Bicykel bude primárne využívaný na denné dochádzanie do práce – cca 8–9km tam a nazad. V podstate rovina, mesto.
Z času na čas ( 4–5× za rok) by som rád túto vec využil v horách, nejaké tie menej náročné horské cyklochodníky. takže tu by som asi mestský bicykel celkom vylúčil. Som pomerne vysoký (187cm) a štíhly ( 77kg) starší pán, sily ubúdajú, preto takéto rozhodnutie.
Rozpočet nemám pevne stanovený, no rád by som sa zmestil do 2300, pri zažmúrení oka 2500€. Tento rozpočet nemienim za žiadnych okolností prekročiť !!! Ako to už býva zvykom, ak dám 2500, dám aj 2800 či 3000. V tom mám jasno. Bývam v AT, preto pozerám iba AT a DE e-shopy.
Zatiaľ mám vo výbere toto.
https://www.radon-bikes.de/e-bike/mountainbike/jealous-hybrid/jealous-hybrid-500/
Je to už cca cenový strop
Ešte rada ohľadom veľkosti. Podľa tabuliek som presne na veľkosti 20. Keďže je väčšina ponúkaných rozmerov 19 či 21 , som na vážkach
Ďakujem za každú radu
https://eu.fiido.com/products/fiido-c21-lightweight-step-over-urban-gravel-ebikes?
Aspoň sa dajú veľkosti vybrať nejaké.
Este som vytocil kupon na 50e 😃
Ale inak vyzera vzhladovo pekne oproti tym ebayovim a vaha 17,5kg je super.
Dojazd sa mi nezda byt zly, 100km na eko pripomoc, co bude asi podobne aj u tych ostatnych. Bateriu pisu DMEGC 208.8Wh, neviem ci to je malo..
Dufam, ze si si vsimol, ten dojazd plati pre 75 kg jazdca
---
Spotreba je vyssia ako sa teoreticky vypocita.
Tu mas zjednoduseny prepocet od AI
Jednoducho povedané, výkon motora je priamo závislý od rýchlosti, akou sa 100 km prejde. Bez znalosti rýchlosti sa nedá určiť presný výkon.
Preto musíme použiť odhad. Pre takúto vzdialenosť v režime ECO je reálna priemerná rýchlosť približne 18 km/h.
Výkon motora
Výpočet je založený na energii batérie (Wh) a čase (hodiny), počas ktorého táto energia vydrží.
Čas jazdy: 100 km÷18 km/h=5.56 h
Výkon motora: 208.8 Wh÷5.56 h=37.55 W
Priemerný výkon, ktorý poskytne motor počas celej 100 km jazdy, bude približne 38 Wattov.
Pomer výkonu jazdec / motor
Pre určenie tohto pomeru potrebujeme odhadnúť aj výkon, ktorý dodáva jazdec. Režim ECO je navrhnutý tak, aby jazdec poskytoval väčšinu energie, zatiaľ čo motor len mierne pomáha.
Bežný rekreačný cyklista dokáže na rovine dlhodobo podávať výkon približne 70 – 120 W.
Pre jazdu s motorom v režime ECO je 100 W realistický a udržateľný výkon.
Ak prijmeme tento odhad:
Pomer výkonu: 100 W (jazdca)÷38 W (motora)≈2.6
Vyjde nám, že jazdec podá približne 2,6-krát viac výkonu ako motor. Pomer je teda približne 2,6 : 1 v prospech jazdca.
Celkový výkon potrebný na jazdu je súčtom oboch, teda 100 W + 38 W = 138 W.
---
Rovnaký prepočet môžeme urobiť aj pre režim TURBO. V tomto režime však motor poskytuje výrazne viac energie, čo skracuje dojazd. Musíme preto predpokladať vyššiu priemernú rýchlosť, napríklad 25 km/h.
Výkon motora
Výpočet je opäť založený na energií batérie a čase jazdy.
Čas jazdy: 34.51 km÷25 km/h=1.38 h
Výkon motora: 208.8 Wh÷1.38 h=151.3 W
Priemerný výkon, ktorý poskytne motor v režime TURBO počas celej 34,5 km jazdy, je približne 151 Wattov.
Pomer výkonu jazdec / motor
V režime TURBO sa predpokladá, že jazdec vynakladá menej úsilia, pretože motor preberá väčšinu práce. Odhadnime, že jazdec podáva výkon približne 75 W.
Pomer výkonu: 75 W (jazdca)÷151 W (motora)≈0.5
Z tohto prepočtu vyplýva, že motor podá približne dvakrát viac výkonu ako jazdec. Pomer je teda približne 1 : 2 v prospech motora.
Celkový výkon potrebný na jazdu v TURBO režime je 75 W + 151 W = 226 W.
https://www.alza.sk/sport/lacne-elektrobicykle/18855518.htm
Pekne, nevedel som, ze uz sa pocitam medzi starsich ludi, ktorym sa nechce hrbit.
Poprípade ak MTB geo, tak e st 100 a e st 500, ktoré sú v zľave aktuálne, možno niečo z toho splní očakávania....
Aký je presne budget?
Vyhral to crivit peak 709 ? už som ho aj včera obratom tunil ?
Mám teraz kellys thorx 30 rok 2022 minimálne doplnky, rozmýšľam že by som ho predal.. cena 1000€ je v poriadku alebo mám dať nižšiu. Je v dobrom stave, servisovaný tak 2500km viac nie.
Chcel by som si kúpiť nejaký elektro bike do 3000€ max 3500€ ale vôbec sa v tom neorientujem... prevažne jazdím v karpatoch BA, PK okolie teda takéto nejaké kopečky. Celoodpružený by som určite uprednostnil čo sa typov týka. Trochu traily ale žiadne nejaké skoky, skôr rýchli zjazd po menších cestičkách a malé skoky to ma baví TKB1 max TB2 ale bez tých väčších skokov. Nejaké väčšie skoky neplánujem to ma neláka. Zase ale rád by som aj celo-odpruženie lebo je to pohodlnejšie keď idem rýchlejšie dolu po kameňoch alebo skalách. Ďakujem Vám veľmi pekne za cielené rady a pomoc.. pekný deň Vám tu prajem.
https://www.bike-discount.de/en/radon-render-9.0-750-2
https://www.bike-discount.de/en/cube-stereo-hybrid-one22-race-800-silver-n-black
https://mhw-bike.com/cube-stereo-hybrid-one22-slx-800-blackline-2025-e-bike-fully-mountainbike-801300-2