tým, že stavba cyklotrasy je i z týchto dôvodov na tomto úseku nevyhnutná.
Ako ďalej priblížil, gro projektu je na pleciach trenčianskej radnice, keďže kataster mesta konči tesne pred Soblahovom.
„Mali sme už o tom niekoľko rokovaní. Boli predostreté dve alternatívy, v jednej mala ísť cyklotrasa poza bývalé Leoni, najnovšia verzia na ktorej mesto pracuje smeruje popri ceste po ľavej strane, ako je vedená kanalizácia. Z pohľadu trasovania je to podľa mňa najlepší variant.
Problémom by podľa neho mohlo byť riešenie vlastníckych vzťahov pri tejto ceste.
„Je tam množstvo vlastníkov a bude nutné to s nimi vysporiadať. My by sme to uvítali, pretože naši občania využívajú túto trasu na cestu do práce a z práce. Aj motoristom by to prospelo, keby sa cyklisti vyňali z tejto cesty. Zjednodušilo by to jazdu,“ podotkol starosta.
Cyklotrasu do Trenčína by privítali i niektorí miestni obyvatelia.
„Samozrejme že by to bol prínos. Jazda do Trenčína na bicykli je občas i nebezpečná, cesta je úzka a mnohokrát spoza zákruty nečakane vyletí auto. Bolo by lepšie a bezpečnejšie, keby majú cyklisti vlastnú cestu,“ povedala Martina.
Podobný názor má i Michal.
„Určite by som chodil častejšie do Trenčína bicyklom, keby vybudujú cyklotrasu. Chodím i teraz, no priznám sa, že ma občas odrádza to, že okolo mňa letia autá,“ doplnil.
„Určite by som chodil častejšie do Trenčína bicyklom, keby vybudujú cyklotrasu. Chodím i teraz, no priznám sa, že ma občas odrádza to, že okolo mňa letia autá,“ doplnil.
Národný cyklokoordinátor Peter Klučka vníma budovanie cyklotrás ako pozitívnu odpoveď na to, po čom volali už dlhé roky.
„Nevolajú potom už len ministerskí úradníci, ale ten tlak už ide aj od župy, od jednotlivých starostov, alebo primátorov. Veľmi rýchlo sa s myšlienkou, že bicykel je štandardný dopravný prostriedok, stotožnili a robia i konkrétne kroky k tomu, aby sa na ňom dalo bezpečne chodiť do zamestnania,“ zhodnotil.
Podľa jeho slov je expanzia cyklochodníkov príkladom toho, že bicykel sa už stáva bežnou súčasťou životov ľudí.
„Akonáhle ľudia vidia, že sa budujú cyklotrasy, mnohých to motivuje k tomu, aby si našli k tomu cestu a sami začnú cyklotrasu využívať. Je to vzájomne motivujúci faktor. Výstavba vedie k zvýšenému počtu cyklistov,“ povedal.
Tento nárast môžeme podľa neho sledovať nielen v Trenčíne a blízkom okolí, ale i v ostatných slovenských mestách.
„Veľmi pozitívne je i to, že aj vďaka cyklotrasám, ktoré sa teraz budujú, budú môcť ľudia využiť bicykel i na dlhšie cesty. Bude môcť cyklista prísť do Trenčína, tam sadne na vlak a pôjde i s bicyklom ďalej,“ uzavrel.
Bol som sa pozrieť na cyklotrasu Ladce - Púchov a stav je, že od Ladiec po cyklomost na L. Rovne už namaľovali stredové deliace čiary (cyklomost som neskúšal prejsť, nakoľko sa pred cyklomostom od kanálového mosta zdržiavali robotníci so strojmi a vozidlami odstavenými na cyklotrase), ale z Ladiec sa už teraz dá v pohode jazdiť popri kanáli až po Horné Kočkovce ako začína Matador. V Púchove je už úsek popri hlavnej vyasfaltovaný, no nie je spojený s úsekom na začiatku Púchova od Streženíc. Smerom na Streženice úsek vyasfaltovaný, avšak so zákazom vjazdu okrem obsluhy a vozidiel stavby. Vyasfaltované to vyzerá byť aj za Streženicami na L. Rovne, aspoň pri pohľade z cesty, no pohybujú sa tam stroje a robotníci.
