Chlapi, kamošovi vyhodilo tento error - 500 Internal error of the drive unit.
Viete mi poradiť ako to dať dokopy? Alebo kto by to vedel zdiagnostikovať/opraviť?
Urcite na diagnostiku Bosch. Bosch error kody su 6-miestne (na display riadiacej jednotky sa zobrazuje len prve 3-cislie, ktore indikuje zdroj chyby, ale nie konkretnu chybu BDU). Vo vacsine pripadov bude stacit aktualizacia SW a restart (off/on) systemu na bikeu. V horsom pripade sa robi report a posoiela na Bosch Service hotline.
V okoli Dolneho Kubina je urcite Bosch eBike Servis, kde diagnostiku rychlo a jednoducho urobia.
Tak a ja error 500 Bosch gen.4 a nabehane 3.500km ročný motor a kaput. Mal som Bosch gen 2. a bez problémov 4 roky.....šlapal
Odišlo, Oceľové ložisko voľnobežka hnacieho kolesa Bosch Gen 4. Číslo dielu PLB40528. Co je na figu, klietka je z plastu a to sa pravdepodobne rozsypalo...
.....že je plastová klietka toho ložiska v tom by som problém nevidel však aj guličkové ložiská maju bežne plastové klietky.Skôr sa mi to javí ako nedostatočné mazanie.....vlastne preto predčasne odíde každé ložisko.
.....takže haváriu ložiska zapríčinila výrobná vada ložiska....(o čom pochybujem)
.....haváriu ložiska spôsobilo nesprávne používanie veci....čiže bicykla
....príliš dlhé jazdy šliapania "za svoje"
.....časté používanie bicykla v prostredí s velkým rozdielom teplôt..(čiže v zime)
.....mazivo v ložisku je čierne-zdegradované..(od kondenzátu)
Tažko povedať čo spôsobilo haváriu....rozpadnutie ložiska
---- cez zimu nejazdím
---- bez podpory tak isto nie, načo?
---- jazdím len eco a tuor
----zdegradovane mazivo. môže byť (každy rok rozobrať a dať nove...
môj názor je, ložisko je slabučké, také nič, podimenzovane
....s tým že ložisko je slabučké a poddimenzované nemôžem súhlasiť.Ak by to bolo tak,tak by ale potom nikomu nevydržalo viac ako tebe,a to nie je pravda.Aj značky ako Yamaha,Shimano či Brose maju ložisko podobnej konštrukcie.Robíš niekde pri umývaní bicykla chybu....ak budeš aj nadalej stále tuto chybu opakovať....no tak potom ti ani to nové nevydrží viac
To ako robím pri umývani chybu, je haluz...
e-čko zo zásady neumývam, nevapkujem, jazdím v peknom počasí, fakt, pozriem si počko a potom vyrážam....
no nič, ja len tak pre info, som to sem dal.....(z mojej strany všetko
.....a čo chceš lepšie odfotiť ?....3 segmenty praskli od nedostatočného mazania,tie úlomky sa automaticky spriečili a to roztrhlo klietku.....toto by ju roztrhlo aj keby bola kovová....a samozrejme tu sponu čo centruje segmenty zdeformovalo.....a tie úlomky s klietky rozmetalo po celom motore.
Chalani kľud, pohoda, nejdeme to hrotiť....
V podstate čo tu bolo spomenuté súhlasím, ale nie som prvy ani posledný čo toto ložisko odišlo, aj iné motory z tým majú problém napr. Brosse.....(a preto som to tu chcel dať, info. )
Moje riešenie, kúpim dve ložiska, jedno do rezervy (aby som nebol bez e-čka) a ešte špeciálne mazivo, určené na toto ložisko . ""citujem""
Musi sa použiť špeciálne mazivo . Ak je vysokotlakové mazivo alebo mazivo s nízkym trením, ako je štandardné mazivo na ložiská. To môže tiež spôsobiť skĺznutie ložiska a prudké uchytenie, čo spôsobí predčasné zlyhanie. Toto mazivo by sa malo naniesť ako tenký film na vonkajšiu stranu ložiska a na premazanie vnútorného krúžku ložiska by sa mal na hriadeľ, na ktorý sa má ložisko namontovať, naniesť tenký film maziva (hrubý približne 1 mm). https://www.ebikemotorcentre.com/
Na to ložisko je veľký tlak a segmenty mazivo vytlačia bokom a pri opačnom chode za svoje, ho zase zotrú.
