potreboval by som poradiť s kúpou E-MTB. Posledné roky som tomu športu veľmi nedal a vyžral sa na nejakých 115 kg (186cm). Potrebujem teda stroj na pohodové jazdenie po stredne náročnom teréne.Nehľadám nič profesionálne, ale skôr spoľahlivý stroj pre priemerného jazdca s ročným nájazdom okolo 1000km s plynulým záťahom do kopcovitého terénu a solídnymi jazdnými vlastnosťami do 2000€. Ak odporučíte niečo lacnejšie, hnevať sa rozhodne nebudem.
Predpokladám, že najvhôdnejšia veľkosť rámu pre mňa bude XL (21") a priemer kolies 29".
Tak poprosím rady na typy z tohto rozmeru.
posledný komentár: 22. 12. 2021 o 16:10
https://www.mtbiker.sk/bazar/bicykle-pevne-a-hardtail/376094/cube.html
https://elektrobicykle.heureka.sk/cube-reaction-hybrid-pro-500-2019/#
Celkom sa mi pozdáva. Má s nim niekto skúsenosti?
CUBE krytka nabíjacieho konektora pre Reaction
3,79 €
MOC 4,95 €https://www.cube.eu/sk/2018/e-bikes/horske-e-biky/hardtaily/reaction/cube-reaction-hybrid-sl-500-iridiumnblue-2018/
https://ebike-mtb.com/en/best-budget-emtb-you-can-buy/
a mozno daju aj kosacku s pojzadom zdarma ako bonus.
https://www.idnes.cz/cestovani/na-kole/velky-test-elektrokol-2019-velo-magazin-ekolo-cz-elektrokola-jizdni-test-teren-krcsky-les-specialize.A190610_110346_na-kolo_taj/8#space-a
Pordíte mi prosím s výběrem ekola?
Věc se má tak, že nejsem cyklista, v garáži mi rezne 15 let staré kolo ve výbavě Deore, na kterém nejezdím, protože mě nebaví šlapat do kopců. Jenže si uvědomuju, že musím začít něco dělat pro zdraví, protože jsme lemra, nesportuju, pořád sedím v kanclu nebo v autě a už mě při dlouhém sezení začíná bolet noha. Takže chci začít jezdit do města do práce na kole, což obnáší při zpáteční cestě 6km s převýšením 200m na cca 3km, a jsou tam úseky, které jsou pro mě dost krpál. Plus na závěr je cca 1km po louce, kde není cesta, jen vyjetá kolej od traktoru (mohl bych po silnici, ale jezdí se na ní rychle a tam se bojím, v úmyslu mám jezdit po louce). Dnes jsem si to vyzkoušel na klasickém biku, jel jsem to 3/4 hodiny na pokraji sil a všechny prudší úseky jsem šlapal na nejlehčí převody. Vím, že takto to jezdit nechci, očekávám, že ekolo mi to s dopomocí umožní zkrátit a zdaleka se tolik nenadřu (je mi jasný, že zadarmo to nebude, ale nechci jet tak, že mě budou nepříjemně bolet nohy a bude ze mě lít pot všude).
Takže ve výběru mám zatím tyto kola:
Bosch - https://www.kerda.cz/ehorska-29-panska/5309-2244-apache-hawk-bosch-performance-cx-cerna-zelena-2018-8595174241776.html
Brose - https://www.4ever.cz/cs/kola/elektrokola/elektrokola-panska/ennyx-1-29-3507.html
U toho Bosche se mi líbí, že to odpojuje při řazení, takže to asi šetří řetěz a řazení, ale jinak podle recenzí by snad měl být lepší ten Brose - menší odpor při vypnuté asistenci, podobný výkon do kopce, tišší chod, menší váha. Brose prý snad má proti Boschi větší spotřebu a tedy kratší dojezd, ale to ne mojí trati úplně neřeším.
Spíš řeším, jestli si na moje potřeby nevybírám zbytečně drahé kolo, ale vybíral jsem, aby to mělo převod 1-11, protože ten kopec je pro mě fakt prudkej a ty levnější ekola mají jen 1-9 nebo 1-10. A taky i lepší vidlice na tu louku, kde při jízdě z kopce to dost nepříjemně drncá. Dokonce jsem se kvůli tomu drncání koukal na celoodpružený kola, ale to už mi pro mě přijde jako blbost, nebo ne?
Co byste mi doporučili?
Já jsem asi dost atypický případ - já asi fakt na ekole nebudu jezdit dlouhé výlety, protože můj primární sport je lezení, takže pokud mám volný půlden, jedu lézt a asi nepojedu na projížďku na kole. Mohl bych jezdit ke skalám na kole, ale to asi taky není reálné, protože bych musel vozit na zádech 10 kg batoh a zamykat kolo někde v lese, kde bych na něj neviděl. Navíc manželka není sportovní typ a na kole taky nejezdí, takže ani o dovolených na kola nejezdíme.
Pracuju z domova a několikrát denně 3x-4x jezdím autem do města těch 6-10km tam a zpět, takže bych chtěl některé ty jízdy autem nahradit jízdou na kole. Asi budu pořád jezdit pro děti do školy autem, takže v úvahu připadají cesta na oběd nebo cesta do obchodu, za účetní, na úřad apod. Takže hledám spíš dopravní prostředek. Na to by mi teoreticky mělo stačit městské / crossové kolo, jenže je tu ten kopec.
Bydlím na kopci, odkud vede jedna jediná asfaltka, kde se jezdí dost rychle. Další možnost je jet kilometr přes louku a napojit se na málo používanou asfaltku. A nebo můžu jet přímo dolů kilometr z kopce úvozovou cestou se sklonem 10% a napojit se na ulici ve vilkové čtvrti. Takže mi přijde škoda koupit si trekové kolo a připravit se o možnost jezdit po cestě, která má koleje od traktoru, vede z části po louce a v části je dost kamenitá. Takže proto jsem koukal po 29 s odpruženou vidlicí.
Celoodpružený kolo by asi na tu louku bylo fajn, ale namontovat na celoodpružený kolo nosič, abych na něm odvezl nákup mi přijde úchylný
https://www.cube.eu/2020/e-bikes/mountainbike/fullsuspension/stereo-hybrid/cube-stereo-hybrid-120-pro-500-allroad-29-blacknred-2020/
Díky i za odkaz na cyklobazar, možná to byla cesta koupit jeté levnější, ale je tam riziko, že koupím kolo s nějakým poškozením, protože nepoznám co je v jakým stavu. Ale to by se asi dalo řešit, že bych přizval někoho, kdo se v tom vyzná. Mám 187 cm, takže bych měl mít 21" a těch na tom bazaru moc není. Co mě zarazilo, tak u některých kol L píšou, že je to pro postavy 175-190cm. Takže bych mohl koukat po rámech L a 19"? Někde jsem četl názor, že na ekole není třeba tolik výkonu v nohách, takže trochu víc vzpřímený posed na menším rámu není tolik na škodu.