Prejst prejdes ale vychutnavat si to asi zrovna nebudes. Na gravel idealne, stary asfalt, miestami povymielany, obcas nejaky strkovy-hlineny usek.. Ako pri kanaly, stara vyjazdena cesta..
peter2, Jaiub Áno, úsek Ilava - Ladce popri kanáli je tankodrom, ako píše Jaiub. Dosť to tam trasie, asfalt je rozpadnutý/drobí sa. Najlepšie tam mať odpružený horský bicykel, na cestnom by to bolo trápenie. Na opačnú stranu z Ilavy na Prejtké jazerá je cesta v porovnaní s touto luxusná. Snáď v druhej polovici budúceho roka sa začne aj s výstavbou úseku Dubnica - Ladce.
Ja som si minulí rok prešiel viackrát nové úseky vážskej cyklomagistrály hlavne od Nemšovej po Piešťany. Tento rok som si dal pauzu. Počkám, zase nech sa dokončia a otvoria ďalšie úseky. Ale najskôr pôjdem až keď bude ucelený úsek skrz celý TSK od hranice so žilinským po Piešťany. Snáď aj trnaváci kopnú do vrtule a urobia kompletne aspoň úsek Sereď-Hlohovec. A potom ak by boli Žilinčania aktívny tak ísť od Žiliny až po Piešťany po vážskej cyklodialnici, to bude parádička.
ja zvyknuty na kopce som si presiel Nemsova-PN, medzi TN a NMnV som zacal mat divne sklucujuce pocity a za H.Stredou ma uz slo drbnut ale ked to bude cele hotove tak si to prejdem - pribalim nejake tabletky pre istotu
Ja som si minulí rok prešiel viackrát nové úseky vážskej cyklomagistrály hlavne od Nemšovej po Piešťany. Tento rok som si dal pauzu. Počkám, zase nech sa dokončia a otvoria ďalšie úseky. Ale najskôr pôjdem až keď bude ucelený úsek skrz celý TSK od hranice so žilinským po Piešťany. Snáď aj trnaváci kopnú do vrtule a urobia kompletne aspoň úsek Sereď-Hlohovec. A potom ak by boli Žilinčania aktívny tak ísť od Žiliny až po Piešťany po vážskej cyklodialnici, to bude parádička.
aktualne dokonceny usek zo Serede az po Siladice, ale do HC je este daleko 🙂
ja zvyknuty na kopce som si presiel Nemsova-PN, medzi TN a NMnV som zacal mat divne sklucujuce pocity a za H.Stredou ma uz slo drbnut ale ked to bude cele hotove tak si to prejdem - pribalim nejake tabletky pre istotu
To vieš ja z rovín pri Dunaji som na takéto hrádze zvyknutý, kde máš zákrutu, ktorá má 2 km a celú ju vidíš. Alebo 30 km úsek totálne pravítko bez jedinej zákruty.
Milá cyklistická verejnosť. Úsek Ladce - Púchov nie je síce oficiálne otvorený, avšak oznamujem Vám, že sa dá plne využívať vrátane cyklomosta Beluša - L. Rovne, ktorý skráti cestu cyklistom, lebo už nemusia prechádzať cez Púchov. A jazdeniu po nebezpečnom úseku po hlavnej ceste medzi Streženicami a L. Rovnami je tiež už koniec. Prakticky sa dá dostať bezpečne z Ladiec do Beluše a D. Kočkoviec, na L. Rovne a do Púchova. Čo do dopravného značenia, cyklotrasa je širšia ako medzi Nemšovou, Trenčínom a Piešťanmi, a celý úsek je značený ako bicyklová cesta (tudíž by mala platiť maximálna dovolená rýchlosť 30 km/h) a vjazd motorovým vozidlám je možný s povolením Š.V.P. a vozidlám Š.V.P., na úseku od Ladiec až po kanálový most v Beluši aj dopravnej obsluhe. Prekvapil ma aj cyklistický výjazd (odbočka) na L. Rovne za cyklomostom, avšak tá po zatočení k hlavnej ceste končí a treba prejsť asi 200 m po štrkovej ceste, až vyjdete na hlavnú v Hôrke vedľa Yury pri autobusových zastávke pri moste a potoku. V Púchove cyklotrasa končí (nie je spojená s cyklotrasou na Nimnicu) za mostom od žel. stanice, do jednosmerky, takže vpravo smerom na Nimnicu nesmiete. Musíte vľavo po jednosmerke, potom odbočiť vpravo na kruháč v centre, a tých pár sto metrov prejsť po hlavnej, až k Šport centru/Aqua Športu, za parkoviskom vynovená cyklotrasa pokračuje na Nimnicu.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Lenze tam stale jazdi nejaky vlacik. Myslim, ze to bolo minuly rok v Bolesove, na priecesti aj auto zobral, co mu voslo do cesty.