Aj mazivo, po čase aj stráca vlastnosti mazania a je problém....
.....nevie čo si pod tým predstavuješ že pri "opačnom chode"....podla mňa sa to všetko točí jedným smerom,akurát ked ťaháš za svoje tak sa točí len klukový hriadel a hriadel prevodníka a nič iné....a ten sa klže na tých segmentoch a to ich derie......či ?
Áno zle som to napísal, takže oprava....
Ozubene koleso stoji z ložiskom, keď ideš za svoje a hlavná hriadeľ sa toči, čim zotiera mazivo. Takže áno paradoxne to nieje dobre, pre ložisko, čo mu škodí...
....vtip je ešte v tom že toto ložisko sa dá namontovať aj v opačnom smere....a to by potom fungovalo tak že motor by sa síce točil lebo od torzného snímača by impulz dostal akurát krutiaci moment by sa nedostavil.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
V okoli Dolneho Kubina je urcite Bosch eBike Servis, kde diagnostiku rychlo a jednoducho urobia.
Odišlo, Oceľové ložisko voľnobežka hnacieho kolesa Bosch Gen 4. Číslo dielu PLB40528. Co je na figu, klietka je z plastu a to sa pravdepodobne rozsypalo...
Je to vlastne voľnobežka ktorá funguje do jednej strany, ona sa zomkne do jednej strany a do druhej sa povolí. Čiže keď sa zopne, zapne motor tak sa zomkne a keď ide bez podpory tak sa povolí. Keď sa jazdi za svoje tak je povolené a to mu škodí? Veď tam neje tlak na neho, som si myslel že skôr opačne, keď je motor zopnutý tak to mu škodí?
Ak som to zle napísal, myslel, tak ma prosím opravte.
https://www.ebikemotorcentre.com/product/bosch-gen-4-steel-drive-gear-sprag-bearing-part-no-plb40528/
https://www.tiendamtb.com/en/bosch/2050-bosch-4-ebike-motor-bearings-bdu4xx.html#/bearing-plb40528
.....haváriu ložiska spôsobilo nesprávne používanie veci....čiže bicykla
....príliš dlhé jazdy šliapania "za svoje"
.....časté používanie bicykla v prostredí s velkým rozdielom teplôt..(čiže v zime)
.....mazivo v ložisku je čierne-zdegradované..(od kondenzátu)
---- cez zimu nejazdím
---- bez podpory tak isto nie, načo?
---- jazdím len eco a tuor
----zdegradovane mazivo. môže byť (každy rok rozobrať a dať nove...
môj názor je, ložisko je slabučké, také nič, podimenzovane
e-čko zo zásady neumývam, nevapkujem, jazdím v peknom počasí, fakt, pozriem si počko a potom vyrážam....
no nič, ja len tak pre info, som to sem dal.....(z mojej strany všetko
..ze sa o to moc staras a aj tak vydrzalo co vydrzalo.
V podstate čo tu bolo spomenuté súhlasím, ale nie som prvy ani posledný čo toto ložisko odišlo, aj iné motory z tým majú problém napr. Brosse.....(a preto som to tu chcel dať, info. )
Moje riešenie, kúpim dve ložiska, jedno do rezervy (aby som nebol bez e-čka) a ešte špeciálne mazivo, určené na toto ložisko . ""citujem""
Musi sa použiť špeciálne mazivo . Ak je vysokotlakové mazivo alebo mazivo s nízkym trením, ako je štandardné mazivo na ložiská. To môže tiež spôsobiť skĺznutie ložiska a prudké uchytenie, čo spôsobí predčasné zlyhanie. Toto mazivo by sa malo naniesť ako tenký film na vonkajšiu stranu ložiska a na premazanie vnútorného krúžku ložiska by sa mal na hriadeľ, na ktorý sa má ložisko namontovať, naniesť tenký film maziva (hrubý približne 1 mm).
https://www.ebikemotorcentre.com/
....a tu je prax,mazivo vyhádzané všade okolo ložiska a ložisko je suché
https://www.youtube.com/watch?v=EK200oU73K0
Aj mazivo, po čase aj stráca vlastnosti mazania a je problém....
Ozubene koleso stoji z ložiskom, keď ideš za svoje a hlavná hriadeľ sa toči, čim zotiera mazivo. Takže áno paradoxne to nieje dobre, pre ložisko, čo mu škodí...