Líder v budovaní cyklotrás na Slovensku, Trenčiansky samosprávny kraj plánuje Trenčín a Dubnicu nad Váhom v blízkej budúcnosti spojiť cyklistickým chodníkom. S výstavbou chcú začať v prvej polovici budúceho roku.
Dopyt po cyklotrasách je i priamo v krajskom meste a priľahlých obciach, kde by miestni privítali cyklistické spojenie medzi Trenčínom, obchodným centrom Laugaricio a obcou Soblahov.
Tieto i ďalšie cyklochodníky plánuje trenčianska samospráva vybudovať.
Problémom však podľa vedenia obce i trenčianskej radnice môže byť proces majetkového vysporiadania v úseku medzi Trenčínom a Soblahovom.
Aktuálne prebieha verejné obstarávanie na zhotoviteľa stavby úseku Vážskej cyklomagistrály z Trenčína do Dubnice nad Váhom.
„Po jeho ukončení bude podpísaná zmluva s víťazným uchádzačom. Následne môžu začať stavebné práce, očakávame, že to bude v prvej polovici roku 2024. Ide o 13,4 kilometra dlhý úsek, na ktorý sme získali nenávratný finančný príspevok z Plánu obnovy a odolnosti,“ informovala Lenka Kukučková, hovorkyňa TSK.
Ďalším úsekom Vážskej cyklomagistrály, na ktorý tiež v súčasnosti prebieha verejné obstarávanie, je úsek Dubnica nad Váhom – Ladce.
„Ide o 15,2 kilometrov dlhý úsek, na ktorý bude podaná žiadosť o nenávratný finančný príspevok z druhej cyklovýzvy v rámci Plánu obnovy a odolnosti. V prípade jeho získania a úspešného ukončenia verejného obstarávania by chcel Trenčiansky samosprávny kraj začať so stavebnými prácami ešte v roku 2024,“ dodala.
Na výstavbe niekoľkých nových cyklotrás momentálne pracujú i v Trenčíne.
„Výstavba všetkých cyklotrás závisí od právoplatných stavebných povolení a pridelených finančných prostriedkov. Pri druhej etape cyklotrasách Kubrá – Vážska magistrála, Opatová - Vážska magistrála a Brnianska - druhá etapa sme v etape povoľovacích procesov,“ uviedla Erika Ságová, hovorkyňa mesta Trenčín.
Budúci rok plánujú zrealizovať i tretiu etapu cyklotrasy z centra mesta na sídlisko Juh, pripravujú i cyklotrasy z Trenčína do obchodného centra Laugaricio a z Trenčína do obce Soblahov.
„Tu to bude oveľa zdĺhavejší proces, nakoľko v trasách týchto budúcich cyklotrás je veľa väčších, či menších pozemkov, ktoré bude treba majetkovo vysporiadať,“ doplnila hovorkyňa.
Cyklotrasa z Trenčína do Soblahova je vízia, na ktorú sa v spomínanej obci zameriavajú už dlhodobo.
„Nejde len o cyklistov, ale aj o potreby občanov Soblahova. Cesta je vo veľmi zlom stave a je úzka, prihliadnuc na množstvo dopravy, ktoré v súčasnosti po nej prechádza. Cyklisti, ktorí túto cestu využívajú na dopravu do mesta, alebo opačne, ju vnímajú ako nevyhovujúcu,“ povedal Marián Hudec, starosta Soblahova s tým, že stavba cyklotrasy je i z týchto dôvodov na tomto úseku nevyhnutná.
Ako ďalej priblížil, gro projektu je na pleciach trenčianskej radnice, keďže kataster mesta konči tesne pred Soblahovom.
„Mali sme už o tom niekoľko rokovaní. Boli predostreté dve alternatívy, v jednej mala ísť cyklotrasa poza bývalé Leoni, najnovšia verzia na ktorej mesto pracuje smeruje popri ceste po ľavej strane, ako je vedená kanalizácia. Z pohľadu trasovania je to podľa mňa najlepší variant.
Problémom by podľa neho mohlo byť riešenie vlastníckych vzťahov pri tejto ceste.
„Je tam množstvo vlastníkov a bude nutné to s nimi vysporiadať. My by sme to uvítali, pretože naši občania využívajú túto trasu na cestu do práce a z práce. Aj motoristom by to prospelo, keby sa cyklisti vyňali z tejto cesty. Zjednodušilo by to jazdu,“ podotkol starosta.
Cyklotrasu do Trenčína by privítali i niektorí miestni obyvatelia.
„Samozrejme že by to bol prínos. Jazda do Trenčína na bicykli je občas i nebezpečná, cesta je úzka a mnohokrát spoza zákruty nečakane vyletí auto. Bolo by lepšie a bezpečnejšie, keby majú cyklisti vlastnú cestu,“ povedala Martina.
Podobný názor má i Michal.
„Určite by som chodil častejšie do Trenčína bicyklom, keby vybudujú cyklotrasu. Chodím i teraz, no priznám sa, že ma občas odrádza to, že okolo mňa letia autá,“ doplnil.
„Určite by som chodil častejšie do Trenčína bicyklom, keby vybudujú cyklotrasu. Chodím i teraz, no priznám sa, že ma občas odrádza to, že okolo mňa letia autá,“ doplnil.
Národný cyklokoordinátor Peter Klučka vníma budovanie cyklotrás ako pozitívnu odpoveď na to, po čom volali už dlhé roky.
„Nevolajú potom už len ministerskí úradníci, ale ten tlak už ide aj od župy, od jednotlivých starostov, alebo primátorov. Veľmi rýchlo sa s myšlienkou, že bicykel je štandardný dopravný prostriedok, stotožnili a robia i konkrétne kroky k tomu, aby sa na ňom dalo bezpečne chodiť do zamestnania,“ zhodnotil.
Podľa jeho slov je expanzia cyklochodníkov príkladom toho, že bicykel sa už stáva bežnou súčasťou životov ľudí.
„Akonáhle ľudia vidia, že sa budujú cyklotrasy, mnohých to motivuje k tomu, aby si našli k tomu cestu a sami začnú cyklotrasu využívať. Je to vzájomne motivujúci faktor. Výstavba vedie k zvýšenému počtu cyklistov,“ povedal.
Tento nárast môžeme podľa neho sledovať nielen v Trenčíne a blízkom okolí, ale i v ostatných slovenských mestách.
„Veľmi pozitívne je i to, že aj vďaka cyklotrasám, ktoré sa teraz budujú, budú môcť ľudia využiť bicykel i na dlhšie cesty. Bude môcť cyklista prísť do Trenčína, tam sadne na vlak a pôjde i s bicyklom ďalej,“ uzavrel.
nevies nahodou v akom stave je usek od ladiec po ilavu popri kanali? su tam nejake asfaltove useky alebo je to strkova cesta nezjadna pre cestak?
Ako bolo písané, zjazdné to je, ale hladučký asfalt rozhodne nečakaj. Ja som to prešiel tento rok na Bromptone a celkom svižným tempom sa dalo ísť.
aktualne dokonceny usek zo Serede az po Siladice, ale do HC je este daleko 🙂
To vieš ja z rovín pri Dunaji som na takéto hrádze zvyknutý, kde máš zákrutu, ktorá má 2 km a celú ju vidíš.